Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
23 Haziran 2011 Perşembe - 10:34

Akaryakıtta kafa karıştıran tablo!

Motorin yerine kullanılan 10 numara yağ ve kaçak olarak gelen akaryakıt, kayıtlı satışları olumsuz etkiliyor. Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) ve Petrol Sanayi Derneği'nin (PETDER) verileri, Türkiye'de kaçak akaryakıtın boyutunu bütün ayrıntıları ile ortaya koyuyor. Buna göre, 2003-2010 döneminde motorlu araç sayısı yüzde 70'e yakın artış gösterdi. Ancak benzin-motorin türü akaryakıt satışlarında artış yüzde 20'lerde kaldı. 2008'den sonra ise denge tamamen tersine döndü. Akaryakıt satışları eksiye düştü. Son 3 yılda araç sayısı 1 milyon 330 bin adet artarken, akaryakıt tüketimi 575 bin metreküp azaldı.

Sektörünün temsilci kuruluşlarından TABGİS Başkanı Ferruh Temel Zülfikar, araç sayısındaki artış ile akaryakıt satışları arasındaki oransal çarpıklığı, "Kaçak akaryakıt ve 10 numara yağa" bağladı. Akaryakıttaki yüksek vergilerin bu tür sonuçlara yol açtığını kaydeden Zülfikar, "Vergiler düşürülmeli. Bu mümkün değilse, 10 numara yağ, atık lastiklerden motorin üretimi gibi yöntemler ve yurda kaçak akaryakıt girişi kesinlikle önlenmeli." dedi.

PETDER Genel Sekreteri Erol Metin de sektörün en önemli sorununun 10 numara yağ olduğunu belirterek, "10 numara yağ adı altında yapılan faaliyet yıllık 1,5 milyon tonun üzerine çıkmış durumda. Sadece geçen yıl Türkiye'nin ihtiyacının 850 bin ton üzerinde ithalat yapıldı." diye konuştu.

Türkiye'de akaryakıt kaçağını önlemek için 1 Ocak 2005'ten itibaren ulusal marker (ayırt edici) uygulaması başlatıldı. Ancak uygulamaya rağmen kaçak önlenemedi. Türkiye Büyük Millet Meclisi Haziran 2005'te kaçağın boyutunu tespit etmek için Kaçak Akaryakıt Komisyonu kurdu. Komisyon çalışması sonucunda sektördeki kaçağın 8 milyar doları bulduğu açıklandı. Komisyon tespitinde şu bilgilere yer verdi: "Yıllık 8 milyar dolara varan kaçak pazarında devletimizin vergi kaybı, tam 2,5 milyar dolara ulaşıyor." Akaryakıt kaçakçılığı yöntemleri arasında, sınırlardan kaçak akaryakıt girişi, deniz taşımacılığı ve gümrüklerde yapılan vergisiz satışların iç pazara geri dönmesi, 10 numara yağın motorin yerine kullanımı ve atık lastiklerden motorin üretimi ilk sıralarda yer alıyor.

Türkiye Akaryakıt Bayileri Petrol ve Gaz Şirketleri İşveren Sendikası (TABGİS) Başkanı Ferruh Temel Zülfikar, akaryakıt satışlarının kayıt altına alınması için kaçak satışların mutlaka önlenmesi gerektiğini belirtti. Son günlerde atık lastiklerin bile akaryakıt olarak kullanılmaya başlandığını kaydeden Zülfikar şunları söyledi: "Araç satışlarıyla, akaryakıt satışları arasındaki oransal fark çok net. Bu çarpıklığın en önemli nedeni, kaçak satışlardır. 10 numara yağ çok önemli bir sorun. Son zamanlarda ise atık lastiklerin kullanımı söz konusu. Bunun önlenmesi için vergiler düşürülmeli. Bu mümkün olmuyorsa 10 numara yağ, kaçak girişler kesinlikle önlenmeli." Zaman

 
Irak yeniden zenginleşiyor!
 
Goodyear Marathon LHT II
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 2 Temmuz 2011 Cumartesi 04:59

Hey, sublte must be your middle name. Great post!

Yorumu oyla      2      2  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Irak yeniden zenginleşiyor!
Irak'ın geçen ay 7 milyar 470 milyon dolar tutarında, 69 milyon varil ...
Habur yetersiz, Irak'a yeni hudut kapıları!
Türkiye ve Irak arasında 2009 yılında imzalanan anlaşma çerçevesinde yeni ...
Ümraniye'de feci kaza!
Ümraniye'de hafriyat kamyonu, market otoparkında bir baba ile kızını ezdi. ...
 
LASDER 30.381 TON ÖTL TOPLADI
2009 yılından bu yana ÖTL toplama deneme faaliyetini sürdüren LASDER, 2011 ...
Metan Dizel’e Hazır Olun!
Avrupa’da ilk kez daha uzun ve daha ağır taşıma işleri için gazla çalışan ...
FIRSAT KAMPANYASI
KAMYONUM DERGİSİ İLE TANIŞMAK İÇİN BU FIRSATI KAÇIRMAYIN... KISA SÜRELİ ...
 
Petrolün fiyatı 94 dolar seviyelerinde
Uluslararası piyasalarda, ABD ham petrolünün varil fiyatı 94 dolar seviyelerinde işlem görüyor.
IRAK'LA TİCARET DAHA DA CANLANACAK
TOBB Başkanı Hisarcıkoğlu, imzalan 'Eylem Planı' dahilinde ilk hedefin ...
IRU 6. Avrasya Karayolu Ulaştırması Konferansı
Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği’nin (IRU) iki yılda bir farklı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyekamyonumKamyonsrckamyoncutreylerlkwnewsdikkat