tekniktanker, kamyonum
23 Eylül 2017 Cumartesi
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
Advertisement
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DİKKAT!TEST SÜRÜŞÜDOSYAYAKIN PLANTESLİMAT
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
schmitz, kamyonum, mytruck
Gebze-Bursa Otoyolu Trafiğe Kapatılacak
Gebze-Bursa Otoyolu Trafiğe Kapatılacak
Eichenlaub, Kögel treylerleri teslim aldı
Eichenlaub, Kögel treylerleri teslim aldı
Alkollü Araç Kullanımı Tarihe Karışacak!
Alkollü Araç Kullanımı Tarihe Karışacak!
Hayvana Saygı Ekonomiye Katkı
Hayvana Saygı Ekonomiye Katkı
26 Ağustos 2010 Perşembe - 00:00

SAYISAL TAKOGRAF İLE İLGİLİ DUYURU

Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü’ nün, Uluslararası Karayolu Taşımacılığında Kullanılan Ticari Yük Ve Yolcu Araçlarında Sayısal Takograf Sistemine Geçişle ilgili Duyurusu şöyle:

SAYISAL TAKOGRAF İLE İLGİLİ DUYURU

Bilindiği üzere, Karayolu taşımacılığında kullanılan yeni araçlarda sayısal(dijital) takograf kullanılması Avrupa Birliği’nin ilgili mevzuatı uyarınca 1 Mayıs 2006 tarihinden itibaren AB’ye üye ülkelerde zorunlu hale getirilmiştir.

Sayısal Takograf uygulaması ile, profesyonel sürücülerin davranışlarına/faaliyetlerine ilişkin daha fazla ve güvenilir veri toplayarak, karayolu güvenliğinin artırılması amaçlanmaktadır.

Diğer yandan, Türkiye’nin de taraf olduğu, Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (BM-AEK) “Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Yapan Araç Mürettebatının Çalışmasıyla ilgili Avrupa Anlaşması (AETR)” nın 13. maddesi uyarınca, Avrupa Birliği’ne üye olmayan fakat AETR’ye taraf olan, içerisinde Türkiye’nin de bulunduğu ülkelere 16 Haziran 2010 tarihine kadar, uluslararası karayolu taşımacılığında, sayısal takograf uygulamasına geçilmesi konusunda bir geçiş süreci tanınmıştır. Anılan geçiş sürecinin tamamlanması ile birlikte yeni tescil edilecek ve uluslararası taşımalarda kullanılacak ticari yük ve yolcu araçlarında Sayısal akograf (ST) kullanımı zorunlu hale gelmiştir. 

Ancak, 16 Haziran 2010’a kadar, çoğu ülkelerde, Sayısal Takograf sistemini bir bütün olarak uygulamak mümkün olmadığından, söz konusu geçiş süreci 31 Aralık 2010 tarihine kadar uzatılmıştır. Usulüne uygun olarak kalibre edilmiş ST takılı yük ve yolcu araçlara, “ST sürücü kartları” olmaksızın AB Bölgesine taşama yapma imkânı sağlanmıştır. Diğer bir ifadeyle, belli koşullar esas alınmak şartıyla, 31 Aralık 2010 tarihine kadar bir “tolerans periyodu”nun uygulanması sağlanmıştır.

Nedir bu koşullar?

§ 16 Haziran 2010 tarihinden itibaren yeni tescil edilecek ve uluslararası taşımacılık sektöründe kullanılacak yük ve yolcu araçlarında sayısal takograf bulundurmaları,

§ Sayısal Takograf  takılı araçlar ilk seyahatleri esnasında giriş yapacakları ilk AETR’ye Taraf AB üyesi ülkede araçlarında bulunan sayısal takografın  aktivasyon ve kalibrasyon işlemlerini gerçekleştirebilecek bir yetkili atölyeye (workshop), önceden randevu alarak, uğramaları ve bu işlemi yaptırmaları,

§ Yol kenarı denetimlerinde sürücüler, kalibre edilmiş sayısal takograflarından yazıcı çıktısı alarak kurallara uyduklarını kanıtlamaları,

zorunludur.

Dolayısıyla, özellikle Avrupa Birliği Ülkelerine yönelik taşıma yapan taşımacıların/sürücülerin bir takım cezalara maruz kalmaması için, yıl sonuna kadar, ST takılı araçları için mutlaka bu koşullara uymaları gerekmektedir.

AB ve AETR mevzuatı uyarınca 16 Haziran 2010 tarihinden önce tescil edilmiş araçlarda sayısal takograf kullanımı zorunluluğu bulunmamaktadır. Anılan tarihten önce tescil edilmiş araçlarımızın AB ülkelerine seyahatlerine herhangi bir kısıtlama getirilmemektedir.

“Tolerans periyodu” koşullarından da anlaşılacağı üzere; 16 Haziran 2010 tarihinden sonra ithal edilmiş sayısal takograf monteli araçların kalibrasyonu, Sanayi ve Ticaret bakanlığımız ülkemizdeki sayısal takograf bakım, onarım ve kalibrasyon atölyelerini yetkilendirene kadar(en geç 31 Aralık 2010 tarihine kadar), ülkemizden yapılacak ilk seyahat sırasında AB topraklarında yer alan ilk varış ülkesindeki yetkili bir atölye tarafından yapılması gerekmektedir.

İlk seyahatini yapacak olan ST monteli araçların, ülkemiz sınırları içerisindeki kontrollerinde, bir cezaya maruz kalmaması için, bu durumun dikkate alınması Emniyet Genel müdürlüğümüze iletilmiştir.

Öte yandan, ülkemizde karayolunda seyreden araçlarda kullanılacak takograf cihazları ile ilgili düzenleme 2918 sayılı Karayolu Trafik Kanunu’nda yer almakta olup, 31 Aralık 2010 tarihinden sonra ülkemizdeki yetkili atölyelerce kalibrasyonu gerçekleştirilen sayısal takografların kontrolü ülkemiz sınırları içerisinde denetim otoritelerimizce usulüne uygun olarak gerçekleştirilecektir.

Bakanlığımız, “Ulusal Otorite” olarak Sayısal Takograf Sistemini ülkemizde zamanında uygulanmasını teminen, kurumlar arası koordinasyon ile teknik, idari ve organizasyonel tüm görevleri yerine getirmektedir.

Ulusal Otorite olan Bakanlığımız tarafından hazırlanan; “Sayısal Takograf Ulusal Güvenlik Politikası Belgesi” Avrupa Komisyonu Ortak Araştırma Merkezi (JRC) tarafından 21 Temmuz 2010 da onaylanmıştır. Bu belgenin onaylanması ile birlikte Avrupa Birliği’nin sağladığı hizmetlerin(elektronik sertifikalar, ülke anahtarları vs) Türkiye’ye de sağlaması önünde bir engel kalmamıştır

Sistemin aksaksız yürütülmesi için Bakanlığımız; Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile koordineli olarak çalışmaları yürütmektedir.  

Ulaştırma Bakanlığı; Ulusal Otoritenin yetkisi altına giren bazı teknik iş ve işlemleri yerine getirmek üzere Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği(TOBB)’ni yetkilendirmiştir. Yapılan Yetki Devri çerçevesinde; takograf kartlarına ilişkin başvuruların alınması, değerlendirilmesi, kartların sertifikalandırılması, kartların kişiselleştirilmesi ve sahiplerine dağıtılması sürecindeki iş ve işlemler Bakanlığın kontrol ve denetimi altında TOBB tarafından deruhte edilecektir.

31 Aralık 2010 tarihinden sonra , “Ulusal Otorite” olan Bakanlığımız tarafından oluşturulmakta olan Sayısal Takograf Sistemi çevresinde; Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın yetkilendireceği Atölyelerce usulüne uygun olarak kalibre edilmiş ST takılı,  yeni tescil edilecek ve uluslararası taşımalarda kullanılacak, yük ve yolcu araçları, Bakanlığımızca yetkilendirilen TOBB tarafından verilecek “ST sürücü kartları” bulundurarak AB üyesi ve/veya AETR’ ye taraf ülkelere taşıma yapabileceklerdir. Bu tarihten sonra, ST kartı bulundurmak zorunlu olup, ST kartı olmadan araçlar taşıma yapamayacaklardır.

İlk kartın dağıtımına en geç 1 Ekim 2010 tarihinde başlanılacaktır. ST kullanılacak 4 farklı akıllı karttan birini (Sürücü kartı, Polis kartı, Firma kartı ve Atölye kartı) almak isteyen kişi, kurum veya kuruluşlar; TOBB’ un önceden ilan edeceği il merkezlerindeki TOBB’ a bağlı Ticaret veya Ticaret ve Sanayi Odalarına doğrudan başvurmaları gerekmektedir.

Sürücüler için Kart başına alınacak ücret 50 TL olarak belirlenmiştir. Bu haliyle, Avrupa’daki en ucuz Sayısal Takograf kartını Türkiye’de sürücülere vermiş olacağız.

İlgililere Duyurulur.

 
?AUTOTRANS 2010?
 
Mercedes-Benz Türk, 2010 FIBA Dünya Basketbol Şampiyonası Ana Sponsoru
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
İnsan Olmak ve Hayvana Saygı
kamyonum, abonelik, mytruck
kamyonum, lojistrans
kamyonum, fuar, citytech
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
Serdar Aslan
Otomotiv ve Yönetim Üzerine 2 Kelam
Nizamettin KARADAĞ
TÜRKİYE TAŞIMACILIĞI NEREYE KOŞUYOR?
Ragıp Oduncu
Savaş Bölgesinde Taşıtım Kaldı!
Onur DAL
Gümrük İşlemlerinde Kolaylık, Nasıl?
Çağatay AY
ADR
Taner Ankara
Yine Bir Yılın Sonu
İhsan MEMİŞ
KAYSERİ FACİASI, 24 SAAT SİYASET, KİM SORUMLU?
Şerafettin Aras
Yetki Belgesiz Taşımacılık
Dr. Jur. Tunay Köksal
Yeşil Lojistik ve PAS 2050
K.Serdar TÜRKAY
İSTİKRAR VE LOJİSTİK
  ANKET
     
 
Aracınız Hangi Marka?

MAN
RENAULT
ISUZU
MERCEDES-BENZ
IVECO
SCANIA
VOLVO
FORD
DAF
BMC
OTOKAR

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Dünyada Taşımacılık
Dikkat!
Test Sürüşü
Bunları biliyor musunuz?
Dosya
Yakın Plan
Teslimat
Son Yasal Düzenlemeler
Şoförsem Günahım Ne
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
truck
haberler
kamyoncu
türkiye
news
bus
src
lkw