GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
schmitz,kamyonum,treyler,otobüsüm,araç,kamyon,tır
Toplu Akaryakıt Alımı İhalesi Açıldı!
Toplu Akaryakıt Alımı İhalesi Açıldı!
Ford Otosan Eskişehir Kurtuluş Yarı Maratonu başlıyor!
Ford Otosan Eskişehir Kurtuluş Yarı Maratonu başlıyor!
Tyre management can decide the race at the Lausitzring

Tyre management can decide the race at the Lausitzring

1 2 3 4 5 6
13 Mayıs 2019 Pazartesi - 17:19

Türkiye Yerli eSIM Teknolojisine Geçiyor

Yeni nesil otomobillerde acil durumlarda otomatik olarak 112’ye bağlanan eCall için gerekli eSIM yönetim sistemiyle ilgili yaşanan belirsizlik sona erdi. Yeni nesil otomobil sahipleri yerli ve milli eSIM uzaktan yönetim teknolojisiyle daha güvenli bir sürüş deneyimi yaşayabilecek.

Türkiye Yerli eSIM Teknolojisine Geçiyor

AB üyesi 28 ülke ile birlikte Türkiye’de de 1 Nisan 2018’den itibaren üretilen tüm yeni otomobillerde “eCall’ sisteminin kullanılması zorunlu hale geldi. Acil arama anlamına gelen "eCall" sistemi yeni nesil otomobillerde kaza, yoldan çıkma gibi acil durumlarda devreye girerek hayat kurtarmayı hedefleyen bir yenilik. Sistem, sürücü ya da yolcular konuşamayacak durumda olsalar bile “eSIM” teknolojisiyle otomatik olarak 112 ile bağlantı kurarak ilk yardım ekiplerine kazanın nerede olduğu bilgisini aktarıyor. Bu sayede sürücü veya yolcular bilinçlerini kaybetmiş olsalar bile yerleri tespit edilebiliyor. “eCall’ sistemine sahip olmayan araç modellerinin ithalatı yapılamıyor.

Yerli eSIM uzaktan yönetim sistemi zorunlu ve yerli malı belgesi gerekli

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), yerli eSIM uzaktan yönetim sistemini zorunlu kıldı, yerli malı belgesi şartı getirdi. Kararın gerekçesinde bilgi ve haberleşme teknolojilerinde etkin rekabetin sağlanması, abone değişimi sürecinde yaşanabilecek olası sorunların en aza indirilebilmesi, tüketici haklarının ve kişisel verilerin yurtdışına çıkarılmasına engel olunarak korunması yer alıyor. Ayrıca siber güvenliğin azami seviyede sağlanmasını, millî güvenlik, kamu düzeni veya kamu hizmetinin gereği gibi yürütülmesi amacıyla alınan kararla kullanılacak sistemler için 29.02.2020 tarihine kadar gerekli hazırlıkların tamamlanması şartı da getirildi.

Yüzde yüz yerli çözüm kullanıma hazır

BTK’nın Türkiye’ye ithal edilecek eSIM’li otomobillerin güvenlik nedenleriyle üzerlerindeki operatör profillerinin Türkiye’den yönetilmesi zorunluluğunu şart koştuğunu belirten Metamorfoz Genel Müdürü Ayşegül Topoğlu, “12.02.2019’da BTK, eSIM teknolojilerinde kullanılacak uzaktan yönetim sistemlerinin Türkiye içerisinde konumlandırılması yönünde bir kurul kararı aldı. Karara göre, eSIM uzaktan yönetimi ile ilgili yapı Türkiye’de tesis edilecek ve bu sayede hayati önem taşıyan, güvenlik zafiyeti oluşturabilecek hassas veriler de Türkiye sınırları içerisinde kalmış olacak. Metamorfoz olarak çalışan, GSMA (Mobil Operatörleri Birliği) standartları ile uyumlu, %100 yerli malı belgesine sahip Metamorfoz eSIM Uzaktan Yönetim Platformu’muzla ihtiyacı yerli ve milli olarak karşılayabilecek durumdayız.” dedi.

75 milyon TL’lik SIM kart maliyeti de bitiyor

Numara taşıma söz konusu olduğunda operatörlere ait eski SIM kartlarının atılıp yeni SIM kartların satın alındığına dikkat çeken Ayşegül Topoğlu, “Yurt dışından gelen SIM kartlar numara taşıma işleminde tekrar kullanılamıyor. Yenisiyle değiştirilmesi gerektiği için de ülke olarak ciddi bir maliyete katlanmak zorunda kalıyorduk. Örneğin yılda 50 milyon SIM kart değişikliği olması durumunda, bunun ülkemize maliyeti yaklaşık 75 milyon TL civarında. Bu durum milli servetimizin yurtdışına çıkmasına neden oluyor. Geliştirdiğimiz eSIM Uzaktan Yönetim Platformu ile sanal olarak ve aynı eSIM kullanılarak birden fazla operatör değişikliği yapılabileceği için bu maliyetlere ülke olarak katlanmak zorunda kalmayacağız. Bu kadar önemli bir pazarda Türkiye’de Metamorfoz olarak yerli ve milli bir çözüm sunabiliyor olmak bizim için sevindirici.” bilgisini verdi.

37,5 milyar dolar olan pazar hacmi 2020’de 151,8 milyar dolar olacak

Türkiye’de her ne kadar ilk olarak eCall süreçleri ile eSIM projesine geçiş yapılacak olması beklentisi mevcut olsa da çok kısa bir süre içerisinde akıllı telefonlar, iPadler, akıllı saatler, mobil POS cihazları, akıllı sayaçlar gibi cihazlarda da eSIM uygulaması hayata geçirilecek. Yapılan son araştırmalara göre, 2015 yılında 37,5 milyar dolar olan pazarın 2020’de 151,8 milyar dolara çıkması tahmin ediliyor. Dünya çapında ise şimdiye dek 22 telekom operatörü eSIM'e geçiş yapmış durumda.

Her beş araçtan biri global ağa bağlanacak

Geçmişte M2M (makinalar arası iletişim) SIM kartlar ile sağlanıyordu. Örneğin bir sayaç üreticisi veya araç kiralama firması cihazlarındaki SIM kartları farklı operatöre taşımak istediğinde, büyük operasyon maliyetlerine katlanarak, sahadaki bütün cihazların SIM kartlarını manuel olarak değiştirmesi gerekiyordu. eSIM teknolojisi ile kullanılan Metamorfoz eSIM uzaktan yönetim platformu sayesinde, operatör değişiklileri, fiziksel olarak cihazın yanına gitmeye gerek kalmadan, havadan müdahale ile ciddi maliyet avantajları ile gerçekleşmiş olacak.  Günümüzde bazı yeni nesil otomobillerde plastik SIM kart yerine, eSIM donanımı mevcut ve IoT (nesnelerin interneti) desteği ile pazara sunuluyor. Metamorfoz'un ürettiği eSIM Uzaktan Yönetim Platformu sayesinde birçok markanın yeni nesil otomobilleri Türkiye yollarında görülebilecek. Yeni nesil otomobillerle ilgili Gartner, Machina gibi önemli araştırma şirketlerinin yaptığı araştırmalar 2020 yılında her beş araçtan birinin mobil ağ bağlantısı sayesinde global ağa bağlanacağına işaret ediyor.

 
"Otonom Araçların Fiyatlarını Sensör Teknolojileri Belirleyecek"
 
GO Runners En Yeni ve En Özel Üyesi İçin Koştu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"İnşaat Sektörü için Strateji Belgesi Hazırlanmasını Talep Etmekteyiz"
Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB), inşaat ve bununla bağlantılı imalat ...
Ecoplas, Sakarya’da Fabrika Açacak!
Türk tedarik sanayi şirketi Ecoplas, ikinci fabrikasını Sakarya’da hizmete ...
Uluslararası Nakliyenin Güçlü İsmi: Şah Lojistik
Geçmişten günümüze uzunca bir tarihe sahip olan taşımacılık alanı zaman ...
 
Mercedes-Benz Türk, 90.000’inci otobüsünü üretti
Kuruluşundan bu yana Türkiye otobüs üretiminde öncü konumda olan, 2018 ...
Mercedes-Benz Türk, 90.000’inci otobüsünü üretti
Otomarsan ismiyle 1967 yılında İstanbul’da kurulan ve bugün yatırım miktarı ...
Öykü Grup Anadolu Kaplanları Projesine Ödül!
Yılın lojistikte başarı ödüllerinde yılın sosyal sorumluluk projesi ödülü: ...
 
Pirelli’nin Ünlü Takvimi 2020 Yılında İtalyan Fotoğrafçı Paolo Roversi’ye Emanet
Her yıl büyük bir ilgi yaratan Pirelli Takvimi’nin 2020 edisyonu fotoğraflarını ...
EKOL’DEN ÇİFTE ŞAMPİYONLUK
Sadece Türkiye’nin değil, dünyanın önde gelen lojistik şirketlerinden ...
CHEP Sürdürülebilirlikte Sektördeki Liderliğini Koruyor
Paylaşıma ve yeniden kullanıma dayalı sürdürülebilir iş modeli ile daha ...
 
Nuray PEKCAN
Belediye, Araç ve Üst Yapı
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
kamyonum
treyler
lkw
Kamyon
bus
dikkat
kamyoncu
fahrer