Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
5 Ocak 2021 Salı - 10:35

İkinci El Piyasasında Gelinen Nokta!

İkinci el araç piyasası ilgili ilgisiz herkesin az çok fikir sahibi olduğu ve ilgi duyduğu bir alan. Hemen hemen her hanede bir veya birden fazla araç olması ve de şu an yaşadığımız pandemi dönemi toplu taşıma araçlarından insanların kaçması ilgiyi oldukça arttırdı.

İkinci El Piyasasında Gelinen Nokta!

Bir de buna gelişen teknolojiye uymak için planlar yapılması sektörün oldukça göz önünde olmasını sağlıyor. İkinci el kamyon piyasası ise sadece bu sektöre ilgi duyanların, ekmek kapısı olarak görenlerin; gecesini gündüzüne katıp ekmeğini kazanan, bu araçlarla deyim yerindeyse dünyayı taşıyanların ilgi duyduğu bir alan.

İkinci el kamyon piyasasında da fiyatlar her piyasada olduğu gibi alıcı ve satıcı ile belirleniyor. Son dönemde her araç piyasasında olduğu gibi kamyon piyasasında da oluşan yoğun ilgiye bağlı olarak değişen fiyatlar da en büyük etken hepimizin de bildiği gibi pandemi süreci oldu. Pandemi sürecinde fabrikaların üretim yapamaması ve değişen döviz kurlarının da etkisiyle ikinci el kamyon fiyatları epey bir yükseldi. Bunların yanı sıra bir diğer etken ise, yurt dışına yapılan ikinci el kamyon ihracı ile oldu. Mevcut piyasada bulunan özellikle çift çeker ve modelli çekici grubu araçların döviz farkı nedeniyle bazı ülkelerden gelen talepler üzerine yurt dışına satılması piyasadaki araç sayısını azalttı. Gelen talepleri karşılayacak düzeyde satılık aracın olmaması ile arz da talebi karşılamadığı için fiyatlar yükselişe geçti.

Fiyatlarda Düşüş Yaşanır mı?

İkinci el binek araç fiyatlarını biniciler yükseltiyor. Eskiden sıfır araç alındığı anda değeri 10-15 bin lira düşerdi. Şu anda sıfır araç alan birisi aracını kullandığı zaman bile fiyatı düşürmüyor. Bu durum biraz da gelişen teknoloji ile insanların piyasayı internet üzerinden takip etmeleriyle de sağlanıyor. Sarı ve kırmızı sitede yüksek fiyatlı ilanları takip eden biniciler, bu fiyatları da baz alarak araçlarına değer biçiyor. Satmak istediği zaman da internet üzerinden satarak üstüne fiyat ekleyip satabiliyor. İkinci el araçlardaki aşırı yüksek fiyatları internet siteleri aracılığıyla araçlarını satan biniciler belirliyor.

 

İkinci el motorlu araç piyasasında düşüş beklemek şu anki mevcut şartlarda ve döviz kur farkını ve pandemi sürecinden dolayı araç üretiminin de yeterli yapılamamasını baz alırsak doğru değil. Geldiğimiz nokta itibari ile şu an genel olarak otomotiv sektöründe, bayilerin de yapmış olduğu yılsonu kampanyaları sebebiyle ikinci ele rağbet azaldı. Bu sebeple biraz da olsa artış hızı kesildi. Düşük bir oranda da olsa düşüş yaşandı.

Önümüzdeki dönem de 2021 model sıfır araçlar genelinde bir indirim ve döviz kur farkında bir gerileme söz konusu olursa ikinci el piyasasında bir düşüş beklenebilir. Böyle bir durum gerçekleşmez ise fiyatlar aynı düzeyde seyrine devam edecektir.


Mevcut Piyasanın Yükselmesi Galericilerin İşine Geldi mi?

 

Piyasaların bu yüksek seyri, uzun vadede bu iş ile ticaretini devam ettirmek isteyen hiçbir firmanın işine gelmedi. Bu konuyu şöyle bir örnek ile de izah edebiliriz. Örneğin; bundan dokuz ay önce 5.000.000 lira sermaye ile ortalama 200.000 lira değerinde 25 tane kamyon alınabiliyorken, şu an 12 tane kamyon alınabiliyor. Görünüşte stokla bu sürece girmiş firmalar para kazanmış gibi görünse de esasında aynı araçları tekrar almak istediğinde dokuz ay önceki stok sayısına ulaşamıyor. Bu yüzden de öz sermaye erimiş oluyor. Yani kazanırken kaybediyoruz.
Bu süreçte sadece bu işin ticaretini normalde yapmayan ve bu iş kolu üzerinden vergiye kaydı bulunmayan, halk dilinde al satçı diye tabir edilen bireysel kişiler sattıkları araçların yerine araç almayacakları için paralarını artırmış oldular. Bu durum sadece bireysel manada onlara yaradı.

Sonuç itibari ile bu durum dışarıdan bakıldığında karlı gibi görünse de Türk Lirası’nın değer kaybetmesi nedeniyle kazanırken kaybetmiş olduk.

 

 

Erdem BAĞCI
BAĞCILAR ERDEM GALERİ

 
Macaristan İkili Geçiş Belgesi 14 Ocak'ta Kullanıma Açılacak
 
Slovenya ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Continental Türkiye Ticari Operasyonlar Direktörü Egemen Atış; ''Güvenlik ve İyi Performans Kilit Rol Oynuyor''
Kış lastiği takma zorunluluğunun gelmesi ile Kamyonum Dergisi okurları ...
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (Und) Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener; ''Türk Taşımacısının Maliyeti Batılılardan Daha Farklı''
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan gündemin önemli konularından ...
Ordu Üniversitesi Ünye Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Dr. Deniz Yıldız; Elimizdeki Cevherin Kıymetini Bilmiyoruz
Alanında yetkin isimlerin lojistik sektörüne dair değerlendirmelerini  ...
 
Uluslararası İktisat Anabilim Dalı Başkanı/Öğretim Üyesi Prof.Dr.Birol Erkan, “Küçük Firmalar, Yabancıların Büyük Ölçeklerdeki Düşük Ortalama Maliyetleri ve Tekelci Yapıları ile Rekabet Edemiyor”
Lojistik sektörünün şu anki durumu ve geleceğine ilişkin olarak alanında ...
Euro Service Türkiye Ülke Müdürü Deniz Çokcoş Sezer: ''Araç Ne Kadar Yeni, Emisyon Sınıfı Ne Kadar Yüksekse Otoyollarda O Kadar Az Para Ödenecek''
Kamyonum Dergisi olarak lojistik sektöründen farklı isimler ve markalar ...
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener; "Pandeminin Yarattığı Fırsatlardan Bir Tanesi Gümrüklerdeki Dijitalleşme"
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) ...
 
Asco Soğutma Genel Müdürü Ünsal Angar; "Bir Tır Dolusu Aşının Bozulması Pek Çok İnsanın O Aşıya Geç Ulaşması Anlamına Gelecektir"
İçinde bulunduğumuz pandemi süreci gündemin önemli konularının başında ...
S.S. Suluova Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Engin Günaydın; ''Gecemizi Gündüzümüze Katarak, Karda Kışta Hizmet Sağlıyoruz''
Kamyonum Dergisi ekibi olarak kooperatif ziyaretlerimiz kapsamında yolumuz ...
Gelecek Otomotiv Genel Müdürü Bekir Koman; "Gelecek Otomotiv Olarak İşimizi Layıkıyla Yapmaya Son Derece Özen Gösteriyoruz"
Sektörün önemli markalarının bayileri ile yaptığımız söyleşilerimiz devam ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförtürkiyesrckamyonumnews haberler Kamyondikkattreyler