GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Irak - İran Sınır Kapılarında Bekleyen Araçların Dikkatine!
Irak - İran Sınır Kapılarında Bekleyen Araçların Dikkatine!
İran ile Türkmenistan Arasındaki Sınır Kapıları da Kapatıldı!
İran ile Türkmenistan Arasındaki Sınır Kapıları da Kapatıldı!
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
27 Ocak 2020 Pazartesi - 13:06

''Devletin Ton/Kilometreyi Mutlaka Uygulaması Gerekiyor''

Samsun ziyaretimizde Samsun S.S. 30 No’lu Kutlukent Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Faruk Anıl ile de görüştük. Dijital takograf ile maliyetlerinin daha da artacağını belirten Anıl, ton/kilometrenin mutlaka uygulanması gerektiğini savundu.

 Devletin Ton/Kilometreyi Mutlaka Uygulaması Gerekiyor

“Araçlarımız Eskidi ve Yenilemek Çok Güç”

Kooperatiflerini tanıtarak sözlerine başlayan Başkan Anıl, son dönemlerde üye sayısında düşüş yaşandığına dikkat çekti. Eskiyen araçlar yerine yeni model araç alamadıklarını anlatan Başkan Anıl “Kooperatifimiz 1995’te kuruldu. Ben 2011 yılında başkanlığa seçildim. 55 üyemiz ve 85 aracımızla hizmet veriyoruz. Organize Sanayi Bölgesinde yer alan fabrikalar ile çalışıyoruz. Pedo Çocuk Bezleri, Polfisan Oyun Mobilyaları, Samsun Mutfak ve As Çelik Döküm gibi firmalar ile iş birliğimiz bulunuyor. Limanda da farklı firmalar ile çalışıyoruz. Son dönemlerde üye sayımızda düşüşler meydana geldi. Bazı arkadaşlarımız işi bırakmak durumunda kaldı. Diğer kamyoncular gibi bizler de sıfır araç alamıyoruz. Araçlarımız eskidi ve yenilemek çok güç. Birçok arkadaşımız kredi de alamıyor. Masrafları bile karşılayamadığımız için bu durumlara geldik.” dedi.

“Rekabet Fazla Olduğu İçin Masrafları Fiyatlara Yansıtamıyoruz”

Sektörde rekabetin fazla olmasından dolayı maliyetlerin taşıma ücretlerine yansıtılamadığını ifade eden Anıl “1.200 liraya aldığımız lastik şimdi 2.500 lira oldu. Nakliye fiyatlarına bakarsanız yerinde sayıyor. Hatta mazot arttıkça nakliye fiyatlarında düşüşler bile yaşanıyor. Rekabet fazla olduğu için masrafları fiyatlara yansıtamıyoruz. Kooperatifler büyük nakliye firmalarının altında ezilmeye başladı.” diye konuştu.

“Esnafın Dijital Takografa Hazır Olduğunu Düşünmüyorum”

Dijital takografın Avrupa’ya uygun olduğunu ve Türkiye’de yeterli altyapının mevcut olmadığını belirten Anıl “Türkiye’de taşımacılık yapan esnafı düşününce, dijital takografın bir artı getireceğini düşünmüyorum. Bu sistem Avrupa için uygun olabilir ancak; bizim hem ekonomik olarak hem de süreler konusunda bir altyapımız yok. Mesela, benim aracım Samsun’dan çıkacak ve İstanbul’a 2-3 günde gidecek. Ayda 4 sefer yapıyorsak, 2 sefer yapabileceğiz. Araçta 2 şoför çalıştırsak, maliyeti 5-6 bin lira olacak. Bu parayı zaten kazanamıyoruz. Bu nedenle, Türkiye’de bireysel taşımacılık yapan esnafın dijital takografa hazır olduğunu düşünmüyorum.” şeklide konuştu.

“Çözüm Ton/Kilometredir”

Dijital takograf ile maliyetlerin katlanacağını ve ton/kilometrenin yürürlüğe girmesi gerektiğini sözlerine ekleyen Anıl “Dinlendiğimiz yerlerde hırsızlık olayları çok yaşanıyor. Kendime ait aracımın mazotu Gebze ve Uşak’ta çalındı. Dijital takografa göre gidersek, dinleneceğimiz yerlerin de güvenli olması lazım. Türkiye’de böyle bir altyapıyı göremiyoruz. Çift şoför maliyetini firmaya yansıtmak istesem, bunu da başaramayacağım. Çünkü firmalar ilk olarak nakliye fiyatlarından kısıyorlar. Bu sorunun çözümü, ton/kilometrenin uygulanmasıdır. Devletin ton/kilometreyi mutlaka uygulaması gerekiyor.” açıklamasında bulundu.

“Doğu’dan Gelen Araçların Birçoğu Kaçak Akaryakıt Kullanıyor”

Uluslararası taşımacılık yapan firmaların yanı sıra kaçak akaryakıt kullanan firmaların da düşük ücretlerle taşımacılık yaptığını savunan Anıl “Yurt dışına çalışan araçlar Dolar ya da Euro ile çalışıyorlar. Onların zararı olmuyor; çünkü mazotu da ucuza alıyorlar. Doğu’dan gelen araçların birçoğu da kaçak akaryakıt kullanıyor ve maliyetini düşürüyor. Benim böyle bir şey yapma durumum ya da niyetim yok. Petrol Ofisi’nden yakıt alıyorum ve bugün litresine 6.57 lira ödedim. Bu mazot fiyatı üzerinden hesap yaptığım zaman yük sahibi, ‘Senden daha ucuza giden var’ deyip kenara çekiliyor. Bunu bir türlü anlatamıyorum. Samsun Organize Sanayi’de çalışamadığımız birçok fabrika var. Onlar da dönüş araçlarına ucuz yük veriyorlar.” ifadelerine yer verdi.

“Cumhurbaşkanımızdan Bu Durumla İlgilenmesini Bekliyoruz”

Sorunların çözümü noktasında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı işaret eden Anıl “Kendi aramızda güçlü bir birliktelik oluşturmaya çok acil ihtiyacımız var; fakat işlevinin olması gerekiyor. Bize üst birliklerden faks geliyor; ‘Şurada toplantı var, 2-3 bin lira ödemen gerekiyor’ deniliyor. Gidip otellerde kalıp dönüyoruz. Benim tatile ihtiyacım yok ki! Bizim bir odaya veya sivil toplum kuruluşuna acil ihtiyacımız var. Hep izliyoruz, Cumhurbaşkanımız muhtarlara kadar herkesi sırayla Ankara’da misafir ediyor. Bizi de davet etse çok mutlu olacağız. Sonuçta biz her konuda devletimizin ve milletimizin yanında olduk. Ekonomiye de ciddi katkılarımız var. Bize bir fırsat verilse, kendimizi ifade etme imkanı bulacağız. Muhatap alınmak istiyoruz. Kimseye de ulaşamıyoruz ve Cumhurbaşkanımızdan bu durumla ilgilenmesini bekliyoruz.” diye konuştu.

 

 

 
''Kamyoncu Denilince Sorun Başlıyor''
 
'Aracımıza Lastik Dahi Alamıyoruz'
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Sedat dogan 31 Ocak 2020 Cuma 08:14

Turkiyede nakliye işi yapan insanlarda saygi ve bilinc yok cunku birlik beraberlik yok bilende konusuyor bilmiyende daha cok konusuyor atalarimiz ne demiş cahil dostum olacana bilgili dusmanim olsun demiş bizim bu nakliye sektorunde bilgili insan goremedim en basit olay son gunlerdeki kontak kapatmamisin sebebi neydi ne yaptik yapacagimiz sey belim gorusum hic sesimizi cikartmadan araclari askiya alip yolla ve purodosta yapmiyacaktir yolla gidenleride bir sekilde cozmemiz gerekiyordu vurma kirma dogme gibi deyil insan gibi bu millet akilsiz deyil bizim hakkimizda yani (nakliyeci) isiracak kopek diş goster yani bizdeki bu beraberlikle daha cok surunuruz herkese hayirli kazacli bol işler

Yorumu oyla      0      0  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
''Kamyoncu Denilince Sorun Başlıyor''
Kooperatif Dosyamızın bir diğer durağı Samsun iline bağlı Havza ilçesi ...
''Kooperatifleri Lojistik Firmalarına Boğduruyorlar''
Samsun’daki ziyaretlerimizde bir diğer konuğumuz S.S. 18 No’lu Samsun ...
''Kooperatifler Arasında Dönüş Yükleri İçin Birlik Oluşturulursa Hepimiz Kazanırız''
S.S. 61 No’lu Giresun Taşıyıcılar Kooperatifi’nde Başkan Ercan Bekdemir ...
 
"Türkiye’de Nakliye Sektörü Büyük Bir Daralma Yaşıyor"
Kooperatif Dosyamızın ikinci bölümünde ilk konuğumuz S.S. Emet ve Havalisi ...
1 Milyon Lira Alacağımız Var!
Yurt içi ve yurt dışı taşımacılık yapan Oğuzhan Ağır Nakliyat, aynı zamanda ...
Kooperatifleri Bitirmeye Çalışıyorlar!
Taşıyıcı kooperatiflerin yaşadığı sorunları ve çözüm önerilerini konuştuğumuz ...
 
Lojistik Nefes Gibidir, Kesilmediği Sürece Değeri Anlaşılmaz
1981 yılında Ankara’da kurulan Murhak Uluslararası Nakliyat’ın genç yöneticisi ...
Nakliye Ücretlerimiz Dijital Takografa Göre Düzenlensin!
Konya'da bulunan S.S. 24 No’lu Özbaşak Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi, ...
E-Devlet, U-ETDS ve Sayısal Takograf Veri Analizi Projesi Hakkında Merak Edilenler
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü yetkilileri ile nakliye sektörünün ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
şoför
treyler
Kamyon
haberler
kamyonum
dikkat
bus
kamyoncu
news