Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
4 Mart 2013 Pazartesi - 11:26

ÇOK AMAÇLI BİR TEK HACİMLİ

Logan, Sandero ve Duster’dan sonra Dacia ürün gamına yepyeni bir oyuncu; Dacia, Lodgy ile MPV segmentine iddialı bir giriş yapıyor.

DACIA LODGY: ULAŞILABİLİR FİYATA

ÇOK AMAÇLI BİR TEK HACİMLİ

 ·         Logan, Sandero ve Duster’dan sonra Dacia ürün gamına yepyeni bir oyuncu; Dacia, Lodgy ile MPV segmentine iddialı bir giriş yapıyor.

 

·         Dacia Lodgy ile sıfır km bir MPV sahibi olmak çok daha kolay. Lodgy, ikinci el MPV müşterisi ailelere yepyeni, çok yönlü ve uygun fiyatlı bir araca geçiş yapma imkanı sunuyor.

 

·         Lodgy 5 ve 7 kişilik iki versiyon ile pazara sunuluyor. Sıradışı cömert boyutlar ve modülerlik sunan Lodgy, geniş bagaj hacmi ile sınıfının en iyisi. Dacia’nın yepyeni tek hacimlisi pratik ve kullanışlı bir düzene sahip ve 2,617dm3’e kadar taşıma kapasitesine sahip bir bagaj hacmi sunuyor.

 

·         Lodgy ile birlikte, Dacia ürün gamında daha önce yer almayan teknolojik ekipmanlar sunuluyor. Bu ekipmanlardan bazıları; ön panele entegre edilmiş olan dokunmatik yedi inçlik ekrana sahip MEDIA NAV multimedya/navigasyon sistemi ve arka park sensörleri. USB ve bluetooth Dacia ürün gamında ilk kez standart olarak yer alıyor.

 

·          Lodgy güvenlik donanımları ile de fark yaratıyor. ABS, ESP, sürücü ve ön yolcu hava yastıkları standart olarak sunuluyor.

 

 

·         Lodgy, tek motorla satışa sunuluyor: 1.5 dCi 90bg.

 

·         Dizel motor Dacia’nın eco² imzası ile uyumlu olup, son derece düşük yakıt tüketimine ve CO2 emisyonlarına sahip. 4.2 litre/100km (109g CO2/km)

 

·          Sandero Stepway ve Dokker Stepway’den sonra Stepway versiyonu Lodgy’de de yer buluyor. Lodgy Stepway, Dokker Stepway’de olduğu gibi Dacia tarafından tasarlanıp fabrikada üretilen, Türk tedarikçiler tarafından parçaların üretimi ve montajı gerçekleştirilen dünyadaki tek örnek. Sadece Türk müşterisi için üretilecek olan Lodgy Stepway yakın zamanda satışa sunulacak.

 

·         Uluslararası yönü ile paralel olarak Lodgy, kısa bir süre önce hizmete giren dünyanın ilk sıfır karbon ve sıfır atıklı otomobil fabrikası olan Tanger tesislerinde üretiliyor.

 

·         Lodgy, 36.990 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

 

 

Güvenli ve sağlam bir tasarım

Lodgy, çekici iç mekanı ve modern ekipmanları ve  güçlü performansıyla markanın bütün kuvvetli yönlerini sergileyecek olan yeni nesil Dacia araçlarının müjdecisi. 4.50 metrelik uzunluğu ve 1.75 metrelik genişliği ile B-segmenti MPV’si fiyatına sunulan bir C-segmenti MPV’si olarak göze çarpıyor.

Tasarım ekibi, Dacia’nın iki önemli özelliği olan kalite ve sağlamlığı ön plana çıkarmak üzere en küçük detaylara bile büyük önem gösterdi. Aracın kabini Dacia müşterilerinin markadan beklediği bütün temel özellikleri bünyesinde barındırıyor. Ön panel ise daha da çekici olan yeni, işlevsel ve daha modern bir tasarıma sahip. Kalite vurgusu ise modern ekipman düzeyleri için statü artırıcı malzemelerin kullanılmasıyla daha da yükseltildi. Lodgy’nin gösterge tablosunda krom detaylar ön plana çıkıyor. Standart sunulan elektrikli ön ve arka camlara ait düğmeler de pratiklik ve kullanım kolaylığı açısından kapılarda yer alıyor

 

Beş veya yedi yolcu için sıradışı bir genişlik ve modülerlik

Lodgy beş veya yedi koltuklu olarak satışa sunuluyor. Yedi koltuklu versiyonunda çıkarılabilir bir üçüncü koltuk sırası bulunuyor. Bu koltukta sınıfının en iyisi diz ve baş üstü mesafesi (144 mm / 866 mm) sayesinde iki yetişkin rahatlıkla seyahat edebiliyor..

Lodgy, hem aile kullanımı hem de yük taşıma kapasitesi göz önünde bulundurularak tasarlandı. Aracın bagajı sınıfının en iyileri arasında yer alıyor. Lodgy, beş koltuklu şekilde 827dm3 bagaj hacmi sunuyor. Söz konusu hacim, arka koltuk sırası çıkarıldığında 2,617dm3 ‘e çıkıyor.

Yedi koltuklu versiyonun bagaj hacmi, tüm koltuklar takılı haldeyken 207dm3 , en arka koltuk sırası katlandığında ise 634dm3 oluyor. Lodgy’nin ferah iç mekanı, ekipman düzeyine bağlı olarak 20.5 ila 30 litre arasında saklama bölmeleri sunuyor. Pratik ve kolay erişilebilir saklama çözümleri (toplamda 12), kapılardaki kutular ve ön panel üstündeki boşlukla  kolaylık sağlıyor.

 

Dacia modellerinde ilk kez sunulan teknolojik ekipmanlar

 

MEDIA NAV multimedya sistemi; Dacia, Sandero’dan sonra Lodgy ile de multimedya sistemi sunuyor. MEDIA NAV. Ön panele entegre edilmiş olan MEDIA NAV sisteminde bir yedi inçlik (18 cm) dokunmatik ekran bulunuyor. Basit ve kolay kullanımlı olan bu sistemde bir radyo, Bluetooth® eller serbest bağlantısı, audio akışı, ön tarafa takılı jak(priz) ve USB bağlantısı ile navigasyon yer alıyor.

Arka park sensörleri, Lodgy’de, MPV kullanımına kusursuz bir şekilde adapte edilen arka park sensörleri  bulunuyor. Arka tamponda yer alan sensörler, sürücüye kendi araçları ile başka herhangi bir engel arasındaki mesafeyi sesli olarak bildiriyor. Bu işlev, geri vitese takıldığında devreye giriyor.

 

Daha fazla konfor

Optimum termal konfor ve kabin içerisindeki sıcaklığın daha iyi kontrol edilmesi amacıyla Lodgy’nin güçlü fanı/ısıtıcı ünitesi havayı her koltuk sırasına iletiyor.

Seyahat keyfine katkıda bulunan bir başka özellik de kabin içi düşük ses seviyesi. Renault Grubu mühendisleri Lodgy’de motor ve rüzgar gürültüsünü en aza indirmek için çalıştı. Motor bölmesindeki yalıtım malzemesinin miktarı, diğer Dacia modellerine göre yüzde 30 artırıldı. Rüzgar gürültüsü, özellikle kapıları etrafındaki ekler, köpük ve contalar sayesinde daha da azaltıldı.

 

Düşük yakıt tüketimi ve performanslı  motor

Lodgy, 90 bg dizel 1.5 dCi motor ile satışa sunuluyor. Dizel motor Dacia’nın eco² imzası ile uyumlu olup, son derece düşük yakıt tüketimine ve CO2 emisyonlarına sahip.

1.5 dCi 90bg

Güvenilirliği, performansı ve çevreye saygılı özelliği ile bilinen 1.5 dCi 90 bg motor, 200 Nm’lik tork değeri ile en düşük motor devirlerinde bile özellikle iyi tepki veriyor. Bu versiyonun ortalama yakıt tüketimi segmentindeki en düşük değerler arasında: 4.2 litre/100km (109g CO2/km).  90 bg motor beş ileri vites kutusu  ile birlikte pazara sunuluyor. Söz konusu versiyonun avantajlı ekolojik ayak izi Dacia eco² imzası ile uyumlu olduğunu gösteriyor.

 

Satın alırken de  kullanırken de ekonomik

Her Dacia modelinde olduğu gibi Lodgy’nin bakımı da kullanım masrafları da uzun yağ değişim aralıkları, fren balatası ve lastik değişim aralıkları sayesinde düşük. Hava filtresi ve yakıt filtresi her 20.000 km’de değiştiriliyor. Lodgy 3 yıl veya 100.000 kilometre garanti ile satışa sunuluyor..

 

Üstün dayanıklılık ve güvenlik performansı

Farklı hava koşullarında gerçekleştirilen zorlu dayanıklılık testleri sayesinde 1.9 milyon kilometrelik mesafe herhangi bir aksama olmadan dinamik performans ve güvenilirlik ile kat ediliyor.

Aktif güvenlik

Lodgy’de Bosch 8.1 ABS + elektronik fren gücü dağıtımı ve acil fren yardımı bulunuyor. Frenleme performansı, çapları 259 mm’den 280 mm’ye çıkarılan daha büyük havalandırmalı ön diskler sayesinde daha da artırıldı. Son olarak ABS ve ESP tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor.

Pasif güvenlik

Konu pasif güvenlik olunca Lodgy’de sürücü ve ön yolcu hava yastıkları standart olarak sunuluyor. Lodgy’de ilk kez  ikinci sıra koltuğunda üç noktalı Isofix bağlantısı kullanılıyor.

 

Tanger - Fas’ta  üretim

Lodgy, Fas’ta yepyeni fabrikada üretiliyor. Aracın Dacia ve Renault logolu versiyonları için bütün Avrupa ve Akdeniz bölgesine tedarik de buradan sağlanıyor. Tesisin yıllık üretim kapasitesi şu anda 170 bin araç olup, yakında yılda 400 bin araca çıkacak. Tanger dünyanın ilk sıfır karbonlu ve sıfır atıklı otomobil fabrikası olarak göze çarpıyor. Fabrikanın CO2 emisyonları yüzde 98’lik tasarrufa denk geliyor; bu da yılda 135 bin ton CO2 anlamına geliyor. Bu, enerji tüketiminin optimizasyonu ve yenilenebilir enerjilerin kullanılmasıyla mümkün oldu. Söz konusu yeni Renault-Nissan tesisine 1 milyar euroluk yatırım yapıldı.

 

Dacia ve motorsporları

Dacia'nın otomobillere yaklaşımı, dostluk ve heyecan gibi değerleri aktaran son derece popüler bir marka olmasını sağladı. Motorsporlarına dahil olması da rekabeti farklı bir ortama taşıdı. Fransa’daki Trophée Andros buz  şampiyonası ve Aïcha des Gazelles Ralllisi bu tanıma çok iyi uyuyor.

2012 Ocak ayı sonunda Dacia'nın Trophée Andros’daki üçüncü yılında marka, ilk motorsporları unvanını elde etti ve eski F1 pilotu Alain Prost ile takım arkadaşları Evens Stievenart ve Nicolas Prost’un kusursuz performansına şahit oldu. Alain Prost'un üçüncü Trophée Andros ünvanı Dacia Lodgy Glace’ın buz yarışında ödül kazanan ilk MPV olmasını sağladı.

 

 

 
TNT Ekspres, filosunu genişletiyor
 
4 tekerden üstün konfor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TNT Ekspres, filosunu genişletiyor
Türkiye’nin ilk Türk ticari plakalı elektrikli araçlarını 2011’de filosuna ...
Emirates Uçuş Ağını Genişletiyor
Dünyanın hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden biri olan Emirates, uçuş ...
Subaru ve Yokohama’da Atama
Bayraktar Grubuna bağlı Subaru ve Yokohama markalarının Türkiye distribütörü ...
 
Gaziantepli Umutcan Lojistik Ford Cargo 1846T Çekici Kullanacak
Kamyon pazarında 53 yıllık tecrübeye sahip Ford Otosan tarafından, satışa ...
“Türk Tasarımı” Cenevre’de
Dünyada ilk kez görücüye çıkacak araçların sergileneceği Cenevre Otomobil ...
Otomobilsiz Kadın Kalmasın
Otomotiv finansmanının öncü şirketlerinden Volkswagen Doğuş Finans (vdf), ...
 
Shell’in Çevreci Tesislerine İki Ödül
Shell & Turcas Antalya Terminali ve Çekisan Antalya Terminali, Türkiye ...
Pirelli Yeni P Zero Nero GT’yi Pazara Sunuyor
Pirelli, İzmit fabrikasında ürettiği yeni premium ultra yüksek performans ...
Türkiye-Lübnan KUKK Toplantısı Ankara’da Yapıldı
Türkiye ile Lübnan arasındaki karayolu taşımacılığındaki sorunları gidermek ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newsdikkatsondakikaKamyonşoförlkwkamyonumfahrer haberler