tekniktanker, kamyonum
24 Eylül 2017 Pazar
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
Advertisement
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DİKKAT!TEST SÜRÜŞÜDOSYAYAKIN PLANTESLİMAT
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
schmitz, kamyonum, mytruck
Gebze-Bursa Otoyolu Trafiğe Kapatılacak
Gebze-Bursa Otoyolu Trafiğe Kapatılacak
Eichenlaub, Kögel treylerleri teslim aldı
Eichenlaub, Kögel treylerleri teslim aldı
Alkollü Araç Kullanımı Tarihe Karışacak!
Alkollü Araç Kullanımı Tarihe Karışacak!
Hayvana Saygı Ekonomiye Katkı
Hayvana Saygı Ekonomiye Katkı
10 Mayıs 2017 Çarşamba - 13:20

​DAMPER ÜRETİCİLERİ ÇÖZÜM BEKLİYOR!

26.Nisan.2017 tarihinde yürürlüğe giren yönetmelik, damper üreticilerine önceki yıllarda meydana gelen kazaların tekrarını önlemek ve önüne geçmek için araçlarına kilit sistemi ekleme şartı getiriyor

​DAMPER ÜRETİCİLERİ ÇÖZÜM BEKLİYOR!

 
Ancak üreticiler der ki; bu teknik olarak birçok sıkıntıyı barındıran bir uygulama! Neden dediğimizde ise sıkıntıları şöyle sıralıyorlar;

  1. Bu kilit sistemi pto ile birlikte araca entegre edilen bir mekanizma, kamyonda bu işi çözmek mümkün. Ancak yarı römorklarda sistem nasıl işleyecek?
  2. Bu sistem ayrıca kış aylarında birçok sıkıntıyı da beraberinde getirecek. Örneğin mekanizmayı çalıştıran switch’in donması gibi… Bu konular nasıl çözülecek?
  3. Ve uluslararası mevzuatların hiç birinde bu kilit sistemi yok; bu sistem nasıl ilgili mevzuata girdi; bu kimlerin tavsiyesi ya da değerlendirmesi ile gerçekleşti?
  4. Araçların onay sürecinde birkaç farklı kuruluş onayına gitmekte. Bu süreç yarı römorklar için nasıl işleyecek?
  5. Ve yine söylenenlere göre bu sisteme sahip olmayan araçlar 03.07.2017 tarihi itibari ile TÜVTÜRK tarafından hafif kusurlu kabul edilecekler; hatta kısa bir süre sonra bu durum ağır kusur olarak kabul edilecek. Bu durum sektörü nasıl etkileyecek?
  6. Bakanlığın yetkilendirdiği kuruluşlar R89 regülasyonuna ilişkin test ve raporlama için firmalardan yaklaşık 1000 tl ile 1500 tl ücret talep etmekteler. Bu ilave bir külfet getiriyor. Bu konuda bir değişiklik düşünülüyor mu?
Bir taraftan üretim yapıp araçlarına satmaya çalışırken bir de bu tür zorluklarla baş etmeye çalışmak üreticiler için tabii ki sıkıntı yaratıyor; performanslarını olumsuz etkiliyor!
Önümüzdeki günler neler getirecek birlikte göreceğiz. Tabii ki sektörün önemli temsilcisi Treder’e bu konuda da büyük iş düşmekte.

Ek: 1. 22.02.2015 tarihli Damperli Araçlar Yönetmeliği
2.  26.04.2017 tarihli AİTM Damper Yönetmeliği

1.
22 Şubat 2015 PAZAR Resmî Gazete Sayı : 29275
YÖNETMELİK
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından:
ARAÇLARIN İMAL, TADİL VE MONTAJI HAKKINDA YÖNETMELİKTE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 28/11/2008 tarihli ve 27068 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğe aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
Damperli araçlar
EK MADDE 7 – (1) Damperli kamyonların damperlerinin kalkık durumda trafikte seyretmesini önleyecek tedbirler kapsamında aşağıda belirtilen asgari şartların yerine getirilmesi zorunludur:
a) Damper tam olarak indirilmediğinde, aracın seyir hızını 10 km/h’den fazla olmayacak şekilde sınırlayan bir tertibat bulundurulur.
b) Araç yürür vaziyetteyken damper açıksa veya açılırsa, araçlarda sürücüyü ikaz etmek için sesli uyarı veren ve sürücünün direkt görüş alanı içerisinde bulunan görsel ikaz sistemleri bulunur.
c) Seyir ve yönlendirme kumandaları, operatörün kendi kendine destek sağlayacak şekilde bir elinin serbest olmasını ve kumandalara kazara temas riskinin azaltılmasını sağlayacak şekilde tasarımlanır.
(2) Damperli araçlarda bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen şartların sağlandığı TSE tarafından verilen teknik inceleme raporu ile tevsik edilir. Bu rapor, aracın muayenesi sırasında muayene kuruluşuna ibraz edilir.”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
Damperli kamyonlarla ilgili uygulama
GEÇİCİ MADDE 6 – (1) Ek madde 7’nin uygulanması ile ilgili olarak;
a) İlk defa damper üst yapısı monte edilerek yeni imal edilen araçlarda, birinci fıkrasının (b) ve (c) bentleri  ileikinci fıkrası bu maddenin yayımı tarihinde, (a)  bendi bu maddenin yayımı tarihinden 12 ay sonra,
b) Tamamlanmış araç olarak tescil edilmiş, ancak ilk defa damper üst yapısı monte edilerek  tadilat yapılan araçlarda, birinci fıkrasının (b) ve (c) bentleri ile  ikinci fıkrası bu maddenin yayımı tarihinden 12 ay sonra,
c) Mevcut damperli araçlarda birinci fıkrasının (b) ve (c) bentleri ile ikinci fıkrası bu maddenin yayımı tarihinden 12 ay sonra,
uygulamaya girer.”
MADDE 3 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 – Bu Yönetmelik hükümlerini Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
Tarihi Sayısı
28/11/2008 27068
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
Tarihi Sayısı
1- 30/11/2010 27771
2- 26/6/2012 28335
3- 13/9/2013 28764
4- 15/7/2014 29061
 

2. 
Damperli araçlar
MADDE 15 – (1) Damperli araçların damperlerinin kalkık durumda trafikte seyretmesini önleyecek tedbirler kapsamında aşağıda belirtilen asgari şartların yerine getirilmesi zorunludur:
a) Damper tam olarak indirilmediğinde, aracın seyir hızını 10 km/saatten fazla olmayacak şekilde sınırlayan bir tertibat bulundurulur. İlgili tertibatın testi BM/AEK Regülasyon 89’un Ek V’inde belirtilen hükümlere göre yapılır. Araç 10 km/saat hızın üzerinde seyrederken damperin açılmasını engelleyecek tertibat bulundurulur.
b) Araç yürür vaziyetteyken damper açıksa veya açılırsa, araçlarda sürücüyü ikaz etmek için sesli uyarı veren ve sürücünün direkt görüş alanı içerisinde bulunan görsel ikaz sistemleri bulunur. Görsel ikaz için ISO 2575 standardında yer alan E.01, E.02, I.17 veya I.18 olarak tanımlanan sembollerden birinin bulunması yeterlidir.
c) PTO (Yardımcı güç çıkışı) devreye alındıktan sonra elle yapılan ilave bir işlem ile damper kaldırılır veya elle yapılan bir işlemin ardından, PTO’nun devreye alınması için el ile ilave bir işlem yapılarak damper kaldırılır. Ayrıca, damperi aracın şasesine kilitleyen bir emniyet kilidi tertibatı bulundurulur. Emniyet kilidinin açılması PTO’nun açık olması şartına, kapatılması ise damperin kapalı olması şartına bağlıdır.
(2) Damperli araçlarda bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen şartların sağlandığı, onay kuruluşu tarafından BM/AEK Regülasyon 89 kapsamında görevlendirilen teknik servis tarafından verilen teknik inceleme raporu ile tevsik edilir.
(3) Yeni imal edilecek tam ve tamamlanmamış araçlardan sonraki aşamalarda damper üst yapısı monte edilecek olanlarda birinci ve ikinci fıkra uygulanır.
(4) Tamamlanmış araç olarak tescil edilmiş, ancak ilk defa damper üst yapısı monte edilerek tadilat yapılan araçlarda veya ilk defa damperli yarı römork çekmek üzere tadil edilecek tam araçlarda, birinci fıkranın (b) ve (c) bentleri ile ikinci fıkra uygulanır.
(5) Mevcut damperli araçlarda birinci fıkranın (b) ve (c) bentleri ile ikinci fıkra uygulanır.
(6) Dördüncü ve beşinci fıkralarda belirtilen araçlarda ve N1 kategori araçlarda birinci fıkranın (a) bendi uygulanmaz.
 
 

Etiketler:
 
UTİKAD-Turkish Cargo Çalıştayında Çözüm Yolları Gündemindeydi
 
Alper Kanca: Otomotiv Sektörü En Parlak Dönemini Yaşıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
ÖTV İndirimi Yürürlüğe Girdi
Ticari araç sahiplerine ve şehit yakınlarına ÖTV istisnası sağlayacak ...
Ticari Belgelerin Saklanma Süresi Kaç Yıl Olmalı?
213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 253’üncü maddesinde, defter tutmak mecburiyetinde ...
Sektöre Nefes Aldıracak
Karayolu taşıma yönetmeliğinde yapılan son değişiklikleri değerlendiren ...
 
SİGORTA YAPTIRMAYI UNUTMAYIN!
Tehlikeli madde taşıyan firmalar tehlikeli madde taşıyan araçlarına sigorta ...
Okul Servisleri Yönetmeliğinde Değişiklik!
Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair ...
Belarus KUKK Toplantısı Gerçekleşti
Heyet Başkanlığını Belarus Cumhuriyeti Ulaştırma Bakanlığı adına Sergey ...
 
Yükseklik Bahane Rant Şahane!
Yükseklik Bahane Rant Şahane!
SRC’de Çözüme Doğru
Haziran ayında Genel Yayın Yönetmenimiz Nuray Pekcan'ın Gazi Üniversitesi, ...
Yükseklik Bahane Rant Şahane!
Yükseklik Bahane Rant Şahane!
 
Nuray PEKCAN
İnsan Olmak ve Hayvana Saygı
kamyonum, abonelik, mytruck
kamyonum, lojistrans
kamyonum, fuar, citytech
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
Serdar Aslan
Otomotiv ve Yönetim Üzerine 2 Kelam
Nizamettin KARADAĞ
TÜRKİYE TAŞIMACILIĞI NEREYE KOŞUYOR?
Ragıp Oduncu
Savaş Bölgesinde Taşıtım Kaldı!
Onur DAL
Gümrük İşlemlerinde Kolaylık, Nasıl?
Çağatay AY
ADR
Taner Ankara
Yine Bir Yılın Sonu
İhsan MEMİŞ
KAYSERİ FACİASI, 24 SAAT SİYASET, KİM SORUMLU?
Şerafettin Aras
Yetki Belgesiz Taşımacılık
Dr. Jur. Tunay Köksal
Yeşil Lojistik ve PAS 2050
K.Serdar TÜRKAY
İSTİKRAR VE LOJİSTİK
  ANKET
     
 
Aracınız Hangi Marka?

MAN
RENAULT
ISUZU
MERCEDES-BENZ
IVECO
SCANIA
VOLVO
FORD
DAF
BMC
OTOKAR

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Dünyada Taşımacılık
Dikkat!
Test Sürüşü
Bunları biliyor musunuz?
Dosya
Yakın Plan
Teslimat
Son Yasal Düzenlemeler
Şoförsem Günahım Ne
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
türkiye
haberler
treyler
kamyonum
lkw
bus
dikkat
şoför
news