KPMG Türkiye Otomotiv Sektör Lideri Ergün Kış yönetiminde KPMG Türkiye tarafından hazırlanan, Türkiye otomotiv sektörünün 5 yıl sonrasına ışık tutan “KPMG Türkiye 2013 Otomotiv Yöneticileri Araştırması”nı açıkladı. Araştırma, Türkiye otomotiv sektöründeki yöneticilerin beklentilerini ve görüşlerini yansıtarak, sektörün 2017 yılına yönelik yol haritasını çiziyor.
Araştırma, KPMG Türkiye yönetiminde Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) ile bu derneklerin üyelerinin destekleriyle gerçekleştirildi.
Türkiye otomotiv pazarında 5 yılda %20’nin üzerinde büyüme bekleniyor
Ergün Kış, bağımsız bir bakış açısı ile Türkiye otomotiv sektörüne bakmak istediklerini belirterek, “Bu çalışma ile önümüzdeki 5 yılın Türkiye otomotiv pazarı için neler getireceğini ve yaratacağı fırsatları ortaya koymaya çalıştık” dedi. Ergün Kış, geçtiğimiz 10 yılda Türkiye otomotiv sektörünün dikkat çekici bir büyüme sergilediğini söyleyerek, 2003 yılında Türkiye’de 1000 kişiye düşen araç sayısı 95 iken son 10 yılda bu değerin 151’e ulaştığına dikkat çekti. Ergün Kış, bu rakamın Avrupa’ya göre oldukça düşük değerde seyrettiği göz önünde bulundurulursa otomotiv pazarının önümüzdeki yıllarda daha da büyüme eğilimi içerisinde olacağını belirtmenin doğru olacağını ifade etti. Bununla birlikte Türkiye’de demografik yapının değiştiğine vurgu yapan Ergün Kış şunları söyledi: “İstatistiklere göre Türkiye’de 25 yaş altı nüfusun yüzde 43’lük bir dilimi kapsadığı düşünülürse, önümüzdeki 5 yıl içinde 6 milyon kişinin ekonominin içinde önemli rol alan 25 yaş üzeri gruba eklenmesi bekleniyor. Bu da Türkiye’nin Avrupa’nın en yüksek tüketim potansiyeline sahip ülkelerinden biri olabileceğinin göstergesi. Otomotiv Yöneticileri Araştırması’na göre, Türkiye’deki otomotiv sektöründe önümüzdeki 5 yıl içinde yüzde 20’nin üzerinde büyüme bekleniyor. 2011 yılında 910 bin olan pazar büyüklüğünün ise 1 milyon 100 binin üzerine çıkması tahmin ediliyor.”
Türkiye’de otomotiv satış vergilerinin yeniden düzenlenmesi gündemde olacak
Otomotiv sektörünün hem Türkiye’de hem küresel ölçekte önemli belirsizlikler ile karşı karşıya olduğunu ifade eden Ergün Kış, KPMG Türkiye 2013 Otomotiv Yöneticileri Araştırması’nda önümüzdeki beş yıllık dönemde öncelikli olacak konular arasında otomotiv satış vergilerinin yeniden düzenlenmesinin başı çektiğini, Avrupa krizinin etkilerinin ve aşırı fiyat rekabetinin ise diğer öne çıkan konular olduğunu belirtti. Araştırmaya göre, otomotiv yöneticileri sektör üzerindeki ÖTV, KDV gibi vergi yüklerinin bir dengeye oturtulması ve hatta azaltılmasının, sektörün gelişimi için kritik olduğunu düşünüyor. OECD tarafından açıklanan 2012 tüketim vergi trendleri incelendiğinde Türkiye’nin Danimarka ve Finlandiya’dan sonra dünyada binek otomobil satış ve tescillerinde uygulanan en yüksek toplam vergi oranlarında üçüncü sırada yer aldığı görülüyor. Oysa Danimarka’da kişi başına milli gelir yaklaşık 60 bin ABD doları, Finlandiya’da yaklaşık 50 bin ABD doları iken, Türkiye’de 10 bin 444 ABD doları seviyesinde.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |