GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MERCEDES
Hamzabeyli Sınır Kapısı’nda 2 Kilometre Tır Kuyruğu Oluştu
Hamzabeyli Sınır Kapısı’nda 2 Kilometre Tır Kuyruğu Oluştu
Kazakistan Transit Geçiş Belgeleri Sarp Sınır Kapısına Ulaştı
Kazakistan Transit Geçiş Belgeleri Sarp Sınır Kapısına Ulaştı
Bulgarian Authorities Lifted The State Of Emergency And İntroduced An 'Emergency Epidemic Situation', Which Will Be İn Place

Bulgarian Authorities Lifted The State Of Emergency And İntroduced An "Emergency Epidemic Situation", Which Will Be İn Place

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
10 Şubat 2020 Pazartesi - 17:23

Tarihi Paşabahçe Vapuru Yenilenmek için Haliç’e Çekiliyor!

Beykoz sahilinde jilet olacağı günü beklerken İBB’nin girişimleriyle yeniden Şehir Hatları’na devredilen tarihi Paşabahçe Vapuru, bakım onarım için Haliç Tersanesi’ne çekilmeye başlandı. Restore edilecek gemi, Boğaz’a geri dönerek deniz ulaşımına kazandırılacak.

Tarihi Paşabahçe Vapuru Yenilenmek için Haliç’e Çekiliyor!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), toplu ulaşımda denizin payının artırılması çalışmaları kapsamında emektar Şehir Hatları vapurlarını yeniliyor. Barış Manço ve Moda gemilerinin ardından, Paşabahçe Vapuru da baştan aşağı yenilenmek için Haliç Tersanesi’ne çekilmeye başlandı. İBB tarafından Beykoz Belediyesi’ne hibe edilen vapur, 10 yıldır adını aldığı Paşabahçe semtinin yanı başında kaderine terkedilmişti.
Bu süreçte çalışamaz duruma gelen gemi, bugün Kıyı Emniyeti’ne bağlı romörkörler eşliğinde 2 saat sürecek güvenli bir yolculuğun ardından önce Kabataş İskelesi’ne çekildi. Vapur; Haliç, Unkapanı ve Haliç Metro köprülerinin gece deniz trafiğine açılmasıyla saat 02.00’den itibaren de Haliç Tersanesi’ne götürülecek.

1952 yılında inşa edilen ve İstanbul’un çok önemli tarihi olaylarına tanıklık eden vapur, İBB Şehir Hatları AŞ tarafından yürütülecek 2 yıllık yoğun yenileme çalışmasının ardından yenilenmiş yüzüyle Boğaz’la ve İstanbullularla buluşacak. İBB uzmanları; vapurun dış metalinin oksijen ve deniz suyu nedeniyle korozyona uğradığını, saç aksamının tümüyle yenilenmesi gerektiğini, sefer yapabilecek durumda olmadığını ve ağır bakım maliyetleri gerektirdiğini tespit etmişti.

“Restorasyon Tarihi Ve Akademik Çevreleri Buluşturacak”
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun talimatıyla Paşabahçe Vapuru’nu yeniden filolarına katmak için girişim başlattıklarını ifade eden Şehir Hatları AŞ Genel Müdürü Sinem Dedetaş, geminin yeniden yolcularıyla buluşma sürecini şöyle anlattı: “Tarihi Paşabahçe Vapuru’nu tekrar Boğaz sularına dönecek olması eşsiz bir duygu. Vapurun restorasyon sürecinde bir danışma kurulu kuracağız. Hem tarihi hem de akademik çevreleri bir araya getirecek bir yenileme süreci oluşturacağız. Denizcilik öğrencileri de gönüllü olarak bu yenileme çalışmalarına dahil olacak. Böylelikle Paşabahçe Vapurumuz sürdürülebilirlik açısından da güzel bir örnek olacak.”

Boğaz’ın en hızlısı ve en güzeliydi
1952 yılında İtalya’nın Taranto şehrinde savaş gemisi olarak yapılan tarihi vapur, 2. Dünya savaşı sona erince Türkiye’den gelen talep üzerine İtalya’da bir gecede şehir hatları formuna çevrildi. Güçlü motoru ve sağlam tekne yapısıyla İtalya’dan İstanbul’a 2,5 günde gelen gemi, saatte 18 mil hız yapabiliyor.
73,71 metre boya, 13,17 metre ene ve 3,27 metre derinliğe sahip vapur, tam 58 yıl Boğaz’ın iki yakasında İstanbullulara ve turistlere hizmet verdi. Hizmette kaldığı sürece İstanbul sularında Adalar ve Yalova hattında yolcu taşımacılığı yaptı.

Kaynak: İHA

 
Karadeniz Sahil Yolu Tırların Geçişine Açıldı!
 
Ağaç Tünellerde Kar Güzelliği!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Denizyolu Taşımacılığı Şah Global Lojistik ile Daha Verimli
Taşımacılık sektörüne ilk adımı kara yolu taşımacılığı ile atan Şah Global ...
Yalova'da Petrol Tankeri Karaya Oturdu!
Yalova-İstanbul arasında motor arızası yapan petrol tankeri, şiddetli ...
Ocak Ayında Giresun Limanından 58 Bin Ton Yükleme Yapıldı
Giresun Liman Başkanlığı tarafından 2020 Ocak ayında Giresun Limanı'ndan ...
 
Üçüncü Çeyrekte En Fazla İthalat Yük Elleçleyen Liman Kumport Oldu
Türkiye’nin en büyük üç konteyner limanı arasında yer alan Kumport, 2019 ...
Türkiye’nin İlk Yeni Nesil Denizcilik Yakıtı VLSF İkmalini Petrol Ofisi Gerçekleştirdi
Uluslararası Denizcilik Örgütü IMO 2020 değişim süreci ile birlikte 1 ...
Bautino TS Marine Base Limanı’nın İşletme Hakkını Devraldı
Ağır kaldırma ve taşımacılık sektörünün lider markası Hareket Proje Taşımacılığı ...
 
Türk Deniz Taşımacılığında Yeni Bir Dönem Başladı!
Türk deniz taşımacılığında yeni bir dönem başladı. Yabancı yatırımcı gitti, ...
Şah Global Lojistik Çalışma Alanını Genişletti
Lojistik sektöründe çeyrek asra yakın bir zaman dilimini geride bırakan ...
Kumport Dev Vinçleriyle Mega Gemilere Hizmet Verecek!
Türkiye’nin en büyük üç konteyner limanı arasında yer alan Kumport’un ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
MAN, KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MAN TURKİYE
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
haberler
fahrer
treyler
Kamyon
lkw
kamyonum
kamyoncu
dikkat