GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
Uluslararası Demiryolu Sektörü RAIL INDUSTRY SHOW’da Buluşuyor
Uluslararası Demiryolu Sektörü RAIL INDUSTRY SHOW’da Buluşuyor
Maxion İnci Jant Grubu’na İstihdam Ödülü
Maxion İnci Jant Grubu’na İstihdam Ödülü
Krone With Vehicle Variety and New Management at Solutrans

Krone With Vehicle Variety and New Management at Solutrans

1 2 3 4 5 6
2 Ekim 2019 Çarşamba - 18:21

''Diğer Firmalar da Yatırım Yapmaya Başlayacak''

Alman üretici Volkswagen, Manisa merkezli Türkiye birimini resmen kurdu. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, “Volkswagen gibi büyük bir kuruluşun Türkiye’de büyük bir yatırım yapması, bir defalık bir alım değil yıllara uzanan bir yatırım yapması, özellikle Almanya’da bugüne kadar Türkiye’ye biraz çekinceli ve mesafeli bakan birçok başka firmayı da Türkiye’ye yönelmeye mecbur bırakacak.

 Diğer Firmalar da Yatırım Yapmaya Başlayacak

Küçük ve orta ölçekli firmalardan çok ciddi miktarda Türkiye ile işbirliği yapmak isteyen firmalar vardı. Bunlar Alman medyasından etkilenerek ve Alman siyasetçilerden etkilenerek biraz uzak duruyorlardı. Bu şimdi Volkswagen’in yatırımı ve yeni dalgayla rüzgarla birlikte bence değişecektir. Alman firmalarının da Türkiye’ye yönelik özellikle otomotiv tarafında domino etkisiyle hareket başlatarak yer arayıp yatırım yapmaya başlayacaklardır” ifadelerini kullandı.

Dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden Volkswagen, aylardır konuşulmakta olan yeni fabrika yatırımı için Türkiye’yi seçti. Alman üretici, fabrikanın temellerinin atılacağı Manisa’da “Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi” ismiyle şirketini kurdu. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, yatırımın Türkiye için çok önemli olduğunu belirterek, “Volkswagen’in Türkiye’ye gelmesi aslında birkaç alanda önemli bir gösterge oluşturuyor. Bunlardan bir tanesi otomotiv sektöründe Türkiye’ye son 20 yıldır sıfırdan yeni otomobil fabrikası yatırımı gelmemişti. Uzun bir aradan sonra ilk defa yeni bir marka yatırıma geliyor. Türkiye’ye uzun yıllardan beri gelmesini istediğimiz bir yatırım nihayet geliyor” dedi.

“Diğer firmalar da yatırım yapmaya başlayacak”

Alper Kanca sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Otomotiv dışındaki önemli alan ise Türkiye ekonomisine genel anlamda güveni gösteren bir durum. Volkswagen gibi büyük bir kuruluşun Türkiye’de büyük bir yatırım yapması, bir defalık bir alım değil yıllara uzanan bir yatırım yapması, özellikle Almanya’da bugüne kadar Türkiye’ye biraz çekinceli ve mesafeli bakan birçok başka firmayı da Türkiye’ye yönelmeye mecbur bırakacak. Küçük ve orta ölçekli firmalardan çok ciddi miktarda Türkiye ile işbirliği yapmak isteyen firmalar vardı. Bunlar Alman medyasından etkilenerek ve Alman siyasetçilerden etkilenerek biraz uzak duruyorlardı. Bu şimdi Volkswagen’in yatırımı ve yeni dalgayla rüzgarla birlikte bence değişecektir. Alman firmalarının da Türkiye’ye yönelik özellikle otomotiv tarafında domino etkisiyle hareket başlatarak yer arayıp yatırım yapmaya başlayacaklardır. Bunun örneklerini görüyoruz. Derneğimize başvurup TAYSAD’dan bilgi almak isteyen Alman firmaları bulunuyor. Bu da Türk otomotiv sanayisi için önemli.”

“Türkiye’de yetişmiş insan kaynağı var”

Genel ekonomi açısından bakıldığında otomotiv dışındaki birçok firmanın da Türkiye’de yatırım yapmayı düşüneceğinin altınız çizen TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, “Türkiye’nin son 2-3 yıllık yurtdışındaki algısı ülkemize yapılacak yatırımların önünü biraz kesmişti. Volkswagen bu duran yatırım arayışını bence harekete geçirerek yeşil bir sinyal olarak bütün yatırımcılara Türkiye yatırım yapılabilir bir ülke, Türkiye’de ekonomiye güvenilir mesajını verecek. Ayrıca Volkswagen gibi büyük bir şirket neden Türkiye’yi tercih ediyor sorusunun yanıtına da bakmak gerek. Bazılarının iddia ettiği gibi sadece Türkiye’yi teşvikler için tercih etmiyor. Çünkü teşvikler konusunda en az Türkiye kadar veya Türkiye’ye yakın imkanlar sunan başka ülkeler de var. Sadece ucuzluğa bakılsa Bulgaristan’daki işçilik Türkiye’den de ucuz sayılabilir. Türkiye aslında bir paket sunuyor kendilerine. Bu paketin içerisinde birçok şey var ve bunları Volkswagen başka bir ülkede bu şekilde bu kalitede bulamıyor.  Bunlardan bir tanesi insandır. Türkiye’de yetişmiş ve yetkin insan gücü var. Bu insanlar otomotiv sektöründe uzun yıllardır tecrübeliler. Türkiye’de bu insanların çalıştığı otomotiv tedarikçileri var. Uzun yıllardan beri bu işi yapıyorlar. Türkiye’de otomotiv tedarikçilerinin yüksek kalite anlayışları var. Bunu da her sene Türkiye ihracatının şampiyonu olarak gösteriyorlar” şeklinde sözlerine devam etti.

“İlişkiler düzeliyor”

TAYSAD Başkanı Alper Kanca, “Bütün bunları topladığımızda ve siyasi iktidarın iyi niyetli yaklaşımları, gelen yabancı yatırımcıyı Türkiye’ye çekme konusunda gösterdikleri olumlu yaklaşımlara ek olarak Türkiye’de bir de pazar potansiyeli var. Türkiye büyük bir pazar. Bakıldığında Volkswagen’in de önemli pazarlarından bir tanesi. Volkswagen’in diğer bir faydası Türkiye’de bütün bu imkanlardan faydalanarak daha düşük maliyetli daha ucuz otomobiller üreterek rakiplerine karşı avantaj sağlayacak. Dolayısıyla sadece Türkiye’nin menfaatine olan bir iş değil Almanya ve Volkswagen’in de menfaatine olan çift taraflı kazan kazan ilişkisidir. Bu açıdan bence daha sürdürülebilir ve her iki ülke için de tarihsel dostluğunun bir devamını da gösteriyor, ilişkiler düzeliyor. Türkiye tekrar Alman turistlerin hem rağbet ettiği ülke, Alman iş insanlarının da en çok iş yapmak istediği ülke konumuna geliyor” dedi.

 

 
''Takograf, Bütün Halinde Düşünülüp Çözülmesi Gereken Bir Konu''
 
LPG’li Araç Kullanıcılarının Performans Beklentilerine Yanıt BRC'den
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Aktaş Holding, İMSİAD Üyelerini Ağırladı
Aktaş Holding, İnşaat Müteahhitleri Sanayici ve İş Adamları Derneği (İMSİAD) ...
Sektörümüzün Acı Kaybı
Sektörümüzün önemli temsilcilerinden Anfisan Ankara Fırça Makina Sanayi'nin ...
"Devlet Taban Fiyatı Bizlerle Değil, İşverenlerle Konuşmalı"
Kamyonum Dergisi olarak her zaman şoförlerimizin yanındayız. Her zaman ...
 
TOTAL RUBIA Uzun Yol Sürücülerinin Yanında!
Türkiye'de 29 yıldır madeni yağların üretimi ve pazarlanması alanlarında ...
Otomobil Pazarı %37, Hafif Ticari Araç Pazarı %48 Azaldı
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2019 yılı dokuz aylık ...
Tırsan, Üç Yeni Aracı İle Almanya Nufam 2019’da Müşterileri İle Buluştu!
Avrupa’nın en geniş ürün gamına sahip olan firmalardan Tırsan, Almanya’nın ...
 
Anadolu Isuzu, Busworld Brüksel’de CNG'li Araçlarını Görücüye Çıkaracak!
Türkiye’nin ticari araç üreticisi Anadolu Isuzu, 17-23 Ekim 2019 tarihlerinde ...
Schmitz Cargobull, GENIOS Şasi ile Standartları Bir Adım Daha Yukarı Taşıyor
Treyler şasi teknolojisinde sıcak daldırma galvanizli ve cıvatalı MODULOS ...
Forklift ve Depo Ekipmanları Markası Crown, Web Sitesini Yeniledi
Türkiye distribütörlüğünü Temsa İş Makinaları’nın yürüttüğü forklift ve ...
 
Nuray PEKCAN
BELEDİYELER
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
dikkat
news
treyler
lkw
kamyoncu
bus
haberler
truck
src