Dünyanın en büyük 3. otomotiv endüstrisi fuarı olan Automechanika İstanbul Fuarı’nda tüm satış ekibi ile tam kadro yer alan ROTA; ticari araçlar, zirai traktörler, iş makinaları ve özel araçlar için ürettiği komple rot, rot başı, rotil, rot mili, V çeki kol, bugi çeki kolu ve tamir takımı ürünlerini sergiledi.
ROTA fuarda yüzde 60 daha fazla ürün ömrüne sahip güçlendirilmiş V çeki kolunun lansmanı da gerçekleştirildi. Lansman sonrasında V çeki kolu ile ilgili tüm detayları, üretim süreçlerini ve ROTA’nın 2018 yılı hedeflerini NSK Group’un İş Geliştirmeden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Fikret Çelik ile değerlendirme imkanı bulduk. Çelik “Şantiye gibi zor koşullarda kullanılan araçların V çeki kolunda kısa sürede kauçuk deformasyonu oluşması üzerine geliştirdiğimiz ürünümüz Mercedes’in Actros, Axor, Atego, Antos, Arocs modellerine uygun olarak üretildi.” dedi.
“Yüzde 60 Daha Fazla Kullanım Ömrü Elde Ettik”
Şantiye koşullarında çalışan araçların zorlu performans şartlarından dolayı parçalarında kısa sürede bozulmalar meydana geldiğini aktaran Çelik “Satmış olduğumuz ürünlerde yaşananları incelediğimizde V çeki kolu ve bugi çeki içerisinde yer alan molekül diye tabir ettiğimiz parçanın kısa sürede bozulduğunu tespit ettik. Teknik ekibimizle birlikte bunu nasıl iyileştirebileceğimiz üzerinde çalışmalar yaptık ve birtakım bulgular elde ettik. ROTA’nın bu anlamdaki tecrübesi ve kabiliyeti oldukça yüksek.” dedi.
Ürünü geliştirme nedenlerinin müşteri beklentileri ve müşterilerden gelen geri bildirimler olduğunun altını çizen Çelik şöyle devam etti: “Yapılan işlem aslında basit bir yapı. Parçanın yük taşıma kabiliyetini arttırdık. Daha fazla malzeme kullanarak, taşıma yüzeylerini arttırarak ve yapısını da optimize ederek bir çalışma yaptık. Yeni kalıplar yaparak da parçayı üretmek üzere prototip üretimini gerçekleştirdik. Ar-Ge merkezimizde test makinalarımız üzerinde yıpranma testi dediğimiz, OEM tarafından specleri belirlenmiş değerler uygulanarak parçalar üzerine ömürlerini karşılaştırdık. Yine şantiye alanlarında, madenlerde ürünü test ettikten sonra beklediğimiz performansı aldık. Böylece üründeki geliştirmenin birinci etabı tamamlamış olduk. Ardından da seri üretim koşullarında üretim altyapısını oluşturduk. Şu anda üretilmiş parçalar araçlara takıldığında hesaplamalarımıza göre yüzde 60 civarında ilave kullanım ömrü elde ediliyor. Özellikle off-road şartlarda çalışan araçlar için bu performans artışını sağladık.”
“Aracın Kesintisiz Çalışmasına Katkı Sağlıyor”
Ürünün şantiye koşullarında aracın kesintisiz çalışmasına katkı sağladığını söyleyen Çelik “V çeki kolları, ticari araçlarda arka aksı ya da diferansiyeli şaseye bağlayan parçalardır. Diferansiyelin üst noktasından şaseye bağlar. Yoldaki kasislerde belli bir salınma hareketine imkan veren ama diferansiyelin öne ya da arkaya dönmesine izin vermeyen bir bağlantı parçasıdır. Diferansiyel üst noktadan V kollarla alt noktadan da bugi kolu diye tabir ettiğimiz süspansiyon parçaları ile bağlanır. Araç açısından performansı arttıracak bir durum olmamakla beraber ürün kullanım şartlarında yüzde 60 daha uzun ömürle araç üzerinde çalışabilir. Bu da aracın kesintisiz çalışmasına katkı sağlar çünkü bu parçalar arızalandığında servise gitmek ve parçaları sökmek için uzun zaman geçirmek gerekiyor. Dolayısı ile özellikle 24 saat çalışılan şantiye koşullarında zaman tasarrufu elde edilmiş olunuyor.” dedi.
Diğer Markalarda da Kullanılabilecek
Ürünün iç piyasada büyük bir ilgiyle beklendiğini ve şu anda ağırlıklı olarak şantiye ve madenlerde çalışan Mercedes’in Actros, Axor, Atego, Antos, Arocs modellerine uygun olarak üretildiğini söyleyen Çelik şunları ekledi: “ Yeni geliştirilen ürüne ait ROTA numarası 20510163 olup, 9423500805 - 9423500505 – 9423501205 OEM numaralı ürüne karşılık gelmektedir. Uygulama başarılı olduğu takdirde bu geliştirme şantiyelerde çalışan MAN ve diğer marka araçlarda kullanılan v çeki kollarına da uyarlanabilir.”
“2018’in İlk Çeyreğinde Belirlediğimiz Hedeflere Ulaştık”
2018 yılındaki hedeflerinden de bahseden Çelik, yüzde 18-20 arasında bir büyüme hedeflerinin olduğunu söyledi. Çelik: “İddialı bir hedef ama satış ekibimiz uzun zamandır piyasada bütün coğrafyaları dolaşıyorlar. Avrupa, Kuzey Afrika ve Uzak Doğu’da birçok alanda faaliyet gösteriyorlar. Brezilya’da da bir ofisimiz var. Güney Amerika pazarına nüfuz etmek adına çalışmalar yürütüyoruz. Dolayısı ile bu iddialı hedefin gerçekleşeceği yönünde inancımız tam. Çin de dahil olmak üzere 100’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. 2017 sektör açısından stabil geçti ancak 2018’in ilk çeyreğinde belirlediğimiz hedeflere ulaştık ve bundan sonrası için de umutluyuz.”
İki Yeni Ürün Kataloğu
ROTA 200’den fazla yeni ürün eklediği ticari araçlar kataloğunun 14’üncü revizyonunu da ilk kez fuarda iş ortakları ile paylaştı. PDF olarak yayınlanan ticari araçlar kataloğu 41 ticari araç markası için 7200’den fazla OEM referans içeriyor. Ayrıca Yurt İçi Özel Zirai Traktörler ürün kataloğu baskı ve PDF olarak ilk kez fuarda ziyaretçiler ile paylaşıldı.
Özel Etiket Uygulaması
Rota geliştirdiği patentli ve güçlendirilmiş ürünlerde özel etiket uygulamasına geçtiğini de fuarda duyurdu. Özel etiket uygulaması segman kilidi, teflon yataklama ve c tipi adaptör kullanılan ürünler ile birlikte güçlendirilmiş olarak iş ortaklarına sunduğu ürünleri kapsıyor. Ürünler üzerindeki özel uygulamalara dikkat çekmek isteyen ROTA, etiket uygulamasına Mayıs 2018 itibari ile başlıyor. Ayrıca ürünü kullananlar, etiket üzerindeki QR kod ile üründe yapılan geliştirmeye ilişkin dokümana da erişebilecek.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |