daf,kamyon, banner
Kamyonum 142, dergi
  19 Şubat 2017 Pazar
Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
 
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DİKKAT! TEST SÜRÜŞÜ DOSYA YAKIN PLAN
ŞOFÖRSEM GÜNAHIM NE DİKKAT MEVZUAT HABERLER GÜNDEM BELGE SAYILARI OSD VERİLERİ
       
​DOSYA: MOTOR TEKNOLOJİLERİ
​DOSYA: MOTOR TEKNOLOJİLERİ
 
Bu ay Kamyonum Dergisi sayfalarında ‘Motor Dosyası’na yer veriyoruz. Markaların motor konusundaki son teknolojileri, Euro normları, motor performansları hakkında detayları dosyamızda bulabilirsiniz.
 
6 Şubat 2015 Cuma - 19:33

1892'de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunan dizel motor, günümüze kadar inanılmaz bir evrim geçirdi. 23 Şubat 1893'te patenti alınmış bu süreç diesel çevrimi olarak biliniyor. Motorun mucidi, geniş kömür yataklarına sahip olan Almanya'nın petrole bağımlılığını azaltmak için kömürle çalışan bir motor yapmayı hedefleyerek yola çıkmış. Ancak kömür tozunun yanmasından dolayı ortaya çıkan kül büyük sorunlar doğurmuş. daha sonraları ise motorda farklı yakıtların kullanılması tasarlanmış. Nitekim Rudolf Diesel, motorun sunumunu 1900’deki Dünya Fuarı'nda, yakıt olarak yer fıstığı yağı (Biodizel) kullanarak yapmış.

Diesel motor oksijen içeren bir gazın (genellikle bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede alev alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur. Bu yüzden benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme için bujiye ve yakıt oksijen karışımını oluşturmak için karbüratöre ihtiyaç duyulmaz.

Eski dizel motor sisteminin en önemli parçası hız kontrol ünitesidir; bu ünite yakıtın gelme hızını kontrol ederek motorun hızını sınırlar. Benzin motorlarından farklı olarak dizel motorlarında hava emme sübabı yoktur (burada kastedilen benzinli motorlardaki karbüratörün içindeki kapış diyaframı ve hava emiş kelebeğidir), bu yüzden hız kontrol ünitesi olmazsa motor fazla hızlanır. Eski tip hız kontrol üniteleri motordan bir vites sistemi ile yönlendirilir ve böylece sadece motor hızıyla doğru ilişkili olarak yakıt sağlanırdı.

Modern elektronik kontrollü dizel motorları benzin motorlarındakine benzer bir kontrol mekanizmasını (ECM) Elektronik Kontrol Modülü veya Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) yoluyla uygularlar. Motor "bilgisayarı" ECM/ECU içinde motorun çalışmasıyla ilgili algoritmalar ve kalibrasyon tabloları kaydedilmiştir. ECM/ECU bir sensörden motor hızına dair sinyal alınca gereken bilgi işlemlerini yapar, elektronik ve hidrolik valfler aracılığıyla yakıt miktarını ve yanma zamanlamasını kontrol ederek motor hızını sabit tutar.

Euro Normları
Emisyon değerlerini düşürmek için ise araştırmalar hâlâ devam etmekte. NADI konsepti diye tabir edilen bir uygulama ile emisyon değerleri düşürülürken performans artışı da kayda değer bir şekilde artmaktadır. Bu uygulama ile enjeksiyon açıları düşürülerek küresel ısınmaya etkisi olacak gazların oluşumu bir nebze olsun azaltılmakta.
Mevcut durumda Euro V normları geçerli, 2016 itibariyle Euro VI normları geçerli olacak. Bu normlara uyum çerçevesinde motorlarda yaygın olarak kullanılan SCR (Seçici Katalitik İndirgeme-Selective Catalytic Reduction) Sistemi ile birlikte EGR (Egzoz Gazı Resirkülasyonu) Sistemi de kullanılıyor.

“Motor dışı çözüm” olarak da adlandırılan SCR teknolojisinde, manifolddan çıkan egzoz gazının içine AdBlue (egzoz gazlarını düzenlemek için geliştirilmiş 32,5% su ile karışım halinde bulunan üreden oluşan yakıt) enjekte edilmekte ve ardından katalizatörden geçmektedir. Böylece zararlı gaz ve kurum seviyesinin Euro- 4, Euro–5 normlarını karşılayacak şekilde aşağıya düşmesi sağlanmaktadır.

Bu yöntem benzinin AB ülkelerine kıyasla daha ucuz olması nedeniyle daha çok Amerikan firmaları tarafından kullanılmaktadır. Motor içi çözüm olarak sunulan EGR Teknolojisinde egzoz gazının bir kısmı soğutularak tekrar motora gönderilmekte ve filtre sayesinde 2 kez işlenmekte, böylece emisyonlar istenen seviyeye inmektedir.
EGR’de SCR kadar ilave parça kullanılmaması ve hiçbir katkı maddesine gerek duyulmadan araçların herhangi bir istasyondan alınabilecek dizel yakıtla çalışabilmesi avantajıdır. Ama yakıt sarfiyatını biraz daha arttırdığından daha az tercih edilmektedir. Ayrıca soğutma sisteminin de çok yeterli olmadığı ifade edilmektedir.
 
Kaynaklar:
www.tasitteknolojileri.com
www.ngk.de
www.euractiv.com
www.wikipedia.org
 


Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
​BlueTec Motor Serisi Çevreyi Koruyor
 
Kässbohrer Avrupa'nın En Bilinir Markası
 
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
 
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
DİĞER HABERLER
 
​BlueTec Motor Serisi Çevreyi Koruyor
Mercedes-Benz Türk’ün BlueTec motor serisi çevreci özelliği ile tercih ...
Iveco Motor Teknolojisi!
Iveco mar­kası altında sunulan Daily ailesindeki hafif ticari araçlardan ...
Scania, Motor Teknolojisinde Geniş Yelpazesini Sunuyor
Scania Motorları, egzoz emisyonlarıyla ilgili tüm ulusal ve uluslararası ...
Yanlış akaryakıt kullanımı: facia, ölüm, kayıp!
Akaryakıt pek çok sanayi kolu için önemlidir ancak lojistik sektörünün ...
 
 
“Türkiye Kaplamaya Tedirgin Bakma Aşamasını Çoktan Aştı”
“Uzun yıllardır bizimle çalışan uluslararası nakliye firmaları “frigofrik” ...
Lastik Kaplama Bir Kültür Olarak Kabul Edilmeli
1915 yılında lastiğin üzerinin basit deri parçaları ile kaplanmasıyla ...
“Daha Sık Kontrol Etmekte Fayda Var”
‘Lastik Kaplama Dosyası’ olur da sektör temsilcilerine yer vermemek olur ...
“Isı Kaplamanın En Büyük Düşmanıdır”
“Kaplamada en önemli noktalardan birisi sırt atma riskidir. Kaplanan lastiğin ...
 
 
“Standartlara Uygun Yapıldığı Takdirde Bir Riski Yoktur”
“Pirelli olarak kullanıcılarımızın ihtiyaçları doğrultusunda, lastiklerimiz ...
“Yeni Lastikten Hiç Bir Farkı Yoktur”
Recamic Ürün ve İş Geliştirme müdürü Erken Celiloğlu, “Michelin, karayolu ...
“30 Civarında Firma Bu Sertifikayı Alabildi”
Kamyonum Dergisi olarak “Lastik Kaplama Dosyası” için Brisa, Continental, ...
Yeni Nesil Lastik Kaplama
Abdulkadir Özcan A.Ş grup şirketlerinden olan AKO Lastik Kaplama A.Ş 12 ...
 
 

 
Nuray PEKCAN
 
  KAMYONUM'DA BU AY
  OTOBÜSÜM'DE BU AY
  VİDEOLAR
Uzaktan Kumandalı Volvo

Uzaktan Kumandalı Volvo

ifat, çevre teknolojileri fuarı
  ÇOK OKUNANLAR
Autoshow, fuar
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
 
 
SEKTÖREL EĞİTİM
 
Sedat ŞAHİN
 
 
Savaş Bölgesinde Taşıtım Kaldı!
 
Ragıp Oduncu
 
 
ADR
 
Çağatay AY
 
 
KAYSERİ FACİASI, 24 SAAT SİYASET, KİM SORUMLU?
 
İhsan MEMİŞ
 
 
Yetki Belgesiz Taşımacılık
 
Şerafettin Aras
  ANKET
     
 
Aracınız Hangi Marka?

MAN
RENAULT
ISUZU
MERCEDES-BENZ
IVECO
SCANIA
VOLVO
FORD
DAF
BMC
OTOKAR

Sonuçlar Anket arşivi
 
     
 
 
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene EKle
 
 
•Dünyada Taşımacılık
•Dikkat!
•Test Sürüşü
•Bunları biliyor musunuz?
•Dosya
•Yakın Plan
•Teslimat
•Son Yasal Düzenlemeler
•Şoförsem Günahım Ne
 
 
•Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
•Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
•Özel Tasarım Araçlar
•Modifiye Kamyonlar
•Treyler Galeri
•Üstyapı Galeri
•Otobüslerde Yeni Modeller
•Kamyon Magazin
•Güzeller
 
 
•Yeni Araç Tanıtımları
•Test Sürüşleri - Kamyon
•Test Sürüşleri - Hafif Ticari
•Kamyon Yarışları
•Monster Truck Yarışları
•Kamyon Simülatörleri
•Otobüs Simülatörleri
•Yeni Teknolojiler
•Kamyon Magazin
 
 
•türkiye
•kamyoncu
•truck
•sondakika
•src
•kamyonum
•bus
•Kamyon
• haberler