GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
İETT Otobüs Alacak!
İETT Otobüs Alacak!
Ermenistan'dan Yapılan Taşımalar Hakkında Uyarı
Ermenistan'dan Yapılan Taşımalar Hakkında Uyarı
45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

1 2 3 4 5 6
12 Kasım 2019 Salı - 09:31

"İtfaiye Kamyonu Alacak Belediyeler 4 Mevsimi de Düşünmeli"

Belediyelerin envarterinde bulunan araçları daha yakından tanımak, yapılacak alımları önceden aktarmak ve halihazırda kullanılan ekipmanlarla bilgiler almak üzere yaptığımız yolculukta bir sonraki durağımız Mevlana’nın şehri Konya oldu. Hollanda büyüklüğünde bir yüzölçümüne sahip olan Konya’da ilk akla gelen hizmetlerden birisi de şüphesiz itfaiye planlaması oldu.

 İtfaiye Kamyonu Alacak Belediyeler 4 Mevsimi de Düşünmeli

Bir ülke büyüklüğündeki Konya’daki itfaiye ağı, araç özellikleri ve planlanan alımlar hakkında yaptığımız röportajları sizler için derledik.

263 ARACIMIZ VE 110 İSTASYONUMUZ VAR”

İlk olarak Konya Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanı Cevdet İşbitiren’in misafiri olduk. Konya’da 263 itfaiye aracının ve 110 istasyonun yer aldığını belirten İşbitiren, 853 personelle hizmet verdiklerini anlattı. Türkiye’de yüzölçümü olarak Konya’nın en büyük il olduğunu hatırlatan İşbitiren, “Konya Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı’nda 2006’dan bu yana daire başkanı olarak görev yapıyorum. Göreve geldiğimiz yıllarda merkez ilçemiz ve 3 ilçemizle bu göreve başlamıştık. 2014’te yerel yönetimlerde yapılan yasa değişiklikleriyle tüm ilçelerin sorumluluğu da bizim bünyemize katıldı.” dedi.

“584 Mahallemizde Su Tankerlerimiz Bulunuyor”

Alanın çok geniş olmasından dolayı birtakım sorunların da oluştuğunu ifade eden Cevdet İşbitiren, halkın da itfaiye çalışmaları içerisinde yer alması için çalışmalarına devam ettiklerini vurguladı. 584 mahallede su tankerlerinin bulunduğu açıklayan İşbitiren, “Su tankerlerimizin kullanımı için mahallelerin muhtarlarını baş gönüllü yaptık. Yanlarına da 2 azayı yardımcı olmak üzere çalışmaya eğiterek başlamış olduk. Dolayısıyla mahallelerde çıkan küçük yangınlara müdahale ediyorlar. Büyük yangınlara da bizim teşkilatımız müdahale ediyor. İtfaiyecilikte yaklaşık 2 bine yakın gönüllü yardımcımız var. Buna bağlı olarak Tüm Gönüllü İtfaiyeciler Derneği’ni de kurduk. Bunu Tüm Gönüllü İtfaiyeciler Derneği’nden çıkarıp Türkiye Gönüllü İtfaiyeciler Derneği olarak hizmet vermesi için ciddi çalışmalarımız var. Yönetmeliklerde halkımızın lehine olabilecek ne varsa müdahil olmaya çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

“İyi Bir Ekipmanımız Var”

Konya İtfaiyesi’nin araç ve ekipman bakımından Türkiye’de öncü durumda olduğundan söz eden İşbitiren, “Araç ve ekipman konusunda sayılı illerden bir tanesiyiz. Tabi İstanbul ile mukayese etmiyoruz çünkü nüfus ve alanın darlığı fark ediyor. Bizim bir ilçemizin büyüklüğü, İstanbul kadar. Takdir edersiniz ki bizim 31 ilçemiz var. Dolayısıyla bizim şartlarımız mesafe anlamında zor ancak iyi bir ekibimiz, iyi bir ekipmanımız ve iyi bir çalışma ortamımız var” ifadelerini kullandı.

“İtfaiye Müzesi’nin Hazırlığını Yapıyoruz”

Son olarak Konya’ya bir itfaiye müzesi kazandırmak adına çalışmalar yaptıklarından söz eden İşbitiren, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Yurtdışında birkaç fuara katıldım. O fuarlarda herkes eşine dostuna hediye getirirken biz itfaiye aracı getirdik. O gün biriktirmeye başladık, bugün bin adeti geçkin araç filomuz var. Bunları bir müzede değerlendirmeyi düşünüyoruz. Konya Büyükşehir Belediye Başkanımız Uğur İbrahim Altay da bu konuda desteklerini vereceklerini söyledi. Elimizde geçmiş dönemlerden kalma antika diyebileceğimiz araç ve ekipmanlarımız da var. Onları da burada sergilemeyi düşünüyoruz.”

“ARAÇLARIMIZIN HEPSİ 2012’DEN SONRA ALINAN YENİ MODELLER”

Konya ziyaretimizde diğer bir konuğumuz İtfaiye Müdahale Müdürü Mehmet Yıldırım oldu. Belediye bünyesinde kullanılan itfaiye araçlarının durumları hakkında bilgiler veren Yıldırım, “İtfaiyede en önemli araç merdivenlerdir. Her ilçede bir adet merdivenimiz var. İlçelerin konumundan kaynaklanan bir mecburiyet olarak şoför sayıları az olduğu için itfaiye araçlarımız aynı zamanda su da taşıyor. Üzerinde 4 ton su var, aynı zamanda 18 metreyle 28 metre arasında değişen uzunluklarda merdivenli araçlarımız var. Merkezde daha yüksek binalar olduğu için 32 ve 42 metrelik merdivenlerimiz var. 32 ve 42’lik merdivenlerimizden bir tanesi yerli yapım ve Mercedes marka aracın üzerinde. Diğer 32 metrelik aracımız tamamen Alman malı ve MAN marka bir kamyonun üzerinde bulunuyor. Bir başka 42 metrelik merdiven Iveco marka bir aracın üzerinde bulunuyor. Bu araçlarımızın hepsi 2012’den sonra alınan yeni modellerdir.” dedi.

“Mercedes, Ford, Isuzu Var Ama Ağırlıklı Olarak Ford Kullandık”

Arazözlerin itfaiye çatısı altındaki kullanım amaçlarına değinen Yıldırım, ağırlıklı olarak Ford markasını tercih ettiklerini belirtti. Taşrada ise Isuzu markasını kullandıklarını kaydeden Yıldırım, “Merdivenli araçlardan sonra en önemli araçlar bildiğiniz üzere arazözler. Yani su sıkıp yangını söndüren, 5 tonluk su taşıyabilen, üzerinde yangın söndürmekle ilgili pek çok ekipmanın bulunduğu kombine araçlar. Bunların pek çok çeşidi bulunuyor. Mercedes, Ford, Isuzu markalarını kullanıyoruz ancak ağırlıklı olarak Ford markasını kullanıyoruz. Önceki dönemlerde alınmış Mercedesler markalar da var. Mercedes üzerinde de yine 200 beygir ile 320 beygir arasında değişen arazözlerimiz var. Güç olarak tabi öncelikle merkezde yüksek araçlar tercih ettik. Bu araçların ebatları yaklaşık olarak 4 metrelik garajlara sığabilen 3 metre 60 santimetre ile 4 metre olan araçlar. Ama taşrada kullandığımız araçlar Türkiye’nin coğrafi yapısından dolayı değişiklik gösteriyor. Köylerde ve sokaklarda ağaçların dalları alçak olduğu için daha düşük yükseklikteki araçlara ihtiyacımız oldu. Bu nedenle Isuzu kullandık. Yaklaşık 2 metre 20 santimetre ile 2 metre 40 santimetre yüksekliğe sahip yine 5 ton su taşıyan 200 beygirlik araçlar temin ettik.” diye konuştu.

“İki Araç Gerekirken Bunu Teke Düşürebiliyoruz”

Konya İtfaiyesi bünyesinde yer alan tanker ve arama kurtarma araçlarının özelliklerini sıralayan Mehmet Yıldırım, “Tanker konusunda da 15 tona kadar olan, 5 tondan daha yüksek kapasiteli araçları kullanıyoruz. Tankerin maksadı nedir? Olay yerine hariçten su götürmek yani su tedariği yapmak. Yeri geldiği zaman çok lazım olursa yangına gönderebildiğimiz araçlar ve onların üzerinde de pompalar var. Bir de bunların dışında arama kurtarma araçlarımız var. Arama kurtarma araçlarımız tabi herkesin bildiği gibi olay yerine çok hızlı gidebilen araçlar. Deprem, yıkık, göçük, trafik kazası, mahsur kalmalar, kuyuya dereye düşme veya herhangi bir yerde sıkışma vakalarında kullandığımız araçlar. Ayrıca kurtarma araçlarımızın yüzde 80’ininde söndürme imkânı olan ‘Road fire’ diye tabir ettiğimiz 300 litre su kapasiteli 15 dakika su işleyebilen 60 litre köpük kapasitesi olan ekipmanlar da var. Bu çok büyük bir üstünlük getiriyor çünkü yanan bir araçta kaza sonrasında iki araç gerekirken bunu teke düşürebiliyoruz.” şeklinde konuştu.

“Yerli Üretim Araç Kullanmak Bütün İtfaiye Teşkilatlarında da Doğru Bulunuyor”

Yıldırım, yerli üretim araçlarla çalışmayı tercih ve teşvik ettiklerini ifade etti. İtfaiye bünyesinde bulunan kovalı araçlardan söz eden Yıldırım, “Bir diğer araç türümüz ise kovalı sepetli araçlarımız. Ufak tefek tamiratlarda büyük merdivenli araçlarımızı kullanıp yıpratmamak için kovalı araçları kullanıyoruz. Kovalı araçlar afiş asma, bayrak değiştirme, kuş kurtarma gibi işlerde kullanılan 240 kilogram kaldırma kapasiteli hidrolik araçlar. Daha çok Isuzu kamyonet tiplerinin üzerinde. Konya Büyükşehir Belediyesi olarak bizim çok az aracımız yurt dışı menşeili. Daha çok yerli üretim araçlarla çalışıyoruz, yerli çalışmayı seviyoruz ve yerli çalışmayı teşvik ediyoruz. Arıza esnasında günlerce beklememek ve binlerce dolar para vermemek için yerli kullanıyoruz. Yerli üretim araç kullanmak bütün itfaiye teşkilatlarında da doğru bulunuyor” açıklamalarına yer verdi.

“İtfaiye Kamyonu Alacak Belediyeler 4 Mevsimi de Düşünmeli”

İtfaiye kamyonu alımı sırasında tercih edilecek özellikleri paylaşan Mehmet Yıldırım, kullanım amaçlarına göre seçimin daha rahat yapılacağını anlattı. Konfor yerine emniyeti tercih ettiklerini bildiren Yıldırım, “İtfaiye araçları uzun yola giden araçlar değil. Yani bir yangına gitme süremiz 5 veya 10 dakika. Bu sürece yapabileceğiniz kilometre çok kısa. Zaten hızlıca biniyorsunuz, hemen çalıştırıyorsunuz ve hemen hareket ediyorsunuz. Olay yerinde 1-2 saat rölantide veya daha yüksek devirlerde çalıştırıyorsunuz. Yüz binlerce kilometre yapmıyoruz. Parçası en çok bulunan, servisi en yaygın, tamir edilme süresi en kısa ve amaçlarınıza en uygun olan aracı seçmelisiniz. Burada biz konfor düşünmüyoruz. Daha çok emniyet, yükseklik, genişlik, hız, kapasite ve beygir gücü onlara bakıyoruz. Şanzıman çok önemli çünkü biliyorsunuz itfaiyenin üst yapıları şanzımana bağlı. Beygir gücü mutlaka önemli çünkü bu araç ağır ve 5 ton da su taşıyor, dengeli bir araç olmalı. Frenlerin yağmurda ve karda kayma riski var. İtfaiye aracı alacak olan arkadaşlar 4 mevsimi de düşünmeli” çıkarımlarında bulundu.

 “2020’de Araç Alımlarımız Olacak”

Son olarak Konya İtfaiyesi’nin 2020 yılında araç alımı yapacağı bilgilendirmesinde bulunan Yıldırım, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Ekonomik bazı dengeler var. Şu anda araç sayımız bize yeterli ama tabi merdivenli araç ihtiyacımız var. Merdivenli araç alımı için hazırlıklarımızı yaptık. Ne zaman bize ekonomik olarak yeşil ışık yanarsa, o zaman almayı düşünüyoruz. Zaten itfaiyelerde sürekli araç parkınızı yenilemeniz gerekiyor. Sürekli arıza ve yedek parça ihtiyacı doğuran araçlarla yangına gitmek doğru değil. İnşallah 2020’de araç alımlarımız olacak.”  

 
Mercedes-Benz Türk, 29. Mercedes-Benz Laboratuvarı’nı Hatay’da Açtı
 
"Kamuda Kullanılan Araçların İnsan Odaklı Geliştirilmesi Gerekiyor"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
''Takograf, Bütün Halinde Düşünülüp Çözülmesi Gereken Bir Konu''
Kamyonum Dergisi olarak, mesafe tanımaksızın, ülkemizin her yanını karış ...
Avrupa'dan Afrika'ya Eroğlu Römork Yeni Ürünleri ile Yine İddialı!
Hafif ticari römork ve mini tırları ile uzun yıllardır sektöre hizmet ...
Eldener: ''Denetimlerin Yetersiz Olduğu Tüm Kurumlar Tarafından Kabul Edilmiş Durumda''
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, denetimlerin yetersiz olduğunun ...
 
Dijital Takografın Üretim ve Servisinde Tek Yetkili: Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Metroloji ve Standardizasyon Genel Müdürlüğü, ...
Uzaktan ya da Yakından Veri İndirme Çözümleri
Ar-Ge faaliyetlerini kendi bünyesinde gerçekleştirerek yerli üretim yapan ...
TOBB: "Sayısal Takograf Cihazı ile Haksız Rekabetin Önüne Geçilmesi Hedeflenmektedir"
“Sayısal takograf, sürücülerin veriler üzerinde değişiklik yapmak üzere ...
 
Dijital Takograf Uygulamasında Görülen Aksaklıklar
Takograf Dosyamızın bir diğer önemli konuğu Otomotiv Satış Sonrası Ürün ...
Türkiye’de Takograf Uygulaması, Aksayan Noktalar ve Çözüm Önerileri
Sektördeki en önemli dağıtımcılardan ve üreticilerden oluşan Otomotiv ...
Uluslararası Taşımacılıkta Güven Veren İsim Akarslan Nakliyat!
Kurulduğu günden bugüne birçok bir firmaya yurt içi konteyner hizmeti ...
 
Nuray PEKCAN
“KOOPERATİFLERİ BİTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR!”
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
şoför
bus
türkiye
Kamyon
lkw
sondakika
treyler
kamyoncu
news