Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
19 Temmuz 2023 Çarşamba - 10:19

"Türkiye’den Avrupa’ya Giden Tır’ların Yüzde 80’i Boş Dönüyor"

Avrupa Birliği (AB) plakalı kamyonlarda, AB içinde boş dönme oranı %25 seviyesinde. Türkiye’den Avrupa’ya giden TIR’ların ise, neredeyse %80’i boş dönmek zorunda kalıyor.

 Türkiye’den Avrupa’ya Giden Tır’ların Yüzde 80’i Boş Dönüyor

Global teknoloji endekslerinde dünyadaki en önemli 10 lojistik teknolojisi ve tedarikçisi arasında sıralanan Tırport, 7 ülkede 6 dilde faaliyet gösteriyor. Yapay zeka destekli Tırport teknolojileriyle, yük sahipleri ile kamyonlar doğru zamanda ve doğru yerde programlı bir şekilde buluşuyor. Bu yıl itibariyle yönünü Avrupa’ya, orta lojistik koridoruna ve Güney Asya’ya çeviren Tırport, Doğu Avrupa’dan Çin’e uzanan orta ve güney lojistik koridorunda önümüzdeki dönemde 1.5 milyon kamyoncuya ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor.  

Türkiye’den Avrupa’ya giden tırların dolu dönmelerine katkı sağlamayı hedeflediklerini anlatan Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:

“Tırport olarak, hizmet verdiğimiz lojistik firmalarına ve kamyonculara ihtiyaç duydukları anda ve yerde akıllı dönüş yükü bulmaları noktasında ciddi katkılar sağlıyoruz. Bu yıl içerisinde Avrupa’daki dijital yük brokerları ve lojistik firmalarıyla iş birliği yapıp akıllı yük-kamyon eşleştirmelerini devreye alarak, Avrupa’ya giden tırların Türkiye’ye dolu dönmelerinde önemli katkılar sunuyor olacağız. Böylece hem Avrupa’ya gidip dönüş yükü organizasyonunu zamanında yapamadığı için boş dönmek zorunda kalan binlerce Tır’ı doğru yük ile buluşturacağız, hem milyonlarca dolarlık döviz kaybını önleyeceğiz, hem doğaya salınacak binlerce ton CO2’nin önüne geçilmesine katkı sağlayacağız.” dedi.

Kamyonlar, iç pazarda da boş dönmeyi istemiyor   

 

Tırport Insights’ın 2022 yılsonu verilerine göre, Türkiye’de bir kamyon sırtında yükle ortalama 424 km. yol yapıyor. Yollardaki kamyonlar en az 2.5 gün uygun yük bulabilmek için nakliye sitelerinde, fabrika ve liman girişlerinde bekliyor ve bunların yaklaşık %32’si beklemesine rağmen çıkış noktasına bir şekilde boş dönmek zorunda kalıyor. Son aylarda akaryakıt fiyatları ve akaryakıtta Ötv tutarındaki ciddi artışlar nedeniyle, kamyonlar iç pazarda da boş dönmeyi istemiyor. Yurt içinde serbest çalışan bir kamyonun ayda ortalama 6,5 sefer yaptığı Türkiye’de, para kazanabilmek için bu sefer sayısını 10’un üzerine çıkarması ve sırtında yükle ayda en az 10 Bin km yol yapması gerekiyor.

Türkiye’de trafiğe kayıtlı kamyon, tır ve yarı römorkların %67’si başta İstanbul olmak üzere, Marmara Bölgesindeki şehirlerden kayıtlıdır. Gerçekleşen taşımalar içinde yüklerin %65’nin ilk yükleme noktası Marmara bölgesidir. Marmara Bölgesi, hedef varış noktası (destinasyon) olarak da %61 ile ilk sırada yer almaktadır. Marmara bölgesini, İzmir-Manisa-Denizli hattı ve Adana-Mersin-Antakya bölgeleri takip etmektedir. Onun içindir ki, Türkiye’de km başı en düşük navlun ücreti, dönüş yükünün nispeten daha rahat bulunabildiği olan İstanbul-Adana, İstanbul-İzmir, Bursa-Kocaeli, Bursa-İzmir, Çorlu-Ambarlı, Ambarlı-Kocaeli, Manisa-İzmir’dedir. En yüksek navlun ücretleri ise, varış noktası Trabzon ve Doğu Karadeniz, Erzurum-Erzincan, Diyarbakır, Gaziantep hariç Doğu ve Güneydoğu illeridir. İki grup arasında navlun fiyatları km. başına 2,5 kata varan oranda fark gösterebilmektedir. Günlük en yüksek fiyat dalgalanmalarının görüldüğü hatlar ise, çoğunlukla hareketli hatlardır. Bursa-Gebze, Bursa-Sakarya, Tekirdağ-Çorlu, Çerkezköy-Ambarlı bölgelerinde, kamyon-yük arz-talebine bağlı olarak günlük navlun fiyatı %40 seviyesinde +/- değişebilmektedir.

 

 
Bart Bosmans Pazarlama ve Satış Direktörü Olarak Atandı
 
Michelin Yenilikçi Çözümleriyle Müşterilerine 360 Derecelik Hizmet Sunuyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Horoz Lojistik’in Yeni CFO’su Murat Kaplan Oldu!
Türkiye’nin köklü lojistik şirketi Horoz Lojistik, Haziran 2023 tarihi ...
Ekol360 ve ChannelEngine Daha Verimli E-Ticaret ve Lojistik Çözümleri İçin İş Birliği Yaptı
E-ticaretin mühendisi Ekol360 ve lider e-ticaret entegrasyon platformu ...
DHL Express Türkiye’nin Yeni CEO’su Volkan Demiroğlu Oldu
DHL Express Türkiye Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Volkan ...
 
Mars Logistics’ten Yeni Sürdürülebilirlik Raporu
Türkiye’nin önde gelen lojistik firmalarından Mars Logistics, 2020-2022 ...
Globelink Ünimar Yeni Parsiyel İhracatı Rotasını Hizmete Açtı!
Türkiye’nin önde gelen lojistik şirketlerinden Globelink Ünimar, parsiyel ...
Volvo Cars, Kullandığı Denizyolu Taşımacılığında Yenilenebilir Yakıtlara Geçiyor! Karbon Emisyonlarını Yüzde 84 Azaltmayı Hedefliyor
Volvo Cars, kullandığı denizyolu taşımacılığında yenilenebilir yakıtlara ...
 
Deniz Yolu İhracatı Kara Yolu İhracatını Geçti.. İhracatının Yüzde 57'si Deniz Yoluyla Gerçekleştirildi
TÜİK verilerine göre, ocak-nisan döneminde Türkiye'nin ihracatı 80 milyar ...
Slovakya 5 Temmuz’da Sürüş Yasağı Muafiyeti Getirdi! Kimler Muaf Değil?
Slovak Cumhuriyeti Polis Teşkilatı tarafından, 5 Temmuz 2023’te (resmi ...
Bulgaristan’da Yeni Otoyol Tarifeleri Uygulanmaya Başlandı!
Bulgaristan’da 1 Temmuz 2023 tarihinden itibaren yeni otoyol tarifeleri uygulanmaya başlandı.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
truckkamyoncu haberler fahrertreylerlkwkamyonumbusnews