22 Mart 2019 Cuma
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DENİZ TAŞIMACILIĞIGÜNDEMTESLİMATHABERLERENGLISH
Menü Arama
KAMYONUM,OTOBÜSÜM, AYAKKABI,FLO,İNDİRİM
kamyon,kamyonum,otobüsüm,otobüs,trucks,başer,servis
Kazakistan İhracatında Hedefleri Yakalıyoruz
Kazakistan İhracatında Hedefleri Yakalıyoruz
Türkiye’nin İlk LNG’li Çekicisi: IVECO Stralis NP 460
Türkiye’nin İlk LNG’li Çekicisi: IVECO Stralis NP 460
A Fifth Of Driver Positions Unfilled In The European Road Transport Sector

A Fifth Of Driver Positions Unfilled In The European Road Transport Sector

1 2 3 4 5
schmitz,kamyonum
7 Mart 2019 Perşembe - 18:48

Goodyear, Cenevre'de Yarının Teknolojisini Sergiliyor

Goodyear, 2019 Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda geleceğin lastiklerini tanıtıyor. Goodyear AERO, geleceğin otonom uçan araçları için geliştirilmiş konsept lastiği olarak öne çıkarken, firmanın Klairmont Kollections ortaklığı ile yeniden dizayn ettiği otonom Golden Sahara II de ilk kez görücüye çıkıyor.

Goodyear, Cenevre de Yarının Teknolojisini Sergiliyor

Goodyear, yarının araçlarına uygun olarak tasarladığı inovatif lastiklerini 2019 Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda ziyaretçilere tanıttı. 7-17 Mart 2019 tarihleri arasında gerçekleşen fuarda en yeni konsept lastiklerini fuar ziyaretçileriyle buluşturan Goodyear’ın hem karada hem de havada gidebilecek araçlar için tasarladığı Goodyear AERO, katılımcıların büyük ilgisiyle karşılaştı.

Goodyear’ın AERO Modeli ile İllgili 4 Yenilikçi Özellik Dikkat Çekiyor:

Multimodal Tasarım: AERO multimodal eğim-döner mil konseptinden oluşmaktadır. Bu sistem bir aktarma organı görevi üstlenerek geleneksel kara yolunda kullanım sisteminden kaldırma gücü sağlayan uçak pervane sistemine geçişlerin veya kara yolu kullanım sistemine geri dönüşlerin mümkün olmasını ve ilgili kuvvetlerin absorbe edilmesini sağlar. AERO, bu kapasiteye sahip araçların gelecekteki kullanıcılarına karada sürüşten havada sürüşe sorunsuzca geçiş olanağı tanıyacaktır.

Basınçlı Hava ile Çalışmayan Yapı: Bu konseptin ispitleri aracın ağırlığını taşıma desteği sağlayacak ve lastikler yana yatırıldığında pervane kanadı gibi görev yaparak aracın yerden yükselmesini sağlayacaktır. Bu eşsiz havasız lastikler basınçlı hava ile çalışmayan bir tasarıma sahiptir ve kara yolundaki sürüşlerde yaşanan sarsıntıların etkisini hafifletecek kadar esnek ve döner millerin aracı düşey olarak kaldırabilmesi için gerekli olan yüksek hızlarda dönebilecek kadar dayanıklıdır.

Manyetik Sevk Gücü: AERO konseptinde sürtünmesiz sevk gücü için manyetik kuvvet kullanılacaktır. Bu sayede aracın kara yolunda kullanımı sırasında yüksek dönme hızlarına erişilebilecek ve ayrıca lastik yana doğru açıldığında araç yukarı doğru kaldırılıp ileri doğru hareket edebilecektir.

Optik Algılama: AERO’nun tasarımında yol koşullarının, lastiğin aşınma durumunun ve lastiğin yapısal bütünlüğünün gözlemlenebilmesi için ışıklı fiber optik sensörler kullanılacaktır.

Bu konsepte ayrıca yapay zekâ işlemcisi de dahil edilecektir, bu işlemciyle lastiklerin sensörlerinden gelen bilgilerle araçtan araca ve araçtan alt yapıya gelen veriler birleştirilecektir. Yapay zekâ işlemcisi bu veri akışını aracın uçar moda ya da kara yolu modunda kullanılabilmesi için bir hareket planı önerebilmek üzere analiz edecek ve lastikle bağlantılı olası sorunları gerçekleşmeden belirleyecek ve çözüme kavuşturacaktır.

AERO, tamamen kavramsal bir tasarım olsa da, basınçlı hava ile çalışmayan yapı ve akıllı lastik gibi içerdiği teknolojilerden bazıları günümüzde Goodyear tarafından geliştirilmektedir. Diğer teknolojik özellikler ise gelecek için yeni fikirler ve olası yeni ürünler geliştirilmesine temel sağlamaktadır.

"Hem Geleneksel Lastikler Gibi Kara Yolunda Kullanılacak, Hem De Havada Bir Pervane Sistemi Gibi Görev Yapabilecek Bir Lastik Tasarımını Hayal Ettik"

Goodyear’ın Baş Teknoloji Yöneticisi Chris Helsel Goodyear AERO ile ilgili olarak, “Goodyear, 120 yıldan uzun süredir alanında öncü firmalarla iş birliği yaparak ve ulaşım alanında değişiklikleri ve yenilikleri hedefleyerek yılmadan, kararlılıkla inovasyonlarına ve yeni buluşlara devam etti. Kentsel ulaşımda karşılaşılan sorunların ve yoğunluğun çözümü olarak hava ulaşımına yönelen firmalarla birlikte gelişmiş lastik mimarisi ve malzemeleri alanında yürüttüğümüz çalışmalar bizi, hem geleneksel lastikler gibi kara yolunda kullanılacak hem de havada bir pervane sistemi gibi görev yapabilecek bir lastik tasarımını hayal etmeye sevk etti. Goodyear’ın konseptleri yeni hareket ekosisteminde lastik ve ulaşım teknolojileri açısından yeni tartışmaları teşvik ediyor” diye konuştu.

"Golden Sahara II, Otonom Hareket Kabiliyeti Alanında Geleceği Şekillendirmek İçin Attığımız İlk Adım"

Klairmont Kollections ile iş birliği yapan dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, Golden Sahara II’yi de 2019 Cenevre Uluslararası Otomobil Şovu’nda tüm katılımcılara sundu. Özel olarak üretilmiş olan 1950’li ve 60’lı yılların ikonik otomobili, otonom araçların öncülerinden olarak biliniyor ve araçta Goodyear tarafından tasarlanmış parlak ve yarı saydam lastikler yer alıyor.

Goodyear Avrupa Tüketicileri Müdür Yardımcısı Henry Dumortier; “1950’li ve 60’lı yıllar Goodyear’da yoğun inovasyon çalışmalarının gerçekleştiği dönemlerdi. Ayın keşfedilmesinden kara yollarındaki hız rekorlarına dek birçok alanda öncü olan firmalarla ortaklıklar geliştirdik. Goodyear’ın Golden Sahara II projesi için yaptığı iş birliği, otonom hareket kabiliyeti alanında geleceği şekillendirmek için attığımız ilk adımdı” diye konuştu.

Jim Street ve George Barris Tarafından Geliştirildi

Jim Street ve efsanevi araç tasarımcısı George Barris tarafından geliştirilen Golden Sahara II, yeni elektronik sistemlerin test edileceği bir platform olarak öne çıkıyor. Kontrol sistemi, hızlanma, fren ve sürüş hâkimiyeti özelikleri açısından uçaklardan ilham alınarak tasarlanan kumanda kolundan oluşuyor ve yol üzerindeki olası nesneleri fark eden sensörler kullanılarak tasarlanmış otomatik fren sistemi bulunuyor.

Lastiklerde İç Işıklandırma Sistemi

Bu aracın lastikleri Goodyear tarafından sentetik kauçuğun yarı saydam formu olan Neothane kullanılarak geliştirildi ve lastiklerin parlamasını sağlayan iç ışıklandırma sistemi bulunuyor. Lastiklerin kötü hava koşullarında da görünür olması ya da sürücü frenlere bastığından ışıkların yanacağı şekilde bağlantıların yapılabilmesi açısından bu proje özellikle Goodyear için lastiklerin fizibilitesi konusunda geniş kapsamlı araştırmalar gerektiren bir çalışma olarak yer alıyor.

"Amerikan Otomobil Tarihinin Bir Kısmı"

Chicago’da bulunan ve 300 klasik ve özel yapım araca ev sahipliği yapan Klairmont Kollections Müzesi’nin sahibi ve kurucusu Larry Klairmont; “Golden Sahara II, eşi benzeri olmayan bir arabadır ve Amerikan otomobil tarihinin bir kısmıdır. Ekibim ve ben, 2019 Cenevre Uluslararası Otomobil Şovu için Goodyear ile iş birliği yaparak bu ikonik otomobili tekrar yaşama döndürmekten gurur duyuyoruz” diye konuştu.

Golden Sahara II, popüler olduğu dönemde Amerika Birleşik Devletleri’ni dolaştı, televizyonda ve filmlerde yer aldı. Klairmont Kollections Mayıs 2018’deki Mecum açık artırmasında satın alana kadar 50 yıl boyunca bir garajda bekledi. Golden Sahara II, Chicago’da bulunan özel ve klasik araç firması Speakeasy Customs and Classics tarafından restore edildi ve Goodyear tarafından geliştirilen dört yeni Neothane lastikle birlikte Cenevre’de sergilendi.

Dumortier sözlerine şunları ekledi “Bir kez daha Golden Sahara II projesinin bir parçası olmaktan büyük gurur duyduk. Keşif ve inovasyon Goodyear’ın çalışmalarının esasını oluşturmaya devam ediyor. Golden Sahara II gibi projelerde çalışmak ve Cenevre’de sergilediğimiz gibi konsept lastikler üretmek, hayal gücümüzü geliştirmek ve geleceğe yönelik ürünlerle ilgili vizyonumuzu artırmak açısından bize eşsiz fırsatlar sunuyor”.

 

 
'CoKoon' için Güç Birliği
 
Petrol Ofisi, ‘Maximus Usta Buluşmaları’ ile 6 Bin Ustaya Ulaşacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Continental, İlk Sürücüsüz Test Aracını Hizmete Soktu
Dünyanın en büyük lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, ...
Pirelli, SUV'un En Çok Satan Ölçüsünü İzmit'te Üretecek
İtalyan lastik devi Pirelli, SUV pazarının en çok satan ölçüsünü İzmit fabrikasında üretecek.
Michelin, Yaz ve Kışı Birleştiriyor
Lastik üreticisi Michelin, yılın her mevsimine uygun, güvenli ve uzun ...
 
Ticari Lastikte Yüzde 82 Yerlileşme
Brisa, geride bıraktığımız 2018 yılında tüm ticari ürün grubunda %82 yerlileşme ...
Brisa'dan Dengeli Büyüme
Brisa, dengeli ve sağlıklı finansal yapısı ile rekor ve sürdürülebilir ...
Pirelli ''Altın'' Sınıfında
Pirelli, RobecoSAM’ın Sürdürülebilirlik Yıllığı’nda "Altın" sınıfta değerlendirildi.
 
Goodyear Türkiye 2019 Planını Yaptı
Goodyear Türkiye, “Harekete Geç” teması ile gerçekleşen iş ortakları toplantısında, ...
Ford Focus Active, Ventus Prime 3 ile Donatılıyor
Lastik üreticisi Hankook, Ford Motor Company ile olan işbirliğini daha ...
Goodyear Türkiye'ye En İyi İşveren Ödülü
Goodyear Türkiye, İnsan Kaynakları alanındaki politikaları ve uygulamalarıyla ...
 
Nuray PEKCAN
“ALTERNATİF” GELİYOR!
kamyonum, abonelik, mytruck
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
kamyonum,otobüsüm,fuar,
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
ALTERNATİF YAKITLARIN KULLANIMI
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Aku
Deniz Taşımacılığı
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
sondakika
dikkat
haberler
şoför
fahrer
kamyoncu
truck
bus