daf,kamyon, banner
Kamyonum 142, dergi
  28 Şubat 2017 Salı
Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
 
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DİKKAT! TEST SÜRÜŞÜ DOSYA YAKIN PLAN
ŞOFÖRSEM GÜNAHIM NE DİKKAT MEVZUAT HABERLER GÜNDEM BELGE SAYILARI OSD VERİLERİ
       
   
  İhsan MEMİŞ haber@kamyonum.com.tr  
KAYSERİ FACİASI, 24 SAAT SİYASET, KİM SORUMLU?
6 Şubat 2014 Perşembe

-23.01.2014 Tarihinde KAYSERİ Pınarbaşı-Gürün arasında meydana gelen kazada 21 ölü 29 yaralı, 15 gün önce Erciyes’ten inen öğrenci aracının kaymasından dolayı 9 öğrenci ve 2 sürücü vatandaşımız öldü. Daha öncede Malatyanın Doğanşehir ilçesinde 6 öğretmenimiz öldü. Ne iktidar,ne muhalefetten bir ses yok. 24 saat var yok tüm gündem  siyaset.  Ölen vatandaşlarımızın hiç mi hatırı yok. Hiçmi geride kalanlarının hatırı yok. Bu ölenler hangi ülkenin vatandaşları, anneler otobüsün altında bebeklerini arıyorlar. Suriye’deki katliamdan farksız. Trafik ve yol güvenliği alanında STK’nın var olması, geliştirilmesi de kanunlara bilerek konulmamış,  Yani kamu çalıyor, kamu oynuyor. Ölenlerde Karşıyaka’ya gönderiliyor. Sürücüler ve ölenler hep sorumlu. Devlette hiç sorumluluk yok. Çünkü kanun böyle yazılmış ve 30 yıldan beride uygulanmaktadır.

      2-Faciaya baktığımızda Pınarbaşı-Gürün arası Uzunyayla olup, rakımı çok yüksektir. Kışın hava sıcaklığı gündüzleri -10 derece ile gece -20 derece arasında  rüzgara açık bir alandır. Yerde daima buz vardır. Şehirlerarası yolcu otobüslerinin hızlarını yolcu ve araç güvenliği için mutlaka % 50 kadar düşürmeleri şarttır. Olayda yol zemini ve hız bu felaketi tetiklemiştir. Yol güvenliğinden sorumlu ekipler neden araç şoförlerini zamanında  uyarmazlar ve kış lastiklerine neden bakmazlar?

       3-Ölümlerin çok fazla olmasında yolcuların emniyet kemeri takmamaları etkili olmuştur. Şayet yolcularımıza emniyet kemeri taktırılmış  olsalardı, kaza anında camdan fırlama olmayacağından kazada hayatını kaybeden vatandaşlarımızın % 80'ni kesinlikle  hayatta olabilirdi. Yani en fazla 5 kişi ölebilirdi. Başta EGM ,Jandarma olmak üzere Otobüs firmaları, işletme sahipleri veya mal sahipleri mutlaka harekete geçerek yolculara emniyet kemerini taktırmalıdır. Bunun içinde TOFED ve TOF  ( otobüs federasyonları) kendilerine bağlı firmaları, otobüs kaptanlarını ve yardımcıları eğitmelidirler. Hayatta kalmanın ilk şartı araç içerisinde seyir halindeyken emniyet kemerinin takılı olmasıdır. 

       4-Devlet anayasa gereği vatandaşının can güvenliğini korumak zorundadır. Cenaze sayan devlet olmamalıdır. Ayrıca bu kış mevsiminde birbirine çok uzak illere sefer yapan THY ve diğer özel hava yolları bilhassa doğu illerine  % 50 yakın indirim yapamaz mı? Karlı ve buzlu yollarda yolcularımızı tehlikeye atmadan kısa sürede evlerine kavuşturamaz mı? Ulaştırma Bakanlığı neden bunları düşünmez?

     Trafik ve yol güvenliğinde Türkiye'nin en büyük STK olarak şunu söylüyoruz. İktidar ve muhalefet olarak 24 saat radyo ve Tv’den siyaset konuşacağınıza bir de ölen vatandaşlarımızın  gençlerimizin, çocuklarımızın cenazelerine bakın. Vebalini ve alınacak önlemleri de siyaset kadar hararetle tartışın bizde size yardımcı olalım. Bu görüntüler ve bu tavır ülkemize hiç yakışmıyor.

 

İhsan MEMİŞ

KTYG  Genel Başkanı


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Misafir
8 Şubat 2014 Cumartesi 10:36
İhsan Bey, isabetli tespitleriniz için size teşekkür etmek istiyorum. Karayolları trafik mevzuatı tek bir amaç üzerine kurulmuştur - Trafikte can ve mal güvenliğini korumak. Altyapı çalışmaları konusunda ülkemiz son yıllarda büyük mesafeler katetmiştir. Araçlar üzerinde sunulan teknolojiler sürücüleri aktif desteklediği çağımızda bu trafik canavarı gücünü nereden almaktadır? Neden bu kadar vatandaşlarımızın hayatlarını söndürerek geride kalanların hayatını karartmaktadır? Kar lastiği mecburiyeti, emniyet kemer takılması güvenliği kesinlikle artıracaktır. Belkide ölü sayısını azaltacaktır, kesinlikle. Burada daha vahim bir şekilde üzerine gidilmesi gereken konu sürücülerin düzenli bir şekilde araç kullanmaları ve dinlenmeleri konusu olduğuna inanıyorum. Yorgun bir sürücü kaygan zeminde ne kadar sağlıklı reaksiyon gösterebilir acaba? Birde uyku söz konusu ise? Kışlık lastik takılmış olsa bile, direksiyon yorgun veya uyuyan sürücünün hakimiyetinde ise, kışlık lastiğin faktörü ne olacaktır? Ülkemizde trafik güvenliğinde konusunda bir paradoks sergilenmektedir. Bilindiği üzere karayolları Ulaştırma Bakanlığına bağlı olduğu gibi Araç Muayene İstasyonları UB denetiminde hizmet vermektedir. Karayolları trafik mevzuatında can ve mal güvenliğini artırmak amaçlı tasarlanan takograf cihazı sürücünün çalışma, dinlenme ve aracın hızlarını kayıt altına almaktadır. Son jenerasyonu ile dijital ortamda verileri sunmakta olan takograf EGM Trafik Denetim Birimlerinin denetimlerini kolaylaştırmaktadır. TÜVTÜRK araç muayenlerinde söz konusu takograf ile denetimler hafif kusur olarak değerlendirilmektedir. Paradoks olan ise, yurt dışına çıkan araçlarda söz konusu takograf ile alakalı denetimler ağır kusur olarak denetlenmektedir! Ülkemde can ve mal konumu hafife alınırken, yurt dışında can ve mal neden ağır kusura alınmaktadır? İnsanımın canı ve malı diğer ülke halklarının can ve malından daha ucuz olmamalı... Hasan Kaya
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%53 %47
Misafir
7 Şubat 2014 Cuma 13:52
İhsan Bey, Tespit ve tavsiyeleriniz için gerçekten teşekkür etmek istedim. Kuruluşunuzun bu yönde etkin bir şekilde faaliyet gösteriyor olması en azından umudumu(zu) bir nebze olsun var olur kılıyor. Uzun bir zamandır bizler de karayolu trafik güvenliği açısından önemi yadsınamaz takograf cihazlarının, etkinliği için çaba gösteriyoruz. Umuyoruz ki yakın gelecekte alınacak sıkı önlemler ve geliştirilecek denetimlerle bu tarz haberleri duymuyor olacağız. Yazınız için tekrar teşekkür ederim... Ferhat Korkmaz
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%55 %45
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
 

 
Nuray PEKCAN
 
Advertisement
  KAMYONUM'DA BU AY
  OTOBÜSÜM'DE BU AY
  VİDEOLAR
Uzaktan Kumandalı Volvo

Uzaktan Kumandalı Volvo

  ÇOK OKUNANLAR
Autoshow, fuar
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
 
 
SEKTÖREL EĞİTİM
 
Sedat ŞAHİN
 
 
Savaş Bölgesinde Taşıtım Kaldı!
 
Ragıp Oduncu
 
 
ADR
 
Çağatay AY
 
 
KAYSERİ FACİASI, 24 SAAT SİYASET, KİM SORUMLU?
 
İhsan MEMİŞ
 
 
Yetki Belgesiz Taşımacılık
 
Şerafettin Aras
  ANKET
     
 
Aracınız Hangi Marka?

MAN
RENAULT
ISUZU
MERCEDES-BENZ
IVECO
SCANIA
VOLVO
FORD
DAF
BMC
OTOKAR

Sonuçlar Anket arşivi
 
     
 
 
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene EKle
 
 
•Dünyada Taşımacılık
•Dikkat!
•Test Sürüşü
•Bunları biliyor musunuz?
•Dosya
•Yakın Plan
•Teslimat
•Son Yasal Düzenlemeler
•Şoförsem Günahım Ne
 
 
•Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
•Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
•Özel Tasarım Araçlar
•Modifiye Kamyonlar
•Treyler Galeri
•Üstyapı Galeri
•Otobüslerde Yeni Modeller
•Kamyon Magazin
•Güzeller
 
 
•Yeni Araç Tanıtımları
•Test Sürüşleri - Kamyon
•Test Sürüşleri - Hafif Ticari
•Kamyon Yarışları
•Monster Truck Yarışları
•Kamyon Simülatörleri
•Otobüs Simülatörleri
•Yeni Teknolojiler
•Kamyon Magazin
 
 
•truck
•dikkat
•treyler
•bus
•fahrer
•şoför
• haberler
•lkw
•news