GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Irak - İran Sınır Kapılarında Bekleyen Araçların Dikkatine!
Irak - İran Sınır Kapılarında Bekleyen Araçların Dikkatine!
İran ile Türkmenistan Arasındaki Sınır Kapıları da Kapatıldı!
İran ile Türkmenistan Arasındaki Sınır Kapıları da Kapatıldı!
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
16 Mayıs 2019 Perşembe - 17:11

Otomotiv Sanayisinin 40 Yılı Bir Kitapta

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), otomotiv endüstrisinin 40 yılını bir kitapta topladı.

Otomotiv Sanayisinin 40 Yılı Bir Kitapta

Günümüzde 400’ü aşkın üyesiyle otomotiv tedarik sanayi sektörünün tek temsilcisi konumunda bulunan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), otomotiv endüstrisinin kalbi niteliğindeki tedarik sanayisinin yarım asra yaklaşan tarihini, “TAYSAD’ın 40 Yılı - Daha İyisi İçin Yarışmak” isimli kitap çalışmasıyla ölümsüzleştirdi. TAYSAD’ın 1978 yılından bugüne kadar olan hikayesi ile ülkemiz otomotiv endüstrisinin kilometre taşlarına ışık tutan “TAYSAD’ın 40 Yılı - Daha İyisi İçin Yarışmak” eserinde, TAYSAD arşivi ve diğer özel arşivlerden derlenen fotoğraflara da kapsamlı olarak yer verildi. “TAYSAD’ın 40 Yılı - Daha İyisi İçin Yarışmak” kitabında, Türk otomotiv sanayisinin karşılaştığı zorluklar etkili bir anlatımla ortaya koyulurken, elde edilen kazanımlar ve başarı hikayesine dönüşen tedarik sanayisi serüveni, tarihi anekdotlar ışığında yer buldu.

"Böylesi bir performansa Türkiye’de az rastlanır"

Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, “TAYSAD’ın kurulduğu 1978 senesi, hem siyasal karışıklıklar hem ekonomik sıkıntılar açısından Cumhuriyet tarihinin en zor dönemlerinden biriydi. İş dünyasında da tablo iyi değildi. Üretim adetleri çok düşüktü, hammadde temin etmek ve ithal girdi bulmak mümkün değildi. Dolayısıyla araç ve parça imalatı çok meşakkatliydi. Buna rağmn kurucularımız üretime soyundular, odaklandılar, mesleklerini geliştirdiler ve uluslararası alanda rekabet edebilecek bir tedarik sanayinin oluşmasına katkı verdiler.  Bugün geriye doğru baktığımızda, ülkeleri için doğru işler yapmak idealine sahip, fedakâr, mücadeleci ve çalışkan insanlar olduklarını teslim etmemiz gerekiyor. Bir sivil toplum kuruluşunu oluşturanların saygı çerçevesinde, birbirini dinleyip gönüllülük esasıyla ortak hedefler belirlemesi ve bu hedefleri başarmak için çok çalışarak, büyüyerek, sürekli gelişerek çıtayı hep biraz daha yukarı taşıması… Ve bunu 40 yıldır aralıksız yapabilmesi… Böylesi bir performansa Türkiye’de az rastlanır. Bu kültürü oluşturanların sesi olmak, bu sesi gelecek kuşaklara aktarmak ve bizden öncekilere duyduğumuz şükranı bir nebze olsun gösterebilmek için, otomotiv tedarik sanayimizin ülke tarihindeki rolünü ve derneğimizin kuruluşundan bugüne geçirdiği mücadele dolu yılları, yaşanılanları, elde edilen başarıları anlatan bir kitap hazırladık” değerlendirmesinde bulundu.

Ahmet Çağan İmzası

Bu önemli eser ve belgesel çalışmasının altında imzası bulunan yazar Ahmet Çağan ise yaptığı açıklamada, “TAYSAD, tutku ve cesaretle çıktığı yolda ilkleri başardı ve zamanla kartopundan çığa dönüşürken ‘daha iyi için yarışmaktan’ hiçbir zaman vazgeçmedi. Ben de bu eserlerde, TAYSAD’ın bu çabasını büyük bir kıvançla yansıtmaya çalıştım. TAYSAD’ın kilometre taşlarını sadece çalışmak, üretmek, pazar ağını artırmak şekillendirmemiştir. TAYSAD’ın hikâyesinin satır aralarında yaptığı işe inanmanın, heyecanını hiç yitirmemenin, samimiyetten vazgeçmemenin, sevgi ve saygının temellendiğini de görebilirsiniz. Bu çalışmayı oluştururken yaptığım araştırmalarda, Türk otomotiv tedarik sanayisinde faaliyet gösterenlerin girişimlerini destekleyen ve ülke ekonomisine önemli girdiler sağlayan bir kurumun, kuruluşundan bugüne kadar geçirdiği her aşamadaki çetin mücadeleyi hissettim” ifadelerini kullandı.

TAYSAD’ın kurulduğu 1978’de yaklaşık 90 bin adet olan toplam araç üretimi, bugün 1,5 milyon adedi; 50 bin adet olan otomobil üretimi ise 1 milyonu aşmıştır.  O günlerde sektör ihracatı, 4 milyon dolar iken, bugün 32 milyar dolar; tedarik sanayi ihracatı ise 1 milyon dolardan bugün 11 milyar dolara yükselmiş durumda. 40 yıl önce Ar-Ge bir kavram olarak bile hayatımızda yokken, bugün TAYSAD üyelerinin açtığı 157 adet Ar-Ge ve Tasarım Merkezi mevcut. Yine o günlerde sadece 5 bin kişilik istihdam yaratırken, bugün 200 binin üzerinde istihdam ile büyük bir aile.

TAYSAD, kurulduğu günden bu yana sürekli gelişti; rakamların ötesinde büyüdü ve  otomotiv sektörünün en yetkin, güçlü ve örnek alınan sivil toplum kuruluşu oldu. İşte bu kitapta, o günlerden günümüze nasıl gelindiği, hangi olağanüstü çalışmalara imza atıldığı ve 40 yıllık başarının öyküsü okunabileck.

 
Neden Yaz Lastiği?
 
BP Türkiye'ye Yeni Başkan
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Tataristan Cumhurbaşkanı Türkiye'de Hangi Fabrikayı Ziyaret Etti?
Rusya Federasyonu Tataristan Özerk Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Sn. Rustam ...
Renault 36. Kez Cannes Film Festivali’nin Resmi Ortağı
Renault, 1983 yılından bu yana desteklediği Cannes Film Festivali ile ...
Mitsubishi L200 Crawler ile Kaçış Planın Hazır!
Mitsubishi L200 Crawler, güçlü 4x4 bir araç kullanmanın yanı sıra, şehirden ...
 
Denizyolu Taşımacılığı Şah Global Lojistik ile Daha Güvenli
Uluslararası taşımacılık faaliyetlerine uzun yıllar önce karayolu taşımacılığı ...
‘Dostluk Maçı’
Engelsiz otobüsleriyle engellilerin yaşamını kolaylaştıran TEMSA, sosyal ...
GO Runners En Yeni ve En Özel Üyesi İçin Koştu
İpragaz çatısı altında ‘İyilik peşinde koşan’ GO Runners takımı, şimdi ...
 
Türkiye Yerli eSIM Teknolojisine Geçiyor
Yeni nesil otomobillerde acil durumlarda otomatik olarak 112’ye bağlanan ...
"İnşaat Sektörü için Strateji Belgesi Hazırlanmasını Talep Etmekteyiz"
Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB), inşaat ve bununla bağlantılı imalat ...
Ecoplas, Sakarya’da Fabrika Açacak!
Türk tedarik sanayi şirketi Ecoplas, ikinci fabrikasını Sakarya’da hizmete ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
src
Kamyon
bus
truck
dikkat
kamyonum
haberler
kamyoncu