Otomotiv yan sanayi sektöründe dünyanın lider akü üreticisi Johnson Controls, bugün üretimde tarihi bir mihenk taşını daha aştı. Johnson Controls’un Zwickau'daki tesisi, yeni nesil Start-Stop araçlarda kullanılan AGM aküde 40 milyonuncu üretimi gerçekleştirdi. Johnson Controls Zwickau tesisinde, dünyanın önde gelen Avrupalı otomobil üreticileri için ürettiği AGM akülerin yanı sıra küresel markalardan VARTA’nın Silver Dynamic AGM satış sonrası akülerini de üretiyor.
2020’de 10 otomobilden 8’i Start-Stop’lu olacak
Küresel ölçekte, Start-Stop donanımlı araçların en önemli bileşenlerinden biri olan AGM aküler için, giderek artan bir talep söz konusu. Mevcut veriler; 2020 yılında EU28 normları doğrultusunda üretilen yeni araçların yüzde 82'sinin Start-Stop teknolojisine sahip olacağını gösteriyor. Bu göstergeler, dünyanın en büyük otomotiv aküleri üreticisi olan Johnson Controls’u, Türkiye dahil tüm ülkelerdeki üretimini de kararlılıkla büyütmeye yönlendiriyor. Bu doğrultuda AGM akülere olan talebi karşılamak üzere Johnson Controls, 2016 yılında 17 milyon seviyesindeki üretim kapasitesini, 2020 yılına kadar 50 milyona çıkarmayı planlıyor.
Üretilen AGM aküler, Almanya’dan Amerika’ya uzanıyor
Johnson Controls Power Solutions tesis yöneticisi Matthias Horn, "40 milyon Start-Stop aküsü üretimi son derece gurur duyduğumuz bir mihenk taşıdır. Zwickau'da üretilen tüm akülerin arka arkaya dizildiğini hayal edin. Uzunlukları 7.000 kilometreye ulaşırdı. Diğer bir deyişle Almanya'dan Amerika'ya kadar uzanırdı. Bu, gerçekten de etkileyici bir başarıdır. Bu başarı, motivasyonumuzu daha da artıracak. Daha şimdiden tesisimizde bir sonraki 40 milyonuncu AGM aküyü üretmeyi ve araçları daha da çevre dostu hale getirmeyi dört gözle bekliyoruz" şeklinde konuştu.
AGM akülerde üç kat daha fazla döngü kapasitesi bulunuyor
Klasik akülere kıyasla üç kat daha fazla döngü kapasitesine sahip AGM aküler, Start-Stop donanımlı araçların yüzde 5 oranında daha fazla yakıt tasarrufu elde etmesine yardımcı olan bir kilit parça konumunda. Start-Stop sisteminde motor durdurulduğunda; radyo, farlar ve ısıtma sistemi gibi sistemleri, motor yerine aracın aküsü çalıştırır. Aynı zamanda akü, milisaniyeler içinde motorun yeniden çalıştırılması için gereken gücü sağlar. Bunun anlamı; akünün sık şarj ve deşarj döngülerine maruz kalmasıdır. Bu gerekliliğin karşılanabilmesi için de, Start-Stop sisteminde kullanılacak akülerin daha büyük bir döngü kapasitesine sahip olması gerekir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |