TÜRKİYE’DE OLUR
Yavuz Sultan Selim Köprüsü geçişleri 160 lira olunca bazı otobüs ve kamyon sürücüleri ise ‘ek maliyet’ olarak düşündükleri parayı ödememek için yasak olmasına rağmen Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçmeyi tercih ediyor. Çünkü FSM’den geçişte “Trafik işaret ve işaretçilerine uymama” gerekçesiyle kesilen para cezası olan 92 TL ve 20 sürücü puanı silme cezasına razılar.
Polis ekiplerinin yoğun ‘ceza mesaisi’ harcadıkları Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün girişinde 1 saat içinde yaklaşık 15 yasak geçişe cezai işlem uygulandığı yetkili kaynaklarca bildirildi. Sürücülerin ise bu durumdan pek de şikayetçi olmadıkları gözlendi.
CEZAYI TERCİH EDİYORLAR
Köprüde trafik ekiplerinin ceza yazdığı isimlerden biri hurda yüklü kamyonuyla Gebze’ye giderken FSM’yi kullanan Ahmet Pekgöz. FSM’den geçmesinin yasak olduğunu bildiğini dile getiren Pekgöz, “Hadımköy’den Gebze’ye hurda taşıyorum. 3. köprüyü kullansam yakıt ve geçiş ücretiyle birlikte 400 lira maliyetim artacak. Bu şekilde 92 lira cezayı ödeyeceğim” dedi.
Ceza yazılan bir diğer isim Kutlay Temel ise şunları söyledi: “Yavuz Sultan Selim Köprüsü ülkemiz ve vatandaşlar için oldukça güzel bir hizmet. Ancak bizim gibi otobüs işi yapanlar oldukça zor durumda. Eğer yeni köprüyü kullanırsam geçiş maliyeti 300 lirayı buluyor. Zaten bu kadar para kazanamıyoruz. Biz de 92 lira ödemeye razı geliyoruz. Ama bu kez de sürücü puanı sıkıntısı oluyor.”
Avrupa’dan 3 bin 750 TL Anadolu’dan 2 bin 500 TL
Türkiye Nakliyeciler Derneği Başkanı Erol Özçelik, İstanbul’daki nakliyeciler için işlerin iyiye gitmediğini söyledi. Özçelik sözlerine şöyle devam etti:
“Geçiş ücretleri bazen değişiklik gösteriyor. Bir gün 100 lira bir gün 140 lira alıyorlar. Gidiş de paralı geliş de paralı. Yani gidiş-geliş nereden baksan 240 liranın üstü bir ek maliyet çıkıyor. Bariyerler de uzun kuyruklara neden oluyor. Araçlar epey
bekliyor. Bu, zamanla yarışan nakliyecilere zaman kaybettiriyor.Taşımacılar haklı olarak cezayla birlikte 120-140 lira ödeyerek FSM’yi tercih ediyor. YSS açıldıktan sonra kamyonculara 100-150 lira zam yapmak zorunda kaldık. Bir TIR’da en az 250 lira fark etti. Bir kamyonun Trabzon’a gidişi Avrupa yakasından 3 bin 500 lirayken, Anadolu yakasından Trabzon’a gidişi 2 bin 750 lira civarında. Aradaki fark büyük oranda köprünün oluşturduğu fark.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
YAZARLAR | ||||||||||
Dr. Can Baydarol
Seçimin Şifreleri
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
|
||||||||||
ÇOK OKUNANLAR | ||||||||||
|
||||||||||
FACEBOOK'TA KAMYONUM | ||||||||||
ANKET | ||||||||||
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||