GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Demre Belediyesi 110.000 Litre Motorin Ve 5.000 Litre 95 Oktan Kurşunsuz Benzin Alacak
Demre Belediyesi 110.000 Litre Motorin Ve 5.000 Litre 95 Oktan Kurşunsuz Benzin Alacak
Shell Filo Çözümleri’nden, ön ödemesiz ve blokesiz akaryakıt ikmali
Shell Filo Çözümleri’nden, ön ödemesiz ve blokesiz akaryakıt ikmali
Kögel to Exhibit at Transport Compleet Hardenberg 2020

Kögel to Exhibit at Transport Compleet Hardenberg 2020

1 2 3 4 5 6
1 Eylül 2014 Pazartesi - 14:16

Dizel mi, Benzinli mi?

Yüzde 25’e kadar az yakıt tüketen dizel araçlara karşı, fiyatı ve masrafları daha az olan benzinli araçlar sürücülerin aklını karıştırıyor. Bosch yeni araba satın alacak sürücülerin en büyük sorularından biri olan dizel mi, benzinli mi çelişkisinin yanıtını veriyor.

Dizel mi, Benzinli mi?

Yılda 15 bin kilometrenin üzerinde yol yapan sürücülerin dizeli tercih etmesi tavsiye ediliyor. Türkiye’de trafik kaydı yeni yapılan araçlarda da dizel sayısı önde seyrediyor
 
Dizelin aracını yoğun şekilde kullananlar için faydalı olduğu, diğerlerinin ise benzinli bir otomobil seçmesi gerektiği kabul edilir. Sonuçta, dizelle çalışan bir otomobil, yüzde 25’e kadar daha az yakıt tüketirken benzinli otomobiller ise genellikle fiyat, sigorta ve işletme masrafları açısından sıklıkla daha ucuzdur. Almanya’da, modele bağlı olarak, dizelle çalışan bir otomobil yılda 15.000 kilometrenin üzerinde yol kat edildiği takdirde yapılan fazladan yatırımın karşılığını veriyor. Karşılaştırılabilir modellerde benzinli ve dizel araçlarda göze çarpan en önemli fark dizel aracı alırken benzinli araç ile arasında olan fiyat farkı. Araç ne kadar fazla yol kat ederse, dizel teknolojisinin sayesinde yapılan yakıt tasarrufu ile ilk yatırımınızı geri kazanma süreniz o kadar daha kısalıyor.
 
Her iki motor tipinin de güçlü olduğu noktalar var
Sürücüler hangi motor tipini seçeceklerine karar verirken salt yılda kaç kilometre yol kat edeceklerinden daha fazlasını dikkate almalılar. Bosch Türkiye Temsilcisi Steven Young konuyla ilgili “Her iki güç aktarma organının da farklı araç sınıflarında kendilerine has güçlü yönleri var. Modern bir benzinli güç aktarım organı kompakt otomobilleri dahi verimli hale getirirken gelişmiş bir dizel güç aktarım organı ise büyük bir steyşın vagonda tüketimi düşürüp, sürüş keyfini yükseltebilir” diyor. Diğer segmentlerde de benzer avantajlar bulunuyor. Her ne kadar modern benzinli güç aktarım organlarının cevap verme yeteneği bunların gösterişli spor arabalarda öne çıkmasına yardımcı oluyorsa da, dizel güç aktarım organlarının güçlü torku da bunları büyük SUV’ler için en iyisi yapıyor.
 
Türkiye’de yeni araçlarda dizel önde
Türkiye’de trafik kaydı yeni yapılan araçlara bakıldığında, araçların yüzde 58,8’inin dizel, yüzde 41,2’sinin benzinli olduğu görülüyor. 2013 yılında, Türkiye’de piyasaya sunulan binek otomobil ve hafif ticari modellerin sayısı ise, dizelde 230, benzinlide 213 olarak tespit edildi.

Etiketler:
 
Armutlu’da Çekişme Tavan Yaptı
 
TOBB’un Tecrübesi Tacikistan’ın İlgisini Çekti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Armutlu’da Çekişme Tavan Yaptı
TOSFED Ralli Kupası’nın dördüncü ayağı olan Armutlu Rallisi, 30-31 Ağustos ...
Zafer Bayramı’nda Klasik Otomobil Coşkusu
30 Ağustos Zafer Bayramı’nda Mobil 1’in destek verdiği 150 kadar Klasik ...
İzmir’in Kahramanı Tolon Yine Sahnede
Lassa V1 Challenge İzmir Park pistinde yapıldı. NTV Spor’dan canlı yayınlanarak ...
 
İhraç Edilen Her 3 Lastikten Biri Pirelli
Premium lastik sektöründeki konumunu güçlendiren Türk Pirelli, 2014 ilk ...
‘Hayat Bağlı Kal ‘ Mustafa Sandal ile ekranlarda
Toplumda trafik güvenliği bilincini artırmayı hedefleyen ‘Trafik Hayattır’ ...
Michelin “Roadshow etkinlikleri” Eylül’de geri dönüyor!
Michelin roadshow etkinliklerinin kış ayağı Eylül ayında başlıyor. 1 Eylül’den ...
 
SCANIA’NIN DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ TESCİLLENDİ
Almanya’nın önde gelen ekonomi ve ticari araç dergisi “Trucker”, gerçekleştirdiği ...
Reysaş Lojistik, Mercedes-Benz Actros ve Axor’la gücüne güç katıyor
Türkiye’de çevre duyarlılığıyla adından söz ettiren öncü firma Reysaş ...
Remsan Nakliyat filosuna 17 adet Ford Cargo 1846T
Nakliye alanında faaliyet gösteren ve Ankara ile Kırıkkale’deki müşterilerine ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
şoför
sondakika
Kamyon
dikkat
lkw
kamyoncu
türkiye
fahrer