Yeni Ticaret Koridorları: Kalkınma Yolu mu, IMEC mi?
Nuray PEKCAN

Global dünyanın iÅŸleyen sistemi Dünya ticaretinde kartları yeniden dağıtıyor. Güçlü eller, yeni ticaret rotaları oluÅŸturarak ekonomik üstünlüklerini pekiÅŸtirmeye çalışıyor.

Ticaretin akışını hızlandıracak Dünya genelinde son dönemde dikkat çeken iki büyük proje var: Türkiye, Irak ve Körfez ülkeleri iÅŸ birliÄŸiyle geliÅŸtirilen Kalkınma Yolu Projesi ve ABD, Hindistan, Orta DoÄŸu ve Avrupa’nın desteklediÄŸi Hindistan-Orta DoÄŸu-Avrupa Ekonomik Koridoru (IMEC).

Her iki proje de Asya, Avrupa ve Orta DoÄŸu arasındaki ticareti hızlandırmayı hedefliyor. Ancak, farklı aktörler, farklı stratejiler ve farklı jeopolitik dengeler söz konusu. Peki, bu projeler ne vadediyor? Hangisi daha avantajlı? Ve Türkiye bu alternatif projelerde hangi konumda?

Kalkınma Yolu: Türkiye’nin Küresel Lojistikteki Büyük Hamlesi

Türkiye, Kalkınma Yolu Projesi ile Basra Körfezi’ni Avrupa’ya baÄŸlamayı hedefliyor. Irak, Türkiye ve Avrupa arasındaki en kısa ticaret koridoru olarak öne çıkan bu güzergâh, Irak’taki Faw Limanı’ndan baÅŸlayarak kara ve demiryolu aÄŸlarıyla Türkiye üzerinden Avrupa’ya uzanacak.

Kalkınma Yolu’nun Avantajları

Kalkınma Yolu’nun Zorlukları

IMEC: Hindistan ve Batı’nın Alternatif Ticaret Rotası

Hindistan-Orta DoÄŸu-Avrupa Ekonomik Koridoru (IMEC), Hindistan’dan Avrupa’ya ulaÅŸan deniz ve kara tabanlı bir ticaret koridoru olarak tasarlandı. Proje, Hindistan’dan yüklenen malların BirleÅŸik Arap Emirlikleri’ne (BAE) deniz yoluyla taşınmasını, ardından Suudi Arabistan ve Ürdün üzerinden demiryolu ile Ä°srail veya Akdeniz’e ulaÅŸtırılmasını öngörüyor. Buradan da Avrupa’ya geçiÅŸ saÄŸlanacak.

IMEC’NÄ°N AVANTAJLARI VE Ä°KÄ° TÄ°CARET YOLUNUN KARÅžILAÅžTIRMASI BÄ°R DAHAKÄ° SAYIDA



Sayfa Adresi: http://www.kamyonum.com.tr/yazar/Yeni-Ticaret-Koridorlari-Kalkinma-Yolu-mu-IMEC-mi/401