GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Ford Otosan, Endüstri 4.0’ı Destekleyen Yeni Pres Hattı ve Yüksek Hızlı İşleme Merkezini Devreye Aldı
Ford Otosan, Endüstri 4.0’ı Destekleyen Yeni Pres Hattı ve Yüksek Hızlı İşleme Merkezini Devreye Aldı
'Türkiye’de Son Üç Yılda Pazar Payı En Hızlı Artan Marka Olduk'
"Türkiye’de Son Üç Yılda Pazar Payı En Hızlı Artan Marka Olduk"
Zagrebtrans Relies on UltralightCombi Semi-trailer Combination From

Zagrebtrans Relies on UltralightCombi Semi-trailer Combination From

1 2 3 4 5 6
10 Ocak 2020 Cuma - 15:10

Shell & Turcas, Türkiye’nin ilk LNG İstasyonunu Açtı

Shell & Turcas, karayolu taşımacılığında yine bir ilke imza atarak Türkiye’nin ilk sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) istasyonunu İstanbul-Ankara Otoyol’unda açtı. Bu yatırımla Türkiye, Shell’in Avrupa’da LNG’li istasyon kurduğu 4. ülke oldu. Lojistik sektörünü geleceğin çevreci ve ekonomik yakıtı ile tanıştıran Shell & Turcas, Türkiye’deki karayolu taşıtlarında LNG talebinin gelişmesine öncülük ederek, LNG istasyon ağını 2020 yılından itibaren açacağı yeni istasyonları ile genişletmeyi planlıyor.

Shell & Turcas, Türkiye’nin ilk LNG İstasyonunu Açtı

SHELL & TURCAS, karayolu taşımacılığında alternatif yakıt olarak kamyonlarda sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) kullanımına ilişkin Türkiye’de yeni bir dönem başlattı. Shell & Turcas, uluslararası taşımacılık trafiğinin yoğun olarak gerçekleştiği İstanbul-Ankara Otoyolu üzerinde bulunan Sapanca Otoyol Hizmet Tesisindeki istasyonun bulunduğu alanda Türkiye’nin ilk LNG istasyonunu açtı.

Türkiye’nin ilk LNG istasyonunun açılışı 10 Ocak 2020 tarihinde gerçekleşti. Açılışa Kocaeli Vali Yardımcısı Dursun Balaban, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Tehlikeli Madde ve Kombine Taşımacılık Genel Müdürü Cem Murat Yıldırım, Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem, Shell & Turcas CEO’su Felix Faber, Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu ve IVECO Türkiye Genel Müdürü Hakkı Işınak katıldı.

Yaklaşık 50 yıllık tecrübesi ile LNG sektöründe lider olan Shell, maliyet avantajı sunan ve daha temiz bir yakıt olan LNG'nin, denizcilik ve karayolu taşımacılığı sektöründe kullanımını arttırmaya yönelik önemli atılımlar gerçekleştiriyor. Şirket, yeni yakıtlara yönelik araştırma ve geliştirme faaliyetlerine küresel çapta her yıl 1 milyar dolar yatırım yapıyor. Genç, dinamik nüfusu ve büyüyen ekonomisiyle Türkiye, Shell için öncelikli ülkeler arasında yer alıyor. Türkiye, Shell’in LNG istasyonu açtığı Avrupa’daki 4. Sapanca istasyonu da Avrupa’da Shell’in 14. LNG istasyonu oldu.  Shell, Avrupa’da 2020 sonuna kadar 3 ülkede daha LNG istasyonu açmayı ve toplam sayısını 30 istasyona ulaştırmayı hedefliyor.

Türkiye’nin ilk LNG istasyonu açılışında konuşan Kocaeli Vali Yardımcısı Dursun Balaban şunları söyledi: “Kocaeli, 14 Organize Sanayi Bölgesi ve 35 limanı bulunan bir sanayi kenti. İlimizde LNG yakıtının kullanımı yönünde adım atılması bizi son derece mutlu etti. Ülkemiz için alternatif enerji kaynaklarının artması çok önemlidir. LNG’yi yavaş yavaş kullanıma sundukça, tüketimi ve kullananları da artacaktır. Şu aşamada alternatif enerji kaynağı olarak görülen LNG’nin, ileride ana yakıt olarak kullanılması olası. Sanayi kenti Kocaeli’nin LNG istasyonu ile bir ilki yaşaması bizlere gurur verdi. Bu yatırımı için Shell & Turcas ailesine teşekkür ederiz. “

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Tehlikeli Madde ve Kombine Taşımacılık Genel Müdürü Cem Murat Yıldırım açılış töreninde yaptığı konuşmada; ‘’Bugün ülkemiz için büyük bir gün. Türkiye yeni bir yakıt türü ile tanıştı. Türkiye’de ilk LNG istasyonunu açan Shell & Turcas’a teşekkür ederiz. Shell’den isteğimiz, lojistik sektörünü destekleyecek şekilde LNG dolum istasyon sayılarını arttırması. Bu sayede çok daha kısa zamanda yollarda LNG yakıtı kullanan kamyon sayısının çoğaldığını görebileceğiz. Aynı zamanda temennimiz, LNG’nin yolcu taşımacılığında da kullanılması. Biz kamu olarak alternatif yakıt yatırımlarının çoğalması konusunda elimizden gelen desteği vermeye devam edeceğiz’’ dedi.

Ahmet Erdem: LNG yakıtını Türkiye’de lojistik sektörünün kullanımına sunuyoruz

Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem, LNG istasyonunun açılış töreninde yaptığı konuşmada, şunları söyledi: “Ülkemizde ve dünyada enerjiye talep artıyor. Bu talebin, daha fazla ve daha temiz alternatif enerji kaynaklarını kullanmaya ihtiyacı var. Bu çerçevede LNG, artık birçok ülkede lojistik sektörü için bir alternatif yakıt olmaya başladı. Enerji ve Tabii Kaynakları Bakanlığımızın yayınladığı Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planına ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın yayınladığı Ulaşımda Enerji Verimliliğinin Artırılmasına ilişkin yönetmelikte de görüldüğü üzere ülkemizde daha ekonomik ve çevreci alternatif yakıtların kullanımı teşvik ediliyor. Ülkemizi bu anlamda yeniliklere hazırlayan tüm kamu ve özel sektör kuruluşlarına teşekkür ederiz. İthalat maliyeti motorine göre daha düşük olan LNG, karayolu taşımacılığında kullanıldığında cari açığa olumlu etki edecek. LNG kullanımı yakıt maliyetinde yüzde 25’e kadar tasarruf sağlanacağını öngörmekteyiz. LNG ayrıca daha temiz yanan bir enerji kaynağıdır, karbon emisyonu yüzde 22’lere varan oranda daha azdır.  Bugün 97 yıldır sektörde bir çok yenilikte olduğu gibi bir ilke daha imza atarak, LNG’yi Türkiye lojistik sektörünün kullanımına sunmaktan mutluyuz.”

Felix Faber: Shell & Turcas LNG istasyon ağını büyüteceğiz

Lojistik sektörünü geleceğin ekonomik ve çevreci yakıtları ile tanıştırarak, Türkiye’de bir ilki daha gerçekleştirerek Shell’in ilk LNG istasyonunu açtığına dikkat çeken Shell & Turcas CEO’su Felix Faber de şunları söyledi: “Türkiye’nin ihracatının belkemiği olan lojistik sektörü, dünyada önemli bir yere sahip. Türkiye’yi LNG istasyon yatırımları için öncelikli ve potansiyeli yüksek bir ülke olarak değerlendiriyoruz. Lojistik sektörünün uluslararası piyasalarda rekabetçi konumunu devam ettirebilmesi için geleceğin yakıtı olan LNG’yi Türkiye’de müşterilerimize sunuyoruz. Bu nedenle Türkiye’nin ve Shell & Turcas’ın ilk LNG istasyonunu sanayinin yoğun olduğu Sapanca’da kurduk. Türkiye’de bu alanda gelişecek talebe de bağlı olarak LNG istasyon ağımızı önümüzdeki yıllarda genişletmeyi hedefliyoruz. Shell’in araç üreticisi firmalarla dünyada veya ülke bazında yaptığı iş ortaklıklarının güzel bir sonucu olarak, IVECO ve Scania ile birlikte fabrika üretim LNG kamyonlarını ilk defa Türkiye’ye getirdik. Türkiye’de filosuna ilk LNG kamyonlarını katan Acapet Taşımacılık‘a, Havi Lojistik’e ve bu projede bizimle çalışan tüm iş ortaklarımıza iş birliği yaptıkları için teşekkür ediyoruz.”

Ali Bilaloğlu: Türkiye kamyon parkının yüzde 10’u LNG kullanacak

Karbon ayak izi kavramının her geçen gün önem kazandığını ve alternatif yakıtlı araçlara olan talebin hızla artacağını ön gördüklerini belirten Doğuş Otomotiv CEO Ali Bilaloğlu şunları söyledi: “Yakın zamanda ülkemizdeki kamyon parkında LNG’li araç oranının yüzde 10’lara çıkmasını bekliyoruz. SCANIA markası olarak CNG ve LNG yakıt kullanan araçlarımızla gerek şehri içi gerek şehirlerarası taşımacılıkta müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayan çözümler sunuyoruz. LNG’nin önemli avantajlarından bir tanesi de yakıt tasarrufunun yanı sıra çevreci olması. Dizel yakıtlı motora göre daha sessiz olan LNG’li motor, karbondioksit salınımını da yaklaşık yüzde 10 azaltıyor. Parçacık emisyonları neredeyse tamamen ortadan kalkarken, azot oksit emisyonları da üçte bir oranında azalıyor. Sürdürülebilir taşımacılık dünyasının lideri olma hedefimizde Shell gibi enerji firmalarının bu tip yatırımlarının çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Diğer yakıt türlerine göre rekabetçi bir hale gelen alternatif yakıtlı araçlar ile hem karlı hem de çevreci bir tercih yapan firmalarımızın çoğalmasını ve bu tip yatırımların önünün açılmasını temenni ediyoruz.”

Hakkı Işınak: LNG’li kamyonlar çok daha uzun menzile sahip

LNG’Lİ kamyonların çift depo dolu yakıt ile 1600 km’ye varan menzile sahip olduğunu belirten IVECO Türkiye Genel Müdürü Hakkı Işınak şöyle devam etti: ”CNG’li ve LNG’li kamyonlar PM salınımında %99 ve NO2 salınımında %90 azalmayla yollardaki ve kentsel bölgelerdeki hava kalitesinin iyileştirilmesine yardımcı oluyor, en önemli katkısı çevreye. Doğal gazlı motorlarımız, uzun mesafeli uluslararası taşımacılık için özel olarak geliştirildi,  geliştirilmiş yanma süreci uzun mesafeli görevlerde en iyi yakıt verimliliğini sunuyor. Bu motorlar egzoz emisyon işlemi, rejenerasyon veya add blue gerektirmeyen kompakt ve hafif 3 yönlü katalizöre dayanır. Doğal gazla çalışan motorlarımız dizele göre daha düşük kompresyon oranıyla çalıştığı için son derece sessiz çalışırlar ve düşük titreşim avantajı da sunarlar.”

İbrahim Aytekin: Filolarımızı sektördeki yeni teknolojilere adapte ediyoruz

Türkiye’de ilk LNG filo yatırımını gerçekleştiren Acapet Taşımacılık Şirket Müdürü İbrahim Aytekin, açılışta yaptığı konuşmada, şunları söyledi: “Türkiye olarak petrol ve türevlerindeki dışa bağımlılığımız hepimizin bildiği bir konu. LNG, dizel yakıta göre uygun maliyetli olmasının yanı sıra çevreci bir yakıt. LNG’nin her türlü taşımacılığın yanı sıra diğer sektörlerde de sistem içine alınması gerektiğine inanıyoruz. Türkiye olarak alternatif yakıtların kullanılması yönünde altyapımızı oluşturup süratle sistemlerimiz içine bu yakıtı adapte etmemiz gerekiyor. Biz de gelecek nesillere tedarik alanında öncü bir şirket olduğumuzu aktarabilmek için Shell’in bu projede çözüm ortağı olduk. Birlikte çalıştık, fikri olgunlaştırdık, şimdi de sayısal sonuçlara ulaşmak için uygulama zamanı geldi. Taşımacılıkta LNG kullanımının kayda değer sonuçlarını çok yakında sektörün bileşenleri ile paylaşmayı hedefliyoruz.

 
Mercedes-Benz Finansal Hizmetler’den Ocak Ayına Özel Fırsatlar
 
Renault Grubu Hibrit Versiyonlarının Lansmanını Gerçekleştiriyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TOTAL’e Yılın En İyi Sosyal Sorumluluk Projesi Ödülü
Türkiye’nin lider akaryakıt şirketlerinden Total İstasyonları, İstanbul ...
Petrol Ofisi, Ağır Vasıta Şoförlerinin Kabinlerini Yeniden Tasarlıyor
Ekranların sevilen mimarı Selim Yuhay, evlerden sonra bu sefer de yolların ...
Şirketler, Araçlarının Yağ Durumunu Bulut Üzerinden Takip Edebilecek
SHELL, şirketlerin sahip oldukları makine parkının performansının daha ...
 
BP’den Gençlere Mesaj: Gelişim, Seninle
BP, paneller, eğitimler ve workshoplarla 2 yılda 100 bin gence ulaşıp, ...
Petrol Ofisi, ‘Perakendenin Hızlıları Ödülü’ne Layık Görüldü
Perakende dünyasının önde gelen isimlerini buluşturan ‘Perakendede İnovasyon ...
LPG’nin Geleceği Var
Amerikan Enerji Enformasyon Ajansı’nın yayınlandığı raporda dünyada ilk ...
 
OPET, Ultramarketleri ile Perakende Günleri'nde
OPET’in ana sponsorluğunda düzenlenen 19. Perakende Günleri, sektörün ...
Petrol Ofisi Her Zaman Ağır Vasıta Şoförlerinin Yanında
Petrol Ofisi, Antalya’da gerçekleştirilen S.S. Tüm Motorlu Taşıyıcılar ...
OPET Hız Kesmeden Büyüyor
2019 yılında pazar payını yüzde 19’un üzerine çıkararak sektör ikinciliğini ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
treyler
kamyonum
sondakika
dikkat
fahrer
bus
türkiye
src