GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Mars’la Ekonomi Buluşmaları İş Dünyasının Yol Haritasını Çiziyor
Mars’la Ekonomi Buluşmaları İş Dünyasının Yol Haritasını Çiziyor
Otomotiv Sanayii Derneği’nin Genel Sekteri Özlem Güçlüer Oldu!
Otomotiv Sanayii Derneği’nin Genel Sekteri Özlem Güçlüer Oldu!
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
25 Mart 2019 Pazartesi - 16:08

LPG’li Araçlara Yönelik Otopark Düzenlemesini Heyecanla Bekliyoruz

5 milyon LPG’li araç kullanıcısı ve LPG sektörü, Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un vereceği müjdeye kilitlendi. Bakan Kurum’un AVM’lere, otellere ve kapalı otoparklara LPG’li araçların girmesine ilişkin yasal düzenleme yapılacağına dair açıklaması, LPG’li araç kullanıcıları kadar, otopark işletmelerini, LPG donanım şirketlerini ve oto gaz bayilerini de yakından ilgilendiriyor.

LPG’li Araçlara Yönelik Otopark Düzenlemesini Heyecanla Bekliyoruz

Müstakil Likit Petrol Gazcıları Kit Satıcıları ve Otogaz Bayileri Derneği Başkanı Yılmaz Cömert, “Avrupa’da LPG’li araçlar uzun yıllardır otoparklara serbestçe girebiliyorken Türkiye’de haksız bir yasak sürdürülüyordu. Sayın Bakan’ın bu yasağın kaldırılması yönündeki çalışmalarını destekliyoruz” açıklamasında bulundu.

Türkiye karayollarında yaklaşık 5 milyon LPG’li araç seyrediyor. Ancak bu araçlar, kapalı otoparkların gerekli altyapıya sahip olmaması ve yasal mevzuatın engellemesi sebebiyle kapalı otoparklara giremiyor. LPG’li araçlara otopark yasağı Avrupa ülkelerinde ve diğer ülkelerde artık bulunmazken, araçların LPG’li olduğunu belirten etiket taşıma zorunluluğu da yer almıyor. Ancak dünyanın en çok LPG’li aracına ve en yaygın LPG dolum istasyonlarına sahip olan Türkiye’de ise durum tam tersi.

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un AVM’lere, otellere ve kapalı otoparklara LPG’li araçların girmesine ilişkin yasal düzenleme üzerinde çalıştıklarını açıklaması tüm dikkatleri bu konuya çekti. Bakan Kurum, TSE’nin kurallarına uyulması gerektiğini vurgulayarak, İçişleri Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Yangın Yönetmeliği’nde düzenleme yapması gerektiğini açıkladı. Kapalı otoparkların gerekli tedbirleri almalarının ardından LPG’li araçların da diğer ülkelerde olduğu gibi başta AVM’ler ve oteller olmak üzere kapalı otoparklara girebileceğini belirten Bakan Kurum, düzenlemelerin Nisan ayında yapılacağını açıkladı.

Müstakil LPG’ciler Derneği kararı destekliyor

Müstakil Likit Petrol Gazcıları Kit Satıcıları ve Otogaz Bayileri Derneği Başkanı Yılmaz Cömert, Bakan Murat Kurum’un açıklamalarını memnuniyetle karşıladıklarını ifade ederek “Avrupa’da ve dünyanın diğer ülkelerinde LPG’li araçlar uzun yıllardır otoparklara serbestçe girebiliyorken Türkiye bu konuyu gündemine alamamıştı. LPG ekosistemindeki tüm paydaşlar olarak milyonlarca çalışanı da yakından ilgilendiren bu konuda Türkiye’nin de gerekli adımları atmasını memnuniyetle karşılıyoruz ve AVM’lerin ile diğer kapalı otoparkların da bu yönde gerekli hazırlıklara bir an önce başlamasını arzu ediyoruz.” açıklamasını yaptı.

Yılmaz Cömert, LPG’nin yaygın tedariği bulunan en çevreci yakıt olduğunu vurgulayarak “Türkiye gerek LPG ile çalışan araç sayısı gerekse LPG dolum istasyonu yaygınlığı açısından dünyanın ilk sırasında yer alıyor. Avrupa ülkelerinde LPG’li araç kullanmak aynı zamanda çevreye ve insan sağlığına saygılı bir sürücü olmanın gereği olarak algılanırken, Türkiye’de araçların otoparklara alınmaması, LPG’nin hak ettiği saygınlıkla anılamamasına sebep oluyordu. Çok sayıda araç kullanıcısı gerek ekonomik olması gerekse çevreci bir yakıt olması sebebiyle LPG’li araç kullanmak istese de ailesi ile AVM’ye gittiğinde aracını ara sokaklara park etmek zorunda kalacağı için bu tercihinden uzak durmak zorunda kalıyor. İnsanımız çok daha yüksek bedel ödeyerek, ekonomik bir alternatif olarak gördüğü ancak çevreye ve insan sağlığına çok zararlı olan, tüm gelişmiş ülkelerin terk etmeye hazırlandığı dizel araçları kullanmak zorunda kalıyor. LPG’li araçlara uygulanan bu haksız yasağın kaldırılması, mevcut 5 milyon LPG’li araç kullanıcısını doğrudan ilgilendiriyor. Ama bunun da ötesinde ülkemizde çevreye saygılı olan çok sayıda vatandaşın da LPG’li araç kullanmaya geçmesini teşvik edecektir. Türkiye için çok hayırlı bir karar olacağına inanıyoruz ve İçişleri Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın gerekli düzenlemeleri yapmasını destekliyoruz, bir an önce bu haksız uygulamanın son bulmasını diliyoruz” dedi.

Otomobillerin yaklaşık yarısı LPG’li

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK), 2019 yılı Ocak ayı motorlu kara taşıtları istatistiklerine göre trafiğe kayıtlı 12 milyon 437 bin 250 adet otomobilin yaklaşık yarıya yakınını oluşturan 4 milyon 703 bin 163 araç LPG kullanıyor.

Yasaklayan Yönetmeliklerin Değişmesi Bekleniyor

LPG’li araçlara, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından 17.08.2000 tarihli ve 24143 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, “Arac?ların I?mal, Tadil ve Montajı Hakkında Yo?netmelikte Deg?is?iklik Yapılmasına Dair Yo?netmelik” doğrultusunda kapalı otopark yasağı uygulanıyor. Bu yönetmelik doğrultusunda, araçların arka ve ön camlarına “BU ARAÇ KAPALI YERLERE PARK EDEMEZ” yazılı bir etiket yapıştırılması gerekiyor.

LPG’li araçlara bir diğer yasaklama Aralık 2007’de 26735 sayı ile Resmî Gazete’de yayımlanan “Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik”teki, madde 60-4’te yer alıyor. Bu maddede “LPG veya sıkıştırılmış doğalgaz (CNG) yakıt sistemli araçlar kapalı otoparklara giremez ve alınmaz” ifadesi yer alıyor.

Bakan Murat Kurum’un üç bakanlığın ortak çalışma yürüttüğüne dair açıklamalarının ardından, otopark yasağına yasal dayanak teşkil eden bu yönetmeliklerin değişmesi bekleniyor.

LPG’li araçlar 2004 yılından bu yana hazır

Avrupa’nın birçok ülkesinde LPG’li araçların kapalı otoparklara girmesi serbest ve araçların LPG’li olduğunu belirten herhangi bir etiket veya benzeri bir tanımlama işareti yapıştırma zorunluluğu bulunmuyor. Türkiye’deki LPG’li araçlar da Avrupa’dakiler ile aynı standartlarda üretiliyor ve 2004 yılındaki düzenlemeyle birlikte LPG’li araçların yakıt tanklarının emniyet valfi ile donatılması bir zorunluluk. LPG’li araçların yakıt tanklarında söz konusu emniyet valfi standart olarak bulunuyor ve araç yangında kalsa dahi tank patlamayarak ileri seviye güvenlik özellikleri sunuyor.

Otoparkların uygun havalandırmaya ve gaz sensörüne sahip olması gerekiyor

LPG’li araçların kapalı otoparkları girmesini engelleyen söz konusu yönetmeliklerin yanı sıra, bu yasağın altında yatan bir diğer sebep ise otoparkların havalandırma sistemlerinin, zeminde gaz birikmesine izin vermeyecek şekilde sirkülasyonu sağlayacak uygun bir havalandırma sistemine sahip olmaması. Bunun yanı sıra otoparklara, herhangi bir gaz kaçağı oluşması halinde bunu tespit edecek gaz sensörleri konuşlandırılmış olması gerekiyor. Yapılacak yönetmelik değişikliklerinin AVM’lere, otellere ve kapalı otopark işletmelerine gerekli altyapıyı sağlama yükümlülüğü getirmesi bekleniyor.

 
''Kurumsal Lojistik Firmaları İhracatın Nabzını Tutuyor''
 
DHL Global Forwarding'te Önemli Atamalar
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Iveco Pekin'de Daily Karavanı Tanıttı
IVECO, 18. Çin Pekin Uluslararası Karavan ve Kamp Fuarında yeni akıllı ...
"Daralan Bir Pazarda Büyüme Başarısı Elde Ettik"
IVECO, açıklamış olduğu pazar değerlendirmesinde geride bıraktığımız 2018 ...
OSD’den ÖTV ve KDV İndirimi Açıklaması!
Otomotiv sektörü için hayati önem taşıyan ÖTV ve KDV indirimleri, Resmi ...
 
“Ödül Sonrası Avrupa’dan 70’e Yakın Bayilik Talebi Aldık”
Ford ağır ticari araçlar için Avrupa’daki tek test merkezini Eskişehir'deki ...
Ford Otosan ve Tedarikçileri Yarın İçin Değişime Bugünden Hazır
Ford Otosan’ın gelenekselleşen “Tedarikçi Zirvesi” bu yıl “Yarın için ...
Av. Bilun Elmacıoğlu Yazdı
Temiz enerjiye ulaşmak, çevreyi korumak ve enerji verimliliği alanında ...
 
OPET Tevfikiye Arkeo-Köy Modeli UNESCO’da
OPET’in "2018 Uluslararası Troya Yılı" kapsamında Tevfikiye Köyü’nde gerçekleştirdiği ...
Kuzey Marmara'da Trafiği Rahatlatacak Açılış
Kuzey Marmara Otoyolu Kurtköy-Akyazı kesiminin 4. bölümü, gerçekleştirilen ...
''Kapıköy Gümrüğü, Türkiye'yi Asya'ya Bağlayacak''
Kapıköy Gümrük Kapısı açıldı. TOBB tarafından 112 milyon lira yatırımla ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
türkiye
sondakika
src
fahrer
truck
şoför
bus
lkw