Pazar
Nuray PEKCAN

Son 10 yıl deÄŸerlendirmesine baktığımızda 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde hafif ticari araç pazarının yüzde 39 ve ağır ticari araç pazarının yüzde 43 seviyesinde arttığını görüyoruz, her ne kadar geçtiÄŸimiz yıla göre azalma yaÅŸanmış olsa da.

Ticari araç grubunda, 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde üretim hafif ticari araç grubunda yüzde 9, ağır ticari araç grubunda yüzde 23 azalırken; pazar ise hafif ticari araç grubunda yüzde 8, ağır ticari araç grubunda ise yüzde 9 azalma gösterdi.

2023 yılına göre, yük ve yolcu taşıyan ticari araçlar üretimi, 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde yüzde 11 seviyesinde azalırken, ürün grubu bazında üretim: Midibüste yüzde 1 oranlarında artarken, Otobüste yüzde 3, Kamyonda yüzde 29, Kamyonette yüzde 11, Minibüste yüzde 1 oranında azaldı.

Kapasite kullanım oranlarına baktığımızda ise; Ocak-Eylül döneminde hafif araçlarda (otomobil + hafif ticari araçlar) yüzde 69, kamyon grubunda yüzde 73, otobüs-midibüs grubunda yüzde 51 olarak gerçekleÅŸti. Ocak-Eylül döneminde Otomotiv Sanayiinin toplam kapasite kullanım oranı yüzde 69 oldu.

2024 yılı Ocak-Eylül döneminde hafif ticari araç (minibüs + kamyonet) pazarında ithalatın payı yüzde 70 olarak gerçekleÅŸti. 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde geçen yılın aynı dönemine göre toplam hafif ticari araç satışları yüzde 8 azaldı. Dikkat çeken ise yerli hafif ticari araç pazarının yüzde 44 azalması oldu. Ä°thal hafif ticari araç satışları yüzde 25 oranında arttı.

Rakamlara bakacak olursak; 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde; bir önceki yılın aynı dönemine göre ağır ticari araç pazarı yüzde 9 azalarak 33 bin 745 adet, kamyon pazarı yüzde 10 azalarak 30 bin 235 adet, otobüs pazarı yüzde 6 oranında azalarak bin 452 adet düzeyinde ve midibüs pazarı yüzde 7 oranında artarak 2 bin 58 adet düzeyinde gerçekleÅŸti.

Yani arkadaÅŸlar geçtiÄŸimiz iki yıl içinde yaÅŸanan büyük artışa bu seneki rakamlar yetiÅŸemese de Pazar performansı hiç fena sayılmaz. Ä°ÅŸte o nedenle büyük markalar pazardaki güçlerini artırmak için birçok yeni hamleyi gerçekleÅŸtiriyor. Yeni bayiler, yeni kadrolar, yeni araçlar vs.

Bakın iÅŸte bunlardan biri de DAF!. Yaklaşık bir yıldır görevde olan Genel Müdür Atila Kaya sektörle çok sıkı temas halinde; sürekli yenilikler peÅŸinde. DAF markasının Avrupa’daki güçlü Pazar performansını Türkiye’deki pazarda da görmek istiyor. GeçtiÄŸimiz bir yıl içinde çekici pazarındaki yüzde 60’ın üzerindeki artışı kamyon pazarında da yakalamayı istediklerini ve bu yönde hareket ettiklerini de her platformda dile getiriyor.

Evet dediÄŸim gibi DAF grubu sürekli koÅŸturma halinde. Bu gruba geçtiÄŸimiz günlerde 3 bayi daha eklendi. Güçlü yapıların açtığı yeni bayiler markaya ciddi katkı saÄŸlar düÅŸüncesindeyim. Bakalım göreceÄŸiz.

Tüm detaylar sayfalarımızda var. Umarım faydalı bir yayın olmuÅŸtur.

 

 

 

 

 

 



Sayfa Adresi: http://www.kamyonum.com.tr/yazar/Pazar/385