GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
İran-Türkmenistan Sınırında Bekleyen Türk Araçlarının Yurda Dönüşü Hakkında
İran-Türkmenistan Sınırında Bekleyen Türk Araçlarının Yurda Dönüşü Hakkında
İkinci El Araç Alım Satımına Vakıfbank Güvencesi
İkinci El Araç Alım Satımına Vakıfbank Güvencesi
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
19 Aralık 2018 Çarşamba - 18:23

'Böyle Giderse Sektörün Yüzde 50’si İflas Tehlikesi Yaşar'

Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, yaşanan ekonomik sıkıntıların nakliyecilik sektöründeki yansımalarını ilk ağızdan dinlemek üzere Doğruer Nakliyat sahibi Yahya Doğruer ile bir araya geldi. Doğruer, yaşanan son ekonomik gelişmelerin, nakliye sektöründe yol açtığı başlıca sorun olarak ithalat ve ihracat arasındaki dengesizlik olduğunu belirtti. Böyle giderse sektördeki firmaların yüzde 50'sinin iflas tehlikesi yaşayabileceği uyarısında bulundu.

 Böyle Giderse Sektörün Yüzde 50’si İflas Tehlikesi Yaşar

1980 yılında kurulan Doğruer Nakliyat, bugün bünyesinde tam 42 tenteli araç bulunan, Almanya, Belçika, Hollanda ve İsveç’e taşımacılık gerçekleştiren büyük bir nakliyat firması. C2 yetki belgesine sahip firmanın, yurt genelinde 5 adet deposu bulunuyor. Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, sektöre ilişkin son gelişmeleri görüşmek üzere Doğruer Nakliyat sahibi Yahya Doğruer ile bir araya geldi. Doğruer, yaşanan son ekonomik gelişmelerin neticesinde pek çok firmanın iflasla yüz yüze geldiğini, Doğruer Nakliyat’ınsa gerçekleştirdiği antrepoculuk faaliyetleri sayesinde nispeten “iyi” bir durumda olduğunu belirtti.

“Çözüm İthalat ve İhraç Dengesinin Düzelmesinde”

Yahya Doğruer, yurtdışı taşımacılığı yapan firmaların yaklaşık %50’lik bir kısmının yurda dönüşte âtıl kaldığını, yurt dışından herhangi bir mal getiremediğini belirtti. Bu durumun devamı hâlinde sektördeki firmaların yarısının batma noktasına gelebileceği uyarısında bulundu. Doğruer Nakliyat’ın nakliyecilik dışında antrepoculuk da yaptığını ve bu sayede kısmi bir rahatlık yaşadıklarına değinen Doğruer, sadece nakliyecilik yapan firmaların ise daha zor ekonomik koşullarla yüz yüze geldiğini vurguladı. Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan’ın, bu şartlarda çözümün nasıl sağlanacağına yönelik sorusuna ise Doğruer, ithalat ve ihracatın dengelenmesinde, döviz kurlarının oturmasında, ekonominin düzelmesinde şeklinde yanıt verdi.

“Tedbir Almak Zorunda Kalabiliriz”

Nuray Pekcan’ın, Doğruer Nakliyat’a girdiği sırada Yahya Doğruer’i şoför çalışanlarıyla sohbet ederken bulduğunu belirterek, “Onlarla patron-işçiden ziyade bir arkadaşlık bağınız var galiba” demesi üzerine sözü Doğruer alıyor: “Şoförlerimizle biz aynı gemideyiz. Biz kazanırsak onlar da kazanacak. Biz kaybedersek onlar da kaybedecek. Bugüne kadar her zaman maaşları zamanında ödedik. Doğruer Nakliyat olarak hiç işçi çıkarmadık. Ancak bu şartlar altında bu daha ne kadar devam edecek bilmiyorum. Sektör bu şekilde gidecek olursa tedbir almak zorunda kalacağız.”

“Şoförlerimizden Beklentimiz Bizim Paralarımızı Kendi Paraları Gibi Harcasın”

“Türkiye’deki şoförlerimiz bilgi olarak, eğitim olarak iyi durumda. Örneğin şoförlerimiz buradan yola çıkıp Almanya’da bir köyü bulabiliyor. Bu bir zekâ, bir yetenek göstergesi. Bunu her ülkenin şoförü yapamaz. Bizler de şoförlerimize maddi olarak tatmin edecek ücretler ödemeye gayret ediyoruz. Şu anda devir tasarruf devri. Ekonomik olarak zor dönemlerden geçiyoruz. Yine de araçlarımızın tamirini, şoförlerimizin harcırahlarını döviz kuru üzerinden ödüyoruz. Onlardan da bizi kollamalarını, parayı dikkatli harcamalarını istiyoruz. Bizim onlara ödediğimiz parayı sanki kendi paralarıymış gibi dikkatli harcasınlar. Bu, hem onların hem de bizim yararımıza.”

“En Büyük Sıkıntı Vizeler”

“Dozvola başına para vermek zorunda kalıyoruz. C Yetki Belgesi için para ödemek zorunda kalıyoruz. Her bir vize için 80 Euro ödemek durumundayız. Yurtdışında pek çok geçiş ücretleri ödüyoruz. Özellikle vize konusunda büyük sıkıntılar yaşıyoruz. Biz nakliyecilik sektörü olarak ekonominin lokomotifiyiz. İhracat ve ithalatın ölçekleri bizden geçiyor. Devletimizden beklentimiz vergiler konusunda işimizi kolaylaştırması.”

 

 
Hava ve Karayolu Taşımacılığında Yeni Genelge
 
Romanya'dan 7.5 MPW Üzeri Araçlara Kısıtlama
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Karakeçili 20 Aralık 2018 Perşembe 08:58

Yahya bey çok haklı konuşuyor

Yorumu oyla      0      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Önümüzdeki Günlerde Süreç Daha Hızlı İşleyecek"
Kapıkule Sınır Kapısı ziyaretimiz sonrasında şoförlerin sesi olmak ve ...
"Ödemelerimizi Alamıyoruz!"
Trakya turumuzda bir diğer durağımız da S.S. Hayrabolu Motorlu Taşıyıcılar ...
'Dünya Döndükçe Bu Meslek Bitmeyecek Ama Sonumuz Hazin Olacak!'
Trakya turumuzda ziyaret ettiğimiz bir diğer kooperatif de S.S. 1 Nolu ...
 
"Sigorta Kooperatifi İçin Çalışmalarımızı Sürdürüyoruz"
Trakya turumuzun bir diğer durağı da bölgenin en büyük taşıyıcı kooperatiflerinden ...
''Bizim Yanlışımız Bu Mesleği Seçmek. Başka da Hiçbir Yanlışımız Yok!''
Sektörün sorunları bitmiyor… Şoförün derdi bitmiyor… Sektörün tüm oyuncularını ...
Soğuk Zincir Lojistiğinde Verimli Taşıma İçin Yeni Standart
Soğuk zincir lojistiğinin önemli markası Schmitz Cargobull ürünlerini ...
 
'Savaşa devam, biz buradayız ve evet hiçbir yere gitmiyoruz!'
Frigorifik araçlarda Schmitz Cargobull’un ürettiği araçlar için pazarı ...
Schmitz Cargobull Türkiye Pazarına ve Müşterisine Güveniyor
Yeni dosyamızda soğuk zincir taşımacılığını ve frigorifik araçları yakın ...
Güvenlikte Benzersiz Konsept: DAF
Kurulduğu günden bu yana sektöre büyük katkılar sunan DAF Trucks, kuruluşunun ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
Kamyon
lkw
dikkat
haberler
bus
fahrer
sondakika
truck
kamyoncu