Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
16 Şubat 2024 Cuma - 13:07

Federasyon Olmak İçin Kamyoncular Ne Yapıyor?

Türkiye Tırcılar, Kamyoncular ve Şoförler Federasyonu 850 bine ulaşan üye sayısı ile 1 milyonun sınırlarını zorlarken, şoförlerin sorunlarına çözüm bulma arayışında emin adımlarla yoluna devam ediyor. Amasya’dan gelen ve Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan’ın konuğu olan TIRKAMFED Başkan Yardımcısı Orhan Kör, kuruluş amaçlarını ve Meclise sundukarı 23 maddelik planı okuyucularımız için anlattı.

Federasyon Olmak İçin Kamyoncular Ne Yapıyor?

Tek çatı altında olmanın önemine dikkat çeken Kör, tüm meslektaşlarını Federasyon çatısı altında birlik olmaya davet etti.

“Dert de Yük de Bizde!”

“TBMM’ye 23 Maddelik Bir Plan Sunduk”

Federasyonlarını 2022 yılında kurduklarını belirten Kör sonraki süreci anlattı; “Federasyon oluşumu için gereken beş derneği bir araya getirdik. Ben 40 yıllık şoförüm, belki bir-iki sene sonra mesleği bırakacağım ama bizim çektiğimiz sıkıntıları gelecek nesiller de yaşamasın düşüncesiyle Federasyonumuzun oluşumunu sağladık. Sonuçta dert de yük de bizde! TBMM’ye de bu doğrultuda  Amasya Milletvekilimiz Hasan Çilez’in aracılığıyla, 2023 yılında 23 maddelik bir plan sunduk. Tabi bu süreçte araya seçimler ve yaşadığımız 6 Şubat deprem felaketi girince süreç uzadı. Ancak umuyorum ki en kısa zamanda incelemeler tamamlanıp bize geri dönüş sağlanacaktır.”

“Mesleğimiz Ağırlaştırılmış İş Koluna Dahil Edilmeli”

“Ehliyet Ceza Puanı Kaldırılmalı, Üniversitelerde Bölümler Açılmalı…”

23 maddenin içeriğinden ve bazı maddelerinden bahsederek devam eden Kör bunları şöyle açıkladı; “Bunlardan biri; mesleğin ağırlaştırılmış iş kolu olarak kabul edilmesi. Yani bir madenci nasıl ki emekli olduğunda yüksek bir emekli maaşı alıyorsa, biz de ağırlaştırılmış şartlarda çalıştığımızı ve aynı olanaklara sahip olmamız gerektiğini düşünerek bu teklifi sunduk. Bir diğeri ise; ehliyet ceza puanının kaldırılması. Bizler Avrupa Uyum Yasası’na göre çalışıyoruz ama Avrupa Uyum Yasası’nda ceza puanı yok. Şimdi bir memur arkadaşımız takografımızdan geçmişe yönelik üç aylık rapor aldığında, belki de 100 puan bir anda siliniyor. Ehliyet giderse bu, evini mesleğiyle geçindiren arkadaşlarımız için son derece sıkıntı verici olabiliyor. Bir maddemiz ise üniversitelerde mesleğimize yönelik bir bölümün açılması, meslek okullarının açılması üzerine. Şoförlük dünyada hiçbir zaman yok olmayacak bir meslek, şu anda 16. sırada. Daha üst seviyelere de çıkmasını diliyoruz. Şu anda lise çağındaki bir arkadaşımız, şoförlükle ilgili bir bölüm olsa belki de okuyup şoför olacak. Gençlerimizi de mesleğe kazandırmak istiyoruz.”

“K Belgelerine Satış Hakkı Verilmeli”

“Belgeler Dondurulabilmeli”

Maddeler arasında K Belgesinin satış hakkının olduğunu da belirten Kör; “Bir taksici mesleğini bıraktığı zaman plakasını satabiliyor ama biz mesleği bıraktığımız zaman belgemiz boşa gidiyor. Yani en azından belgemizin az da olsa belki 50 yıllık bir değeri olmalı. Ayrıca K belgelerinin dondurulmasını da maddelerimiz arasına aldık.” dedi.

“Seçimden Sonra Belediyenin Desteğiyle Garajımızı Yapacağız”

Yaklaşık 40 yıldır Amasya’da mesleğine devam ettiğini belirten Kör şehirde garaj konusunda da çalışmalarının olduğunu ifade ederek devam etti; “Daha önceden yerlerimiz vardı ancak şehir büyüdükçe o alan çarşıda kaldı. Derken şehrin dışına çıkmaya başladık ama o yerimiz de bir şekilde kayboldu. Şu anda görüştüğümüz bir yerimiz var, arsa sahibi ile görüştük. Tabi buranın yapımında yine Belediyemize ihtiyacımız olacak. Artık gelecek başkan kim olacaksa onunla o garajı yapacağız. Hangi başkan gelirse gelsin buna mutlaka bir çözüm bulacağına eminim.”

“Bizim En Büyük Kaybımız Birlik Olamamamız”

“Bizim en büyük kaybımız birlik olamamamız.” diyen Kör devam etti;  “Herkes kendi çapında veya kendi ilinde bir şeyler yapmak istiyor. Sonra birlik olalım dediğiniz zaman başka şeyler giriyor işin içine. Mesela çoğu rantın peşinde. Bu çoğu kooperatiflerde de, derneklerde de vardır; bir gelir olur ve gelirin kaynağı sende olur. Hal böyle olunca da buradan bir rant sağlanmaya başlanıyor.”

“Biz Çözümü Masada İstiyoruz”

Her tür eyleme karşı olduklarını belirten Kör; “Türkiye genelinde bu aylarda işlerimiz azalıyor. Maalesef başka sesler çıkabiliyor. Bizim kontak kapamayla alakalı hiçbir talebimiz olmadı, olmayacak. Biz bütün çözümü masada istiyoruz. Biz federasyon olarak bu tür eylemlere karşıyız.” ifadelerini kullandı.

“Biz Her Konuda Yardıma Hazırız”

“Bize Destek Olsunlar, Birlik Olsunlar”

Son olarak Federasyon olarak Türkiye’yi dolaşacaklarını ve kendilerini herkese daha yakından tanıtacaklarını söyleyen Kör sözlerini şöyle sonlandırdı; “Üye sayımız bir milyona yaklaştı. Türkiye’de bu mesleği icra eden yaklaşık 4 milyon 900 bin arkadaşımız var. Benim ricam telefonlarımız ya da sayfalarımızdan bize ulaşsınlar. Bir ihtiyaçları varsa biz her konuda yardıma hazırız, onlar da yeter ki bize destek olsunlar, birlik olsunlar. Bana ulaşabilecekleri numaram; 0533 722 56 08.”

 

 
Mercedes-Benz Türk’te Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Staj Başvuruları Başladı
 
Otokar, 15'inci Kez Lider!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Lojistik Firmaları İçin Hukuk Mücadelesi Devam Ediyor!
Uluslararası nakliyecilerin yurtdışında yaşadığı sorunlar ve maruz kaldıkları ...
Gaziantep Nakliye ve Lojistik Hizmetleri
Gaziantep, Türkiye’nin önemli ticaret ve sanayi şehirlerinden bir tanesidir. ...
Rusya Nakliye ve Lojistik Hizmetlerinde Şah Lojistik
Türkiye ile Rusya arasındaki dış ticarete bağlı ilişkiler çok eskiye dayanmaktadır. ...
 
Mersin Nakliye Firmaları Dünyanın Her Yerine
Mersin, Türkiye’nin Akdeniz kıyısında yer alan ve stratejik konumu ile ...
Benzersiz Özellikleriyle Adından Söz Ettirecek Actros L Edition 3, ‘Daha Fazlasını’ İsteyen Yolların Yıldızları İçin Hazır!
Mercedes-Benz Türk Kamyon Pazarlama ve Satış Direktörü Alper Kurt; “Benzersiz ...
17 Yıllık Kalite, Artık Mersin’in de Hizmetinde!
2006 yılında başlayan DAF yolculuğuna, Bursa’nın ardından 2023 yılında ...
 
İnadına Kanal İstanbul!
İlgili Bakanın ifadesine göre 15 milyar dolar, muhalefete göre en az 300 ...
Element Lojistik İddiasını Kara Yolunda da Sürdürüyor!
İzmir’de kurulan ve 22 yıldır sektöre hizmet veren, Element Lojistik iki ...
Avrupa ve Asya Arasındaki Köprü İMS Lojistik ile Kuruluyor!
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda Türkiye Irak Sanayicileri ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumtreylersondakikaşoförtürkiyebustruckfahrerKamyon