27255 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin yolculara sağladığı temel haklar nelerdir? Yolcu bir yerden bir yere seyahat ederken, bu seyahate ilişkin bilet alırken, ya da seyahatinden vazgeçmek durumunda kaldığında ne tür haklara sahiptir. Bunları biliyor muyuz? Yolcular haklarını tam olarak biliyorlar mı?
Örneğin, ücret tarifelerinin yer aldığı Yönetmeliğin 57. maddesinin onuncu bendi, çocuklara uygulanacak indirim tarifelerini düzenliyor. Yönetmelikte 12 yaş altındaki çocuklar için ayrı koltuk talep edilmesi halinde, bilet ücretinde geçerli ücret tarifesi üzerinden % 30 indirim koşulu yer alıyor. Görüş aldığımız yolcuların hiçbiri bu haklardan haberdar olmadıklarını ifade ederken sorumluluğu yetkili firmalara yüklüyorlar. Firmaların yolcu haklarına ilişkin kendilerini bilgilendirmediğine dikkat çeken yolcular bugüne kadar indirimli tarifelerden de yararlanamadıklarını ifade ediyorlar.
Konfor Koltuktan Başlıyor
İçeriğimizde yer alan bir diğer önemli konu da yolcu güvenliği ve konforu. “Şehirlerarası yolcu taşımacılığında kullanılan bir araçta sizce neler olmalı?” sorusunu yolculara yönelttik. 2+1 koltuklu otobüslerin trend olduğu sektörde, yolcular koltuk konforundan araç içi iklimlendirmeye, eğlence sistemlerinden internet bağlantılarına kadar rahat ve konforlu yolculuk için tüm hizmetleri en iyi şekilde almak istiyor… Kaliteli bir seyahatin ipuçlarını aradığımız dosyamızda yolcular için olmazsa olmazları yolcuların kendilerinden dinliyoruz.
Kaptan Köşkü’nün bu seferki konukları şehirlerarası yolcu taşımacılığının güçlü firmalarından Vivalines ve Metro Turizm.
"Uçakbüs" ismini verdiği projeyle otobüs filosundaki tüm araçları, uçakta dahi olmayan konforla donatan Vivalines, karayolu seyahatlerine yepyeni bir vizyon getiriyor. Firmanın güvenlikten konfora tüm hizmetlerini Filo Müdürü Taner Pütün değerlendirdi.
Kaptan Köşkü’nün diğer konuğu ise Türkiye’nin ulaşım sektöründe lider şirketlerinden, Metro Turizm. 2016 yılında 20 milyondan fazla yolcu taşıyan firma, kalitesinden ödün vermeden her yıl milyonlarca yolcuya hizmet vermeye devam ediyor. Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi (AŞTİ)’de Metro Turizm Denetleme Müdürü Mesut Kayacı’dan yolculara sağladıkları hizmetleri dinledik.
Yolcu memnuniyetini ön planda tutan ve sektöre hizmetleriyle yeni standartlar kazandırmak için yarışan firmalar, yolcularına kaliteli hizmet vermenin gayreti içindeler. Koltuğundan eğlence sistemine, internet bağlantısından ikramlara kadar her konuda yoğun bir rekabetin yaşandığı taşımacılık sektöründe araçların ayrı bir yeri var.
Önemli markaların otobüsleri de kalitede ve teknolojide birbiriyle yarışıyor. Turizm firmalarının hizmetlerine ayrı bir ayrıcalık kazandıran son teknolojiyle donatılmış birbirinden özel otobüsler, iyi bir seyahatin en önemli aktörü olarak öne çıkıyor! Şehirlerarası yolcu taşımalığında son trendleri, firmalar sizler için anlattı…
İyi okumalar…