"Karayolculuk Geleneği"
Bakan Turhan, Karayolları Genel Müdürlüğünde "69. Karayolları Bölge Müdürleri Toplantısı"nın açılışında yaptığı konuşmada, her yıl gerçekleştirilen bu toplantıların kurumun yol haritasının belirlendiği bir "karayolculuk geleneği" olduğunu söyledi.
Turhan, Türkiye'nin uluslararası alanda siyasi, ekonomik ve sosyokültürel yönden avantajlarını kullanıp rekabet güçlerini artırabilmesi ve küreselleşme sürecine katkı sağlayabilen ülke olması için uygun stratejiler oluşturulması gerektiğini vurguladı.
"Karayolları Genel Müdürlüğü Medeniyet Yolunu Açtı"
Turhan, uzak ile yakın arasındaki sınırların kalktığı, küresel etkileşimin sürekli arttığı bu dönemde ulaşımın daha da önem kazandığına dikkati çekerek, "Bizlere medeniyet yolunu açan, dünya ile entegre olmamızı, ulaşım ve erişimde söz sahibi olmamızı sağlayan, bizatihi karayolu ulaşımı ve kelimenin tam anlamıyla da Karayolları Genel Müdürlüğümüzdür." diye konuştu.
16 Yıl İçinde 20 Bin 541 Kilometre Yol
"16 yıl içinde 20 bin 541 kilometre yol yaparak bölünmüş yol ağımızı 26 bin 642 kilometreye ulaştırdık ve 77 ilimizin birbiriyle bağlantısını sağladık. Sadece 2018'de 185 kilometresi otoyol olmak üzere 625 kilometre bölünmüş yol yaptık. Şehirlerimizin tamamına yakınını bölünmüş yollarla birbirine bağladık. Yol ağımızın yüzde 39'unu, ana akslarımızın tamamına yakınını bölünmüş yol haline getirdik. Buna bağlı olarak seyir hızımız 2 katına çıktı, seyahat süreleri yarı yarıya kısaldı. Artık trafiğin yüzde 81'i bölünmüş yollarda seyrediyor. Bu sayede 17 milyar 771 milyon lira yıllık yakıt-zaman tasarrufunun yanında, emisyon salımında da yıllık 3 milyon 294 bin ton azalma sağlamış olduk."
"Yolların yüzde 37'si BSK'li oldu"
Trafik güvenliği ve konforlu seyahat için önem taşıyan iyileştirme çalışmaları kapsamında yolların fiziki standardını yükselttiklerini vurgulayan Turhan, bugün yolların yüzde 37'sine tekabül eden 25 bin 215 kilometresinin BSK'li olduğunu aktardı.
Turhan, sınır kapıları, limanlar, demiryolları ve havalimanlarıyla bağlantıları sağlayacak doğu-batı koridorlarının yüzde 90'ını, kuzey-güney koridorlarının da yüzde 86'lık bölümünü tamamladıklarını belirterek, başlattıkları otoyol seferberliği çerçevesinde otoyol uzunluğunu 2 bin 842 kilometreye çıkardıklarını söyledi.
Yap-işlet-devret (YİD) yöntemiyle hayata geçirdikleri projelerdeki başarıların, bundan sonraki projelerde de yatırımcılara güven verdiğini ve talebi artırdığını anlatan Turhan, ülkenin zor arazi şartlarını tüneller, köprüler ve viyadüklerle aşarak yollarını kısalttıklarını, konforlu, güvenli ve ekonomik trafik akışı sağladıklarını bildirdi.
Turhan, "2 yıl önce açılan Avrasya Tüneli sayesinde bir senelik zaman diliminde 23 milyon saat zaman tasarrufu, 30 bin ton yakıt tasarrufu, CO2 emisyonunda da 18 bin ton azalma sağladık." ifadelerini kullandı.
Sürdürülebilir kalkınma için yapılan projelerde, doğanın korunmasına da hassasiyet gösterdiklerini vurgulayan Turhan, 12 milyonu geçen yıl olmak üzere 16 yılda 62 milyon ağaç diktiklerini aktardı.
"Azalma Sağlamak Başarı Ancak Yetinmeyeceğiz"
Yapılan çalışmalar sonucu yollardaki hareketlilik 2,5 kat artmasına rağmen trafik kazalarında "100 milyon taşıt çarpı kilometre başına düşen kaza yerinde can kaybı”nın 5,72'den 1,79'a gerilediği bilgisini veren Turhan, "Trafikteki yüksek artışa rağmen son 10 yılda kaza yerinde gerçekleşen ölüm sayısı yüzde 69 azaldı ancak azalma sağlamak bir başarı olsa da kesinlikle yetinebileceğimiz bir şey değil." dedi.
Turhan, otoyolların kamu-özel ortaklığı yönetimiyle yapımına hız verilmesi, kuzey-güney koridorlarının tamamlanması, yol güvenliği ve konforu için BSK'nın yaygınlaştırılması, denetimlerin artırılması, ölümlü kazaların azaltılması, tehlikeli mal taşımacılığının uluslararası normlarda yapılmasının belli başlı hedefleri olduğunu dile getirdi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |