Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
1 Mart 2012 Perşembe - 11:08

BİR BAKIŞTA: MARMARAY PROJESİ

İlk kez Sultan Abdülmecit’in döneminde 1860 yılında gündeme gelen ve ilk kez geniş kapsamlı fizibilite çalışmaları 1987 yılında yapılan asırlık “tüp geçit” projesi Marmaray düşü gerçek oluyor.

BİR BAKIŞTA: MARMARAY PROJESİ

1987, 1995 ve 1998 yıllarındaki yapılan fizibilite çalışmalarıyla proje aşamasına geçilen Marmaray’ın hayata geçme çalışmaları Ağustos 2004’te başladı. Asya ile Avrupa yakasını üçüncü kez birleştirecek olan Marmaray, aynı zamanda iki yakayı demiryoluyla ilk kez birbirine bağlayacak. Ulaştırma Bakanlığı raporlarında “10-12 Boğaziçi Köprüsü’ne eşdeğer” olarak nitelendirilen proje, Boğaz’ın çileli trafiğinden bıkan İstanbulluları daha hızlı, ucuz yolculuğun yanı sıra demiryolu yük taşımacılığına da önemli avantajlar sağlayacak.

Çeşmeler arasında batıp çıkacak

Marmaray olarak bilinen “Boğaz Demiryolu Tüp Geçişi ve Gebze-Halkalı Yüzeysel Metrosu”, Avrupa yakasında bulunan Halkalı ile Asya yakasında bulunan Gebze ilçelerini kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir banliyö demiryolu sistemiyle bağlamak amacıyla İstanbul’daki banliyö demiryolu sisteminin iyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşasına dayanıyor. İstanbul Boğazının her iki yakasındaki demiryolu hatları, İstanbul Boğazı’nın altından geçecek olan bir demiryolu tünel bağlantısı ile birbirine bağlanacak.  Hat, Kazlıçeşme’de yeraltına girecek; yeni yeraltı istasyonları olan Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyecek, İstanbul Boğazının altından geçecek ve diğer bir yeni yer altı istasyonu olan Üsküdar’a bağlanacak ve Söğütlüçeşme’de tekrar yüzeye çıkacak. 

Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakikaya inecek 

Proje, 63 kilometre uzunluğundaki Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilip metroya dönüştürülmesi ve 13 kilometre uzunluğunda Boğaz Tüp Geçişi aşamalarından oluşuyor. Temeli atılan Boğaz Tüp Geçişi’nde, karada inşa edilen 150 adet batırma tip tünel 60 metre derinlikte deniz tabanında açılan kanallara yerleştirildikten sonra kaya dolguyla örtülerek tabanın 10 metre altında kalacak. Her iki yakada şehrin altında delme tünellerle Yenikapı, Sirkeci ve Üsküdar’da üç yeni yer istasyonu oluşturulacak. Böylece, hiçbir direkt ulaşım aracı bulunmayan Yenikapı-Sögütlüçeşme arasındaki yolculuğu 12 dakikaya indirecek.

Halkalı-Gebze arasında kesintisiz yolculuk

İkinci aşamada mevcut istasyon ve banliyöler yenilenerek metroya dönüştürülen sistem, Boğaz geçişine bağlanarak Halkalı-Gebze arasında kesintisiz yolculuk imkânı sağlayacak. Gebze-Halkalı arasındaki yolculuk 105, Üsküdar-Sirkeci arası dört, Taksim-Kadıköy arası ise 14 dakikaya inecek. Tek yönde, 1.5 dakika arayla saatte 105 bin yolcu taşıma kapasitesindeki tüpgeçidin, saatte 10 bin yolcu taşıma kapasitesindeki 10-12 Boğaziçi Köprüsü’ne eşit olduğu kaydediliyor.  Projenin güzergahı, İstanbul Boğaz Geçişi hariç olmak üzere, mevcut banliyö demiryolu hattının güzergahına benzerlik gösterecek. Halkalı ile Kazlıçeşme ve Söğütlüçeşme ile Gebze arasındaki mevcut istasyonların çoğu bugünkü yerlerinde kalacak. Bunlara ek olarak, Yenikapı, Sirkeci ve Üsküdar’da yeni yeraltı istasyonları inşa edilecek.

Günde 42 yük treni çalışacak

Asrın projesi olarak da nitelendirilen Marmaray hattında sadece yolcu taşımayacak. Marmaray hattında günde 42 trenle yük taşımacılığı da yapılması öngörülüyor. Proje devreye girdiğinde mevcut durumda sadece 2 yük treninin çalıştığı Gebze-Halkalı arasındaki yaklaşık 137 km’lik hatta 42 yük treni çalışacak. Bir günde 21 gidiş, 21 geliş olmak üzere toplam 42 sefer yapılacak. Böylece hat sayesinde yük trafiği için yeni bir kapı açılmış olacak. Depremi bekleyen İstanbul’da deniz dibinde yapılan tüpgeçit, muhtemel İstanbul deprem olasılıklarının çok üzerinde, 9 şiddetindeki bir depremde metro seferleri yapılabilecek şekilde inşa edilecek.

2.5 milyar dolara mal olacak

Projenin ilk aşaması için gerekli olan finansman, Japon Uluslararası İşbirliği Bankası’nca (JBIC) 40 yıl vadeli, binde 7.5 faizli devlet kredisiyle sağlandı. İkinci aşamaysa 600 bin Euro’luk krediyle Avrupa Yatırım Bankası’nca karşılanacak. 89 milyar 668 milyon 610 bin Japon Yeni teklifini vererek ihaleyi alan Taisei-Kumagai Gumi-Gama-Nurol ortak girişiminin yapımını üstlendiği projenin, 2.5 milyar dolara (yaklaşık 3.7 katrilyon lira) mal olması bekleniyor.

 
 
Marmaray Projesi’nin tamamlanmasına paralel olarak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi hayata geçirildiğinde Avrupa’dan Çin’e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek. Böylece Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarında demiryolunun da payı artırılmış olacak.

Marmaray ne getirecek?

*Saatte 75 bin yolcu taşınacak,
*Günde 42 yük treni çalışacak,
* Asya ve Avrupa yakasına 40 istasyon yapılacak,
* 76.3 kilometre uzunluğundaki hattın, 13.6 kilometresi yer altında olacak,
*Tek yönde saatte 75 bin yolcu taşınacak,
*  Her 2 dakikada bir tren, bu hatlar üzerinde hareket edebilecek.
*Proje ile Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakika sürecek,
* Söğütlüçeşme’den Yenikapı’ya 12 dakikada, Bostancı’dan Bakırköy’e 37 dakikada, Gebze’den Halkalı’ya 105 dakikada ulaşmak artık mümkün hale gelecek,
* İstanbul’da, raylı sistemin %8 olan payı Marmaray tamamlandığında %28’e yükselecek.

Kaynak: UTA Lojistik

 
Iveco’dan Euro 5 Motorlu Super Daily
 
Otokar’dan iki yeni Sultan teslimatı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Iveco’dan Euro 5 Motorlu Super Daily
Iveco yeni aracı olan Super Daily’yi Beylerbeyi Bosphorus Palace’da gerçekleştirdiği ...
Volkswagen Doğuş Finans’ın sunduğu indirimli faiz oranıyla 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde otomobilsiz kadın kalmayacak
Türkiye’nin taşıt kredisinde uzman tüketici finansmanı şirketi Volkswagen ...
İSTANBUL’DAN ODESSA VE POTİ’YE YENİ FERRY-TREN HATTI
BATI-RORO SEFERLERİ DERİNCE’DEN BAŞLIYOR Batı–RoRo adıyla Derince/Odessa/Poti ...
 
BORÇ VE ALACAK AYNI HAVUZDA TOPLANIYOR MÜKELLEFLERİN VERGİ İADE ÇİLESİ BİTECEK
Gelir İdaresi Başkanlığı'nın yıl sonuna kadar faaliyete geçirmeyi planladığı ...
BAŞKAN KOCAOĞLU’NDAN TERMİK SANTRAL AÇIKLAMASI:
İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI AZİZ KOCAOĞLU: “ALİAĞA’DAKİ TERMİK SANTRAL ...
OKT TRAILER YEPYENİ KURUMSAL KİMLİĞİYLE GAS TURKEY 2012 FUARI’NDA
1981’den bugüne yenilikçi ve öncü kimliğiyle sektöre ilkleri getiren, ...
 
TREDER: 2011 yılında üretimde rekor kırıldı
Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER) 2011 üretim ve satış rakamlarını ...
TÜRK PIRELLI 1,2 MİLYON TL’LİK 2011 CİROSUNU, 2012’de %15 ARTIRMAYI HEDEFLİYOR
Yıllık 8 milyon adetlik üretimiyle Pirelli Grubu’nun en büyük üretim üssü ...
Otomobil farlarını gündüz de açın
Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Denizli Şubesi Başkanı Tevfik ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
truckkamyonumkamyoncusondakika haberler türkiyedikkatfahrersrc