Dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, havaların ısınmasıyla birlikte yaz lastiği kullanmanın faydalarını ve önemini sürücülerle paylaşarak, sıcak hava ve yol koşulları için hazırlıklı olmaya davet ediyor.
Continental Türkiye Binek Lastikleri Satış Müdürü Mehmet Akay, 7 derecenin üstündeki hava sıcaklıklarında kış lastiği kullanmanın sürüş güvenliğini tehlikeye sokarken, araç performansını da düşürdüğüne dikkat çekiyor. Mevsim geçişlerinde lastik değiştirmek hayati önem taşırken, yaz lastikleri hız kapasitesi ve diğer tasarım özellikleri açısından ıslak ve kuru yol koşullarında performansı artırıyor. Bunların haricinde mevsimine uygun lastik kullanmak fren mesafesini kısaltırken viraj emniyetini de artırıyor. Akay sözlerine şöyle devam etti; “Bizimle iletişime geçen ve neden lastik değiştirmeleri gerektiğini sorgulayan sürücülerimize gerekçeleri anlatmadan evvel, kışın sandalet, yazın kürklü bot giyip giymeyeceklerini sorguluyoruz. Yaz mevsiminde kış lastiği ile yola çıkıldığında lastikler aşırı ısınma nedeni ile çabuk yıpranacak ve yol tutuşu da zayıf olacaktır. Ayrıca yakıt tüketimini de artıracağını belirtiyoruz. Tüm bu koşullarla birlikte aracın performansında da olumsuzluk yaşayabileceklerini hatırlatıyoruz”.
Continental Türkiye ayrıca, kış lastiği uygulamasının sona ermesiyle birlikte lastiklerini değiştiren sürücüleri, lastik saklama hizmeti veren bayilerinde lastiklerini, uygun saklama koşullarında ve sigortalı olarak bir sonraki değişim dönemine kadar güvenle saklamak için davet ediyor.
Lastik saklama hizmeti veren bayiler, cüzi bir ücret karşılığında kış lastiklerinizi güvenli bir ortamda sizler için koruyup saklıyor.
Yazın kış lastiği kullanımının sonuçları;
- Çabuk yıpranır: Yaz lastiklerinin dönme direncinin kış lastiklerine oranla daha düşük olması, daha az yakıt ve daha az aşınma anlamına gelir.
- Yakıt tüketimi ve CO2 salınımı artar: Mevsimine uygun lastik kullanmamak yakıt tüketimini arttırır. Yaz lastiklerinin dönme direnci kış lastiklerine oranla daha düşüktür. Bu nedenle yazın, yaz lastikleri daha az yakıt harcar ve daha az aşınır.
- Aracın performansı düşer: Yaz lastiklerinin yüksek performans sağlayabilmesi için diş derinliğinin 3 mm altına düşmemesi gerekir. Hızlı girilen keskin virajlarda, aracın yumuşak lastik yanaklarının etkisi aracı beklenenden fazla yatırarak sürücüleri öngörülmeyen bir direksiyon hareketi refleksine iter. Bu aşırı toparlama hareketi aracın takla atmasına dahi neden olabilir.
- Fren mesafesi uzar ve gürültü seviyesi artar: Kış lastikleri, 7 derecenin üstündeki hava koşullarında daha uzun fren mesafesi sağlar. Kış lastikleri deseni ve kullanılan sırt karışımının özelliğinden dolayı yaz lastiklerine oranla daha fazla ses çıkartır. Özellikle sıcak havalarda ABS ile frenlemede yapılan yaz ve kış lastikleri karşılaştırmasında yaz lastikleri kış lastiklerine göre yüzde 40’lara varan oranlarda daha kısa mesafede durur.
- Kaza yapma riski artar: Doğru havalı lastik, yolla daha geniş bir yüzeyle temas ettiği için, daha güvenlidir. Yanlış lastikle hızlı alınan virajlarda savrulma hatta takla atma riski ortaya çıkar. Kış lastiğinin üretimi sırasında kullanılan doğal kauçuk yüzdesinin fazlalığı kış lastiğini yaz lastiğine oranla daha yumuşak kılmaktadır. Aynı zamanda kış lastiğinden beklenen akselerasyon ve frenleme tepkimeleri kış mevsimi ve kış dönemi yol koşullarına göre daha farklı bir gövde yapısını gerektirmektedir. Dolayısıyla limitlere yakın bir performans ile yaz aylarında kış lastikleri ile yol alan sürücüyü çok tehlikeli deneyimler bekleyecektir.