Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
2 Kasım 2016 Çarşamba - 12:27

Standartlara Göre Kaplanan Lastik Doğayı Korur!

Doğru lastiğin güvenli ve akıcı bir trafiğin baş şartı olduğunu her fırsatta vurgulayan LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal; çok tartışılan kaplama lastikler konusuna açıklık getirdi.

Standartlara Göre Kaplanan Lastik Doğayı Korur!

Ticari araç sürücülerinin ekonomik nedenlerle tercih ettiği kaplama lastik uygulaması kafaları karıştırmaya devam ediyor. Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD; çok tartışılan kaplama lastik konusunda kamuoyunda yanlış bilinenlere açıklık getirdi. LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal; R 109 Sertifikalı ve standartlara uygun şekilde doğru kaplanan lastiğin, lastiğin 2. ömründen de faydalanılmasına fırsat sağlayarak hem araç operasyon giderlerini azalttığını hem de doğayı koruduğunu söyledi. LASİD Genel Sekreteri Ünsal; R109 sertifikasına sahip olmayan ve "merdiven altı" diye nitelenen tesislerde kaplanan lastiklerin trafikte tehlike yaratabileceğine dikkat çekti: ‘’Kaplama lastik; bilenlerden çok bilmeyenlerin konuştuğu bir konu. Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği olarak kaplama lastik konusunu ve bu konunun doğru bilinmesini önemsiyoruz. Lastik kaplama, aşınmış olan lastiğin sırtının yenilenmesidir. Kaplanmış bir lastik, performansından herhangi birşey kaybetmeden aynı servis koşullarında yeniden kullanılabilir. Günümüzde gelişen lastik teknolojisi; lastiklerin gövdesinin birkaç kez kaplanmasına olanak sağlar. Kaplama; yeni lastiğin ömrünü uzatarak yeni lastikler kadar güvenilir kullanım sağlar. Ancak lastik kaplama işleminin ,  mutlaka R109 standardına göre sertifikalandırılmış tesislerde yaptırılması gerekir.

Lastik üreticileri; geliştirilmiş ve onaylanmış son teknoloji ve ekipmanlarla, konusunda uzman ekipler tarafından bu uygulamayı yapmaktadır. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı; ilgili yönetmelikte güvenli lastik kaplama standartını oluşturmuştur. Buna göre UN / ECE R 108 ve R 109 standartına sahip kaplama tesisleri Bakanlık tarafından denetlenerek sertifikalandırılmıştır. Aynı yönetmelik; sertifikası olmayan tesislerin kaplama yapmasını yasaklamıştır. Lastiklerini kaplatmak isteyen sürücülere; bu regülasyona uygun sertifikayı gösteren tesislerde kaplama yaptırmasını öneriyoruz. Bu standartlar dışında ve tesislerde yaptırılan kaplama lastik trafikte sorun yaratabilir. Kaplama lastik konusunda bilgi almak istediğinizde lütfen uzmanlara ve sertifikalandırılmış tesislere başvurun."  
 
Maliyet düşer, hammadde ihtiyacı ve atık azalır
 
Genellikle kamyon, otobüs, iş makinası ve uçak lastiklerinde kullanılabilen kaplama lastik uygulamasının lastiklerin 2. ve hatta 3. ömründen faydalanılmasına fırsat sağlayarak çevreyi koruduğunu belirten LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal; ‘’Uygun karkaslı lastiklerin kaplanması sayesinde ihtiyaç duyulan enerji ve hammadde ihtiyacı yaklaşık 5 defa daha azalmaktadır. Daha az atık lastik oluşmaktadır. Kullanıcılar açısından, lastiğin kilometre/maliyeti  azalmaktadır. Bu açılardan değerlendirildiğinde kaplama lastik; çevreye önemli bir tasarruf sağlamaktadır’’ diye konuştu.
 
Lastikler neden kaplanır?

  • Yeni lastiklere benzer perofrmans ve güvenlik özellikleri ile lastiklere  birden çok ömür sağlamak,
  • Filoların ve bireysel araç kullanıcılarının işletme maliyetlerini önemli ölçüde düşürmek,
  • Aynı karkas’ı birden çok defa kullanarak, daha az hammadde tüketmek suretiyle  çevre  konusunda ortaya çıkabilecek olumsuz etkileri önlemek,
  • Daha az ÖTL/Ömrünü Tamamlamış Lastik oluşmasını sağlamak için kaplanır.

 
Schaeffler’den İstanbul Metrosu İle Dünya Turu
 
Subaru’da Hem Satış Hem De Satış Sonrasında Kaçırılmayacak Fırsatlar
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Schaeffler’den İstanbul Metrosu İle Dünya Turu
Otomotiv ve endüstri için küresel çapta lider tedarikçi konumunda bulunan ...
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’de Yeni Atamalar Gerçekleşti.
Türkiye ağır ticari araçlar sektörünün öncü markası MAN Kamyon ve Otobüs ...
Brisa, yaklaşık 1.3 milyar TL Ciro ile 3. çeyrekte de liderliğini koruyor
Brisa 2016 yılının üçüncü çeyreğinde pazar liderliğini koruyarak 1.272 ...
 
İkiz plaka ve Change İşlemine KHK ile ‘dur’ denildi.
29 Ekim 2016 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanan 676 Sayılı KHK ile hem ...
Ford Otosan AR-GE’den ODTÜ Kıbrıs’a Davet
Mühendis,yüksek mühendis ve doktora düzeyinde 1300 civarında çalışana ...
BP Akaryakıt Acentaları eğitim için bir araya geldi.
BP Türkiye’nin 41 acenta yetkilisi daha mükemmel hizmet kalitesi için ...
 
OKT Gönüllülerinden Anlamlı Etkinlik
OKT Gönüllüleri, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı birlikte kutladı. “Geleceğim ...
Bir Çekici Almak Hiç Bu Kadar Çekici Olmamıştı.
Renault Trucks’ın Euro 6 çekicilerine yönelik düzenlediği kampanya, ÖTV ...
“Sanayinin geleceği, akıllı ürünler üreten akıllı fabrikalarda”
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)’nin Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srctürkiyedikkatkamyoncunewsbusfahrerKamyontruck