GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
İran-Türkmenistan Sınırında Bekleyen Türk Araçlarının Yurda Dönüşü Hakkında
İran-Türkmenistan Sınırında Bekleyen Türk Araçlarının Yurda Dönüşü Hakkında
İkinci El Araç Alım Satımına Vakıfbank Güvencesi
İkinci El Araç Alım Satımına Vakıfbank Güvencesi
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
   
  Nizamettin KARADAĞ [email protected]  
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
30 Ocak 2020 Perşembe

Ülkemizde sivil toplum örgütleri bir türlü gelişemiyor. Var olanlar da sadece boşluğu doldurma adına bulundukları yüksek mevkilerinde vakit geçiriyorlar. Yüz binlerce bakkal, manav, zücaciye, manifatura benzeri esnaf birer birer kapanırken bu ülkede esnaf sanatkârlar konfederasyonu vardı, bir başkanı, altında örgütü vardı. Ona rağmen bu esnaf grubu yok oldu. Ama başkan ve konfederasyon hala duruyor. Bizim sektörümüzün üye olduğu ticaret odaları, şoförler federasyonu, tüm motorlu taşıyıcı kooperatifleri merkez birliğine rağmen sektörümüzün sorunları devasa boyutta çoğaldı. Ve maalesef sürdürülemez hale geldi. Dijital takograf yönetmeliği resmi gazetede yayınlandığı tarihten itibaren altmış gün içerisinde,  yargıya götürülüp itiraz edilmeliydi. Hangi birlik ya da oda ya da federasyon götürdü? Cevap: Hiçbiri. Esnafımızı bu kadar zora sokacak. Ülke çapında kamyoncuyu sokağa dökecek kadar uyumsuz bir mevzuat maalesef kamyoncuyu yönettiğini iddia edenler tarafından kabul gördü.

Bireysel kamyoncu bu mevzuatın yürürlüğe girmesiyle asla çalışamayacağını anlayınca bireysel tepkisini, demokratik yollardan dile getirdi. Devletimiz sıkıntının farkına vardı ve Ulaştırma Bakanlığı Cumhurbaşkanımızın kararnamesiyle altı tane genel müdürlüğü kapattı. Bireysel kamyoncunun bu kazanımı ülkemizin kazanımıdır. Ülkemiz taşımacılığının %96’sını Karayolu üzerinden sağlamaktadır. Bu denli stratejik bir sektör yok edilemez.  Gelinen noktada motorlu taşıyıcı kooperatifleri dolayısıyla bireysel kamyoncu, el ele verip sivil kanallardan örgütlenip problemlerini ve taleplerini doğru kanallardan devlete iletmezse korkarım ki geçici olan problemlerin ertelenmesi kalıcı hale gelecek ve sektör hızla yabancıların kontrolüne geçecektir. 2003 yılından itibaren sektörümüzün sivil yapılanmasına ciddi katkıları olan Sayın Göksev Pamirtaş – Yol Dergisi Grubu ve Sayın Nuray Pekcan – Kamyonum Dergisi Grubu’nun katkıları küçümsenemez. Yol Dergisi Grubu maddi imkânsızlıklarından dolayı yayın hayatına son verdi. Hali hazırda sektörün tek özgür ve bağımsız yayın organı olan Kamyonum Dergisi üzerinden esnafımız sesini her türlü duyurabilmektedir. Bunun daha da kurumsal bir kimliğe büründürülmesi, taşımacı esnafının sesini duyurabildiği kadar haklarının korunacağı bilincini doğuracaktır.

2008 yılının Kasım ayında Nuray Hanım ile birlikte ülke çapında motorlu taşıyıcı kooperatiflerinin katılacağı ulusal çapta bir toplantı planlamıştık. Bu toplantıya üst düzey Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri katılım sağlamıştı.  Maalesef çeşitli çevrelerin kamyoncunun haklı taleplerinin duyurulmaması istekleri ağır bastı, kooperatiflerin ilgisizliği yüzünden bu toplantı gerçekleşemedi. Eğer gerçekleşseydi, Dijital takograf ve benzeri mevzuatlar da doğru taleplerimiz iletilseydi tedbir alınabilirdi.

Artık devletimizle sadece tabelasıyla var olan sivil toplum örgütlerinin gerçekten sektörü temsil edemediğini, sektörün haklı taleplerini dile getirmediğini, sektörün içerisinde kabul edilebilir sondajlar yapmadığı, popülist bir anlayışla sektörü yönetmeye çalıştıklarını anlamıştır. Bundan böyle yeni mevzuat çalışmalarında sektörün bağımsız ve gerçekçi sesi olan Kamyonum Dergisi gibi yayın organlarının bilgilendirilme safhalarında dahil edilmesini, en azından sektörün gerçek talep ve sorunlarının ortaya çıkması bağlamında kaçınılmaz olduğu bilinmelidir.

Devlet sektör el ele Kamyonum Dergisi Grubunun da katkılarıyla en kısa sürede Ankara’da ulusal çapta motorlu taşıyıcı kooperatiflerinin katılımı ile bir toplantı gerçekleşmelidir. Bu toplantıda kronikleşmiş problemlerimiz ve geleceğe yönelik taleplerimiz, devlet yetkilileri huzurunda tartışılmalıdır. Ülkemiz ulusal menfaatleri ve sektörümüzün varlığını idame ettireceği bir plan çerçevesinde sonuca bağlanmalıdır.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Alaattin Çitil
30 Ocak 2020 Perşembe 23:53
Nizamettin KARADAĞ söylediklerinde sonuna kadar haklı. Bireysel kamyoncu’ya ve kooperatiflere ne şoförler federasyonu nede merkez birliği hiç bir zaman sahip çıkmamıştır. Nizamettin KARADAĞ başkanlığında ve Yol dergisininde çabalarıyla kopder diye bir dernek kurduk ve o dernekle çok şeyleri başardık. Bu konuda Nizamettin KARADAĞ Yol dergisi Göksev Pamirtaş, Mustafa Pamirtaş, Ali Dayıoğlu ve Yönetim kurulu üyeleri arkadaşlarımızın hakları inkar edilemez. Tüm camiaya Saygılarımla
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
src
sondakika
kamyoncu
dikkat
truck
lkw
şoför
treyler
news