Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
9 Kasım 2022 Çarşamba - 17:50

Güvenli, Verimli ve Konforlu Yeni Nesil DAF XF, XG ve XG+ Pazarda

DAF Trucks, Yeni Nesil araçları; XF, XG ve XG+’ı geçtiğimiz günlerde düzenlediği lansman ile sektörün beğenisine sundu. Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, katılım sağladığı lansmanda araç detaylarını Adex Akademi Uluslararası Yol Güvenliği Uzmanı Ayhan Gökdemir’den dinledi ve araçları yerinde test etti. Tüm detaylarını Kamyonum Dergisi okurları için incelediğimiz Yeni Nesil DAF’lar; sürücü konforu, güvenlik ve verimlilik vadederek ön plana çıkıyor.

Güvenli, Verimli ve Konforlu Yeni Nesil DAF XF, XG ve XG+ Pazarda

DAF, tamamen yeni bir seri ile yeni bir standart belirliyor. Yeni Nesil DAF XF, XG ve XG+ en yüksek kaliteyi, yüzde 10 iyileştirilmiş yakıt verimliliğini ve eksiksiz aktif ve pasif güvenlik paketlerini, eşsiz kamyon tasarımı ile birleştirerek farkını ortaya koyuyor.

“Yakıt Ekonomisine Yüzde 10 Katkı”

“Aerodinamik Yapı Yüzde 22 İyileştirildi”

Yeni nesil DAF’larda üç önemli kriterin ön plana çıktığını vurgulayarak sözlerine başlayan Gökdemir,  bunları; sürücü konforu, güvenlik ve verimlilik yani ekonomiklik olarak sıralıyor. DAF’ın yeni nesil modellerinin bütün tasarımında rüzgâr direncine karşı ciddi çalışmalar yapıldığının ve totalde aerodinamik yapının bir önceki nesil DAF’a göre yüzde 22 oranında iyileştirildiğinin altını çizen Gökdemir; “Genel olarak Yeni Nesil DAF’lar bir önceki nesile göre totalde yakıt ekonomisine yüzde 10 katkı sağlıyor. Eski araç 28 litre yakıyorken yeni araç 3 litre daha az yakıyor. Adex Akademi ve DAF Akademinin sürüş eğitmenleri lansman için bu araçları Hollanda’dan Türkiye’ye kadar; arkasında az, orta, tam yüklü ve hiç yükü olmayan römorklarla getirdi. Hiç yükü olmayan araç 16 litre ile geldi. Toplam yere basar yükü 32,5 ton olan araç 22,5 litre ile ve tam yüklü yere basar ağırlığı 40 ton olan araç da 25 litre ile geldi.” diyor.

“Ön Cam Yüzeyi Yüzde 33 Oranında Arttı”

“Yan Camlarda Yüzde 15 Daha Fazla Görüş Açısı”

Ön camda gerçekleştirilen önemli bir yenilikten bahseden Gökdemir, “Totalde ön cam yüzeyi yüzde 33 oranında arttı; ki daha fazla cam daha fazla görüş açısı demek. Böylelikle ön cam, aracın yan tarafına doğru kavisli bir şekilde geliyor; işte bununla da cam yüzey alanı totalde yüzde 33 artmış oldu. Yan camlarda ise eski nesillere göre toplam yüzde 15 oranında görüş açısı arttı.” şeklinde konuşuyor.

Yeni Nesil DAF; Aerodinamik

Aracın aerodinamik yapısına dair de önemli detaylar aktaran Gökdemir, aerodinamik yapısı ile aracın yan taraflarında neredeyse hiç boşluk kalmadığını, çamurluklardan yan eteklere gelindiğinde kavisli bir rüzgârlık koyulduğunu; bunun da aracın aerodinamiğini artırdığını ve rüzgârın eteklerden arkaya doğru akmasını sağladığını vurguluyor. Gökdemir sözlerini; “Yan eteklerin üzerine koyulan plastik aerodinamiği iyileştiriyor. Bu plastik kaplama, araç ile römork birleştiğinde iç tarafta herhangi bir rüzgâr savrulması olmamasını sağlıyor. Yan rüzgârlığın gelmesi ile beraber aerodinamiğin iyileştirmesi için küçük bir deflektör koyuldu. Bu rüzgârlık da çok kolay bir şekilde açılabiliyor; sol tarafta bir tırabzan bulunuyor ve böylece kolay bir şekilde platformun üzerine çıkılabiliyor. Bir diğer önemli konu da; eski nesilde konnektörlerin sabitlendiği yer kabine monte edilmişti. Şimdi muhafaza kutusu kabinden bağımsız; dolayısı ile kabini yatırmamız gerektiğinde herhangi bir işleme ihtiyacımız olmuyor.” diyerek sürdürüyor.  

“Sürücüyü Korumak İçin Tasarlanmış Güvenlik Sistemi; ProCaDis”

“XG ve XG+ Serilerinde Dingil Mesafesi 4 Metreye Çıktı”

Tamamen DAF’a ait bir diğer önemli özellik; ‘ProCaDis’ sistemine dair de bizleri bilgilendiren Gökdemir, bu sistemi şöyle açıklıyor; “Örneğin önde bir dorseyi takip ediyoruz ve bu dorse ile bir çarpışma olduğunda aşağıdaki şase çarpıyor; kabin ön ve arkada bulunan bir ekipman ile birlikte şaseye göre 40 santim geriye gidiyor. ProCaDis, sürücüyü korumak için tasarlanmış bir güvenlik sistemi olarak geçiyor. Bunu yanı sıra XG ve XG+ serilerinde dingil mesafesi dört metreye çıktı. Bu da sürüş güvenliğini artırıyor. Aracın daha stabil bir konumda hareket edebilmesini sağlarken güvenlik ve ikinci olarak da sürücü konforu sunuyor.”

“Ayna Yerine Tamamen Dijital Bir Sistem Kullanılıyor”

“DAF Corner View Kör Noktaları Ortadan Kaldırıyor”

“Aerodinamik Yapısı ile Aynalı Bir Araca Göre Yüzde 1,25 Tasarruf”

DAF XF modelinde ne yan ayna ne de kör nokta aynası kullanıldığına, bunların yerine tamamen dijital bir sistem bulunduğuna dikkat çeken Gökdemir şunları aktarıyor; “Dijital kamera sistemi katlanabiliyor ve kış aylarında buğu yapmaması için ısıtılabiliyor. Diğer tarafta DAF Corner View yer alıyor; kör noktaları ortadan kaldırırken rüzgâr direncini de azaltmış oluyor. Böylece aerodinamik yapısı ile aynalı bir araca göre yüzde 1,25 tasarruf sağlıyor. Aracımız aynalı olsa bile eski nesil aynalara göre daha fazla aerodinamik yapıya sahip. Ancak daha fazla verimlilik istiyorsak tamamen dijital sistemlere geçmemiz gerekiyor.”

“DAF Corner View Sistemi Yedi Metreye Ulaşan Bir Alanı Gösteriyor”

Araçta opsiyonel olarak kapı penceresi sunulabildiğinden söz eden Gökdemir, bu detayın, AB’nin çıkardığı kütleler ve boyutlar ile ilgili yeni bir yönerge ile ilgili olduğunu ve bunun Türkiye’ye de adapte edildiğini belirtiyor. Gökdemir detayları şöyle aktarıyor; “Londra Yönergesi standardı var ve belediye bu standardı koruyor. Bu da üç önemli ana konu olan; verimlilik, güvenlik ve sürücü konforundan kaynaklanıyor. Güvenliği artırabilmek için birincisi cam yüzeyler, ikincisi de sinema koltuğu ile alt pencere var. Çünkü bir çocuk veya bisikletliyi görebilmemiz için kör noktayı ortadan kaldırıyoruz. Yan tarafta geniş açılı ve büyük açılı ayna mevcut. Üstteki ekran kör nokta aynalarını ortadan kaldıran DAF Corner View sistemi. Çok geniş ve hem ön tarafa hem de sağ tarafa doğru neredeyse yedi metreye ulaşan bir alanı gösteriyor. Sürücü aktif olarak Corner View ve bahsettiğim alt pencere detayını kullandığında kör nokta neredeyse sıfıra iniyor. Ekranda kırmızı ve iki sarı olmak üzere üç çizgi yer alıyor. Dorseyi araca bağladığımızda ilk çizgi üzerinden kalibrasyonu yapıyoruz; bu çizgi ile dorsenin bitiş noktasını görüyoruz. Diğer çizgilerden ilki dorseyi arkadan takip eden aracın 25 metre uzaklıkta olduğunu, arkadaki çizgi ise aracın 75’inci metrede olduğunu gösteriyor.”

DAF YENİ NESİL XG

“‘Relax Bed’ Yatak”

XF’e dair detayları dinledikten sonra XG modeline geçiyoruz ve Ayhan Gökdemir bu modelin çok daha geniş bir kabin yüksekliğine sahip olduğunu aktarıyor. Ortadaki motor tünelinin daha alçak olduğunu ve neredeyse düz bir zemin bulunduğunu dile getiren Gökdemir DAF XG’ye dair detayları aktarmaya şöyle devam ediyor; “Yatak, ‘relax bed’ olarak geçiyor. İstediğimizde başlığı ve bacak kısmını kaldırabiliyoruz. Yatağın yan tarafından bulunan kontrol kısmından tüm fonksiyonları kullanabiliyorsunuz. Bu kontrol kısmında acil durum uyarı sistemi bulunuyor ve acil bir durumda korna çalmaya başlayarak çevreye gerekli uyarıyı veriyor. Örneğin, sürücü uyurken park alanında aracını zorlanmaya başladı o esnada acil durum düğmesine basarak korna sistemi ile uyarı verilebiliyor. Ayrıca bu kısımdan kapı kilitleri, aydınlatma ve ısıtma, soğutma sistemi kontrol edilebiliyor ve telefon için de bir USB girişi bulunuyor.”

“150 Litrelik Depolama Alanı”

“Sinema Koltuğu İster Masa İster Çalışma Alanı Görevi Görüyor”

Aracın diğer iç detaylarından da söz eden Gökdemir, ayrıca buzdolabının iki ya da tek buzdolabı olarak kullanılabildiğine, ön tarafında bir buçuk litrelik iki soğutuculu haznenin de bulunduğuna değiniyor. Gökdemir detayları; “Bununla birlikte iki tane ayrı deşport mevcut; ‘plato deşport’ dediğimiz daha fazla yüzeye sahip olan ve bir de ‘görüş açısı deşport’ dediğimiz biraz daha daralan ve görüş açısı büyük olan deşport var. Sürücünün sağ tarafında ikili şekilde bardak koyulabilecek bir yer mevcut. Bunun sağ tarafında evrak kâğıtlarının koyulabileceği bir yer ve üzerinde telefon için kablosuz şarj sistemi bulunuyor. Ortada çektiğinizde açılan bir masa var; bu masa da 20 kiloluk bir yükü taşıyabiliyor. Sürücü koltuğunu da masaya çevirebiliyoruz. Diğer koltuk sinema koltuğu; bu koltukta opsiyonel bir kafalık bulunuyor ve bu kafalık da istenildiğinde bir masa görevi görüyor ya da çalışma alanı oluşturuyor. Yukarıda bulunan saklama alanları toplamda 150 litre civarında bir hacme sahip. İkinci yatak imkânı var, ancak ikinci yatak istenmezse bir depolama alanı da sağlanabiliyor.

“Direksiyon 55 Derecelik Bir Açı ile Ayarlanabiliyor”

“Direksiyon Kabinin Geri Gitmesi ile Dikey Açıya Geliyor”

Direksiyonun 55 derecelik bir açı ile ayarlanabildiğini de ifade eden Gökdemir, “Ayağınız ile basarak kilidi aktifleştiriyorsunuz; ayrıca direksiyonu tek elle hareket ettirmek de mümkün. Direksiyonu dikey bir açıya getirebiliyoruz ve bu şekilde inip binmek çok daha kolaylaşıyor. Kabinin geri gitmesi ile yani kaza anında içerideki mekanizma ile direksiyon dikey açıya geliyor; böylece kaza esnasında sürücüyü korumuş oluyor. Aynı zamanda araçlarımızda hava yastığı da opsiyonel olarak bulunabiliyor. XG modelimizde elektronik bir park freni var. İstersek araçlarımızda elektronik park freni de bulunabiliyor.” diyor.

“DAF Yeni Nesil Araçta Predictive Cruise Control Bulunuyor”

“TraXon Şanzıman, 12 Otomatik Vites”

“Öndeki Araç ile Mesafe Azaldığında ‘Motor Freni’ Devreye Giriyor”

Araçta, Predictive Cruise Kontrol; yani öngörülü, tahmini bir Cruise Kontrol olduğunu dile getiren Gökdemir, bunun Adaptive Cruise Kontrol’ ün bir üst versiyonu olduğunu belirtiyor. Gökdemir Predictive Cruise Kontrol ‘ü şöyle açıklıyor; “Uydu sistemi üzerinden yol tipolojisini okuyor ve ne zaman rampa gelecek, ne zaman bitecek buna göre aracımız TraXon şanzıman ve 12 otomatik vites motordan gelen aktarım ile vites stratejisini değiştiriyor. Hangi vitese ihtiyacım varsa ayarlanıyor. Direksiyonun sol tarafında bulunan menü fonksiyonu üzerinden Pretictive Cruise Kontrol, tüm Cruise Kontroller ve limitör ayarlanabiliyor. Cruise Kontrol’ ün önemli seçeneklerinden bir tanesi; araçta bulunan ‘Radar Takip Sistemi’. Bununla öndeki araç ile olan mesafemi ayarlayabiliyorum. Araç Cruise Kontrol’ de iken önde daha yavaş hızla giden araç ile aradaki mesafe azaldığında otomatik olarak ‘Motor Freni’ devreye giriyor ve araç yavaşlamaya başlıyor.”

“Sürücüleri Düşünen Bir Tasarım, Firmaları Düşünen Bir Verimlilik”

Yeni Nesil DAF modellerini tanıma turumuzu tamamlarken Ayhan Gökdemir son olarak bayilerin ilk siparişleri fabrikaya geçtiklerini vurguluyor ve sözlerini; “Sürücüleri düşünen bir tasarımdan, lojistik firmalarını düşünen bir verimlilikten ve yakıt ekonomisinden bahsediyoruz. Bununla birlikte tüm çevreyi daha az kirleten ve güvenliği ön plana çıkartan bir araç.” diyerek sonlandırıyor.

 

Yeni Nesil XF

Sektör lideri aerodinami, en yüksek enerji verimliliği ve en düşük CO2 emisyonları için ön tarafta 160 mm uzama ile tamamen yeni bir kabin tasarımına sahip olan Yeni Nesil XF, çok beğenilen ve halen mevcut olan XF Super Space Cab ve Space Cab ile karşılaştırıldığında 75 mm daha alçak bir kabin verisine sahip, geniş ön cam ve ultra alçak kemer çizgisi ile birlikte doğrudan görüş sağlar ve özellikle Savunmasız Yol Kullanıcıları açısından sektör lideri güvenliğe katkıda bulunur. Yeni XF'de ayakta durma yüksekliği mükemmeldir ve kabin içindeki konuma bağlı olarak 1.900 ile 2.075 mm arasındadır.

Yeni Nesil XG ve XG+

 yeni kütle ve boyut düzenlemelerinden maksimum fayda sağlayan DAF, XF'ye ek olarak XG ve XG+ 160 mm uzatılmış ön kısmın yanı sıra, çalışmak, yaşamak ve uyumak için eşsiz bir alan sağlamak üzere kabinin arka kısmında en az 330 mm ekstra uzunluğa sahiptir. XG ve XG+'nın kabin yüksekliği Yeni Nesil XF'den 125 mm daha yüksektir. Yarı düz zemin, yalnızca 3 basamakla kolay erişim ve mükemmel doğrudan görüş için harika bir oturma pozisyonunun optimum kombinasyonunu sağlar.

DAF XG kabin içi, en az 1.980 ila 2.105 mm arasında bir ayakta durma yüksekliği ve - arkadaki uzama sayesinde - muazzam bir iç alan sunar.

İç mekan perfonmasıyla piyasadki ürünlere meydan okuyan DAF XG+ ile tavan yüksekliği daha da artırılarak 2.220 mm'ye kadar etkileyici bir ayakta durma yüksekliği sunuluyor. Bu XG+, DAF'ın gerçek üst sınıf modelidir ve tüm sektörde benzersiz olan göz kamaştırıcı bir yaşam konforu ve ferahlık düzeyi sunar. DAF XG+, 12,5 m3'lük hacmiyle sektörün referans modeli olan mevcut DAF XF Super Space Cab'den bile %14 daha fazla hacme sahiptir.

Çekici ve modern tasarım

Ayırt edici dış tasarıma sahip olan Yeni Nesil XF, XG ve XG+, aerodinamik verimlilik için kusursuz bir şekilde oturan gövde panelleri ve monte edilmiş ön cam ve kapılar ile konik kabin şekli ile karakterize edilmiştir.

Uzun ön tarafı vurgulayan belirgin ızgara ile daha da geliştirilen Yeni Nesil XF, XG ve XG+ kamyonların tümü krom desenli ızgaraya sahiptir. Bu ızgaranın üzerinde araçların sınıfını vurgulamak için parlak bir logo çubuğu bulunur. Hava girişi ön tarafa düzgün bir şekilde entegre edilmiştir

Çelik tampon kompozit bir kaplamaya sahiptir ve hasar durumunda en düşük kırılganlığı ve düşük onarım maliyetleriyle birleştirmek için üç elemandan oluşur.

Gündüz Farları ve entegre viraj ışıklarıyla LED farlar,  benzersiz bir görüş sağlıyor. XG ve XG+'da standart olan ve her model için özel bir tasarıma sahip LED Tavan Lambaları ile destekleniyor.

Tasarımdan gelen kalite

Yeni Nesil DAF'ta en üstün malzeme kalitesi kullanılmakla kalmamış, kabin yapısı için hafif, yüksek mukavemetli çelik kullanılmış ve iç mekanda birinci sınıf yumuşak dokunuşlu malzemeler ve deri yaygın olarak kullanılmıştır.

20 milyon kilometreden fazla işlevsellik, dayanıklılık, güvenilirlik ve müşteri testlerinden geçirilen Yeni Nesil DAF, Altı Sigma kalitesine odaklanarak tasarlandı.

Geliştirme Anafikri

 Yeni Nesil DAF, ana geliştirme kriterleri olan; üstün güvenilirlik ve dayanıklılıktan ödün vermeden verimlilik, güvenlik ve sürücü konforunda yeni bir endüstri standardı getirme hedeflerine tam olarak odaklanarak tasarlanmıştır;

Verimlilikte Geleceğin Tasarlanması

  • Yüzde 10'a varan etkileyici yakıt verimliliği
    • Sınıfının en üstün aerodinamisi
      • Son derece verimli dış tasarım
      • Akıllı motor bölmesi akış yönetimi
      • Gelişmiş kamera sistemleri
    • Yeni, yüksek verimli güç aktarma organları
    • Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri
  • Düşük araç ağırlıkları
    • sadece 6912 kilogram ağırlık
  • Kablosuz araç yazılımı güncellemeleri
  • Yılda sadece bir kez ve 200.000 kilometreye kadar servis aralıkları

DAF, araç aerodinamiğini gerçekleştirdi ve hava akışı sağlayan optimum yarıçaplara, sivriliğe ve kapsamlı sızdırmazlığa sahip çekici bir dış tasarım ortaya çıkardı. Kavisli ön cam, eliptik şekilli köşe panelleri, aerodinamik A sütunu kapakları, entegre hava deflektörlü alt plaka, tekerlek yuvası deflektörleri ve aynalar yerine isteğe bağlı kameralar aerodinamiğe katkıda bulunur.

Motor bölmesi veya kabin altı hava akışlarını en iyi şekilde gerçekleştirmek için alınan birçok önlem de aynı derecede önemlidir. Bunlar arasında havası soğutucusu ve radyatör etrafındaki kapaklar, akış kılavuzları ve devirdaim bariyerleri ve kapalı tekerlek yuvası kapakları yer alır. Tüm bunlar, en az yüzde 19 daha iyi aerodinamik ve toplam yüzde 10'luk yakıt verimliliği iyileştirmesinin yüzde 6,3'üne varan bir oranla sonuçlanmıştır.

Gelecek için hazır

İçinde yaşadığımız dünya değişiyor. İklim değişikliği nedeniyle CO2 emisyonlarını azaltma, kentsel alanlarda hava kalitesini iyileştirme ve özellikle savunmasız yol kullanıcılarının trafik güvenliğini artırma ihtiyacı, sürücü kıtlığı ve iyi ve profesyonel sürücüleri çekme ve elde tutma ihtiyacı ile el ele gidiyor.

Yeni Nesil XF, XG ve XG+, Geleceği başlatan ve taşımacılık verimliliği, güvenliği ve sürücü konforunda yeni bir çağ başlatan uzun mesafe araç serisidir. Yeni Nesil DAF, batarya ve hidrojen gibi geleceğin enerji taşıyıcıları ve e-motorlar, plug-in hibritler, yakıt hücreleri ve hidrojen yanmalı motorlar dahil olmak üzere geleceğin güç aktarma organları için hazırlanmış, yeni ve enerji verimli bir araç platformunu temsil etmektedir. Aracın son teknoloji dizel motorları yeni nesil bio yakıtların (Gazdan Sıvıya ve HVO dahil) yanı sıra karayolu taşımacılığını daha da karbondan arındırmak için yenilenebilir e-yakıtlar için hazırdır.

 

 

 
Temsa A Milli Takımların Sponsorluğunu Üstlendi
 
Hankook Tire, 2022 3. Çeyreğine Ait Mali Sonuçlarını Açıkladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İran Akaryakıt Uygulamasıyla Nakliyeciye Yük Oluyor!
Türk taşıtlarının önceki yıllarda Türkmenistan'dan dönüşte İran'dan akaryakıt ...
Güvenliğin, Verimliliğin ve Sürüş Konforunun Geleceği Yeni Nesil Daf XD Pazarda!
Yeni Nesil DAF XD serisi kalite, güvenlik, verimlilik ve sürücü konforunda ...
BREXIT’in Laneti
İngiltere’de bir yıl içinde üç Başbakan değişti. Önce Boris Johnson yarattığı ...
 
Savaş Neden Bitmez?
Öncelikle Bartın’daki grizu patlaması nedeni ile yaşamını kaybeden maden ...
Faşizmin Ayak Sesleri
İtalyan seçimleri Avrupa’daki aşırı sağın yükselişte olduğunun açık kanıtı ...
OKT Trailer Genel Müdürü Hakan Maraş, 'OKT Trailer’de İnovasyonun ve Gelişimin Yansımaları Önümüzdeki Dönemde de Devam Edecek'
Almanya Hannover’de gerçekleştirilen ticari araç fuarı IAA Transportation ...
 
AYK Lojistik Firma Yetkilisi Samed Aydoğan, Sene Sonuna Kadar Filomuzu 200 Adede Tamamlayacağız!
Yaklaşık 15 yıl önce, yapı kimyasalları üreten şirketlerinde kendi malzemelerini ...
Ben Demiştim!
Demeyi sevmem! Ama işte durum ortada! Yok demiryollarını geliştiriyoruz, ...
Şahinkoç, "Lojistik Sektörüne Temkinli ve Emin Adımlarla Barlas Damgası Vuruluyor"
Kamyonum Dergisi olarak Kayseri merkezli Barlas Trans’ın Ankara şubesine ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newsşoförsrctruckkamyonumtürkiyesondakikakamyonculkw