GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Bayburt Halk Pazarında Maske Dağıtıldı
Bayburt Halk Pazarında Maske Dağıtıldı
Menşe Şahadetnamesi ve Özel Menşe Hakkında
Menşe Şahadetnamesi ve Özel Menşe Hakkında
All Drivers Performing A Transit Of Goods Through Belarus Are Obligated Only Park İn The Specified Areas To Rest, Eat Or Refuel.

All Drivers Performing A Transit Of Goods Through Belarus Are Obligated Only Park İn The Specified Areas To Rest, Eat Or Refuel.

1 2 3 4 5 6
24 Aralık 2018 Pazartesi - 15:52

"Kooperatifçiliğin Misyonunu Sorgular Hâle Geldik"

Kamyonum dergisi, Şanlıurfa'ya giderek, yerelde kurulu kooperatifler, nakliye şirketi sahipleri ve şoförlerle görüşme gerçekleştirdi. Yaşanan sıkıntıları ve beklentileri ilk ağızdan dinledi.

 Kooperatifçiliğin Misyonunu Sorgular Hâle Geldik

Şanlıurfa S.S Fırat Kooperatifi’ne vardığımızda, şehrin yerel kooperatif başkanları, nakliye firması sahipleri ve şoförlerden oluşan kalabalık bir grup karşılıyor bizi. Grubun arasında Siverek Kooperatifi Başkanı Adnan Akçiçek, Şanlıurfa S.S Fırat Kooperatifi Başkanı Ali Mengi ve Eyyüp Nakliyat Sahibi Eyyüp Mengi de bulunuyor. Makam odasına girer girmez, Anadolu insanının sıcaklığını, misafirperverliğini ve cömertliğini bir kez daha hissediyoruz. Kapıdan girer girmez, hemen çay-kahve ikram ediliyor bizlere. Başkan, o eski Anadolu evlerinin meşhur “şah köşesine” benzer bir koltuk koydurmuş odasına. Bizleri de o koltuğa oturtuyorlar. Ortam sıcak ve samimi.

İlk sözü, şehrin önde gelen nakliye firmalarından Eyyüp Nakliyat’ın sahibi Eyyüp Mengi alıyor. Adnan Başkan’in çalışkanlığından bahsediyor bize: “Adnan Başkanım üstün meziyetleri olan, çalışkan bir kooperatifçidir. Yapıcıdır, yıkıcı değildir. Biz bu şehirdeki nakliyeciler olarak daima onunla birlikte hareket ediyoruz. Zaten birlik ve beraberlik olmazsa başarı da olmaz. Şu anda en zayıf olan, iş yapmayan kooperatiflerdir. Neden derseniz, kooperatifler şu anda 2 milyar 650 milyon matrah vergisi ödüyor. Bunu kendi de nakliyeci olan biri olarak söylüyorum. Nakliyeciler gayri resmi olarak, hiçbir vergi vermeksizin çalışıyorlar ve daha çok kazanıyorlar. 50 kişi tek bir nakliye fişiyle taşıma hizmeti gerçekleştiriyor. Şöyle bir örnekle açıklamaya çalışayım: Diyelim ki buradan farklı şehirlere taşımacılık yapacaksınız, tanıdık biri çıkıyor, ‘Ben senin işini yaparım’ deyip nakliye hizmeti veriyor.”

“Parayı Korsan Nakliyeciler Kazanacaksa, Bizim Çabalarımızın Ne Anlamı Kalıyor…”

Eyyüp Mengi sözlerini şöyle sürdürüyor: “Kooperatiflerin bir yaptırım gücüne sahip olması gerekiyor. Bizler nakliye firmaları olarak vergimizi ödeyen, kayıtlı, resmi kuruluşlarız. Eğer korsan firmalar taşımacılık yapacak ve parayı da biz değil, onlar kazanacaksa, bizim çabalarımızın ne anlamı kalıyor? Şanlıurfalı nakliyeciler olarak bizim temel sorununuz, komisyoncuların haksız kazanç sağlaması ve bizlerin mağdur olması. Tüm bu yaşananlara karşın, kooperatifler bizi koruyacak tedbirleri yerine getirmiyor. Böylesi bir ortamda kooperatifçiliğin misyonunu da sorgular hâle geliyoruz.”

O esnada araya, Şanlıurfa S.S Fırat Kooperatifi Başkanı Ali Mengi giriyor: “Bizler çok büyük paralar ödeyerek R1 Yetki Belgesi aldık. Ancak şimdi baktığımızda, hiçbir yetki belgesi almamış kimseler nakliyecilik yapabiliyor. O zaman ister istemez aklımıza şu soru geliyor; ‘Madem bu iş yetkisiz, belgesiz de yapılabiliyordu, biz neden tarlalarımızı, evlerimizi satarak bu belgeleri almak zorunda kaldık?’ “

“Kantar Farkları Sorun Yaratıyor”

Kesilen kantar cezalarından müzdarip bir şoför arkadaşımız şu sözlerle dâhil oluyor sohbetimize: “Kantardan kantara 80 kilo oynadığı oluyor. Hatta diyebilirm ki, Viranşehir ile Şanlıurfa’daki kantarlar arasında bile böyle bir fark söz konusu. Kooperatiflerin bu konuda hakkımızı korumasını bekliyoruz. Henüz 3-4 ay kadar önce İzmir’den Muratçayır’a gelmek üzere yük yükledim. Fabrika tarafından yük ağırlığının 26 buçuk ton olduğu bilgisi verildi. İzmir çıkışındaki Karayolları’nın kantarında ise 10 kilo fazla çıktı. Bunun üzerine 925 TL ceza kesildi bana.”

Takograf Kaynaklı Kesilen Cezalara Çözüm Yolu: Dijital Takip Sistemi

Şoför arkadaşımızın, kantar farklarından kaynaklı mağduriyetini belirtmesi üzerine Siverek Kooperatifi Başkanı Adnan Akçiçek, bir bilgi paylaşıyor bizlerle: “Geçtiğimiz günlerde Karayolu Düzenleme Genel Müdürü Sayın Mahmut Gürses’in de katılım gösterdiği bir toplantı gerçekleştirdik.  Bu toplantıda Sayın Gürses , ‘Dijital Takip Sistemi’nin uygulanmaya başlayacağı yönünde bir bilgi paylaştı bizlerle. 2019’un 6. ayına kadar zemin çalışmaları gerekleştirilecek, sonrasında ise uygulanmaya başlanacak.  Bu sistem uygulanmasıyla, gerek takograf, gerek komisyoncu,  gerekse de kilometre başına uygulanan ton farkından kaynaklanan sorunların önüne geçileceğini umuyoruz. Dijital Takip Sistemi sayede, kesilen cezalar, taşınan yük miktarı, aracın ne zaman, nereye hareket edip, varış noktasına ne zaman geldiği gibi tüm bilgiler dijital ortamda, online olarak takip edilebilecek.”

 “Yapılacak Toplantıyı Çok Önemsiyoruz”

Adnan Başkan şu sözlerle konuşmasını tamamlıyor: “Nuray Hanım, biz bu sorunlarımızı sabaha kadar konuşsak da bitiremeyiz. Bu bakımdan, Kamyonum Dergisi olarak sizlerin öncülüğünde,  18-20 Ocak’ta gerçekleştirilecek olan toplantıyı çok önemsiyoruz.  Neden derseniz, bugün geriye dönüp baktığımızda,  4925 sayılı yasa hazırlanırken, zemine inilmediğini ve nakliyecilik sektöründen hiç kimsenin görüşünün alınmadığını üzülerek görüyoruz. Bu yasa hazırlanırken nakliye sektörünün içinde bulunduğu sıkıntıları kimse dile getirmemiş. Kimseye mikrofon uzatılmamış, görüşü sorulmamış. Umuyoruz ki gerçekleştirilecek bu toplantı ile kamu kurumları ve sektör yetkilileri bir araya gelecek. Sorunlarımızn çözümüne yönelik önemli adımlar atılacak.”

 
VE İTALYA HATTI ARTIK TEK’ELDE!
 
Mercedes-Benz Sivas'ta 'Yıldız Kızlar'la
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
''Türk Nakliyecisi, İhracatçısını Yarı Yolda Bırakmadı''
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, TETNAK Yönetim Kurulu ...
'Nakliyecilik, Bir Malı Bir Noktadan Bir Noktaya Taşımak Değildir'
Alp Özler Nakliye Grubu'nun bu yılki cirosu, yaklaşık 200 milyon Türk ...
'Böyle Giderse Sektörün Yüzde 50’si İflas Tehlikesi Yaşar'
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, yaşanan ekonomik ...
 
"Önümüzdeki Günlerde Süreç Daha Hızlı İşleyecek"
Kapıkule Sınır Kapısı ziyaretimiz sonrasında şoförlerin sesi olmak ve ...
"Ödemelerimizi Alamıyoruz!"
Trakya turumuzda bir diğer durağımız da S.S. Hayrabolu Motorlu Taşıyıcılar ...
'Dünya Döndükçe Bu Meslek Bitmeyecek Ama Sonumuz Hazin Olacak!'
Trakya turumuzda ziyaret ettiğimiz bir diğer kooperatif de S.S. 1 Nolu ...
 
"Sigorta Kooperatifi İçin Çalışmalarımızı Sürdürüyoruz"
Trakya turumuzun bir diğer durağı da bölgenin en büyük taşıyıcı kooperatiflerinden ...
''Bizim Yanlışımız Bu Mesleği Seçmek. Başka da Hiçbir Yanlışımız Yok!''
Sektörün sorunları bitmiyor… Şoförün derdi bitmiyor… Sektörün tüm oyuncularını ...
Soğuk Zincir Lojistiğinde Verimli Taşıma İçin Yeni Standart
Soğuk zincir lojistiğinin önemli markası Schmitz Cargobull ürünlerini ...
 
Nuray PEKCAN
BU DA GEÇER
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
haberler
src
news
şoför
türkiye
lkw
sondakika
dikkat
fahrer