Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
1 Mart 2012 Perşembe - 12:49

CHP MİLLETVEKİLLERİ K1 BELGESİ KONUSUNDA KAMYONUM'A KONUŞTU

Meclise taşımacılıkta kullanılan K Belgesi fiyatları üzerine bir yasa teklifi sunan İstanbul Milletvekili Ali Özgündüz ve Niğde Milletvekili Doğan Şafak, yasa tasarısı hakkında KAMYONUM Dergisi’ne konuştu.

Taşımacılıkta kullanılan K Belgesi’nin fiyatının kamyoncu esnafı için yüksek olduğunu ve buna çözüm getirilmesi gerektiğini söyleyen Ali Özgündüz; kamyoncu esnafının çok zor koşullarda çalıştığını, bunun üzerine de K Belgesine 15 bin TL gibi fahiş bir ücret ödemenin sektör çalışanları için zor olduğunu belirtti.
‘K BELGESİ FİYATLANDIRMASI ARACIN KASKO BEDELİNİN YÜZDE 1’İNE ENDEKSLENMELİDİR’
Hazırladıkları yasa tasarısında pahalı belge sorunun çözmek için K Belgesi’nin fiyatını taşımacılıkta kullanılan aracın fiyatının yüzde 1ine endeksleyerek fiyat düzenlemesi yapılması yönünde bir teklif sunduklarını dile getiren Özgündüz, bu teklifi daha sonra tüm yetki belgelerine uygulamayı düşündüklerini söyledi.  
Ali Özgündüz sözlerine şu şekilde devam etti: ‘ Kamyoncu esnafı evine ekmek götürebilmek için kar kış demeden çalışıyor. Bunun üzerine de taşımacılık yapabilmek için 15 bin TL gibi bir bedel ödeyerek belge alması gerekiyor. CHP olarak bizim seçim vaadimiz küçük esnafa kolaylık sağlamak ve fırsatlar sunmaktı. Bunun neticesinde Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu konuyu bir grup toplantısında dile getirerek, çözüme kavuşturulmasını istedi. Biz de belge fiyatlarından doğan haksız rekabeti önlemek için bir yasa tasarısı hazırlayarak meclise sunduk. 
Şu yürürlükte olan kanunda belge fiyatlarının düzenlemesini Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yapıyor. Bu durumda kimi zaman keyfi bir fiyat artışıyla karşı karşıya kalabiliyoruz. Belge fiyatlarını kasko bedelinin yüzde 1ine endekslemeyi düşünürken fiyat artışı durumunda doğabilecek olan keyfiyetin de önüne geçmeyi istedik.’
‘K BELGESİ GERÇEK YA DA TÜZEL KİŞİLERE DEĞİL ARACA VERİLMELİ’
Konuyla ilgili birçok esnaf odası ve kamyoncuyla görüşüp, fikir aldıklarını ifade eden Özgündüz,‘Yasada K Belgesi yalnızca gerçek ve tüzel kişilere verilebiliyor, araca verilmiyor. Sizin sunduğunuz yasa tasarısında belge fiyatının aracın kasko bedelinin yüzde 1ine endekslenmesi gerekiyor. Bu durumda şoför araç değiştirmek istediğinde belge fiyatı yeni aracın kasko bedeline göre mi endekslenecek? Belge yenilenmesi gerekecek mi? Bu durum şoförler için problem yatacak mı?’ şeklindeki sorumuza şöyle cevap verdi:
‘Biz belgenin kişiye değil araca verilmesini istiyoruz. Böylelikle araç satıldığında ya da devredildiğinde kullanıcı belgeyi de devredebilecek. Şu anki yasada şoförler K Belgesi’ni yalnızca birinci kuşak akrabalarına devredebiliyor. Yasa tasarısı kabul edildiğinde bu durum da ortadan kalkmış olacaktır.’
‘FİYAT DÜŞÜŞÜYLE DOĞACAK OLAN REKABET ACENTELER YOLUYLA ORTADAN KALDIRILABİLİR’
‘Bu yasa kabul edilmeden önce taşımacılık sektöründe fazla rekabetten doğan problemler yaşanıyor, kamyoncular para kazanamıyordu. K Belgesi fiyatının düzenlenmesi ile kamyon plakası alımına gizli bir sınırlama getirildi. Belge fiyatları düşürülürse taşımacılık sektöründe yine fazla rekabet ortaya çıkmaz mı?’ şeklinde sorumuza ise:
‘ Ben durumun bu şekilde gelişeceğini düşünmüyorum. Taşımacılık sektörü benziniyle, lastik değişimiyle, var olan piyasa koşullarıyla başlı başına pahalı bir sektör. Bizim hazırladığımız yasa tasarısı sadece kamyoncu esnafına kolaylık sağlayacaktır. Rekabet sorunu ise acenteler yardımıyla çözüme kavuşturulabilir. Sadece taşımacılık izni olan acentelerle iş yapılması rekabet sorununa çözüm bulacaktır. Bu konuyu da ulaştırma komisyonunda ayrıca görüşeceğiz.’ şeklinde cevap verdi.
‘K BELGESİ’NDEKİ ARAÇ DEĞİŞTİRME SÜRESİNİN 1 YILA KADAR UZATILMASI İÇİN ÇALIŞMALAR YAPACAĞIZ’
CHP Niğde Milletvekili ve aynı zamanda Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Üyesi Doğan Şafak ise: ‘Şu anda K Belgesi sahibi olan şoförler altı ay içerisinde araç değiştirirlerse belgeyi yeni araçlarında kullanabiliyorlar. Sonrasında araç değişimi yaptıklarında belgeyi yenilemeleri gerekiyor. Bu sürenin de bir yıla çıkarılması için elimizden geleni yapacağız. Konuyu ulaştırma komisyonuna sunarak, çözüm bulmaya çalışacağız.’ dedi.
Doğan Şafak ayrıca Türkiye’de kullanılan benzin fiyatlarının yurtdışına oranla çok daha yüksek olduğunu ve bu yüzden kamyoncu esnafının 10 numara yağ kullanarak hem çevreye hem de aracın motoruna zarar verdiğini söyledi. Hazırlanan yasa tasarısıyla belgelerde yapılacak olan fiyat düşüşüyle kamyoncu maddi açıdan biraz daha rahatlatacağı için 10 numara yağ kullanımın da önüne geçilebileceğini belirtti. Kaçak benzin ve 10 numara yağ satışının denetiminin artırılması için komisyonda ayrıca görüşme gerçekleştireceklerini söyleyen Şafak:
‘TONAJ SORUNUYLA İLGİLİ DE BİR YASA TEKLİFİ HAZIRLAYACAĞIZ’
‘Lojistik, taşıma ve bu sektörün bel kemiğini oluşturan kamyoncu esnafı Türkiye ekonomisinin de temel taşlarını oluşturuyor. Kamyoncuların yalnızca iki günlük kontak kapatması gibi bir durumda aksayacak olan ekonomi düşünülecek olursa, belgeler konusundaki bu yenilemelerin ne kadar gerekli olduğu anlaşılabilir. Biz Cumhuriyet Halk Partisi olarak her zaman kamyoncu esnafının yanındayız. Gerekirse konuyu genel kurula da taşımayı düşünüyoruz. Ayrıca kamyoncu esnafının başlıca sıkıntılarından olan ‘tonaj sorunuyla’ ilgili de bir yasa tasarısı hazırlayıp meclise ve komisyona sunmayı planlıyoruz. ‘ dedi.
‘H1 VE R1 BELGELERİ’NİN KULLANIMINDAN DOĞAN SORUNLARI ULAŞTIRMA KOMİSYONU’NDA GÖRÜŞECEĞİZ’
Dergimizin İzmir seyahatinde nakliye firmalarıyla görüşmemiz esnasında H1 Belgesi’nin R1 Belgesi yerine kullanılmasından kaynaklanan sorunları Şubat sayımızda okuyucularımıza iletmiştik. Konuyu ayrıca Ulaştırma Komisyonu Üyesi olan Doğan Şafak ile de paylaştık. Doğan Şafak, nakliye firmalarının bu sorununu da komisyonda görüşeceklerini ve bir çözüme kavuşturacaklarını belirtti.

 
Elazığlı İsaş Gıda, araç parkındaki Ford Cargo sayısını 20’ye çıkardı
 
Eurasia Moto Bike Expo 2012’de Honda Rüzgarı
YORUMLAR
Toplam 3 yorum var, 3 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 9 Aralık 2013 Pazartesi 00:22

güzel bir atılım fakat sonuç yok.

Yorumu oyla      2      1  
Misafir 16 Nisan 2012 Pazartesi 22:53

bakanlık 5 yıllık k1 veriyor tek araban var sattın 60 gün içinds araç al yoksa belgen iptal sormazlarmı 5 yıllık niye veriyorsun da 60 günde araç alma zorunluğu cıkarıyorsun adalet nerede!!!!!!!!!

Yorumu oyla      3      1  
onderoner.73@hotmail.com 9 Mart 2012 Cuma 22:47

sayın vekilim allah siden razı olsun bizi düşünen birileride çıktı.ben babamdan devir alacagım yetki belgesini bana 25 ton kapasite diyorlar.buda demek oluyor 1 araba daha almam demek biz aç karnımızı duyurmaya çalışırken bunlar bizi diri diri mezara koyuyorlar.allah için bu konuyada özen gösterin kaldırın bu yasayı ne olur

Yorumu oyla      7      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Elazığlı İsaş Gıda, araç parkındaki Ford Cargo sayısını 20’ye çıkardı
Elazığ’ın önde gelen un ve yem fabrikalarından İsaş Gıda Sanayi, Ford ...
İŞTE TL'NİN YENİ SİMGESİ
Merkez Bankası'nın Türk lirasının dünyada bilinirliğinin artırılması amacıyla ...
Otokar’dan iki yeni Sultan teslimatı
Konfor ve ekonominin birarada sunulduğu Sultan otobüslerine olan talep ...
 
BİR BAKIŞTA: MARMARAY PROJESİ
İlk kez Sultan Abdülmecit’in döneminde 1860 yılında gündeme gelen ve ilk ...
Iveco’dan Euro 5 Motorlu Super Daily
Iveco yeni aracı olan Super Daily’yi Beylerbeyi Bosphorus Palace’da gerçekleştirdiği ...
Volkswagen Doğuş Finans’ın sunduğu indirimli faiz oranıyla 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde otomobilsiz kadın kalmayacak
Türkiye’nin taşıt kredisinde uzman tüketici finansmanı şirketi Volkswagen ...
 
İSTANBUL’DAN ODESSA VE POTİ’YE YENİ FERRY-TREN HATTI
BATI-RORO SEFERLERİ DERİNCE’DEN BAŞLIYOR Batı–RoRo adıyla Derince/Odessa/Poti ...
BORÇ VE ALACAK AYNI HAVUZDA TOPLANIYOR MÜKELLEFLERİN VERGİ İADE ÇİLESİ BİTECEK
Gelir İdaresi Başkanlığı'nın yıl sonuna kadar faaliyete geçirmeyi planladığı ...
BAŞKAN KOCAOĞLU’NDAN TERMİK SANTRAL AÇIKLAMASI:
İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI AZİZ KOCAOĞLU: “ALİAĞA’DAKİ TERMİK SANTRAL ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwnewstreylerbusKamyonsondakikatrucksrckamyoncu