GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
mercedes, kamyon,
OSS Derneği, Üyeleriyle Yelken Etkinliğinde Bir Araya Geldi
OSS Derneği, Üyeleriyle Yelken Etkinliğinde Bir Araya Geldi
BP, Bir Depoda 59 Km'ye Kadar Daha Fazla Yol İmkanı Sunarak Türkiye’de Bir İlke İmza Atıyor
BP, Bir Depoda 59 Km'ye Kadar Daha Fazla Yol İmkanı Sunarak Türkiye’de Bir İlke İmza Atıyor
SOPHIE HOFMANN MEETS OLD ACQUAINTANCES ON HANKOOK RACE TYRES IN THE AUDI SPORT SEYFFARTH R8 LMS CUP

SOPHIE HOFMANN MEETS OLD ACQUAINTANCES ON HANKOOK RACE TYRES IN THE AUDI SPORT SEYFFARTH R8 LMS CUP

1 2 3 4 5 6
   
  Nizamettin KARADAĞ [email protected]  
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
19 Ağustos 2019 Pazartesi

10 Temmuz 2003 yılında TBMM’de muhalefetin de onayıyla kabul edilen 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu sektörün tüm itirazlarına rağmen yasallaşarak karayolu taşımacılığını bitirme noktasına getirdi. Kanunda öngörülen mesleki saygınlık mali yeterlilik gibi kavramların içi boşaltıldı , sektör tamamen para üretme makinası olarak düşünüldü ve sürekli dolaylı vergiler, cezalar marifetiyle mali yeterlilik ilkesi çökertildi. Haksız rekabet maalesef bir türlü karayolu eşya ve yolcu taşımacılığında önlenmedi. Ya da önlenmek istenmedi. Sektörün plaka tahdidi talebi Brüksel’den döner diye kabul edilmedi. Ama taksi, minübüs yolcu taşımacılığında plaka tahdidi devam etti. Sektöre giriş birey ve kurum bazında zorlaştırıldığı. Fakat aslolan araç girişi bir türlü düzenlenemedi. Araç fazlalığı atıl kapasiteyi körükledi. Para kazanamayan sektör aracını yenileyemediği gibi, değişik yollardan ayakta kalmaya çalıştı. Sonuç ortada. Son bir haftada beş otobüs cayır cayır yandı ve altı vatandaşımız hayatını kaybetti.

Hakikat bu iken yanan otobüslerin elektrik kontağından yandığı gibi, sektörün zekasıyla alay edilircesine haberler yapıldı. Basın yayın kuruluşlarında doğru olan haberi manipüle ederek kamuoyuna yanıltıcı bir şekilde yansıtılması çok ciddi bir lobi faaliyeti gerektiriyor. Anlaşıldığı kadarıyla bu lobi de var. Sektörle yakından uzaktan ilgisi olan herkes bilir ki, tüm araçlarda elektrik arızalarına karşı sigorta sistemi mevcuttur. En ufak bir zorlanmada sigorta atar ve elektrik devreleri kesilir. Sigorta güçlendirilmediği sürece kablonun erimesi, yapışması ya da tutuşması söz konusu bile olamaz. Bu bilinmesine rağmen kamuoyuna koltuk arkasındaki prizden, su ısıtıcısından kaynaklandığını söylemek ve bunu yayınlamak çok manidardır. Araçlardaki yangının baş sorumlusu yapma motorin ya da kalitesiz yakıttır. Enjeksiyon sisteminden zor geçen bu yakıt, içine solvent karıştırılarak yakıtın inceltilmesi ve tutuşturulması sağlanmaktadır. Yakıtla solventin özgül ağırlıkları farklı olduğundan daha çok üstte kalan, çok iyi karışmayan solvent en ufak bir kıvılcımda tutuşmakta ve yangına sebebiyet vermektedir. Ya da motorun içerisinde çok yüksek basınç oluşturarak kartelin patlamasına ya da motorun tutuşmasına yol açmaktadır.

Sektörün mutfağından gelen herkes bu konuyu bilmektedir. Sektörün mesleki saygınlığını, mali yeterliliğini yitirdiğini görmek için daha kaç araç yanmalı? Kaç kişi ölmelidir?

Bir an önce sektörün temsilcileri ile Ulaştırma Bakanlığı bir araya gelmeli ve ülkemizde stratejik master ulaştırma projesi hazırlanmalıdır. Avrupa Birliği müktesebatına uyumdan ziyade ülkemizin sosyo-ekonomik altyapısı ile örtüşen bir plan hazırlanmalıdır. Aksi takdirde karayolu taşımacılığı önümüzdeki on yıl içerisinde sürdürülemez hale gelecektir. Bu köşemde yaklaşık beş yıldır benzer köşe yazıları yazmaktayım. Gönül isterdi ki yanılmış olayım. Çok isterdim yazdıklarımın doğru çıkmamasını, maalesef korktuğumuz şey başımıza geliyor.               


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Belediye, Araç ve Üst Yapı
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
dikkat
kamyonum
src
türkiye
lkw
kamyoncu
haberler
truck
şoför