Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
11 Haziran 2024 Salı - 10:18

2024’ün İlk 5 Ayında Yurtiçi Nakliye Pazarı %17 Daraldı

Avrupa’nın en büyük karayolu nakliyesi hacmine sahip Türkiye’de, her gün 380 bin civarında 16 ton ve yukarısı tonaja sahip Kamyon/Tır yük alıyor. Sektörün nabzını tutan Tırport Insights’ın verilerine göre, karayolu nakliyesi hacmi 2024 yılının ilk 5 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre %17 civarında daraldı ve günlük 450 bin FTL civarında olan yük taşıma trafiği 380 binlere geriledi.

2024’ün İlk 5 Ayında Yurtiçi Nakliye Pazarı %17 Daraldı

Günlük ortalama navlun cirosu, 150 milyon dolar olarak gerçekleşiyor. Ülkemizde yurt içi nakliyede Pazartesi ve Salı günleri hacim 500 bin kamyona kadar çıkarken, Cumartesi-Pazar hacim 50 bin kamyona kadar iniyor.   

 

Bu yılın ilk 5 ayında, yurtiçi nakliye pazarı daraldı

 

Ülkemizde 2024 yılı Haziran başı itibariyle günde ortalama 380 bin kamyon FTL (tam kamyon) yük alıyor. Bunların yaklaşık 100 bini kısa mesafe milk-run benzeri düzenli hat yükleri (liman-fabrika gibi) yapıyor.

Ülkemiz karayolu nakliye trafiğinin bu yılın ilk 5 ayında, 2023 yılı aynı dönemine göre %17 civarında daralmış olduğunun altını çizen Tırport kurucu ortağı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: “Bu yılın ilk 5 ayında enflasyon ve maliyetler %30’ların üzerinde reel olarak artarken, navlun sadece %10 seviyesinde arttı. Bu durum, nakliye trafiğinde ilk 5 ayda yaklaşık %17 daralmaya neden oldu. Daralmanın iki önemli sebebi bulunuyor. Birincisi, üretimde hissedilir bir düşüş gözleniyor. İhracat bazlı üretimdeki düşüş, otomotiv gibi ithalata bağlı bazı kalemlerde %30’un üzerinde. Bir kısmı, üretime aynı hacimde devam etse de (gıda başta olmak üzere) ürünü piyasaya sunmadan önce imkanları çerçevesinde 2-3 ay depolamayı tercih ediyor. Zira, yüksek enflasyon nedeniyle fiyat artışı beklentisi stoklamayı arttırıyor. Zeytinyağı, un, şeker, kuru bakliyat gibi ürünlerde bunu görmek mümkün. İkincisi ise, yoldaki kamyonların 1/3’ü yük almadan boş dönmek zorunda kalıyor. Yüksek mazot fiyatları ve düşük navlun, bireysel kamyon sahibini mutlaka dönüş yükü alarak dönmeye zorluyor, 3-4 gün daha bekliyor ve boş dönmek istemiyor.” dedi.  

 

Bir kamyon ayda ortalama 8,5 sefer yapıyor, 250 bin TL fatura kesiyor

 

Türkiye’de e-ticaretten daha büyük bir paranın nakliye sektöründe döndüğünü anlatan Dr. Akın Arslan, bir kamyonun ayda ortalama 8,5 sefer yaparak ortalama 250 bin TL fatura kesildiğini belirtti.

Ülkemizdeki kamyonların %85’nin şahıslara ait olduğunu kaydeden Dr. Akın Arslan, konuşmasına şöyle devam etti:

“Türkiye’de 400 bine yakın bireysel kamyon sahibi var ve ortalama aylık 200-250 bin TL arası fatura kesiyorlar. Günde 150 milyon dolar bu işin sadece navlun tarafını oluşturuyor. Bunun haricinde, yılda 40 bini üzerinde çekici/kamyon, 10 binin üzerinde yarı römork satılıyor. İkinci elde 250 binin üzerinde kamyon el değiştiriyor. Sıfır satış rakamının 6 katından fazla ikinci el de trafik bulunuyor. Aslında, kamyon sahipleri, KOBİ kategorisinde ilk %1’lik dilimde yer alıyor. Ancak bu kitleyi, bankalar görmüyor, fintech’ler görmüyor, devlet görmüyor, faktoring firmaları görmüyor. Bireysel kamyon sahiplerine, lastikçiler, servisler, kamyon markaları da yeterince sahip çıkmıyor. Oysaki dev bir ticaret var içeride. Son dönemlerde, bazı nakliye sitelerinde, batan küçük nakliyeciler ile zor durumda kalan bireysel kamyon sahipleri görüntüleri artmaya başladı. Kamyonlar, kamyoncuların ekmek teknesidir ve bu nedenle bireysel kamyon sahiplerinin zarar görmemesi için gerekli tedbirlerin alınması önemlidir.” diye konuştu.

 
Trafiğe Kaydı Yapılan Taşıt Sayısı Kamyonda Yüzde 20,5 Azaldı
 
TIR Sürücülerinin Vize Sorunu Birleşmiş Milletler'de Görüşüldü
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
NGL, Tüm Avrupa’ya Parsiyel Taşımacılık Hizmeti ile Fark Yaratıyor
Türkiye’nin önde gelen lojistik şirketlerinden Norther Global Lojistik ...
Arkas Line Kızıldeniz Seferlerine Başlıyor
Arkas Line, yeni pazarlara açılma hedefi doğrultusunda yeni bir coğrafyayı ...
"Lojistik Sektörünün Güçlü Potansiyeli İyi Değerlendirilmeli"
İş ortaklarına yenilikçi ve kişiselleştirilmiş çözümler sunan Akca Lojistik, ...
 
"Navlun Piyasası Bölgesel Risklerden Etkilenmeye Devam Ediyor"
Kızıldeniz’de devam eden savaştan dolayı Süveyş Kanalı yerine Ümit Burnu'na ...
"Lojistik Sektörü, Yeşil Mutabakat'ın Hedeflerini Gerçekleştirmede Kilit Bir Role Sahip"
Uçtan uca katma değerli lojistik hizmetleriyle 35 yıldır ulusal ve uluslararası ...
Omsan Logistics, Yeşil Taşımacılık Yolculuğunda Önemli Bir Adım Daha Attı
OYAK Grubu Şirketlerinden Omsan Logistics, lojistik sektörünün ana gündem ...
 
Dijital Dönüşümü Gerçekleştiremeyen Lojistik Firmalarının Ömrü 5 Yıldan Kısa
Dijital dönüşümü gerçekleştiremeyen, operasyonlarını etkili yönetemeyen ...
Uluslararası İş Birliği ileTürkiye’nin Lojistik Sektöründeki Rolü Sergilendi
Türkiye’nin küresel lojistik sektörüne bu yıl 74,56 milyar dolar katma ...
ENLOG 30 Yeni Volvo’yu Filosuna Katıyor!
ENLOG ile Marubeni Dağıtım ve Servis A.Ş. arasında yatırım toplantısı ve anlaşması yapıldı.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwnewsşoförkamyonumbusfahrertrucktreylerKamyon