Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
2 Şubat 2015 Pazartesi - 18:04

Türkiye’nin ilk ve tek elektrikli taksisi yola çıktı

DMA, tamamen Türk mühendisler tarafından geliştirilen elektrikli taksiyi İstanbul’da yollara çıkardı.

Türkiye’nin ilk ve tek elektrikli taksisi yola çıktı

Elektrik motoru sayesinde hem çevreyi koruyan, hem de sunduğu konfor ile büyük ilgi gören DMA Taksi, taksiciler için oldukça ekonomik bir seçenek olarak dikkat çekiyor. İstanbul’daki tüm taksilerin elektrikli olması halinde yılda 1 milyar TL’lik yakıt tasarrufu sağlanabileceğini belirten DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, DMA Taksi’nin Türkiye’deki elektrikli araç kullanım oranına önemli ölçüde etki edeceğini söyledi. DMA Taksi, dizel veya LPG fark etmeksizin, içten yanmalı motorlar ile çalışan tüm araçlara göre 10 kattan daha fazla yakıt ekonomisi sağlarken, bakım ihtiyacını da neredeyse ortadan kaldırıyor.
Tek şarj ile yaklaşık 400 kilometrelik bir menzile sahip ilk ve tek yerli elektrikli aracı üreten Derindere Motorlu Araçlar – DMA, Türkiye’de yine bir ilke imza atarak, elektrikli taksiyi de yollara çıkardı. Türkiye’nin ilk ve tek elektrikli taksisi olma özelliğine sahip olan DMA Taksi, İstanbulluların kullanımına sunuldu.   
Elektrik motoru sayesinde sunduğu ‘sıfır emisyon’ ile çevreyi kirletmeyen DMA Taksi, sessiz, kokusuz ve titreşimsiz motoru ile aynı zamanda yolcularına bugüne kadar hiç yaşamadıkları bir konfor sunuyor. DMA Taksi deneyimini yaşayan yolcuların, taksi seçimlerine daha da dikkat eder hale geldiğini söyleyen DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, “Toplu taşımacılıkta konfora önem veren çevreci taksi yolcuları, DMA Taksi’yi tercih ediyor. Öte yandan sağladığı bakım ve yakıt tasarrufunun yanı sıra ikinci el alım garantisi ile taksicilerden de büyük bir ilgi görüyoruz” dedi. Önder Yol ayrıca, DMA Taksinin sağladığı bakım ve yakıt avantajı ile yaklaşık iki yılda kendisini amorti ettiğini ifade etti.
 “1 Milyar TL yakıt tasarrufu sağlanabilir”
DMA Taksi’nin, dizel veya LPG fark etmeksizin, içten yanmalı motorlar ile çalışan tüm araçlara göre 10 kattan daha fazla yakıt ekonomisi sunduğuna dikkat çeken Önder Yol şöyle konuştu: “Sadece İstanbul’da yaklaşık 20 bin taksi faaliyet gösteriyor. Bu taksilerin tamamı elektrikli olması halinde yılda yaklaşık 1 milyar TL’lik yakıt tasarrufu sağlanabilir. Uzun vadeli bir hedef olsa da dünyanın gittiği yoldan ilerlememiz gerektiğini düşünüyoruz. Elektrikli araç kullanımının her alanda yaygınlaştırılması için gerekli teşvikleri verilmesi gerektiğine inanıyoruz.
Biz DMA olarak dünyanın geleceği olan elektrikli araç ve yan sanayinin ülkemizde oluşmasına, gelişmesine ve büyümesine önemli katkılar sağlamayı hedefliyoruz. Türkiye’nin geleceğine yön verecek olan bu girişimin hızla yaygınlaşması için daha çok desteğe ihtiyacımız var. Dünyadaki örneklere baktığımız zaman artık Türkiye’nin de bu konuda bir yol haritasına ihtiyacı olduğunu görüyoruz. Mesela Almanya 2020’de 1 milyon, Çin ise 4 milyon elektrikli araç kullanımını hedefliyor.
 
İngiltere’de 2020 sonrası elektrikli olmayan araçların şehir merkezine 50 kilometre mesafeden fazla yaklaşamayacakları söyleniyor. Öte yandan yine İngiltere’de 2018’den itibaren sadece elektrikli motora sahip taksiler çalışma ruhsatı alabilecekler. İskandinav ülkeleri de bu sektördeki tüm vergileri sıfırladığı gibi üretilen elektrikli araç başına 10 bin Euro da destek sağlıyor.  Biz ülkedeki elektrikli araç üretiminin geleceği için önemli bir adım attık. DMA Taksi de bu yolun önemli kilometre taşlarından birini temsil ediyor. DMA Elektrikli taksilerin kullanımı arttıkça ülkenin bu alandaki bilincinin de doğru orantılı bir biçimde artacağını öngörüyoruz.”
Günde 150 TL’lik yakıt yerine 12 TL’lik elektrik
DMA Taksi’nin şoförü Mert Al, DMA Taksi’nin diğer taksiler ile kıyaslanamayacak kadar ekonomik olduğunu belirtirken, yolculara sunduğu ayrıcalıklı konfor ile de müşteri memnuniyetinin arttığını söyledi. Elektrikli taksi kullanan ilk şoför olan Al, “Normalde taksilerde 2 şoför çalışır. Gündüzleri en az 60 TL ve geceleri yine en az 80 TL olmak üzere günde ortalama 150 TL yakıt almak zorunda kalırlar. Bu tüketim çoğu zaman ayda 4 bin 500 TL’yi aşar. Ben ise günü yine yaklaşık, 10 - 12 TL’lik bir elektrik kullanımı ile bitirebiliyorum. Taksi işletmecilerinin en önemli maliyet kalemleri arasında yağ ve bakım yer almaktadır. DMA Taksi ’de içten yanmalı bir motor görev yapmadığı için bakım gerektiren herhangi bir parça da bulunmuyor. Bunlar bir taksici için gerçekten çok önemli avantajlar” diye konuştu.
Şarj konusunda da sıkıntı yaşamadığını belirten Mert Al, “Şehir içinde, günde 500 – 600 kilometre yol yapıyorum. Aracı da hem evimde hem de taksi durağımda şarj edebiliyorum. Mecidiyeköy, Fulya, Levent Taksim gibi belli başlı yerlerde şarj istasyonları olduğu için de herhangi bir sorun yaşamıyorum. Zaten İstanbul’da artık birçok noktada şarj istasyonu bulunuyor. İstanbul trafiğinde tam şarj ile 370 kilometreye kadar ulaştım” şeklinde konuştu.
Tek şarj ile 400 kilometre
Tek şarj ile yaklaşık 400 kilometrelik bir menzil sunan ilk ve tek yerli elektrikli taksi olan DMA Taksi ‘de, 53 kwh’lık lithium-ion piller kullanılıyor. Entegre hızlı şarj ünitesi sayesinde, şehir şebekesindeki 380V’luk elektrik ile 15 dakikalık şarjda 40 kilometrelik menzile ulaşabilen DMA Taksi’nin tamamen boşalan pillerini de sadece 2,5 saatte doldurabiliyor. Trafikte yapılan dur-kalk esnasında ortaya çıkan geri kazanım enerjisi de pillere aktarılarak ekonomi sağlanıyor. DMA Taksi, 5-8 Şubat 2015 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek “TaxiWorld” fuarında da görücüye çıkacak.
 

 
Pirelli Gezici Eğitim Aracı Bilinçlendirmeye Devam Ediyor
 
Ford Otosan, 1.000 çalışanına “Altın İz Hizmet Ödülü” verdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Pirelli Gezici Eğitim Aracı Bilinçlendirmeye Devam Ediyor
Premium lastik segmentinin lideri Pirelli’nin Gezici Eğitim Aracı, 2015 ...
​ “Zenginleştirilmiş Gerçeklik Testi” başarıyla sonuçlandı!
Giyilebilir teknolojiler ve zenginleştirilmiş gerçeklik uygulamaları, ...
Goodyear Ticari Lastik Bayileri Buluştu
Goodyear Ticari Lastikler Bayileri’nin katılımıyla gerçekleşen Yıllık ...
 
Yeni Daily Hi-Matic 8 ileri otomatik şanzıman
8 ileri otomatik şanzımanlı Yeni Daily Hi-Matic, 93. Avrupa Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı.
Brisa’dan filo çözümleri
Türkiye’nin lider lastik üreticisi Brisa tarafından 28 Ocak'ta Four Seasons ...
NSK’nın Ödülünü Başbakan Davutoğlu Verdi
KOSGEB tarafından bu yıl 3. kez düzenlenen KOBİ ve Girişimcilik Yarışmasında ...
 
Aves Enerji’ye 120 Adet Kässbohrer Tanker Aldı
Avrupa’nın 120 yılı aşkın deneyime sahip treyler üreticisi Kässbohrer, ...
Scania yeni yılda hedef büyüttü
2014 yılında satışlarını bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 20 artıran ...
Brisa 2015'te de çözüm sunmaya devam ediyor
Brisa tarafından 28 Ocak Çarşamba günü Four Seasons Hotel’de gerçekleştirilen ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
trucktreylernewslkwkamyoncutürkiyesrcsondakikabus