Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
1 Kasım 2022 Salı - 15:41

Güvenliğin, Verimliliğin ve Sürüş Konforunun Geleceği Yeni Nesil Daf XD Pazarda!

Yeni Nesil DAF XD serisi kalite, güvenlik, verimlilik ve sürücü konforunda yeni bir standart belirliyor. 'Yılın Uluslararası Kamyonu 2023' doğrudan ve dolaylı görünümde öne çıkıyor, bu nedenle güvenlik - kentsel alanlarda ulaşımın anahtarı - ve birinci sınıf sürücü konforu sunuyor. Eşsiz aerodinamik ve yeni bir güç aktarma organı, her enerji damlasından maksimum performans sağlıyor.

Güvenliğin, Verimliliğin ve Sürüş Konforunun Geleceği Yeni Nesil Daf XD Pazarda!

Gelişmiş XD kamyonların üretimine başlandı. İlk "sıfır emisyonlu" Battery Electric versiyonları, 2023'ün başlarında montaj hattından çıkacak.

Yeni Nesil DAF XD’ler sektör lideri DAF XF, XG ve XG+’nın DNA’sını taşıyor!

Sürüş Konforunun Geleceğini Başlat!

“Gözler Yolda, Eller Direksiyonda!”

Sınıfında lider ergonomiklik sunan Yeni Nesil DAF XD sürüş konforunda çıtayı yukarı çıkarıyor!

Yeni Nesil DAF XF’ten 17 cm daha alçak konumlandırılan XD kabinde aynı zamanda, aynı segmentteki mevcut standartların çok ötesinde bir sürücü koltuğu ayar aralığı, altı ila 55 dereceden az olmayan bir açıyla ayarlanabilir, hem aktif hem de daha dikey konuma getirilebilen direksiyon simidi, standart olarak katlanabilen sürücü koltuğu, konforlu bir üçüncü koltuk imkanı, benzeri görülmemiş bir doğrudan görüş imkanı sunan bir gösterge panosu (Vision Dashboard), son teknolojiyle donatılmış kontrol paneli, direksiyon simidi ve gösterge panosunda bulunan düğmeler, geniş depolama imkanı, sektördeki en iyi yatak, üst düzey ses seçenekleri, yeni nesil eğlence sistemi, aydınlatma, iklim, ses sitemi, pencereler ve tavan kapağının çalıştırılabileceği Arka Duvar Paneli de bulunuyor. Akıllı bir iklim sistemi uygulayan araç, motor soğutma sıvısının kalan ısısını kullanarak kabinde ayarlanmış sıcaklığı bir saate kadar koruyor. Sürücü konforu üstün sürüş özellikleri ve ultra düşük NVH seviyeleri (Gürültü Titreşim Sertliği) ile sağlanıyor.Yeni tasarım ön şasi ile uygun araç boş ağırlığına katkıda bulunuluyor. Kabin süspansiyonunun yanı sıra tamamen yeni bir tasarıma sahip arka aks süspansiyonu da bulunuyor.

*Yeni direksiyon sistemi tasarımının bir sonucu olarak Yeni XD sınıfının en iyi sürüşü ve yol tutuşunu sunuyor.

*Sürücü destek sisteminlerinden gelen bilgi ve uyarılar 12” gösterme ekranında merkezi bir konuma sahipken; trafik, navigasyon bilgilerinin yanı sıra bunlara AEBS-3 ve Şeritten Ayrılma Uyarısı ve Ön Çarpışma Uyarı Sistemlerinden gelen uyarılda dahil oluyor.

*Arka Duvar Kontrol Paneli, DAF Digital Vision System ve DAF Corner View kameralarıyla etkileşime geçen bir gözetim modu içeriyor. Bir panik butonu korna ve dörtlü flaşörleri hemen çalıştırıyor.

 

Verimliliğin Geleceğini Başlat!

Mükemmel aerodinamik performans, Yeni Nesil DAF kamyonlarının temel taşını oluşturuyor. Kavisli ve geniş ön cam, A sütunu ile kusursuz bir bağlantıya sahipken, aynalar da hava sürtünmesini en aza indirecek şekilde tasarlanıyor. Aerodinamiği optimize eden özellikler arasında entegre hava deflektörlü aero alt plaka, elips şekilli köşe paneller, iyi kontrol edilen alt gövde ve yan hava akışı için yuvarlatılmış DTM yarış arabasından ilham alan tekerlek yuvaları, tekerlek jant kapakları ve yeni yan etekler ve yan bilezikler yer alıyor. Hava akışı bozulmalarını önlemek için aero contalar uygulanıyor.

Maksimum aerodinamik performans ve dolayısıyla en yüksek verimlilik için eksiksiz bir çatı hava deflektörü, yan halkalar ("çamurluklar") ve yan etekler serisi geliştirdi. Üç kabin versiyonunun her biri için, gövdeye yakın monte edilmiş kompakt bir deflektörden, özellikle Birleşik Krallık için 4,5 metreye kadar yükseklikleri kaplayan tam boy çatı hava deflektörlerine kadar değişen özel tavan hava deflektörleri bulunuyor. Hava soğutucu ve radyatörün etrafındaki kapaklar, akış kılavuzları, deflektörler, devridaim bariyerleri ve endüstri lideri aerodinamik performans ve yakıt verimliliği için kapalı tekerlek bölmesi kapakları gibi kaput altı aerodinamiği optimize etmek için alınan birçok önlem de aynı derecede önem teşkil ediyor.

PACCAR MX-11 Motorlar

Yeni düşük hızlı PACCAR MX-11 motorlar, artık tüm değerlerde standart olan en üst viteste ek tork (150 Nm'ye kadar) sağlıyor.

PACCAR MX-11 300 220kW 299hp 1.450 Nm @ 900 rpm

PACCAR MX-11 340 251kW 341hp 1.650 Nm @ 900 rpm

PACCAR MX-11 370 270kW 367hp 1.950 Nm @ 900 rpm

PACCAR MX-11 410 300kW 408hp 2.150 Nm @ 900 rpm

PACCAR MX-11 450 330kW 449hp 2.350 Nm @ 900 rpm

 

MX Motor Freni

Yeni nesil HE400 turboşarj, hava yönetimini iyileştiriyor ve şehir içi dağıtım uygulamaları için çok önemli olan çok düşük gürültü seviyeleri ile birlikte en yüksek verimlilik ve mükemmel sürülebilirlik için 900 rpm'de mevcut maksimum tork ile DAF'ın etkileyici hız düşürme performanslarını daha da geliştiyor. Buna ek olarak, halihazırda pazar lideri olan MX Motor Freni, daha düşük devirlerde %20'ye kadar daha fazla tork ve dakikada 1.200 devirden itibaren düz bir tork eğrisi sağlayarak kendi segmentinde açık bir endüstri ölçütü belirliyor.

Tek ve iki silindirli hava kompresörleri, yeni tam akış kontrollü yağ pompaları ve yeni nesil yüksek verimli alternatörler parazit kayıplarını azaltıyor. Yeni Nesil XD ile, mükemmel kaput altı aerodinamiği için akış kılavuzları, tam yüz hava soğutucusu eklenerek pasif soğutma bir sonraki seviyeye taşınıyor; ızgaraya giren her kilogram havanın optimum kullanımı yoluyla minimum fan etkileşimi sağlanıyor.

TraXon Otomatikleştirilmiş Şanzıman

En yeni neslin TraXon otomatikleştirilmiş şanzımanı, fren pedalını bırakarak aracın manevra hızının hassas bir şekilde ayarlanmasını sağlarken, harekete geçme gibi yeni özellikler sunar. Otomatik kalkış vitesi seçimi, en uygun kalkış vitesini seçmek için diğerlerinin yanı sıra hava körük basıncı ve yarı römork girişinden aracın yükünü anında alıyor.

EcoRoll

TraXon vites kutusunun yeni öngörücü işlevleri arasında, bir inişin sonunda 93 km/s'lik kısa bir aşırı hıza izin veren ve normalde yokuş sonunda gereksiz frenlemeyi önleyen yeni akıllı EcoRoll işlevine sahip en yeni nesil Tahmini Hız Sabitleyici bulunuyor.

Geliştirilmiş Arka Akslar

Yeni Nesil DAF kamyonlar, 8 ve 9 tonluk ön akslar ve 13 tonluk geniş bir tahrikli arka aks yelpazesiyle sunuluyor, çok çeşitli arka aks oranları, her uygulama için mümkün olan en iyi verimliliği sağlıyor. Yeni Aktif Kaliper Salıcıları, fren uygulanmadığında sürtünme kayıplarını önler.

XF, XG ve XG? için olduğu gibi, Yeni Nesil XD DAF, motor ve son işlem sistemleri, araç ECU'su, Merkezi Güvenlik Ağ Geçidi (CSG) ve DAF Connect için yazılım güncellemelerini alabiliyor.

Üstyapıcı Dostu

Gövdelerin verimli bir şekilde takılması için Yeni DAF XD sabit diskler, fabrika çıkışı gövde bağlantı modülleriyle birlikte sunulyor. Üstyapıcı dostu olma özelliğini desteklemek için Yeni XD, Yeni Nesil DAF'ın sınıfında lider verimliliğine ek olarak, çok çeşitli güçlü motor, şanzıman ve volan PTO'ları ile donatılabiliyor. EAS, akü kutusu, AdBlue® ve yakıt depoları gibi şasi bileşenlerinin yerleşimi, optimum verimlilik için esnek olarak yer alıyor.

Güvenliğin Geleceğini Başlat!

DAF Dijital Görüş Sistemi gibi en son teknolojilerle desteklenen, doğrudan ve dolaylı görüşte yeni standartlar belirleyen alçak kabin konumu, geniş ön cam, DAF Köşe Görünümü  (Corner View) ve ultra düşük kemer hatları Yeni Nesil DAF XD’yi güvenlik söz konusu olduğunda dağıtım sınıfında yeni endüstri lideri yapıyor.

Sınıfının en iyi pasif güvenlik sistemleri; çoklu çarpışma bölgelerine sahip sağlam kabin yapısı, Programlı Kabin Yer Değiştirme Sistemi (ProCadis), Kontrollü Direksiyon Kolonu Deformasyon Sistemi (CoDes); eksiksiz sürücü destek sistemleri Dizisi; fren yardımı, şeritten ayrılma uyarı sistemi, acil durum fren lambaları, şehirde dönüş yardımı, en son sürüm Gelişmiş Acil Durum Frenleme Sistemi (AEBS-3), düşük hız römork freni ve park freni yardımı; yeni isteğe bağlı elektronik park freni; otomatik (dis) etkileşim, dozajı kolay fren kontrolü; sınıfında lider, kullanıcı dostu direksiyon simidi ve gösterge paneli ve sezgisel kullanım için fiziksel anahtarlarla Yeni Nesil XD artık çok daha güvenli!

Yeni Nesil DAF XD dağıtım kamyonları, DAF Vision Door ve DAF Corner View ile donatıldığında London Vision Standard’da (DVS) ulaşılabilir maksimum 5 yıldıza ulaşıyor. Yeni Nesil XF’ye gore 17 cm daha alçak konumlandırılan kabini doğrudan görüş alanında yeni bir endüstri standardı oluşturuyor. Kaldırım Görünümü Penceresi ve katlanabilir sinema koltuğu aracın yanındaki insan ve nesneler üzerinde engelsiz bir görüş sunuyor.

Güvenliğin, Verimliliğin ve Sürüş Konforunun Geleceği Yeni Nesil Daf XD Pazarda!

YÜZDE 10’A VARAN YAKIT TASARRUFU VE BENZERSİZ SÜRÜŞ KONFORU!

‘2023 Yılının Uluslararası Kamyonu' Yeni Nesil DAF XD Barcelona’da gerçekleştirilen özel etkinlikte tanıtıldı. DAF Türkiye Genel Müdürü Gregor Van Der Mark ve DAF Türkiye Satış Direktörü Mert Ersoylu'nun, DAF Trucks üst düzey yöneticilerinin ve dünya basının katıldığı organizasyonda test sürüşleri gerçekleştirilirken, Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan da etkinlikte yerini aldı.

Etkinliğin ardından DAF Türkiye Satış Direktörü Mert Ersoylu ile bir araya gelen Nuray Pekcan okuyucularımız için Yeni Nesil DAF XD’yi Ersoylu’dan dinledi. Yüzde 10’a varan yakıt tasarrufu, benzersiz sürüş konforu, ileri güvenlik sistemleri ile Yeni Nesil DAF XD sizlerle..

 “Hayat Kurtaran Yaşam Alanı Sağlayan DAF’a Özel Çözümler”

“Benzersiz ProCadis ile Çarpışmalarda Kabin Yapısı Korunmaya Devam Ediyor!”

Mert Ersoylu konuşmasına, yeni araçlarında müşterilerine sundukları pasif güvenlik önlemleriyle ilgili bilgi vererek başlıyor; “DAF’ın yeni nesil araçlarında yer alan patentli ve kendine has; Programlı Yer Değiştirme (ProCaDis) özelliği bulunuyor. Bu özellik ile önden çarpışma esnasında kabinin 40 santimetre yer değiştirmesine olanak sağlanıyor. Bunun yanı sıra çarpışmalarda treyler ya da yük, arkadan da şoförü sıkıştıran ve hayatını riske atan bir etkenken, sandviç dizayn ve güçlendirilmiş karkas sistemi ile hayat kurtaran bir yaşam alanı sağlanmış oluyor. Kontrollü Direksiyon Kolonu Deformasyon Sistemi (CoDeS) ile de çarpışmalarda, aracın ön tarafından şoförün gövdesine gelebilecek müdahaleleri önleyebilmek amacıyla direksiyon sistemi serbest kalıyor. Yani ProCaDis, CoDes, sandviç dizayn ve güçlendirilmiş karkas sistemi ile beraber şoför için herhangi bir çarpışma senaryosunda hayatını kurtaracak çok önemli özellikler kullanıcılarımıza sunuluyor.”

“Görüş İmkanı Maksimize Edildi”

“Bizim için güvenlik iki başlık altında bulunuyor; sürücü güvenliği ve çevre güvenliği” diyen Ersoylu devam ediyor; “Bu araçlarımız normalde şehir içi dağıtım için dizayn edildi. Direkt görüş unsurları bu araçlarda maksimize edilmiş durumda. Görüş açısını öne çekmek amacıyla bu araçlarımızda cam çizgisi 17 santimetre aşağıya indirilmiş durumda. Aracın tamamen önünde dursa bile sağladığımız bu imkanla şoför diğer araçlara göre önünü rahatlıkla görebiliyor. Aynı zamanda araçlarımızda DAF Corner View (Köşe Görünüm) ile beraber L şeklinde, bütün kör noktaları pasifize edecek ve görüş açısını genişletecek şekilde, hem kaldırım hem de ön dikiz aynalarının yerini alan kameramız da bulunuyor. Hem yandan hem önden gelebilecek tüm ani bileşenlerde görüşünüzü artırıyor. Bunun yanı sıra kaldırım görünümü penceresi ile de şoförümüz aracın sağında bulunan yaya ve bisikletlileri rahatça görebiliyor. Buradaki görüşü de katlanabilir sinema koltuğu ile destekliyoruz. Yani görüş imkanı maksimize ediliyor.”

Aynaların dizaynında da farklılıklar olduğundan bahseden Ersoylu; “Aynaların ortasında bıraktığımız boşluk ile şoför rahatlıkla yolu görebiliyor. Burada amaç; şoförün sağ tarafa olan hakimiyetini mümkün olduğunca sağlamak. Bu sadece DAF marka araçlarda görebileceğiniz bir özellik.” diyor.

“Aynı Sürüş Deneyimi ve Konfor İmkanı Araçlarımızın Hepsinde Aynı Şekilde Sunuluyor”

“Araçlarımızda Serideki En Rahat Yatakları Temin Ediyoruz”

DAF olarak kabinde en çok dikkat ettikleri unsurun;  XD, XF, XG, XG+ olarak dört araçlarında da kullanıcılara aynı sürüş deneyimi ve konforunu sunmak olduğunu anlatan Ersoylu devam ediyor; “Dört aracımızda da kabin içimiz tamamen aynı. Hiçbir dizayn, opsiyon farkı olmaksızın bu konfor araçlarımızın hepsinde aynı şekilde sunuluyor. Nasıl bir sürüş deneyimi yaşamak istiyorsanız, bunları isteklerinize göre dizayn edebilir ve aynı tecrübeyi yaşayabilirsiniz. Örneğin; DAF XD 450 Sleeper High kabin yüksek bir sürüş rahatlığı sağlıyor. Hem saklama alanları olarak hem de herhangi bir uluslararası nakliye aracında yani; XF, XG, XG+’ da yaşayabileceğiniz ve sahip olabileceğiniz bütün rahatlıklara bu araçta da sahip olabiliyorsunuz. Opsiyonel olarak buzdolabımız bulunuyor aynı zamanda şişe saklama alanı mevcut. Şu anda serideki en rahat yatakları temin ediyoruz. Çok çeşitli saklama alanı mevcut. Yani bir XF’de ya da daha üst bir seride yaşayabileceğiniz bütün deneyim ve seçenekleri bu aracımızda da sunuyoruz.”

“Şoförlerin Kendilerine Göre Ayarlayabilecekleri Dijital Ekran”

“Araçlarımızda kullanıcıların kendilerine göre ayarlayabilecekleri dijital ekranımız da bulunuyor” diyen Ersoylu devam ediyor; “Burada Tahmini Seyir Kontrolü (Predictive Cruise Control), Ayarlanabilir Hız Sabitleme (Adaptive Cruise Control) gibi bütün seçenekleri, kullanıcılar kendilerine göre dizayn edebiliyor. Ayrıca ön konsolda özellikle şoförün rahat kullanacağı şekilde, direksiyon ve konsol üzerindeki kumandalar da her türlü rahatlığı sağlıyor.”

“Yüzde 10’a Varan Yakıt Avantajı!”

“Tek Bir Deflektörle Yaklaşık Yüzde 3-4 Yakıt Tasarrufu!”

Yeni araçlarında üç ana unsurdan biri olan ‘verimlilik’te  de oldukça iddialı olduklarını dile getiren Ersoylu; “Aracımızda sunduğumuz toplam yakıt avantajı yüzde 10’lara varıyor. Aynı zamanda tek bir deflektörle, özellikle tanker taşımacılığında yaklaşık yüzde 3-4 yakıt tasarrufu sağlamak mümkün.”

“Motor Freni Daha Artırılmış ve Sürekli Bir Performans Sağlayabilecek Bir Çözümdür”

“Türkiye’de Retarder Kullanımı Çok Gerekli Değildir”

2017 senesinden beri üretilen yeni jenerasyon DAF’larda artırılmış motor freni özelliği bulundan bahseden Ersoylu son seride ise sürekliliği daha da artırılmış bir motor freni mevcudiyetine dikkat çekiyor. Sürekli olarak aynı gücü temin eden bir frenleme kapasitesi sağlayan motor freninin, diğer frenleme ünitelerinin daha uzun ömürlü olmasını sağladığına değinirken, Türkiye’de retarder alışkanlığı olduğundan ancak bunun Türkiye şartlarında çok da gerekli olmadığından bahsediyor; “Bizim araçlarımızda da retader, motor freni ya da her ikisini tercih edebilmeniz mümkün. Ancak Türkiye kullanım şartlarında bunun çok da gerekli olmadığını düşünüyoruz. Artırılmış motor freni, retardere kıyasla daha artırılmış ve sürekli bir performans sağlayabilecek bir çözümdür. Retarderde belli bir frenleme kapasitesi sunulmaktadır ancak; yüksek eğimlerde yağ sıcaklığı yüksek seviyelere ulaştığı için frenleme sürekliliği dezenformasyona uğrayıp, azalmaktadır. Motor freninde ise böyle bir durum söz konusu olmadığından, daha güvenli ve rahat bir frenleme sunar.”

“Şehir İçi Ulaşımda Piyasadaki Muadillerine Kıyasla En Yüksek Direk Görüşü Sağlıyor”

Son olarak Yeni Nesil DAF XD’nin siparişlerinin şu anda Türkiye’de siparişlere açık olduğunu belirten ve teslimatlara 2023 yılı sonbaharında başlayacaklarının müjdesini veren Ersoylu sözlerini şöyle bitiriyor;  “Şehir içi ulaşımda piyasadaki muadillerine kıyasla en yüksek direk görüşü sağlayan aracımız,  hem sürücü hem çevre için için en yüksek güvenliği sağlamakla kalmıyor; en yüksek sürüş konforunu da beraberinde sunuyor. Yeni Nesil DAF XD hem tasarrufu hem güvenliği ile Türkiye pazarına geliyor.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Fransa’daki Hidrokarbon Taşımalarına İlişkin Kısıtlamalarda Geçici Düzenlemeler Yapıldı
 
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu Bulgar Mevkidaşı Aleksiev ile Bir Araya Geldi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
BREXIT’in Laneti
İngiltere’de bir yıl içinde üç Başbakan değişti. Önce Boris Johnson yarattığı ...
Savaş Neden Bitmez?
Öncelikle Bartın’daki grizu patlaması nedeni ile yaşamını kaybeden maden ...
Faşizmin Ayak Sesleri
İtalyan seçimleri Avrupa’daki aşırı sağın yükselişte olduğunun açık kanıtı ...
 
OKT Trailer Genel Müdürü Hakan Maraş, 'OKT Trailer’de İnovasyonun ve Gelişimin Yansımaları Önümüzdeki Dönemde de Devam Edecek'
Almanya Hannover’de gerçekleştirilen ticari araç fuarı IAA Transportation ...
AYK Lojistik Firma Yetkilisi Samed Aydoğan, Sene Sonuna Kadar Filomuzu 200 Adede Tamamlayacağız!
Yaklaşık 15 yıl önce, yapı kimyasalları üreten şirketlerinde kendi malzemelerini ...
Ben Demiştim!
Demeyi sevmem! Ama işte durum ortada! Yok demiryollarını geliştiriyoruz, ...
 
Şahinkoç, "Lojistik Sektörüne Temkinli ve Emin Adımlarla Barlas Damgası Vuruluyor"
Kamyonum Dergisi olarak Kayseri merkezli Barlas Trans’ın Ankara şubesine ...
Und İcra Kurulu Başkanı Alper Özel; "Amacımız İtalya Geçiş Belgelerini 50-60 Bine Çıkarmak, KUKK Yapmak"
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel bu sayımızda Kamyonum Dergisi Genel ...
Takoindir ve Tacholiz Kurucusu Caner Sayan; "Amacımız; Adil Denetim Ve Adil Rekabet Ortamının Sağlanması"
Kamyonum Dergisi olarak bu sayımızda Takoindir ve Tacholiz kurucusu, bilgisayar ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bustreylersrckamyonumtruckfahrer haberler newssondakika