GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
İran-Türkmenistan Sınırında Bekleyen Türk Araçlarının Yurda Dönüşü Hakkında
İran-Türkmenistan Sınırında Bekleyen Türk Araçlarının Yurda Dönüşü Hakkında
İkinci El Araç Alım Satımına Vakıfbank Güvencesi
İkinci El Araç Alım Satımına Vakıfbank Güvencesi
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
21 Mart 2019 Perşembe - 10:56

Jetblue Genel Müdürü Kenan Emekci: 'Adblue Türkiye Pazarının Lideriyiz'

Türkiye’de Adblue üretimini ilk kez gerçekleştiren ve şu anda pazar lideri konumunda bulunan Jetblue firmasının Genel Müdürü Kenan Emekci ile Adblue kullanımı hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik. Adblue’nun orijinal olup olmadığını tespit etmeye yarayan “BlueAnalysis” adlı Dünyanın İlk Mobil Adblue Laboratuvarı’nı da geliştiren Jetblue firması, Scania ve Ford Trucks ile demo çalışmalarına başlamış bile…

Jetblue Genel Müdürü Kenan Emekci:  Adblue Türkiye Pazarının Lideriyiz

Türkiye’de Adblue üretimini ilk kez gerçekleştiren ve şu anda pazar lideri konumunda bulunan Jetblue firmasının Genel Müdürü Kenan Emekci ile Adblue kullanımı hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik. Orijinal olmayan Adblue kullanımının, hem çevreye hem de araçlara çok büyük zarar verdiğini belirten Kenan Emekci, “Eğer aracın önceki sahibi, kalitesiz adblue kullandıysa, bu durum sistemin tamamen tıkanmasına sebep oluyor” sözleriyle ikinci el araç alacaklara uyarıda bulunuyor. Adblue’nun orijinal olup olmadığını tespit etmeye yarayan “BlueAnalysis” adlı Dünyanın İlk Mobil Adblue Laboratuvarı’nı da geliştiren Jetblue firması, Scania ve Ford Trucks ile demo çalışmalarına başlamış bile…

 “Aytemiz, Petrol Ofisi ve Kadoil’in Adblue Partneriyiz”

Adblue üretimine 9 yıl önce başladıklarını ifade eden Emekci “Türkiye’de Adblue üretimi yapan ilk firmayız. Aynı zamanda ‘Birlik Lojistik’ adında da bir lojistik firmamız var. Birlik Lojistik firmamızda taşımacılık alanında hizmet vermeye devam ediyoruz. Adblue pazarının gelişebileceğini öngörerek bu sektöre girmeye karar verdik. Şu anda da Adblue Türkiye pazarının lideriyiz. Türkiye’nin Adblue ihtiyacının yüzde 60’a yakınını, Jetblue firması olarak biz karşılıyoruz. 8 üretim tesisimiz ve 2 lojistik depomuz bulunuyor. Yaklaşık iki bin bayimiz ile de Türkiye’nin 81 iline orijinal ürün tedarik ediyoruz. Aynı zamanda Libya, Fas, Gürcistan, İran ve Kıbrıs’a Adblue ihracatını gerçekleştiriyoruz. Üç büyük akaryakıt firması; Aytemiz, Petrol Ofisi ve Kadoil’in de Adblue partneriyiz.” diye belirtiyor.

“Adblue Bittiğinde Araç Gücünü Yüzde 90 Düşürüyor”

Adblue kullanımının isteğe bağlı değil mecburi olduğunun altını çizen Emekci: “Adblue, yüzde 67.5’i saflaştırılmış su, yüzde 32.5 da üreden oluşan kimyasal bir maddedir. Adblue’nun işlevi,egzozdan atmosfere yayılan zararlı NOx gazlarını SCR sistemi sayesinde zararsız nitrojen gazı ve su buharına dönüştürmektir. Adblue sistemi, henüz üretim safhasında araçlara monte edilen bir sistemdir, sonradan araca monte edilmesi söz konusu değildir. Yani Adblue kullanımı isteğe bağlı değil mecburidir.Aracın yakıtının bitmesiyle Adblue’sunun bitmesi arasında hiçbir fark bulunmamaktadır. Aynı şekilde Adblue bittiğinde aracın çekiş gücü yüzde 90 düşmektedir ve Adblue ikmali yapılana kadar eski çekiş gücüne ulaşamamaktadır.”

“Adblue, Avrupa’da 2005 yılından beridir kullanılmaktadır. Türkiye’de ise ilk kez 2009 yılında Mercedes-Benz’in Aksaray fabrikalarında üretilen Euro 4 araçlara dâhil edildi. O tarihten itibaren kamyon ve otobüsler bu sistemle üretilmektedir. Şu anda hafif ticari ve binek araçlarda da Adblue tüketimine uygun araçlar üretilmektedir.”

“Hasarların Önüne Geçmenin Tek Yolu Orijinal Adblue Kullanmak”

Orijinal olmayan Adblue’ların tarım üresinden üretildiğine dikkat çeken Emekci “Tarım üresinde kaplamalı üreden kaynaklanan ‘’Aldehit’’ konsantrasyonunun yüksek çıktığını belirtmektedir.Bu nedenle kaplamalı üreler,AdBlue üretimine uygun değildir,otomotiv sınıfı, kaplamasız, özel ürelerle üretilmesi gerekmektedir’’. Orijinal bir Adblue’nun kalite kontrol testlerinde 18 farklı parametreye bakılmaktadır. Üretiminin baştan sonuna kadar büyük bir titizlikle yapılması gerekmektedir. Bu şartları taşımayan Adblue’nun araçlarda kullanılması, yüzbinlerce liralık hasara yol açabiliyor. Bu hasarların önüne geçmenin tek yolu da orijinal Adblue kullanmaktan geçiyor. Ne var ki sürücülerin sahte ürün ile orijinal ürünü gözle ayırt edebilme şansları yok. Orijinal Adblue ancak akredite edilmiş bir laboratuvar ortamında test edilerek anlaşılabiliyor. Açıkçası bu testi yaptırabilmek için de kullanıcıların ne zamanı, ne de bilgisi var. Bu anlamda Jetblue olarak ürettiğimiz BlueAnalysis, tüm kullanıcılara büyük bir kolaylık sağlıyor.”

“BlueAnalysis’ın Dünyada Bir Örneği Yok”

Dünyanın ilk mobil Adblue laboratuvarı olan Blue Analysis hakkında detaylı açıklamalarda bulunan Emekci, “BlueAnalysis, anında ve yerinde Adblue’yu test edebilmek için gerekli malzemelerin birleştirildiği bir kit. BlueAnalysis, Jetblue’nun buluşu. Türk Patent Enstitüsü’nden patentini almış bulunuyoruz. Dünya patentini almak için de iki ay önce başvuruda bulunduk. BlueAnalysis’ın dünyada bir örneği yok. Blue Analysis sayesinde, orijinal  ve orijinal olmayan 5 dakika gibi kısa bir süre tespit edebilirsiniz. Adblue’nun içindeki üre miktarını ölçebiliyor, kullanılan suyun ultrasonik saf su olup olmadığı, kullanılan ürenin otomotiv sınıfı olup olmadığı, ürünün doğru su ve üreyle yapılıp yapılmadığı gibi tüm özelliklerini su yüzüne çıkarabiliyorsunuz.” diyor ve ekliyor:

“Ağır Vasıta İçin Bir Yıllık Adblue Maliyeti En Fazla 2 Bin TL”

“Bu ürünü geliştirmemize sebep ise ülkemizde çok fazla merdiven altı Adblue üretici olması ve araç sahiplerinin de çok fazla mağduriyet yaşaması oldu. Bir örnekle açıklamaya çalışayım; bir ağır vasıta aracı için bir yıllık Adblue maliyeti en fazla 2 bin TL civarındadır. Sürücüler orijinal olmayan Adblue kullanımına bağlı olarak mağduriyet yaşadıklarında ise illegal bir şekilde araçlarındaki yazılımlarla oynayarak Adblue sistemlerini iptal ediyorlar. Sebebi Adblue’ya verilen para değil. Burada bir kar sağlamaya çalışmıyorlar. Sürekli uzun yoldalar ve otobanda, ıssız bir yerde aracın arıza yapmasını engellemek adına bu sistemi iptal etme yoluna başvuruyorlar.”

“İkinci El Araç Satın Alacak Sürücüleri Uyarmak Gerekiyor!”

“Oysa orijinal Adblue kullanılsa ne sistemi iptal etmeye gerek kalacak, ne de böyle bir mağduriyet yaşanacak. Bu sistemler tekrar aktif hale getirilmeye çalışıldığında çok daha yüksek bir maliyet çıkıyor. Marka ve modele göre farklılık göstermekle birlikte, minimum 20 bin civarında maliyetler söz konusu olabiliyor. İkinci el araç satın alacak sürücüleri de bu konuda uyarmak gerekiyor! Eğer aracın önceki sahibi, araçta Adblue kullanmadıysa, bu durum sistemin tamamen tıkanmasına sebep oluyor. İkinci el araç satın alınırken mutlaka kontrol edilmesi gerek. Belirttiğim gibi sistemi yeniden aktif hale getirebilmenin maliyeti çok yüksek.”

“Sistemi İptal Eden Sürücülere 2 Bin 500 TL Civarında Ceza”

“Geçtiğimiz Ocak ayında Meclis’te geçen yeni yasada Adblue kullanımına ilişkin madde de yer aldı. Buna göre, araçlarda bu sistemi iptal eden sürücülere 2 bin 500 TL civarında bir ceza öngörüsü var. Bu yasanın uygulamaya geçmesini bekliyoruz. Avrupa’da ise sistemin iptal edilmesine daha ağır yaptırımlar uygulanıyor. Yaklaşık 10 bin Euro civarında olduğu biliyoruz.”

“İki Taraflı Mağduriyet Yaşanıyor”

“Orijinal olmayan Adblue’dan kaynaklı arıza hâlinde, aslında iki taraflı bir mağduriyet yaşanıyor. Hem araç sahibi hem de servis mağdur olabiliyor. Örneğin bir araç sahibi ya da şoför, garantili olan aracını tamir ettirebilmek amacıyla servise getiriyor. Aslında araç orijinal Adblue kullanıyor ama servis, söz konusu arızanın orijinal olmayan Adblue kullanımından kaynaklandığını iddia ediyor ve arızayı kabul etmeyerek garanti kapsamına almıyor. Bazen de tam tersi durum yaşanabiliyor. Araç sahibi orijinal olmayan Adblue kullanıyor ve arıza için servise geliyor. Servis bunun farkına varamıyor ve aracı garanti kapsamına almaması gerekirken anlayamadığı için bakıma alıyor. Blue Analysis sayesinde ise bu gibi durumların tamamen önüne geçebiliyoruz.”

“Scania ve Ford Trucks ile Demo Çalışmalarımız Sürüyor”

“Blue Analysis’in kullanımına ilişkin şu anda Scania ve Ford Trucks ile demo çalışmalarımız sürüyor. Scania’nın İzmir, Konya ve Kayseri servislerinde Blue Analysis kullanımına başlandı. Başka firmalarla da görüşmelerimiz devam ediyor.”

“VDA, Adblue’nun İsim Hakkı Kullanımı Hususunda Firmaları Denetliyor”

VDA Belgesi’ne sahip her firmanın orijinal ürün üretmediğine de dikkat çeken Emekci “Alman Otomotiv Endüstrisi Birliği (VDA) 3 yılda bir, Adblue’nun isim hakkı kullanımı hususunda firmaları denetliyor. Firmalar, VDA’nın denetimi esnasında ürünü düzgün üretiyor, tüm şartları yerine getiriyor ama ertesi gün yine aynı şekilde üretime devam ediyor. Yani VDA Belgesi olan her firmanın, doğru ürün ortaya çıkardığını söyleyemiyoruz ne yazık ki. Bu belge sadece isim hakkının verildiğini gösteriyor.” diyor.

“Ürünlerin Onaylanmasında 18 Parametre Baz Alınıyor”

Jetblue Genel Müdürü Kenan Emekci’nin ardından görüştüğümüz, Jetblue AR-GE ve Kalite Kontrol Sorumlusu Sena Hazinedar, ürünlerin test ve kontrolünün ISO 22241 Standardına göre yapıldığını belirterek, 18 parametrenin göz önünde bulundurulduğuna dikkat çekiyor. Hazinedar’ın, açıklamaları şöyle:

“Türkiye’nin her bölgesine Adblue satışı yapan Jetblue’nun tüm ürünlerinin kontrol ve onayını burada sağlıyoruz. Biz burada Adblue’nun üretimi için ham madde aşamasından bitmiş ürüne kadar bütün kontrolü sağlamakla görevliyiz. Ham madde geldiği zaman, üretime girmeden önce burada tüm testlerini yapıp uygundur onayı veriyoruz. Sonrasında ise bitmiş ürünlerin de aynı şekilde tüm testlerini gerçekleştirerek satışa uygundur onayını veriyoruz. Testlerde temel aldığımız 18 parametre bulunuyor. Bunlar ISO’nun 22241 Standardına göre yapılıyor. Bu testleri laboratuvarımızda uyguluyoruz. Ürünün, test sonuçlarında belirli specler ve limitlerde çıkması hâlinde ürün uygundur onayı veriyoruz.”

 
BRISA COMMERCIAL TIRE GROUP REACHES 82 PERCENT LOCALIZATION
 
"F-MAX WILL BE A NEW MILESTONE IN OUR HEAVY COMMERCIAL ADVENTURE FOR 2019"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
NGVA EUROPE: 1,3 Milyon Olan Doğal Gazlı Araç Sayısı, 2030 Yılında 12,6 Milyona Ulaşacak
“Alternatif Yakıt Teknolojileri” dosyamız kapsamında NGVA Europe (The ...
Türkiye’nin İlk LNG’li Çekicisi: IVECO Stralis NP 460
Alternatif Yakıt Teknolojileri Dosyamız kapsamında görüşlerine başvurduğumuz ...
''LNG, Uzun Yol Taşımacılığında Rekabetçi Bir Alternatif Haline Geliyor''
EPDK, fiyat avantajları, çevreci özelliği sayesinde yaygınlaşması beklenen ...
 
Boşça: 'Türkiye Enerji Merkezi Konumunda'
“Alternatif Yakıt Teknolojileri” dosyamız kapsamında açıklamalarda bulunan ...
"Gümrük Birliği’nin Güncellenmesinde En Önemli Başlıklar, 'Kotalar ve Geçiş Ücretleri' Olacak"
“Avrupa Birliği ve Kotalar” dosyamız kapsamında, T.C Ulaştırma ve Altyapı ...
'Stratejik Öneme Sahip Hiçbir Kuruluş Yabancı Firmalara Satılmamalı'
ESEN Nakliyat Genel Müdürü Sadettin Kayabaşı, Ro-Ro taşımacılığının gitgide ...
 
'Fedarasyonun Esnafa Sahip Çıkmasını Bekliyoruz'
Güneydoğu Anadolu ve Habur dosyamız kapsamında gerçekleştirdiğimiz kooperatif ...
"Durumumuz Hiç İç Açıcı Değil Fakat Bir Umut Var"
Güneydoğu ve Habur Dosyamızda sıradaki durağımız, hem bir iş adamı, hem ...
"Tek Kapıdan Dört Ülkeye İhracatımız Yeniden Başlayacak"
Şırnak’tan Silopi’ye geçerek, ilk durağımız olan Şırnak Esnaf ve Sanatkârlar ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
türkiye
lkw
treyler
sondakika
Kamyon
kamyoncu
haberler
truck
şoför