Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
14 Mayıs 2015 Perşembe - 16:01

Bozankaya’nın üretimi E-Bus, Avrupa’da

Bozankaya, raylı sistem ve toplu taşıma araçlarında yatırımlarına devam ederken elektrikli mobilite çözümleri geliştirmeye odaklanıyor. Bozankaya, 8-10 Haziran arasında Milano’da düzenlenecek UITP Dünya Kongresi & Fuarı’nda E-Bus’ı toplu taşımacılık sektörü ile buluşturuyor.

Bozankaya’nın üretimi E-Bus, Avrupa’da

Toplu taşımacılık sektöründe dünyadaki en büyük sivil toplum kuruluşu olan UITP’nin  (Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği) Türk üyeleri arasında yer alan Bozankaya, yeni elektrikli otobüsü E-Bus’ı, UITP Dünya Kongresi & Fuarı’nda sergileyerek uluslararası arenada tanıtmaya hazırlanıyor. Bu yıl 61.’si organize edilen ve 8-10 Haziran tarihleri arasında Milano’da düzenlenecek UITP Fuarı’nda Bozankaya, toplu taşımacılığın yeni çözümlerinden elektrikli otobüsü E-Bus ile dikkatleri Türkiye’ye çekeceğinin sinyallerini veriyor.  (Hall 3, Stant 3B140)
 
Toplu taşımacılık sektörünün alternatif yakıt arayışları ve egzoz emisyonlarının azaltılması hedefleri doğrultusunda Bozankaya, yeni elektrikli otobüsü E-Bus ile segmentinin önemli aktörlerinden biri olmayı hedefliyor. Bozankaya E-Bus tamamen Türk yatırımı ile Türk ve Alman mühendislerinin birlikte Ar-Ge çalışmalarını yürüttüğü bir araç olmasıyla ayrı bir öneme sahip bulunuyor. Bozankaya bünyesinde akü sistemi, Avrupa ve Amerika’da kullanılan toplu taşımacılık sistemleri için bir merkez haline gelen Bozankaya GMBH tarafından geliştirilen E-Bus’ın üretimi ise Bozankaya A.Ş.’nın Ankara tesislerinde yapılıyor. E-Bus’ın 10.5 metre, 12 metre ve 18 metre olarak farklı modelleri sunuluyor.
 
Bozankaya A.Ş. Genel Müdürü Aytunç Günay, pek çok ülkede yönetimlerin elektrikli araçların kullanılması için üreticileri ve kullanıcıları teşvik ettiğini belirterek; “Özellikle Avrupa, Kuzey Amerika, Çin başta olmak üzere bir çok ülkede elektrikli otobüs  kullanılıyor. Şu anda sayıları az olsa da önümüzdeki 10 yıl içerisinde elektrikli otobüse yönelik büyük bir değişim görüleceği biliniyor. Biz de bu yönde çok ayrıcalıklı bir araç olan E-Bus’ı tasarlayarak ürettik. Şu anda yerli ve yabancı birçok yerel yönetim aracımızı deniyor ve aldığımız görüşler oldukça olumlu. Türkiye'de de bu sene itibariyle elektrikli otobüs alımları olacak ve Bozankaya'nın E-Bus otobüsü, Avrupa başta olmak üzere bu yıl yolcu taşımaya başlayacak” dedi.
 
Şehir içi ulaşımında sıfır emisyon ile çevreci bölgeler oluşturulması, şehir içi dur-kalkın sık olduğu bölgelerde verimliliği arttırması ve güç kaybı yaşanmadan yüksek performans sunması ile ön plana çıkan Bozankaya E-Bus, birçok avantajı bir arada  sağlıyor. Yakıtta yüksek oranda tasarruf sunan E-Bus, ekonomik bir toplu taşımacılık çözümü oluyor. Süper alçak tabanı ve sessiz çalışma prensibi ile E-Bus, yolcular için konforlu ve güvenli bir ulaşım, güzergah boyunca çevre için de temiz ve sessiz bir ortam sunuyor.
 
Şarj edilebilir akü ile çalışan Bozankaya E-Bus, bir saat hızlı şarj olduğunda ortalama 260-320 km arasında yol yapabiliyor. E-Bus, elektrikli araç istasyonlarında şarj edilebiliyor. Acil durumlarda doğrudan mobil şarj cihazı ile 380V bağlanıp istasyona ihtiyaç duymadan da şarj sağlanabiliyor.
 
Enerji kaynağı olan elektriğin birim fiyatı, dizel ve CNG’ye oranla çok daha düşük olduğundan E-Bus, çok daha düşük işletim maliyeti sunabiliyor. Ayrıca  E-Bus, şehir içindeki sürüşü sırasında yaptığı her frende kayıp olan enerjinin geri depoladığı gibi, sıkışık trafikte veya yolcu indirme bindirme esnasında yaptığı duraklamalarda hiç  enerji tüketmiyor. Sonuç olarak; dizel motorlu otobüsler 100 km’de ortalama 30-40 litre yakıt tüketirken, E-Bus’ın enerji maliyeti 100 km’de ortalama 5-6 litre dizel eşdeğeri olabiliyor.
 
Aytunç Günay konu ile ilgili olarak; “E-Bus’ın ilk yatırım maliyetleri, CNG ve Dizel araçlara göre biraz daha yüksek olsa yakıt tasarrufu, düşük bakım maliyetleri ve uzun araç ömrü ile 5 sene dolmadan araç kendisini amorti edecektir. Bunun yanı sıra uzun vadede sağladığı çevre ve enerji avantajları yadsınamayacak kadar fazladır,” diyor. 
 
Günay, fuar öncesi yaptığı açıklamada; “Bozankaya’nın tasarımı ve üretimi olan E-Bus için üç yıldır çalışıyoruz. Ar-Ge çalışmalarımız için bir milyon euro’yu aşan bir yatırımımız oldu. Çevre dostu olması, yakıt olarak tasarruf sağlaması ve bakım masraflarının çok az olması sebebiyle dünyada elektrikli ulaşım araçları kullanımına yönelik büyük bir eğilim var. Bozankaya olarak elektikli otobüsümüz ile Almanya’nın tüm yerel yönetimleri, Kuzey Avrupa ve İsviçre, İran ve Azerbaycan’dan potansiyel talepler alıyoruz. Türkiye’de de İstanbul ve Konya tarafından E-Bus test sürüşleri gerçekleştirildi,” dedi. 

 
Dünyanın Harikaları İstanbul’da
 
UND İlk Toplantısına Katıldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Dünyanın Harikaları İstanbul’da
TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 22-31 Mayıs’ta düzenlenecek İstanbul ...
TALSON, 10 Adet Halı Taşıyıcı Teslim Etti
14 Mayıs 2015, Istanbul - 2003 yılından bu yana Tırsan bünyesinde yer ...
Dizel motorlu Mitsubishi ASX’in lansmanı İstanbul Autoshow’da yapılacak
Temsa Motorlu Araçlar, Türkiye’ye yılın ikinci yarısında gelecek olan ...
 
TREDER, Almanya’da Knorr-Bremse’yi ziyaret etti
Treyler Sanayicileri Derneği üyeleri Knorr-Bremse’nin en önemli üretim ...
MAN, 2 Modelinde Conti EcoPlus’ı tercih etti
MAN, yüksek yakıt tasarruflu uzak yol aracı MAN TGX EfficientLine 2 modelinde ...
Anadolu Sigorta’dan Bir İlk Daha: Sınırsız Trafik Sigortası
Anadolu Sigorta, her araç sahibinin yaptırmakla yükümlü olduğu ve karşı ...
 
Özkaymak Turizm, 25 adet NEOPLAN Tourliner alıyor
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’nin en eski müşterileri arasında yer ...
“En İyi Uluslararası Nakliye Şoförü” seçildi
İstanbul Valiliği tarafından her yıl trafik haftası dolayısıyla düzenlenen ...
Gramer Doğaltaş, Zor Şartlari MAN İle Aşacak
Son yıllarda büyük bir atılım yaşayan doğaltaş ve mermer sektörü, sağlamlığı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newssrc haberler fahrerşoförsondakikakamyonculkwtürkiye