Bozankaya Grup, son teknolojiyle ürettiği ve toplu taşımacılıkta çığır açacak yeni araç projelerini, 06-08 Mart tarihleri arasında, İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenecek Eurasia Rail Fuarı'nda katılımcılar ile paylaşacak. Toplu taşımacılık sektöründe önemli yatırımlara imza atan Bozankaya Grup, %100 alçak tabanlı tramvayını ve ilk yerli Trambüs projelerini dünyanın dört bir yanından katılacak sektör temsilcilerine tanıtmak üzere 10.Hall - F1 salonunda yerini alacak.
Bozankaya’nın Yerli Tramvayı Üretime Hazır!
Bozankaya Grup Genel Koordinatörü İlker Yılmaz, Eurasia Rail Fuarı öncesinde yeni tramvay projeleri hakkında bilgi vererek: "Ülkemizde, raylı sistem toplu taşıma araçlarına olan ihtiyaç ve bu araçların ithalatı giderek artıyor. Halen büyük şehirlerimizin binlerce kilometre raylı ulaşım ağına ve yüzlerce raylı sistem aracına ihtiyacı bulunuyor. Bozankaya Grup olarak bu ihtiyacı görerek yola çıktık ve tamamıyla Türk mühendislerden oluşan bir ekip ile % 100 alçak tabanlı tramvay tasarımı hazırladık. Yürütülen Ar-Ge çalışmaları sayesinde, 33 metre uzunluğunda ve 5 modülden oluşan şehir içi alçak tabanlı tramvay aracını üretime hazır hale getirdik. Uluslararası standartlara uygun bu tramvay, şehirlerimizin ulaşım problemlerine çözüm olacak. Avrupa’dan ithal edilen ulaşım araçlarına kıyasla da kalite seviyesi yüksek ve mali açıdan daha avantajlı bir yerli üretim ulaşım aracı olarak ön plana çıkacak," dedi.
İlk Yerli Trambüs
Bozankaya Grup, toplu ulaşım sistemleri üzerine yaptığı çalışmalar sonucunda Türkiye'nin ilk Trambüs'ünü geliştirdi. Fuar öncesinde Bozankaya Grup tarafından yapılan açıklamada: "İsviçre, Almanya, Avusturya gibi birçok Avrupa ülkesinde toplu taşıma sorunlarının çözümünde kullanılan modern araçların şehirlerimizin çevreci, hızlı ve güvenilir ulaşım sistemleri ihtiyacına cevap vereceği inancıyla projemizi geliştirdik. Yaptığımız çalışmalar sonunda Türkiye’nin ilk çift körüklü Trambüs’ünü üretmeye başladık. Trambüsler, teknoloji olarak günümüz tramvay ve metro araç teknolojisine sahip, fakat lastik tekerlekli oluşundan dolayı altyapı maliyeti getirmeyen ve raylı sistemlere kıyasla daha az maliyetli ulaşım sistemleridir. Ayrıca Trambüsler’in enerji tüketim değerleri km başına dizel yakıtlı otobüslere göre %65-70 oranında tasarruf sağlıyor. Dayanıklılık açısından ise dizel araçların iki katı ömre sahip. İlk olarak Malatya Belediyesi için 10 adet üretilen, Bozankaya üretimi olan bu Trambüs, raylı sistemler için hem iyi bir alternatif olacak, hem de raylı sistemlere entegre çalışabilecek," denildi.
% 100 Alçak Tabanlı Boji projesi
Tamamıyla yerli şehir içi tramvay aracı tasarımına başlayan Bozankaya Grup, %100 alçak tabanlı demiryolu araçlarının en kritik noktasının alçak tabanlı boji olduğunu tespit ederek bu konuda Tübitak destekli bir proje başlattı. Bugün gelinen noktada Bozankaya, alçak tabanlı tramvay bojisi üretmeye hazır, bojinin tüm motor bağlantı ve fren sistemleri de tasarlanmış durumdadır.
Karoser ve Şasi Üretimi
Bozankaya Grup, Siemens, HeiterBlick ve Stadler gibi raylı sistem araç üreticilerine uzun yıllardır carbody üretimini gerçekleştiriyor. Bu tecrübeyle yola çıkan Bozankaya, Türkiye raylı sistem pazarına da karoser ve karoser parçaları üretmeye başladı. Bu kapsamda ilk olarak İstanbul Ulaşım A.Ş.’nin tasarladığı ve üretmeye koyulduğu RTE 4 Tramvay aracının karoser üretimi, Bozankaya Grup tarafından yapılıyor. 12 metrelik iki modülden oluşan 24 metre uzunluğundaki bu tramvayın karoseri, Bozankaya Ankara Tesisleri'nde üretiliyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |