25 Mayıs 2019 Cumartesi
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DENİZ TAŞIMACILIĞIGÜNDEMTESLİMATHABERLERENGLISH
Menü Arama
thermoking,kamyon,kamyonum
OSS, X.Aftermarket Konferansı’nda Gelecek Trend ve Tehditleri Değerlendirdi
OSS, X.Aftermarket Konferansı’nda Gelecek Trend ve Tehditleri Değerlendirdi
Turizm Firmalarının Tercihi Otokar Oldu
Turizm Firmalarının Tercihi Otokar Oldu
SAF-HOLLAND app with extended function in 15 languages

SAF-HOLLAND app with extended function in 15 languages

1 2 3 4 5
schmitz,kamyonum,treyler,otobüsüm,araç,kamyon,tır
   
  Nuray PEKCAN [email protected]  
Mallar Kendi mi Dolaşacak?
15 Şubat 2019 Cuma

Kara yolunda AB engelleri…  Vize sorunu… Geçiş ücretleri ve kotalar… Ro-Ro’da yaşanan sıkıntılar… Dönüş yükü eksikliği… Genel mali zorluklar… Ve daha niceleri. Peki, bu şartlarda ne yapsın bu işin erbapları, nasıl ayakta kalsın, nasıl ihracatçıya gerekli desteği sağlasın, nasıl ekonomik düzen içinde kendi omzuna yüklenmiş olan sorumlulukları layıkıyla yerine getirsin! Nasıl?

Bir süredir gelişen bizlerin de sık sık üzerinde durduğu ve dikkat çekmek istediğimiz bir durum var. Ve bildiğiniz üzere bu durum pek de bizlerin hayrına değil! Bir daha hatırlatalım; geçen sayıdan beridir dergimizde ve web sitemizde dile getirmeye çalıştığımız gibi, Ro-Ro işletmeleri sırasıyla yabancı şirketlere devroluyor. Liman işletmeleri de hakeza aynı şekilde. Ve maalesef nakliye firmaları da öyle!

Yani ekonominin temel taşı, hatta tüm temelini oluşturan ihracat ve ihracatın can damarı uluslararası nakliye çok yazık ki yabancı tekelinde ve uluslararası haksız, aynı zamanda da birbiriyle çelişen mevzuatların boyunduruğu altında can çekişiyor.

Ve bu durumu durdurmak hatta tersine çevirebilmek adına ne sektörün kendisi ne sektörü bir araya toplayan sivil toplum kuruluşları bu konuda yeterli aksiyonu sağlayamıyor! Ya da yapılanlar tam manasıyla çözüme ulaşmak adına yeterli olamıyor. (Bu arada Çetin Nuhoğlu Başkanlığındaki UND’nin AB nezdindeki bazı teşebbüsleri ve hukuki platformda gerçekleştirdiği çabalarının takdire değer nitelikte olduğunu da unutmamak gerekir.)

Örneğin Ro-Ro’yu ele alalım: Geçen gün devletin ilgili konudaki üst düzey bürokratlarından birine bu durumun altını çizerek sordum; “Devlet olarak çözüm için sizlerin yapacağı bir şey yok mu?” diye. Verdiği cevap şu oldu: “Biz doğrudan devlet olarak bir şey yapamayız. Ancak bazı konularda ve ilgili uygulamalarda onları destekleyecek düzeyde avantajlar sağlayabiliriz. Yeter ki onlar bu konudaki çabalarını ve dileklerini bize ifade etsinler, bir girişimde bulunsunlar.”

İlk iş, geçmişte yaşanan olumsuzlukları bir kenara bırakıp, tekrar bir araya gelerek Ro-Ro konusunda yeni bir girişim için şartları değerlendirmek olabilir. Yoksa Ro-Ro’daki Avrupa hattının kontrolünü tamamen ele almış yabancı firmanın; uygulamaya koyduğu her türlü şartı kabul etmekten başka bir yol kalmayacaktır! Ki maalesef bugün de yaşanan budur!

Bu konu gündemimizde olmaya devam edecek.

Ve tabii ki yukarıda da bahsettiğim gibi Gümrük Birliği mevzuatı ile çelişen AB uygulamaları. Gümrük Birliği’ne üye bir ülke olarak bize tanınan bazı hakları, ne yazık ki AB üyesi ülkeler tarafından tamamıyla kendi keyfi uygulamaları nedeniyle kullanamamaktayız. Karşımızda geçiş ücretleri ve kotalar büyük bir engel olarak duruyor. Ve tabii ki şoförlerimizin yaşadığı büyük sorun; vize! Ancak görüyoruz ki bazı olaylarda AB, kendi içinde farklı kurullarında kendisiyle çelişen kararlar da verebiliyor. Macaristan konusunda olduğu gibi. Bir taraftan Adalet Komisyonu ülkenin kendi iç uygulamaları deyip çekimser bir tavır sergilerken aynı konuda Adalet Divanı ilgili ülke aleyhine, Türkiye lehine bir karar verebiliyor. Yani genel manada söyleyecek olursak söz konusu birliklerin temel felsefesi, malların ülkeler arasında serbest dolaşımının sağlanması olmasına rağmen insan sormadan edemiyor: bu kadar kısıtlama ile bu mallar ülkeler arasında nasıl serbestçe dolaşacak? Yoksa mallar kendi kendine mi dolaşacak?

Yani özetle çözüm için ilgili konularda hem kendi aramızda hem de uluslararası platformda çok çalışmak ve mücadele etmek gerekiyor. Ama gördüğüm kadarıyla bunun ilk adımı da; tüm taraflar olarak birlik olmak, dayanışma ve özveri ile mücadele anlayışını benimsemekle atılabilir.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
ÖMER TAŞDEMİR
20 Mart 2019 Çarşamba 10:41
elinize kalemenize sağlık
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
ALTERNATİF’LE DEVAM!
kamyonum, abonelik, mytruck
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
ALTERNATİF YAKITLARIN KULLANIMI
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Aku
Deniz Taşımacılığı
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
türkiye
bus
src
kamyonum
dikkat
treyler
şoför
truck