GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
LPG’nin Geleceği Var
LPG’nin Geleceği Var
4 Adet Çöp Kamyonu Alınacak
4 Adet Çöp Kamyonu Alınacak
45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

1 2 3 4 5 6
11 Aralık 2018 Salı - 16:27

'Dünya Döndükçe Bu Meslek Bitmeyecek Ama Sonumuz Hazin Olacak!'

Trakya turumuzda ziyaret ettiğimiz bir diğer kooperatif de S.S. 1 Nolu Edirne-Havsa Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi’ydi. S.S. 1 Nolu Edirne-Havsa Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi 83 üyesi ile faaliyet gösteriyor. Yaklaşık 20 yıldır başkanlık görevini yürüten S.S. 1 Nolu Edirne-Havsa Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Cemil Tekin ile sektöre, kamyoncunun sıkıntılarına ve bu sıkıntıların çözümlerine dair bir sohbet gerçekleştirdik.

 Dünya Döndükçe Bu Meslek Bitmeyecek Ama Sonumuz Hazin Olacak!

Tekin “Bireysel kamyoncu da kurumsal firmalar da sıkıntı içerisinde. Bizim kamyoncu camiasına kamyoncular odası şart! Bütün kurumlar kendi odasını kurdu ancak biz bu kadar güçlü olmamıza rağmen kendi odamızı kuramadık.” dedi.

Sohbetimizin detayları sizlerle…

“Biz taşımacılığı meslek edinen bir topluluğuz. Kooperatifimizde, gerek yöneticilerimiz gerekse de üyelerimiz kooperatifine son derece sadık, çalışkan ve dürüstlerdir. Kooperatif üyelerimizle Trakya’daki tarım ürünlerini taşıyoruz. Yağ ve yem fabrikalarına ürün taşıyoruz. Kooperatifimize üye kabul ederken yasanın gerektirdiği doğrultuda hareket ediyoruz. İşimizde oldukça ciddiyizdir. Üyelerimizi kırmadan, gücendirmeden günlük olayları onlara izah ederek işleyişimizi sürdürüyoruz. Başka kooperatifleri bilemem ama biz bir aile gibiyiz. Yönetim olarak biz bir yanlış yaparsak üyemiz de bize bunu söyler.”

“Havsa 9 bin nüfuslu küçük bir yerleşim yeri. Açıkçası üyelerimizin özverili çalışmalarıyla ayakta duruyoruz. Kooperatifimizin özmalı olarak idare binamız, 5 tane aracımız ve bir de hizmet aracımız bulunuyor. Ayrıca 10 dönüm garaj yerimiz var. Kooperatifimizin kurulduğu günden bu yana tüm yöneticilerimiz bu yapı için bir katkıda bulunmuş. Bizler de bunu sürdürmeye devam ediyoruz.”

“4925 Sayılı Yasa’nın Öncesindeki Duruma Geldik”

“Türkiye’de nakliyecinin problemleri bir türlü tam manasıyla çözülemiyor. Nedendir bilinmez hep sancılı bir durum var. Sektör olarak büyük bir sektörüz ancak bizim örgütlenmemiz zayıf. Örgütlenmeye çalışırken de işin nasıl olacağını tam olarak oturtmak yerine sürekli başka durumlar ortaya çıkıyor. Bu konuda herkes çok ciddi olsa durum çok farklı olur diye düşünüyorum. Örneğin; 4925 Sayılı Yasa. Bu yasa için tüm kooperatifler bir şeyler yaptı. Birçok katkıları oldu ama şimdi bu 4925 Sayılı Yasa’nın öncesindeki duruma geldik.”

“Biz Bu Kadar Güçlü Olmamıza Rağmen Kendi Odamızı Kuramadık”

“Bize taşıyıcılar sektörü olarak bakan yok ki bize kamyoncu diyorlar. Kamyoncuyu hakir görmüyoruz tabii ki. Kamyoncu en zor şartlarda çalışan, hepimizin en temel ihtiyaçlarını taşıyan kişi. Kamyoncunun sermayesi bankadan aldığı borç. İşe başlarken borçla başlar, kendi işini kurmaya çalışır, çocuğuna ekmek götürmeye çalışır, sosyal güvenliğini kendi karşılar, vergi vermeye çalışır… Bugün vergi veremese aracı bağlanır, taksidini vergisini ödeyemez iflas eder. Biz çalışırken kapımıza kilit vuruluyor. Nasıl ayakta kalsın bu kamyoncu? Bireysel kamyoncu da kurumsal firmalar da sıkıntı içerisinde. Bizim kamyoncu camiasına kamyoncular odası şart! Bütün kurumlar kendi odasını kurdu ancak biz bu kadar güçlü olmamıza rağmen kendi odamızı kuramadık.”

“Örgütlenememek de Bizim En Büyük Zayıflığımız”

“Örgütlenememek de bizim en büyük zayıflığımız, eksikliğimiz. Bu mesleğin içinde olan arkadaşlarımız oldukça bilinçli kişiler. Ama ne hikmetse biz bir türlü organize olamıyoruz. Arkamızdan gelen genç nesil de mesleğe özen göstermiyor artık. Bugün ağır vasıta şoförü aranır durumda. Meslek bir şekilde elden gidiyor. Dünya döndükçe bu meslek bitmeyecek ama sonumuz hazin olacak.”

“Bizim Kooperatife Son Birkaç Yıldır Yeni Araç Girmedi”

“Yıllardır bu sektörün içindeyiz. Şu an yurt dışında çalışan arkadaşlar da bir zamanlar bizim gibiydi. Sonra yurt dışına çalışan firmalara büyük miktarda krediler verildi ve uzun vadeler tanındı. Şimdi yurt dışına çalışan firmalarımız olağanüstü güçlü. Bizim bu gücü şu anda sağlamamız çok zor. Kooperatifler devlet desteği alamayan kurumlar. Kooperatiflere de bu tür desteklerin verilmesi gerekiyor. Bizim kooperatife son birkaç yıldır yeni araç girmedi. Yeni araç alsak 100 bin Euro, eski araçla yeni araç arasında fiyat farkı çok uçuk durumda. Bu işin altından kalkmak artık çok zor!”

“Biz Kendimizi Anlatamıyoruz”

“Sektörler arasında devletin ya farklı bir bakış açısı var ya da biz kendimizi anlatamıyoruz. Üyemiz zaten zar zor geçiniyor, banka kredisiyle ayakta kalmaya çalışıyor. Devletten de destek alamıyoruz. Devletin diğer kurumlara sağladığı destekleri bizlere de sağlaması gerekiyor. Tabii ki güçlü kooperatifler de var ama bizim gibi kendi yağıyla kavrulan da çok kooperatif var. Sektördeki aksamalardan dolayı ve genç nüfusun mesleğe özen göstermemesi de üye sayısını düşüyor.

“Bu Sektörde Kim Nakliyeci Kim Kamyoncu Belli Değil”

“Bu sektörde kim nakliyeci kim kamyoncu belli değil. Karmakarışık bir sistem. Neticede her şey kanunlarla düzenlenir. Burada bizim temennimiz Ulaştırma Bakanlığı’nın bu konuda çok hassas çalışması. Biz bu meslekte çok ümit ettik; ama maalesef hiçbir kamyoncu hiçbir kurum aradığını bulamadı. Ve bugün de gelinen noktada çok daha zor durumdayız.”

“Üyenin Aracı da Aslında Özmal ama Yasal Olarak İhaleye Girerken Bu Kabul Görmüyor”

“Ben lojistik yapan bir firmayım. 49 araç çalıştıracağım diye belge aldım, üyeme hizmet vereceğim diye, şimdiyse üyeme hizmet veremez durumdayım. Daha fazla araç alsam, bu bölgede zaten iş potansiyeli çok yüksek değil. Çalıştırma maliyeti var, şoför sorumluluğu var… Kooperatifsin özmala gerek yok deniliyor, üyenin aracı da aslında özmal ama yasal olarak ihaleye girerken bu kabul görmüyor. Lojistik belgesi almak için 10 araca bir araç özmal olması gerekiyor ama üyenin aracı öz mal olarak kabul edilmiyor. En büyük sıkıntı da burada yaşanıyor. 100 tane aracım olsa 10 tane de özmal olarak araç almam gerekiyor.”

“Sektördeki Sorunlar Konuşarak Bitmez”

“Sektörde olan tüm arkadaşlarımız gerçekten çok zor şartlarda çalışıyorlar. Arkadaşlarımızın gelir düzeylerinin yükseltilmesi gerekiyor. Bu da iyi bir çalışma ile olur. Bir kamyoncunun gelir düzeyi iyi değilse ondan hiçbir şey beklenmez. Evden çıkarken hanımına para bırakamazsa, vergisini ödeyemezse, lastiğini değiştiremezse bu kişiden randıman beklememek lazım. Sektördeki sorunlar konuşarak bitmez. Arkadaşlarımızın ekonomilerin düzelecek şekilde kanunlar çıkarılması lazım. Kamyoncunun sırtından nasıl para kazanılır düşüncesi var, böyle olmamalı. Ulaştırma Bakanlığımızın bunu hassas bir şekilde düzeltmeye yönelik çalışmalar yapacağını temenni ediyoruz.”

 
"Sigorta Kooperatifi İçin Çalışmalarımızı Sürdürüyoruz"
 
"Ödemelerimizi Alamıyoruz!"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Sigorta Kooperatifi İçin Çalışmalarımızı Sürdürüyoruz"
Trakya turumuzun bir diğer durağı da bölgenin en büyük taşıyıcı kooperatiflerinden ...
''Bizim Yanlışımız Bu Mesleği Seçmek. Başka da Hiçbir Yanlışımız Yok!''
Sektörün sorunları bitmiyor… Şoförün derdi bitmiyor… Sektörün tüm oyuncularını ...
Soğuk Zincir Lojistiğinde Verimli Taşıma İçin Yeni Standart
Soğuk zincir lojistiğinin önemli markası Schmitz Cargobull ürünlerini ...
 
'Savaşa devam, biz buradayız ve evet hiçbir yere gitmiyoruz!'
Frigorifik araçlarda Schmitz Cargobull’un ürettiği araçlar için pazarı ...
Schmitz Cargobull Türkiye Pazarına ve Müşterisine Güveniyor
Yeni dosyamızda soğuk zincir taşımacılığını ve frigorifik araçları yakın ...
Güvenlikte Benzersiz Konsept: DAF
Kurulduğu günden bu yana sektöre büyük katkılar sunan DAF Trucks, kuruluşunun ...
 
İstanbul Fiat Yeni Tesisini Açıyor
İstanbul Fiat Otomotiv, dünya çapında 3’üncü büyük otomotiv endüstrisi ...
Baktaç Teknoloji ile Güçleniyor
Sektörün duayen firması Baktaç, yeni yerinde son teknolojiyle güçlendirilmiş ...
Betamix İki Yeni Mikserini Sergiledi
Beta İş Makinaları, inşaat sektörünün buluşma merkezi olan ve bu yıl İzmir ...
 
Nuray PEKCAN
BELEDİYELER
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyoncu
Kamyon
türkiye
src
treyler
kamyonum
fahrer
truck
dikkat