Bundan bir süre önce UND yetkililerine ÅŸöyle bir öneri getirdim; dedim ki, neden ÅŸoförlerimize gri hizmet pasaportu verilmiyor? Neticede ÅŸoförlerimiz de hizmet ifa etmiyorlar mı? O halde ilgili düzenlemeler yapılsın ve ÅŸoförlerimiz bu imkândan yararlansın. Ben bilemem uluslararası ya da ulusal mevzuatlar bu konuda ne der… Ama neden olmasın! Nakliyecimizin bir türlü çözülemeyen bu büyük problemi çözülmüÅŸ olmaz mı? DediÄŸim gibi bu benim naçizane aklıma gelen bir çözüm önerisi, olur olmaz orasını bilemem. Ä°ÅŸin temeline baktığımızda zaten Gümrük BirliÄŸi AntlaÅŸmasına taraf ülkelerden biri olmamız hasebiyle mallarımız AB sınırları içinde serbest dolaÅŸabiliyor. E hizmetin serbestçe dolaşımı olmaz ise bu mallar nasıl olacak da AB sınırları içinde serbest dolaÅŸabilecek. (Zamanında ilgililer malların serbest dolaşımı antlaÅŸmasına imza atıp, hizmetin serbest dolaşımına imzayı atmadıkları için bu sıkıntıları yaşıyoruz!) Mesela biz sarı basın kartına sahip gazeteciler, gri pasaport sahibi olarak vizesiz birçok ülkeye seyahat edebiliyoruz. Ä°letiÅŸim BaÅŸkanlığı’na yaptığımız talep ile bu ilgili kurumdan bize veriliyor. Åžoförlerimiz için de mesela Ticaret Bakanlığı vasıtasıyla bu talep oluÅŸturulamaz mı? Dedim ya, bu benim naçizane bir önerim! Mantıklı gelir gelmez, olur olmaz bilemem. GeçtiÄŸimiz günlerde Ä°zmir’de üçüncüsü düzenlenen Logistech fuarındaydık. Birçok lojistik firması ile görüÅŸme imkânı bulduk. Hemen hepsinin ifadeleri; vize sorunu çözülmüÅŸ olsa çok daha fazla performans gösterebilecekleri ve ülkeye katkı saÄŸlayabilecekleri yönündeydi. UND BaÅŸkanı Sayın Åžerafettin Aras’a da mikrofon uzattık. “Vize ve Kota Problemimizi Çözemiyoruz” Sayın Aras da benzer ÅŸeyler söyledi. Aras ÅŸu anda en güvenilir koridorların Orta Koridor, Zengezur Koridoru ve Kalkınma Yolu olduÄŸunu ifade ederek; “Bu üç transit koridor da Türkiye üzerinden Avrupa’ya ulaşıyor. Yapmamız gereken çok iÅŸ var. Biz ihracatla büyüyen bir ülke modelini seçmiÅŸ bir ülkeyiz. Geçen yıl Avrupa’dan 106 milyar dolar ihracat yaptık. Ama Avrupa’yla vize problemimiz var çözemiyoruz, kota sorunumuz var çözülemiyor. Bizim transiti kolaylaÅŸtırmak için sınır kapılarımızı iyileÅŸtirmemiz, intermodal taşıma modları kurmamız, Ro-Ro taşımaları çoÄŸaltmamız, vize problemini çözmemiz lazım. Böylelikle Türkiye’yi transit ülke yaparak, ülkemize sıfır maliyetli döviz girdisini saÄŸlamamız lazım.” dedi Ayrıca Sayın BaÅŸkan sektörün genel durumuna ve çözüm bekleyen sorunlara iliÅŸkin çok detaylı açıklamalarda bulundu. Dergimizin iç sayfalarında röportajımızın tamamını bulabilirsiniz. Sonuçta vize problemi öyle ya da böyle bir ÅŸeklide çözülmeli! Bu iÅŸi AB toplantılarına, yenilenmesi gereken Gümrük BirliÄŸi AntlaÅŸması sürecine bırakırsak iÅŸimiz zor! Biz kendimiz ne yapabiliriz ona bakalım. Fikir fikirdir! Bir düÅŸünün derim.