Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
11 Ocak 2016 Pazartesi - 13:44

Çevre ve Enerji Verimliliği Merkezi Fizibilite Çalışması Proje Açılış Toplantısı

Çevre ve Enerji Verimliliği Merkez Fizibilite Çalışması Projesi açılış toplantısı gerçekleştirildi

Çevre ve Enerji Verimliliği Merkezi Fizibilite Çalışması Proje Açılış Toplantısı

TOBB Başkanı M. Rıfat Hisarcıklıoğlu’nun ev sahipliğinde;
Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı ile Birleşik Krallık Büyükelçisi Richard Moore’un da katılımıyla, TOBB İkiz Kuleler'de gerçekleştirildi. 
 TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu:
Sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşamak, kalkınma ile çevre koruma dengesini gözetmek için, pek çok ülke gibi, ülkemiz de büyük bir çaba içerisindedir.
 
Biz de özel sektör olarak bu çabanın parçasıyız ve bu konudaki rolümüzü daha da artırmak istiyoruz. 
Sürdürülebilir kalkınmanın anlayışının benimsenmesi ve bu kapsamda çevrenin korunması, enerji verimliliğinin teşvik edilmesi ve iklim değişikliği ile mücadele, bugünün olduğu gibi, geleceğin de temel meseleleri olacaktır.
 
Türkiye, aralarında BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi, Çölleşme ile Mücadele Sözleşmesi ve Kyoto Protokolü gibi, çevre konusunda çok sayıda uluslararası sözleşmeye taraftır.
Bildiğiniz üzere geçen ay Paris’te, iki hafta süren müzakereler sonunda, 2020 sonrası küresel iklim rejimini belirleyecek “Paris Anlaşması” hazırlandı.
 
Böylece iklim değişikliği ile mücadelede yeni bir evreye geçmiş olduk. Aslında ilk defa 195 ülkenin tamamını kapsayan, evrensel bir iklim değişikliği ile mücadele anlaşması söz konusu.
Paris Anlaşması, taraf olacak tüm ülkelere bağlayıcı hükümler getiriyor. Dolayısıyla taraf ülkelerin, çevre, enerji, yatırım, kalkınma vb. politikalarında orta ve uzun vadede değişikliğe gitmesi gerekiyor.
Bu noktada ülkemiz önemli bir için bir sıkıntı sözkonusu. Türkiye en baştan itibaren, bu müzakerelere 1.grup ülkeler arasında kabul edilerek dahil oldu. Ne yazık ki Paris’te Türkiye’nin tüm taleplerine rağmen, ne karar metnine, ne de Antlaşma metnine, Türkiye’nin özel durumunun yazılmasına müsaade edilmedi.  Umarız önümüzdeki yıl Fas’ta yapılacak Konferansında bu husus bir çözüme kavuşur. Aksi halde yeni anlaşmanın yürürlüğe girmesiyle birlikte, Türkiye’ye karbondioksit emisyonlarında azaltım yükümlülüğü getirilecek.
Bunun sonucunda da, kurulması öngörülen “Çevre Fonu”nda, yararlanan ülke değil, “donör” ülke konumunda bulunması ihtimalini doğacak. Yani gelişmiş sanayi ülkeleri gibi mali yükümlülük altına gireceğiz. Oysa gelişmiş sanayi ülkeleri ile gelişmekte olan ülkelerin iklim değişikliği konusunda tarihsel sorumlulukları farklıdır.
Ülkemiz bu global mücadele alanında elbette sorumluluğunu yerine getirecektir. Ama hakkaniyet beklemek de hakkımızdır.
 
TÜİK’in 2012 Sera Gazı Envanteri Türkiye’nin toplam sera gazı salımının 440 milyon karbon dioksit (CO2) eşdeğeri olduğunu gösteriyor.          
Toplam sera gazı salımı sorumlusu olarak, Enerji Sektörü %70 ile en büyük paya sahipken, endüstriyel işlemler %14 ile ikinci sırada yer alıyor.
Yine 2012 yılında Türkiye’de kişi başına düşen sera gazı salımı 5,9 ton karbon dioksit eşdeğeri olarak gerçekleşmiştir. Bu rakam da OECD ve AB ülkelerinin ortalamasından halen çok düşüktür.
Elbette bu durum, bizi yeni koşullara uyum sağlamaktan alıkoymamalı. Özelikle teknolojik dönüşümü bir an önce gerçekleştirmek zorundayız.
Hizmet sektörünün Gayrisafi Yurtiçi Hasılamızdaki (GSYH) yeri ve ağırlığı gittikçe artmakla birlikte, gelişmekte olan bir ülke olarak, sanayisini de büyütmek zorunluluğu olan bir ülkeyiz.
Bu yüzden, yeni çevresel koşulları, dışarıya olan enerji bağımlılığımızı ve ekonomik koşulları düşünerek, yeni sanayi politikamızı kurgulamak zorundayız.
Dolayısıyla, daha temiz teknolojilerle yol alırsak, bu süreci bir avantaja dönüştürebiliriz. 
Ayrıca, AB sürecinde de “Çevre Faslı ”21 Aralık 2009 tarihinden bu yana açık fasıllardan birisidir ve Türkiye bu konuda ciddi yol almaktadır. 
Avrupa Birliği’nin “Çevre” müktesebatına uyum konusu, teknik olarak zor ve aynı zamanda ciddi yapısal değişimi gerektirmektedir.
O zamanki adıyla Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanan “Avrupa Birliği Entegre Uyum Stratejisi” raporu, uyum sürecinin yaklaşık 60 milyar Avro tutarında bir yatırım zorunluluğu getirdiğini ortaya koyuyordu.

Dolayısıyla, geniş bir çevre gündemiyle karşı karşıyayız.
Avrupa Birliği ile müzakerelerde, “Çevre” faslındaki kapanış kriterleri göz önünde bulundurulduğunda, iklim değişikliğini de kapsayan daha geniş bir çevre gündemi ile karşı karşıyayız.

Bu süreç, başta enerji, demir-çelik, madencilik, çimento, cam, ulaştırma, tarım-hayvancılık, inşaat, kâğıt sanayi, otomotiv, denizcilik, kimya olmak üzere birçok sektörümüzün geleceğini de yakından ilgilendirmektedir.

Bu da bizi bekleyen değişime hazırlıklı olmamız gerektiğini gösteriyor. Özellikle de enerji odaklı sektörler açısından bu dönüşümü iyi okumak gerekiyor.
Bu durum, çevre, ekonomi, enerji ve teknoloji alanında pek çok politikanın ve hatta paradigmanın değişmesine sebep olabilecektir.
Şirketlerin dönüşen ekonomilere ayak uydurması rekabetçi kalabilmeleri açısından kritik önem kazanıyor.
Ayrıca, dönüşen bu ekonomilerde yeni sektörler ve hizmetler de ortaya çıkmaya başlayacaktır.
Şirketlerin, yatırım kararlarını, iş planlarını ve operasyon süreçlerini, çevreye olan etkileri ve iklim değişikliği riskleri açısından değerlendirmeden yapamayacakları bir sürece doğru gidiyoruz.
Bu süreci doğru okuyan ve dönüşümü sağlayabilen şirketler açısından fırsatlar doğarken, bu dönüşümü kaçıran ve uyum sağlayamayan şirketler için riskler oluşacaktır. Bu yeni durum bizleri, özel sektörümüzü yakından ilgilendiren bu gelişim ve dönüşümde sorumluluk almaya ve öncülük etmeye itiyor.  Var olan üretim modellerinin geliştirilmesi ve yeni üretim modellerinin oluşturulması gerekiyor. Bu modellerle üretim ve çevrenin korunması konusunda denge gözeten, yani üretimden ödün vermeyen ve çevreye de zarar vermeyen bir yapı oluşturulmalı.  Aslında ekonomik faaliyetler ve çevre sorunu bir arada ele alınıp çözüm yolları düşünüldüğünde, enerji en önemli konu başlığını teşkil ediyor. Bu yüzden de enerji verimliliği bu süreçte üzerinde durulması gereken bir diğer önemli konudur.Enerji verimliliği, hem çevresel avantajlar sağlayacak hem de girdi maliyetlerinde azalmaya yol açıp rekabet gücü artışına katkı sağlayacaktır.
Türkiye’nin enerji yoğunluğu ne yazık ki OECD ve AB ülkeleri ortalamasının üzerindedir.
Zira bin dolarlık milli hâsıla üretmek için 400 litre petrole eşdeğer enerji harcıyoruz. Bu rakam, OECD ülkeleri ortalaması için 200 litredir.
TOBB olarak, Türkiye’nin ekonomik gelişmesini, şirketler kesiminin güçlenmesini, rekabet gücünün ve istihdam artırılmasını düşünmek zorundayız.
Bunu yaparken elbette, çevre konusunda, iklim değişikliği ve enerji konusunda, güçlü temelleri olan, kararlı, hem ekonomik dönüşümümüzü, hem de Avrupa Birliği katılım sürecimizi destekleyen bir politika takip edilmesi gerektiğine inanıyoruz. Bu politikayı birlikte oluşturmalı ve birlikte, kararlılıkla uygulamalıyız. Sektörlerin ve şirketlerin intibak maliyetlerinin hesaplanmasında birlikte çalışmalı, maliyetleri karşılamada kaynak bulmalıyız. Yaşadığımız çevre; doğal kaynaklar ve kültürel değerler, bizden sonraki nesle devretmek üzere bizlere bırakılan bir emanettir ve bu emanete sahip çıkmak insani bir zorunluluktur.  İş dünyası olarak bu emaneti kendimizden sonraki nesillere devretmeye yönelik çabamıza devam edeceğiz.  Bunun için de kalkınmaya “sürdürülebilir bir kalkınma” anlayışıyla yaklaşmak bizim için esastır.
 
Değerli dostlarım,
Bu proje, işte bu bilinç ve bu sağduyu ile çok uzun erimli bir yolun küçük bir yapıtaşı olarak tasarlandı.
İçinde bulunduğumuz yeni koşullarda özel sektörümüze öncülük edebilecek, onlara yardımcı olabilecek bir yapının gerekliliğini elzem görüyoruz.
Fakat bu yapının/merkezin gerçekçi bir kurumsal, mali ve yönetimsel çerçeveyle kurulması prensibinden hareketle, öncelikle bunun fizibilitesinin yapılmasını uygun gördük.
Burada önemli olan, bu projeyle entelektüel bir sorgulamayla işe girişmek ve yapılabilirliğini sorgulamak ve gündemleştirmektir.
 

 
47.5 milyon yolcuya e-Dönüşüm® ile hizmet verilecek
 
Volkswagen ABD'den Özür Diledi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
47.5 milyon yolcuya e-Dönüşüm® ile hizmet verilecek
Yılda 47,5 milyon yolcuya hizmet veren Türkiye’nin en büyük ulaşım şirketlerinden ...
Air France-KLM Aralık Ayında 70 Milyon Euro Zarar Etti
Paris'teki terör saldırıları sonrası Air France-KLM havayolu şirketinin ...
Öğrencisi Başarısız Olan Sürücü Kursuna Ceza
Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB), yeterli eğitim vermediği tespit edilen ...
 
Ekonominin Yeni Yol Haritası
Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Orta Vadeli Programı açıkladı. Şimşek, ...
3M’den VKV Ford Otosan Gölcük İhsaniye Otomotiv Meslek Yüksek Okulu öğrencilerine eğitim
“Bilim insan yaşamı için kullanılmadığı sürece sadece bilim olarak kalır.” ...
ETİS Lojistik ve GÜBRETAŞ 3 Yıllığına Yeniden El Sıkıştı
Endüstriyel taşımacılığın tecrübeli oyuncusu Etis Lojistik, Türkiye’nin ...
 
SSAB’nin Yeni Marka Programı My Inner Strenx'in İlk Üyesi Güven Oldu.
Türkiye'nin önde gelen treyler & üstyapı firması Güven, SSAB'nin yeni ...
Yılın Otomobilini Otomotiv Gazetecileri Derneği Seçecek
Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD), Türk otomotiv sektöründe devrim niteliğini ...
Renault-Nissan 2020’ye kadar otonom sürüş teknolojisine sahip 10’dan fazla araç lanse edecek
Dünyanın en büyük dördüncü otomobil üreticisi Renault-Nissan, 2020 yılına ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumtreylertruckdikkatKamyonsondakikakamyoncufahrerlkw