Yolcu Hakk─▒!
Nuray PEKCAN

27255 Say─▒l─▒ Resmi Gazete’de yay─▒mlanan Karayolu Ta┼č─▒ma Yönetmeli─či’nin yolculara sa─člad─▒─č─▒ temel haklar nelerdir? Yolcu bir yerden bir yere seyahat ederken, bu seyahate ili┼čkin bilet al─▒rken, ya da seyahatinden vazgeçmek durumunda kald─▒─č─▒nda ne tür haklara sahiptir. Bunlar─▒ biliyor muyuz? Yolcular haklar─▒n─▒ tam olarak biliyorlar m─▒?

Örne─čin, ücret tarifelerinin yer ald─▒─č─▒ Yönetmeli─čin 57. maddesinin onuncu bendi, çocuklara uygulanacak indirim tarifelerini düzenliyor. Yönetmelikte 12 ya┼č alt─▒ndaki çocuklar için ayr─▒ koltuk talep edilmesi halinde, bilet ücretinde geçerli ücret tarifesi üzerinden % 30 indirim ko┼čulu yer al─▒yor. Görü┼č ald─▒─č─▒m─▒z yolcular─▒n hiçbiri bu haklardan haberdar olmad─▒klar─▒n─▒ ifade ederken sorumlulu─ču yetkili firmalara yüklüyorlar. Firmalar─▒n yolcu haklar─▒na ili┼čkin kendilerini bilgilendirmedi─čine dikkat çeken yolcular bugüne kadar indirimli tarifelerden de yararlanamad─▒klar─▒n─▒ ifade ediyorlar.

Konfor Koltuktan Ba┼čl─▒yor

─░çeri─čimizde yer alan bir di─čer önemli konu da yolcu güvenli─či ve konforu. “┼×ehirleraras─▒ yolcu ta┼č─▒mac─▒l─▒─č─▒nda kullan─▒lan bir araçta sizce neler olmal─▒?” sorusunu yolculara yönelttik. 2+1 koltuklu otobüslerin trend oldu─ču sektörde, yolcular koltuk konforundan araç içi iklimlendirmeye, e─člence sistemlerinden internet ba─člant─▒lar─▒na kadar rahat ve konforlu yolculuk için tüm hizmetleri en iyi ┼čekilde almak istiyor… Kaliteli bir seyahatin ipuçlar─▒n─▒ arad─▒─č─▒m─▒z dosyam─▒zda yolcular için olmazsa olmazlar─▒ yolcular─▒n kendilerinden dinliyoruz.

Kaptan Kö┼čkü’nün bu seferki konuklar─▒ ┼čehirleraras─▒ yolcu ta┼č─▒mac─▒l─▒─č─▒n─▒n güçlü firmalar─▒ndan Vivalines ve Metro Turizm.

"Uçakbüs" ismini verdi─či projeyle otobüs filosundaki tüm araçlar─▒, uçakta dahi olmayan konforla donatan Vivalines, karayolu seyahatlerine yepyeni bir vizyon getiriyor. Firman─▒n güvenlikten konfora tüm hizmetlerini Filo Müdürü Taner Pütün de─čerlendirdi.

Kaptan Kö┼čkü’nün di─čer konu─ču ise Türkiye’nin ula┼č─▒m sektöründe lider ┼čirketlerinden, Metro Turizm. 2016 y─▒l─▒nda 20 milyondan fazla yolcu ta┼č─▒yan firma,  kalitesinden ödün vermeden her y─▒l milyonlarca yolcuya hizmet vermeye devam ediyor. Ankara ┼×ehirleraras─▒ Terminal ─░┼čletmesi (A┼×T─░)’de Metro Turizm Denetleme Müdürü Mesut Kayac─▒’dan yolculara sa─člad─▒klar─▒ hizmetleri dinledik.

Yolcu memnuniyetini ön planda tutan ve sektöre hizmetleriyle yeni standartlar kazand─▒rmak için yar─▒┼čan firmalar, yolcular─▒na kaliteli hizmet vermenin gayreti içindeler. Koltu─čundan e─člence sistemine, internet ba─člant─▒s─▒ndan ikramlara kadar her konuda yo─čun bir rekabetin ya┼čand─▒─č─▒ ta┼č─▒mac─▒l─▒k sektöründe araçlar─▒n ayr─▒ bir yeri var.

Önemli markalar─▒n otobüsleri de kalitede ve teknolojide birbiriyle yar─▒┼č─▒yor. Turizm firmalar─▒n─▒n hizmetlerine ayr─▒ bir ayr─▒cal─▒k kazand─▒ran son teknolojiyle donat─▒lm─▒┼č birbirinden özel otobüsler, iyi bir seyahatin en önemli aktörü olarak öne ç─▒k─▒yor! ┼×ehirleraras─▒ yolcu ta┼č─▒mal─▒─č─▒nda son trendleri, firmalar sizler için anlatt─▒…

─░yi okumalar…
 



Sayfa Adresi: http://kamyonum.com.tr/yazar/Yolcu-Hakki/167