Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
TAKOGRAF VE MUAFİYET
25 Eylül 2019 Çarşamba

Bu sayımızdaki dosya konumuz takograf. Uzun yıllardır araçlarda takılı olan bu cihaz, süreç içerisinde farklı teknolojilerle üretildikten sonra en son olarak AB mevzuatıyla uyum çerçevesinde dijital olarak kullanıma sunulmuş vaziyette. Ve artık 2019 yılı sonuna kadar herkes; ister ilk isterse ikinci el araca (1996 yılından sonra üretilmiş) sahip olsun araçlarında dijital takograf bulundurmak zorunda.

Bu cihaz temelde çalışma sürelerine yasaların belirlediği şekilde uyulmasını sağlayan, böylece trafik kazalarının temel sebeplerinden olan uykusuz araç kullanımının önüne geçmeyi hedefleyen sistemin başat unsuru.

Her ne kadar sektörün, özellikle yurtiçi taşıma yapanların henüz tam manasıyla benimseyemediği bir cihaz olsa da dijital takografın faydaları tartışılmaz. Bu tepkinin temel sebebi mevcut takografların dijital olanlarla değiştirilme zorunluğu; bunun kendilerine bir maliyetinin olması, ayrıca cihaz tarafından tespit edilen çalışma sürelerinin de şu anki taşıma fiyatları ile önemli ölçüde gelir kaybına sebebiyet vermesi. Ve son olarak da dinleme sürelerinde şoför arkadaşların dinlenip ihtiyaçlarını karşılayacak yapının (dinlenme tesisi, parklar vs. ) yetersiz olması.

Yukarıdaki detaylar ile ilgili tüm değerlendirmeler, konunun uzmanı ya da tarafı konumundaki en yetkili kişilerce yapılan görüşmeler şeklinde dosyamız içeriğini oluşturdu. Sanıyorum faydalanacaksınız.

Asıl benim üzerinde durmak istediğim konu muafiyetler.

Yasa diyor ki; il sınırları içinde çalışacağını taahhüt ve beyan eden araçların takograf bulundurma zorunluluğu yoktur. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu şehir içinde çalışacak araçların takograf takmasını zorunlu tutmuyor. Ancak Büyükşehir sınırlarının ilçeleri de kapsamasına yönelik düzenleme sonrasında, şehir merkezlerini kapsayan bu istisna, bütün ilçeleri de kapsar hale geldi. Bu nedenle şehir içi muafiyeti nedeniyle takograf takmayan önemli sayıda araç herhangi bir denetim olmadan çalışabiliyor.

İnsanın “nasıl yani?” diyesi geliyor. Nasıl yani? İl sınırları dediğimizde Antalya bir baştan bir başa 450 km eder. Bir araç Antalya Kaş arası kaza yapamaz mı? Bu araç bu mesafeyi aralıksız kaç saatte kat etmeli ya da arka arkaya kaç sefer yapmalı? Bunun bir önemi yok mu? Şehirlerarası yolda uykusuz, yorgun araç kullanma neticesinde meydana gelen kazalar, il sınırları içerisinde bir ilçeden diğerine ya da ilden ilçeye giderken olamaz mı? Cevap evet ise, bu muafiyet neden? Nasıl bir mantık işletilerek böyle bir muafiyet söz konusu edilmiş. Gerçekten anlamak mümkün değil!

Söz konusu muafiyetin kapsayacağı alan tekrar gözden geçirilmeli ve gerekli düzenleme yapılmalıdır görüşündeyim. Dosyamız içeriğinde bu duruma,  taraflarca da önemli ölçüde yer verildiğini göreceksiniz.

Dolu bir içerik yeni sayımız ile sizlerle…

Keyifli okumalar!


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 16 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 6 yorum var.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Hayati kaya
28 Mart 2024 Perşembe 09:42
Benim özel amaçlı kamyon üzerinden vinç var tagoraf takmak mecburi varmı
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
Hamza
16 Ocak 2023 Pazartesi 20:34
Aracım ford transit ama ruhsatta kamyon diye geçiyor diyer araclar kamyonet diye gectiği için kantara girmeden geçiyor. Biz geçemiyoruz bu haksızlık değilmi
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%67 %33
Hamza
16 Ocak 2023 Pazartesi 20:32
Şimdi aracım tahhütnameli ben bu araçla boş olarak yanı taksi niyetin e gezebilirmiyim yada cezası varmı
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%67 %33
Ağır Vasıta Şoförü
18 Temmuz 2022 Pazartesi 14:02
Nuray Hanım, 2019'da dikkat çektiğiniz bu taahhütname konusunun ne kadar yanlış ve istismara açık bir konu olduğu 2022 yılında net bir şekilde ortaya çıktı.. Şoförler tonlarca yüklü ürünlerle neredeyse 14-15 saat haftanın 6günü uykusuz ve yorgun bir şekilde yol kat ediyorlar. Şehiriçi trafik çilesinin yorgunluğunun şehirlerarasından kat ve kat fazla bir konu olduğu herkesçe malum bir konu. Taahhütlü araçlar yorgun ve uykusuz araç kullanan şoförlerle adeta saatli bomba gibi trafikte gezmekteler. Ve kimse bu durumu umursamıyor. 2019'daki bu yazınız için sizi tebrik ederim.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%67 %33
Cihan NAYMAN
21 Mart 2022 Pazartesi 10:55
Kamyon takoğrafsız veya takoğraflı kaza yaparda otomobil yapmazmı bence asıl otomobillere takılması lazım takoğrafın ya bütün araçlara takılacak yada hiç takılmayacak
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%60 %40
İrfan
7 Mart 2022 Pazartesi 11:32
Vinç hiyaplarda takograf zorunlumu
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%75 %25
Mesut akman
9 Ekim 2021 Cumartesi 14:49
Muafiyet olan araç il dışına tagorafa ehliyetini taksa çıkabilirmi
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%86 %14
Halil
3 Nisan 2021 Cumartesi 11:00
Türkiye de Antalya Vilayeti uzunluğunda kaç vilayet var örneğin Kocaeli kaç km ve ne kadar sürede katledilir. Bu yönetmelik Ülkemizdeki vilayetlerin büyük çoğunluğu dikkate alınarak çıkartılmış.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
Süleyman kaya
18 Mart 2021 Perşembe 21:34
Şehir sınırları içinde çalışan tonajsız kamyon ve kamyonetlerden k belgesi gerekmemeli çünkü uzun yola gitmediği çoğu zaman günü siftah etmeden eve gidiyor şehir içi nakliye bedeli bellidir 100 tl bir işe giderse 50 taşını mazota veriyor HERGÜN bir işe gitse dahi ancak aracın masrafını çıkıyor hergün iş bulacağı kesin deyil adaletli olmak lazım bandrol sigorta vize tamir lastik masrafını çıkarırsa ne mutlu bu işi yapanların çoğu emekli şoför ufak tefek masrafını çıkarırsa ne mutlu çıkaramasa emekli maaşını aracın masrafına verir.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
Serkan özkan
12 Mart 2021 Cuma 17:16
1993 model panelvan kamyonun var aracın eski takosu ruhsata işli degil araca ne tip takı takabiliriz
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%67 %33
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
news
türkiye
treyler
haberler
sondakika
src
truck
Kamyon
bus