Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation, 1988 yılında kurdukları Brisa’nın 20. yılı vesilesiyle 7 Kasım Cuma günü bir basın toplantısı düzenledi. Sabancı Center’daki toplantıya Sabancı Holding ve Brisa yönetiminin yanı sıra Bridgestone Corporation’ın Japon yöneticileri katıldı. 20 yıldır uyumla ve başarıyla çalıştıklarını vurgulayan ortaklar, işbirliklerinin geçmişini ve başarı hikayelerini paylaştı.
Bridgestone Corporation hakkında bilgi vererek konuşmasına başlayan Bridgestone Corporation Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Shoshi Arakawa, “Şirketimiz 1931 yılında Shojıro Ishibashi tarafından; otomobil firmaları için lastik üretmek amacıyla kurulmuştur. 2007 yılında 3.4 trilyon Yen’i aşan satış rakamı, 130.000 çalışanıyla 22 ülkede, 48 fabrikasıyla sektöründe dünyanın en büyük lastik üreticilerindendir” dedi. Arakawa, Türkiye ve Brisa’nın Bridgestone Corporation için önemini şu sözlerle aktardı: “Türkiye’de önemli ekonomik gelişmeler olmakta ve Avrupa ülkeleri ile olan ekonomik bağlantıları, Türkiye’yi stratejik anlamda oldukça önemli bir pazar haline getirmektedir. Bu anlamda şirketimizde Brisa’nın önemli bir yeri vardır. Ortaklığımızdan bu yana geçen 20 yıl içinde şirketimiz teknolojik desteğini sürdürmüş ve Brisa kayda değer gelişmeler göstermiştir. Üretim miktarı 3 katına çıkmış, Lassa ve Bridgestone olarak her iki markada da yüksek kaliteli ürünler geliştirilip, üretilmiştir. Şu an için traktör radyal lastikleri üretimi için de son aşamaya gelinmiştir. Brisa’nın hem otomotiv endüstrisi, hem yenileme pazarı lastiklerinde pazardaki 1 numaralı yerini hep koruyacağını söylemek yanlış olmaz.”
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, basın toplantısında şöyle konuştu: “Bridgestone ve Sabancı ortaklığı, 1988 yılında o günkü Türkiye’nin Başbakanı rahmetli Turgut Özal’ın şahitliğinde gerçekleşti. O günkü en büyük yabancı sermaye yatırımıydı. Zaman içinde geriye dönüp baktığımızda ortağımızla olan uyumlu çalışmalarımız ve birlikte altına imza attığımız başarılarımızın her iki taraf için de bu kararın doğruluğunun en büyük göstergesi olduğuna inanıyorum. Brisa, bu iki kuvvetli kültürün uyumlu çalışması sonucu iki markasıyla, Bridgestone ve Lassa markalarıyla, gerek Türkiye’de gerekse çevre ülkelerinde önemli bir pozisyona sahiptir. Brisa, büyük ve güçlü bir ailedir ve bulunduğu konumda bir numaradır.”
Hedef, dünyanın ilk 10 lastik üreticisi arasında olmak
Basın toplantısında konuşma yapan Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, Sabancı Holding ve Bridgestone iş ortaklığının eseri olan Brisa’nın doğuşundan başlayarak gelişme ve büyüme hikayesini anlattı. Kalite ve müşteri memnuniyetini esas alan üretim anlayışları sayesinde “Ulusal Kalite Ödülü”, “Avrupa Kalite Büyük Ödülü”, “En İyi Yönetilen Fabrika” gibi birçok ödül aldıklarını kaydetti.
Ortaklığı korumak için nazar duası, geliştirmek için Japon miğferi
Güler Sabancı, Brisa’nın 20. yılı anısına, Bridgestone CEO’su Shoshi Arakawa’ya Türk geleneksel süsleme sanatı tezhib ve hat sanatı ile yapılan nazar duası hediye etti. Güler Sabancı, Arakawa’ya bu hediyeyi verirken nazar duasının “ortaklığı korumak” amacı taşıdığını açıkladı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |