Tan açıklamasına şu şekilde devam etti:
“Geçici ve yabancı plakalı taşıtlardan alınacak geçiş ücretlerine ilişkin tebliğ, 1 Eylül 2013 tarihi itibariyle yürürlülüğe girecek. Bana göre bu tarih nakliyecilerimiz için bir milattır. Avrupa ile Asya arasında lojistik açısından önemli bir köprü görevi gören Türkiye’nin nakliyecisi, uluslararası taşımalarda her türlü ayak oyunlarına maruz kalıyor ve dolayısıyla da Avrupa’daki rakipleriyle de rekabet şansını kaybediyordu… Bu da haliyle içerde yıkıcı rekabeti tetikliyor, çoğu zaman firmalar maliyetlerinin altında taşıma yapmak zorunda kalıyordu. Konuştuğum kimi nakliyeciler ise; “Vallahi araçları yatırdığım zaman kârdayım. Araçlar çalışıyor, ben ise cepten takviye yapıyorum. Şu yabancı plakalı araçlara bir çözüm bulunsun…” diye feryat ediyordu.
Evet şimdi çözüm bulundu!.. Bir çok Avrupa ülkesinde uygulanan kurallar ve cezai müeyyideler artık Türkiye’de uygulanacak!.. Nakliyecilerimiz, Avrupa’daki rakipleri ile her ne kadar aynı şart ve zeminde olmasa bile artık Türkiye’de eşit şartlarda rekabet edecek. Türkiye’den transit geçecek geçici plakalı yüklü taşıtlardan sınırdan girişte taşıt başına 1200 Euro alınacak. Tebliğ kapsamında hükme bağlanan bir başka hususta; tamir, bakım, onarım, tadilat amacıyla veya geçici ithal kapsamında boş olarak ülkemize giriş yapan ve ihraç yükü alarak dolu çıkış yapan yabancı ülke taşıtları için de 600 Euro ücret alınacak.
Uygun olmayan veya yanlış doldurulan belge ile taşıma yapanlarda 3000 Euro ceza ödeyecek. Öte yandan yabancı plakalı araçların belgesiz veya özel izin almaksızın yapılan taşımalarında da yine 3000 Euro ödenmesini Bakanlığımız yayımladığı tebliğ ile duyurdu. Tekrar ben buradan emeği geçen siyasilerimize, bürokratlarımıza ve sivil toplum kuruluş temsilcilerine teşekkür ediyorum. Alınan bu karar ile kazanan Türkiye, kazanan Türk nakliyecisi oldu.
Hepimizin ortak amacı sektörümüzün bir adım ileriye gitmesidir. Yabancı plakalı araçlara yönelik yapılan bu çalışmayı sevinçle karşılarken, diğer sorunlarımızın da zaman içerisinde çözüme kavuşacağını ümit ediyorum. Sektörde yaşanan şuan için en önemli iki sorunu var. Bunlardan birisi şoför davalarıdır. Bu çok detaylı bir konu olduğundan bir başka yazımda bunu detaylarıyla aktaracağım
Bir diğeri de belgesiz çalışanlardır! Belgesiz çalışan firmalar ile ilgili naçizane bir önerim olacak. Oda Ulaştırma Bakanlığımızın, Maliye Bakanlığı ile bir protokol yapıp, kesilen navlun faturaları üzerinde belge numarasını zorunlu hale getirilmesi yönündedir. Eğer belge numarası zorunlu hale getirilir ise; numara uyuşmazlığı durumunda firma sahibi ciddi cezalara maruz kalacağı için bu sorun da kendiliğinden ortadan kalkacaktır.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |